Uncategorized

رواية أولاد عمي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم منة وائل

 رواية أولاد عمي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم منة وائل

عصام :ثواني هرد على التليفون
، الو جوليانا هواريو، لقد وحشتني كثيرا كيف حالك وحال ماركل، مادا سوف تتزوجون متى؟، ياالهي انه يوم الفرح لقد فرحت كثيرا
جوليانا :وعندي لك خبر سوف يجعلك سعيدا كثيرا
عصام :ما هو جوليتي؟
جوليانا :لقد علمنا مكان زوجتك واولادك
عصام بذهول:ماذا؟ انتي تمزحين أليس كذلك؟
جوليانا :لا ابدا صدقني انني عصرت عليهم و وجدتهم صديقي الشرطي علم مكانهم وهم أحياء يرزقون
عصام ببكاء :اوه جوليانا لم أعرف ماذا اقول انني سعيد كثيرا قلبي يرقص من الفرح
جوليانا :كنت أعلم ذلك يا صديقي لذلك سوف تأتي معي غدا الي منزلهم
عصام :ولما غدا؟ ولما ليس الآن؟
جوليانا : ولما الاستعجال؟ انتظر غدا سوف تراهم، وانا مشغوله كثيرا الان اشتري بعض الأغراض
عصام :حسنا غدا سوف اتصل بيكي ونذهب الي اللقاء
جوليانا :الي اللقاء يا صاح
فاطمه :في أي يا عصام
عصام بفرحه :جوليانا لاقتهم يا فاطمه
فاطمه :لاقت مين
عصام :ناديه والولاد
فاطمه :بجد ونبي لللللللوي
عصام:اهدي لما نتأكد الأول اهدي
فاطمه :ايوا صح، يارب يكون هما يارب
عصام :ان شاء الله
        بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
في فندق برفكت في اسكندريه 
ساره:احنا بعدنا عن الحفله اوي كده ليه 
سليم :عادي يعني دي حفله ممله زي كل سنه، تعرفي يا فيروز انا معجب بيكي اوي واسلوبك وطريقتك ولبسك، عارفه اول مره في حياتي يلفت نظري أنثى ذيك كنت ديما اي واحده بتعجبني ديتها يوم وخلصت بس انتي اعجابك مش طبيعي عارفه حاسس اني عاوز افضل معاكي طول الوقت مش عاوز ابعد عنك امتا وازاي مش عارف بس عينك زي ما يكون فيها سحر، سحرتني من اول يوم شوفتك فيه 
ساره :ااا….. يلا نرجع الحفله 
سليم وهو يمسك يدها :استنى يا فيروز انا لسه بتكلم، ثم قام بتقبيل يدها 
معاذ :فيروز 
ساره بفزع : ااا. احمد 
معاذ :تعالي يلا عشان عاوز انام 
ساره :حاضر 
سليم :لسه بدري يا احمد 
معاذ بغضب: لا معلش اصل ورانا شويه حاجات كده تصبح على خير يلا 
ساره :حاضر 
………………..
معاذ :انتي ما بتفهميش مفيش فهم خالص بقا اروح مع الوليه امه دي ابص َمش الاقيكي جنبي والاقي مع البيه افرض عمل فيكي حاجه يا متخلفه انتي 
ساره :انت بتزعق كده ليه انا معملتش حاجه هو قالي عاوز اتكلم معاكي شويه وبعدين هيعمل اي يعني ده احنا كنا وسط ناس وبعدين هو كان ممكن يقولي على مكان المخازن بتاعه البضاعه 
معاذ بسخريه :هههه نعم ليه أن شاء الله من جمالك اقسم بالله لو روحتي معاه في حته تاني لكون مكسرك 
فارس :براحه عليها يا معاذ مش كده هي ذنبها اي 
ساره :تكسر مين انت مالك اساسا 
ميرفت :يا ساره اهدي بقا 
ساره :انا عاوزه انام 
معاذ :روحي اتخمدي 
ساره :داتك خامده 
فارس :خلاص بقا يلا 
معاذ :ماشي 
       بقلمي منه وائل 
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
في الصباح في منزل شروق 
شروق بنوم :ااااه ياجسمي، انا نمت كدا ازاي على الأرض اي ده انا نمت وانا بتكلم في التليفون، انا اول مره اعملها، اي ده رعد كل دي مكالمات انا وهو اتكلمناها، ده انا مش بطيقه
دب دب
…. ايوا
ناديه:يابنتي قومي بقا كل ده نوم الساعه داخله على ١
شروق :اي ده بجد يالهوي
ترن ترن
…. مين بيرن دلوقتي، ده هو
ناديه :ردي ياختي ردي طول الليل رغي لحد اما نمتي على نفسك
شروق :اعمل اي طيب اما اشوفه عاوز اي، الو
رعد :صباح الورد على عيونك يا اجمل بنت شافتها عينيا
شروق بخجل :ااا…. صباح النور
رعد :كل ده نوم
شروق :معلش عشان نايمه متأخر وكده
رعد باءبتسامه :ههه منا عارف منا نايم معاكي في نفس الوقت عشان كده مارضتش اصاحيكي من بدري يلا قومي اغسلي وشك والبسي انا تحت البيت
شروق بدهشه :تحت، تحت فين
رعد:بصي من البلكونه
شروق :اي ده انت تحت بجد
رعد :انتي طالعه ازاي ياشروق بلبس البيت ادخلي يلا وخلال نص ساعه تكوني تحت يلا
شروق :حاضر، هو اتعصب كده ليه يعني دي بيجامه، وبعدين يعني انا سمعت كلامه كده ليه وخوفت، في حاجه غريبه
        بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
       في شركه العرباوي
انجي :ياحبيبي منا قولتلك بقا المكتب عندك مفتوح اهو وروح خد منه الورق ده اول مره يسبيه مفتوح 
وائل :لا يا انجي اخاف حد من الولاد يشوفني هيكون شكلي اي بس
انجي :طب هروح انا
وائل :لا يا انجي افرض حد شافك
انجي :لا ماتخافش راقبلي انت بس المكان
وائل :طيب
……………
انجي :مفيش حد الحمدلله، هو حاطتهم فين بس دول، يا حول الله يارب والخزنه كمان مقفوله
وائل :اي ده حسام اي اللي جابه دلوقتي يانهار اسود، حسام يا حسام
حسام:ايوا يا بابا
وائل بتوتر :اا…. انت.. انت اي اللي جابك دلوقتي
حسام باءستغراب :اي يابابا وانا اول مره اجي والا اي وبعدين رعد مجاش النهارده فجيت اشيك على الشغل. ماشي تاني، وبعدين مين اللي ساب بابا مكتب رعد َمفتوح كده
وائل بخوف :ها…. معرفش هو نادر كان هنا ومشى مش عارف ممكن يكون نسي
حسام :تمم كده كده هروح للمكتب
وائل :استنى بس ليه هتروح للمكتب يعني 
حسام :في أي يا بابا ماسكني كده ليه هجيب حاجه من جوا ورعد عارف عن اءذنك 
وائل : ربنا يستر ربنا يستر
انجي :وداهم فين بس ياخرابي
حسام :اي ده انتي بتعملي اي هنا
انجي :ها… اا انا انا كنت عن اءذنك
حسام :رايحه على فين قوليلي كنتي بتعملي اي دلوقتي في المكتب
انجي وهي تنظر لوائل باءستغاثه:والله كنت…
وائل :في أي يا حسام ماسكها كده ليه سيبها بقا
حسام :وكتاب الله ما هسيبها الحراميه دي
انجي ببكاء:انا ماسرقتش حاجه
حسام :هتشوف دلوقتي نادولي الأمن يشوفلي في أي ناقص هنا والبت دي ماتخرجكش من هنا لحد اما نتأكد مفهوم
انجي ببكاء :والله ماعملت حاجه
وائل :يابني اهدي بس
حسام :خلاص يا بابا اللي قولته هيتنفذ
        بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
       في قصر العرباوي
معتز :هي وحشاني كده ليه، اما اتصل عليها، الو
حور :الو
معتز :وحشتني، اقصد اي أخبارك النهارده
حور باءبتسامه : انا كويسه وانت
معتز :انا كويس طلما سمعت صوتك، احم ااا… الحاجه وصلتلك
حور:اه بس مكنش له لزوم انا عندي هدومي وحاجتي
معتز :انتي هتكوني حرم معتز العرباوي اي حاجه ماتغلاش عليكي واللي انتي عاوزاه تطلبي واكمل بحزن، وبعدين يعني حتى لو سبنا بعض اي حاجه تحتاجيها انا تحت امرك
حور بخجل :شكرا اوي انا مش عاوزه اي حاجه انا كده كويسه
معتز :اه على فكره البنات كمان نص ساعه وجايين
حور :تمم انا مستنياهم
معتز :ماشي، اا… عاوزه حاجه يا قمر
حور باءبتسامه :لا شكرا
معتز :مع السلامه
حور :مع السلامه
معتز :ااااه ياقلبي صوته بيجلجل في وداني انا خلاص حبيتها
عبد الرحمن : ودي مين دي يا واد
معتز :وهي في غيرها يا جدي اللي مشحطاته قلبي معاها
عبد الرحمن :ههههههههه تستاهل اهي دي اللي جات خليتك تتوب
معتز :من ناحيه توبت فاانا توبت فعلا يا جدي
عبد الرحمن :طيب شطارتك بقا تخليها تحبك
معتز :بحاول يا جدي والله
عبد الرحمن :هتحبك وهتشوف
معتز وهو يرفع يديه للسماء :يااااااارب
       بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
           في الجنينه
نادر :طب هي زعلانه مني ليه طيب
نورهان :عشان انت ماروحتش تجيب معاها الحاجه بتاعة الحفله
نادر وهو يضرب بيديه على راسه :يالهوي انا نسيت خالص
مشيره :عشان تعرف اني مش في دماغك خالص مش عاوزه حاجه وعقول لبابا مش عاوزاك 
نادر وهو يجري ورائها :لا ونبي حقك علي  راسي انا اسف والله يلا نجيب اللي انتي عاوزاه كله
مشيره بحزن :كل حاجه شغل شغل وفاضل تلات ايام ولا يومين والخطوبه تكون جاهزه وانا العروسه مش جاهزه ولا حد جه اهتم ببشرتي ولا اي حاجه
نادر :كل اللي انتي عاوزاه هيحصل النهارده اطلعي على فوق وكل حاجه هتوصلك يلا
مشيره:حاضر
نورهان :خديني معاكي يابت
مشيره:تعالي
نادر :يا خرابي مجنونه، الو ايوا ابعتلي كان فستان كده اختار منهم بالجزم بالاكسسورات اه وبنات ارتست الماسكات وكده للعروسه بسرعه يلا سلام، اوف كانت هتبوظ كل حاجه
      بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
           في المطعم
رعد :تحبي تاكلي اي
شروق :اي حاجه
رعد :تمم هطلبلك، لوسمحت هات دا ودا ودا اتنين من كله
الجرسون:تؤمر بحاجه تاني يافندم
رعد :لا شكرا، ماتزعليش مني اني اتعصبت عليكي بس حقيقي مش عاوز حد يشوف منك اي حاجه
؛شروق :معلش نسيت وخرجت كده
رعد :نفسك في أي يا شروق
شروق :مش نفسي في حاجه
رعد :ازاي بس اكيد نفسك في حاجه، شروق انا عاوز اجبلك كل حاجه لو طلبتي السما اجبلك انا بحبك اوي والله ومستعد اعملك اي حاجه انتي عاوزاها
شروق لنفسها :هو ماله بيعمل كده انا اول مره اشوف حد بيحب حد كده
رعد :عارفه انا مش خايف منك تكسرلي قلبي لأنك مش زيها انتي احسن منها مليون مره وانا واثق من كده وعمري ما هكرهك مهما عملتي
شروق :وانت جبت الثقه دي منين مش يمكن مخبيه عليك حاجه
رعد : حتى لو مخبيه انا حبيتك يا شروق، حبيتك وحبيت الحلو والوحش فيكي وعمري ما هزعل منك
شروق :اومال لو عرف اني جايه انتقم منهم
رعد :يلا يا حبيبتي كولي
شروق :حاضر
       بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
     عند عصام وجوليتانا 
عصام :هل انتي متأكده من ذلك يا جوليانا
جوليانا :اقسم لك انا الشرطي قال لي انه هذا المنزل
عصام :حسنا
تن تن
عصام : هو ناديه حسنين عطيه هنا
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الخادمة والأمير للكاتب محمود حماد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *