روايات

رواية حطمت قلبي الفصل السابع 7 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي الفصل السابع 7 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي البارت السابع

رواية حطمت قلبي الجزء السابع

رواية حطمت قلبي الحلقة السابعة

اسراء وهي في نفس حالته بلظبط مازن! !!!!!
عشق بصدمه في نفسها ايه ده هي دي اسراء اللي مازن بيحبها تبقي اخت مراد مش معقول بجد
مراد بستغراب رفع حاجبه انتوا تعرفوا بعض منين يا اسراء
اسراء بارتباك اصل
عشق وهي بتقاطعها بسرعه ايه يا حبيبي مازن مهندس واسراء زيه مع بعض في الكليه يعني هو ده سؤال
مراد بشك اه تمام
مازن بحزن ادخل يا دكتور نورت
ودخلوا قعدوا كلهم وهما مصدومين
ياسمين بهمس لندي حبيب القلب طلع يعرفه سبحانه
ندي زغدتها بايدها واكملت بس اسكتي
مازن قاعد مضايق جدا وعينه دمعت
عشق علشان تداري علي الموقف قامت حضنته حبيبي يا مازن قولتلي انك هتعيط لما اجي اتخطب بس منا لسه قاعده علي قلبك بس بقي
مازن بتمثيل الضحك خلاص مش هعيط يا حبيبتي

 

 

وفي نفس اللحظه ايمان بتبص لبنتها بحزن عليهم
مراد طبعا انت تعرف عني يا بشمهندس وانا يشرفني اني اطلب ايد الانسه عشق
مازن بابتسامه طبعا يا دكتور انت غني عن التعريف يمكن اول مره اشوفك شكليا بس سمعتك سبقاك بس اديك شايف احنا مستوانا الاجتماعي غيركم فهل ده هيضايقك بعدين
مراد بص يا مازن انت اخويا الصغير مش هكدب عليك احنا اصلا عيلتنا بدات كده محدش بيكبر بسهوله وانا عمري ما ابص لكده ابدا اختك هشيلها في عيوني والله ما حد قبلها عرف يدخل قلبي زي ماهي عملت وانا متربتش علي اني ابني علاقتي مع حد علي حسب مستواه كلنا واحد
مازن بص لاسراء بحزن وبعدين بص لمراد بسرعه واكمل اعذرني بس كنت بتاكد لحسن تتعر من اختي في يوم ولا حاجه
مراد مقدرش اعمل حاجه زي كده وكل طلباتها مجابه ها قولت ايه
وفي نفس اللحظه الباب خبط
عشق هو حد جاي
مازن بحب اه روحي شوفي بنفسك
عشق راحت تفتح الباب اتفاجئت من الواقف امامها
عشق بفرح كبير حساااام وحضنته واحشتني اوووي اووووي يا حسام
حسام بضحك وفرح قلب حسااام احلي عروسه في الدنيا ايه القمر ده الحجاب حلو اوي عليكي
ياسمين اتصدمت لما شافته وعيونها دمعو من الفرح
استووووب

 

 

حسام العمري ابن خاله عشق ومازن واخو عشق في الرضاعه وهو حبيب ياسمين كانت بتحبه. من زمان من قبل مايسافر هو دكتور اطفال وشاب وسيم جدا بعيونه الخضرا وبشرته الخمريه وقرر يشتغل برا ومشي وهي مقالتش لحد انها بتحبه ولا حتي حسام نفسه عرفته عن طريق عشق وخرجوا كلهم قبل كده كتير فكانوا قريبين من بعض اوي
مراد كور ايده واتصعب اوي من طريقتهم
ادهم بهمس اهدي مينفعش كده احنا عند الناس
مراد بعصبيه مش هتدخلي علشان نقرا الفاتحه يا عشق
حسام دخل واكمل بضحك مالك يا عريس في ايه
مراد بحد شد ايد عشق وقعدها واكمل مفيش حاجه مين حضرتك
حسام طب علي العموم انا اخو عشق اكبر منها بسنه وهي اختي في الرضااااعه هااا
مراد اه تمام
حسام بضحك بفهمك بس علشان متتعصبش كده
عشق بفرح انتي هتمشي ولا هتفضل
حسام بحب باس راسها لا ياحبيبتي هفضل معاكم خلاص كفايه غربه
وسلم علي كل اللي قاعدين ووصل عند ياسمين
حسام بحب ازيك يا ياسو

 

 

ياسمين بابتسامه كلها حب لسه فاكر
حسام بحب هو انا اقدر انسي
عشق احم احم وفاتحتي دي مش هتتقري يا دكتور
حسام بضحك حاضر يا لمضه انا موافق عموما الغيره اللي شوفتها في عينك علي حبيبتك من اخوها تخليني اديلك اختي وانا مطمن
مراد ده من غير راي حضرتك انا عارف بحبها قد ايه
عشق بصتله مرااد
مراد همس ممكن تسكتي
حسام بضحك واضح انت هتكرهني
مراد لا اكرهك ليه وبص لعشق العيب مش منك
عشق بصت حواليها وعملت كان الموضوع مش عليها
مازن طب يلا نقري الفاتحه
قروا كلهم اافاتحه
البنات زغرطوا وباركولهم
ايمان بسم الله مشاء الله عليكي زي القمر زين ما ختارت يا حبيبي تعاالي جمبي
عشق قامت قعدت جمبها واكملت اهو يا طنط
ايمان بحب لا طنط ايه انا ماما من انهارده
عشق بدموع وفرح ماشي يا ماما

 

 

ايمان لو زعلك الواد ده قوليلي
عشق بضحك حاضر
مراد عن اذنكم داخل اعمل مكالمه
ودخل
ايمان بحب بصي يا حبيبتي انا بعتبرك زي اسراء بلظبط بس اللي عملتيه غلط
عشق يا ماما والله ده اخويا
حسام بصي يا عشق انتي متعوده ان انا وانتي اخوات فعادي بس مراد هيبقي جوزك واكيد هيغير لما يلاقي خطيبته في حضن اي حد وفرحانه كده حتي لو اخوها فاهمه
ايمان بحب صح يابني ربنا يحميك قولت كل اللي عايزاه
ادهم انا هقومله
عشق بحزن خليك يا دكتور هروحله انا
ادهم يارينت يكون افضل
في البلكونه كان مراد واقف متعصب اووي
عشق بخوف م. مراد
مراد بحده خيررر
عشق بخوف حبيبي ممكن تسمعني

 

 

مراد بعصبيه عشق اطلعي برا علشان انا ببقي وحش وانا عصبي ومش عايزك تزعلي مني
عشق بدموع طب انا اسفه بس والله متعوده ان انا وهو اخوات عادي
مراد بعصبيه ده كان قبل ما انا ادخل حياتك دلوقتي تغيري اللي متعوده عليه
عشق بدموع حاضر يا مراد علشانك هغير اي حاجه مش عجباك
مراد حن لدموعها. طب ممكن افهم بتعيطي ليه
عشق بدموع علشان زعلتك
مراد بحب طب خلاص متزعليش حقك عليا اني عيطك ومسح دموعها
عشق بحب يعني مش زعلان
مراد. بحب تؤ مقدرش ازعل منك يا حبيبتي
عشق بحب انا بحبككك اوووي يا مراد
مراد بحب وانا بموت فيكي يا عيون مراد
عشق طب مش هتتطلع بقي نحدد معاد. خطوبتنا ولا رجعت في كلامك
مراد بضحك هو انا اقدر اعمل كده
وطلعوا الصالون
مراد بحب ها يا ميزو الخطوبه امتي
مازن بحب اللي انتوا عايزينه
حسام حلو بعد يومين
مراد طب تمام. واكمل يلا احنا بقي
عشق ماتخليك شويه

 

 

مراد معلش يا حبيبتي علشان نلحق نجهز كل حاجه وكمان بقالي يومين مش بشتغل في الشركه وهبعتلك صور اختاري منها الشبكه اللي تعجبك اوصي عليها
عشق بحب ماشي
ادهم مبروك يا عشق والله وهتبقي عروسه يا اوزعه
مراد داس علي رجله. واكمل اتلللم ها هتبقي مرات اخوك
ادهم بوجع وسط ضحكه اااه ااه خلاص يا عم دي اصلا طالبه عندي انت لو كنت قولتلي اسمها كنت قولتلك اني اعرفها علطول من اشطر الطالبات عندي
مراد بصدمه بجد!!!
ادهم بحب اه يا سيدي عشق طالبتي وغمزله من غير ما حد ياخد باله ودول صحابها ندي وياسمين طلاب عندي
مراد بضحك ااااه طب تمام واكمل. طبعا شوفتكم قبل كده بس مكنش في وقت نتعرف اكتر اتشرفت بمعرفتك يا انسه ندي وانتي يا انسه ياسمين
ندي الشرف لينا يا دكتور
ياسمين الشرف لينا
ندي انا همشي يا عشق عايزه حاجه
عشق ثواني واكملت حسام معلش وصلهم علشان عايزه مازن في حاجه وبصت لاسراء اللي حاطه راسها في الارض
ادهم بغيره وحسام يوصلهم ليه اخوهم في الرضاعه
حسام بضحك لا يا خفيف بس عارفهم من زمان اوي ندي زي اختي وياسمين صاحبتي
عشق بخبث واشمعنا ياسمين صاحبتك

 

 

ياسمين فرحت بس خبت جواها وسكتت وحطت وشها في الارض من الكسوف
حسام برتباك ايه اه عادي علي فكره احنا صحاب مش كده يا ياسو
ياسمين باحراج اه
عشق بضحك ماشي يا سيدي يلا روحوا
مراد باس راسها واكمل هكلمك
عشق ماشي يا حبيبي
وكلهم مشيوا
عشق فكت طرحتها علشان تاخد راحتها ودخلت غيرت لبيجامه بيتي
وقعدت قدام مازن واكملت بحده فهمني ايييه ده بتحب اسراء السيوفي ومخبي علياااا يا مازن
مازن بدموع اذا كانت هي مخبيه عليا انا يا عشق وسخريه القدر انك خطيبك يبقي اخوها اخر حاجه كنت اتوقعها
عشق بصدمه يعني ايه خبت عليك
مازن بدموع يعني كانت مفهماني انها بنت عاديه ومامتها اللي حكتلي كل حاجه وانها خبت علشان متحسسنيش اني قليل وخبط التربيزه اللي قدامه واكمل بعصبيه بس متعرفش انها كده حسستني بوجع اكبر حسستني اني فعلا قليل انها خبت
عشق بدموع ليه يا مازن
مازن بدموع ليه ايه

 

 

عشق بدموع ليه تشيل لوحدك يا مازن ليه متحكيش ليا همومك انت سبت اسراء وانت بتموت وهي زيك مراد بيحكيلي قد ايه هي مش طبيعيه بس مش راضيه تحكيله حاجه وكلمني اني ابقي اقعد معاها اصاحبها وافهم فيها ايه لانه مش مصدق تبرريها انتوا الاتنين تعبانين يا مازن سامحها
مازن بدموع مش قادر يا عشق لما اكبر في نظر بنت الاكابر هبقي اتقدملها
عشق بدموع ماازن مينفع
مازن بمقاطعه عششششق خلاص قفلي علي الموضوع ده وقام دخل اوضته وقفل
—————————————-
تحت البيت
حسام ياستي عادي فيها ايه انا اشتكيتلك هوصل ياسو بعدين هوصلك عادي
ندي لا بيتي بعيد عن بيتها تروح الشرق والغرب انا هاخد تاكسي
مراد خلاص انا هحلهالكم حسام يوصل ياسمين وغمز واكمل بضحك صاحبته
حسام بضحك ماشي ياعم
مراد وادهم يوصل ندي
ندي بصدمه ليه يعني انا هروح لوحدي
ادهم سيبها علي راحتها يا مراد خلاص
مراد بصي يا ندي انا هاجي اوصلك لو مرضتيش انتي كنتي مع خطيبتي من الصبح مينفعش تروحي لوحدك في وقت زي ده واكمل بخبث يعني انتي زي القمر اللهم بارك فا ممكن حد يضايقك
ادهم بعصبيه ماتحترم نفسك يا جدع ده انت يعتبرر خاااطب

 

 

 

مراد بضحك حبيبي ياخويا قلبك عليا وغمز علشان خااطب
ندي ببتسامه شكرا يا مراد وخلاص هخليه يوصلني علشان خاطرك
مراد ببتسامه تسلميلي يارب وكله ركب ومشيوا
في عربيه حسام
حسام تعرفي انك لسه زي منتي
ياسمين زي منا ازاي بقي
حسام بحب يعني زي القمر نفس الكسوف
ياسمين بكسوف شكراا
حسام بضحك مش بقولك زي مانتي بس بلعكس بتزيدي حلاوه عن الاول لكتر واكتر
ياسمين ابتسمت بفرح وسكتت
في عربيه ادهم
ادهم مالك في حاجه مضيقاكي
ندي بحده مفيش واظن اننا مجرد طالبه ودكتورها في الكليه متتعداش حاجه زي كده
مراد بحده ندي ماتظبطي مالك في ايه هو انا دوستلك علي طرف
ندي مادوستش انا بتلكك بقي
ادهم بعصبيه ده حاجه تقرف صح بير نكد
ندي عينها دمعت وبصت للشباك. واكملت لنفسها هفضل لحد امتي بحبك يا ادهم وانت بتعاملني كده ومش حاسس بيا
بعد شويه كله وصل بيته

 

 

في بيت السيوفي قاعدين كلهم بياكلوا
مراد مازن
اسراء بتوتر ماله مازن
مراد بخبث ماله يا اسراء انا رايح اقول انه شاب كويس ومحترم اووي ولا هو في الكليه عكس كده
اسراء بتوتر لا محترم اوي زي منتا قولت
مراد اممم طب كلي بدل مانتي بتصوري الطبق كده
ايمان سيبك منها يا حبيبي بقي كل انت واطلع نام علشان شغلك
مراد تمام
——————————–
في بيت الكيلاني
عشق اتفضل يا حوس احلي كوبايه قهوه
حسام بضحك حوس ايه الدلع ده اوعي تدعليني تاني
عشق بضحك واد. انا براحتييي
حسام بضحك ماشي يا ست براحتك فين ميزو
عشق بحزن نام
حسام ايه ماله
عشق مالوش سيبك منه الا قولي اي حكايه صاحبتي دي
حسام بضحك لا انتي هتستلميني
عشق بغمز يا حساااام

 

 

وهنا رن مراد علي عشق
عشق بضحك انقذك من اسألتي
عشق الو يا حبيبي
حسام بضحك جيت في وقتك يا ابو نسب
مراد بضحك يقصد ايه
عشق اصل كنت لسه بساله علي صااااحبته
مراد بضحك ااه ظبته انا خليته يروح صاحبته وادهم روح ندي
حسام عشق هنزل اجيب حاجات من بيتي القديم وجاي ها
عشق ماشي يا حوس
عشق بحزن لمراد ندي بتحب ادهم يا مراد
مراد بتنهيده وهو بيحبها

 

 

 

عشق عارفه قالي مره وقالي مقولش
مراد الاتنين دماغهم جزمه قديمه
عشق طب والحل هنسيبهم ياكلوا بعض كده
مراد اكيد لا هنقربهم من بعض بس بعد الخطوبه بقي نفضالهم
عشق طيب يا حبيبي
مراد تصبحي علي خير يا نورعيني
عشق وانت من اهله يا حبيبي
في الشارع والساعه بقيت 2 بليل
بنت بتجري من شباب وهما بيطاردوها
وحسام في عربيته بيحط الحاجه في الشنطه ودخل ركب ولسه هيمشي
سمع واحد من الشباب خدي يا حلوه تعشمينا بي اليوم معاكي وتطيري كده
البنت خبطت علي ازاز العربيه ابوس ايديك ساعدني عايزين يأذوني
حسام اتصدم لانه يعرف الصوت ده جيدا
حسام بصدمه ياسمين! !!!!!!

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حطمت قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *