روايات

رواية الرهان الفصل الثاني 2 بقلم ميرا أبو الخير

رواية الرهان الفصل الثاني 2 بقلم ميرا أبو الخير

رواية الرهان البارت الثاني

رواية الرهان الجزء الثاني

رواية الرهان كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ميرا أبو الخير
رواية الرهان كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ميرا أبو الخير

رواية الرهان الحلقة الثانية

روح: تعزمني علي اي.
_ علي كتب كتابي علي صحبة عمرك هدير.
روح بصدمه: ه هدير.
احمد ببرود: بالظبط.
روح بجمود: تمم الف مبروك.
احمد برفع حاجب: مش زعلانه.
روح بابتسامة: ازعل لي علي قلب حبيته وخان حبي علي قلب اديته روحي وقت’لها ازعل علي ايه علي اني وثقت فيك واديتك الامان ولا انه طلقتني يوم فرحي اليوم يلي بتتمنه كل بنت طب هسالك سؤال لو اختك مكاني هتعمل ايه مع جوزها. بقلم ميرا ابوالخير.
بص احمد وبيسمعها و هو ساكت حاسس باحساس غريب فعلا لو اخته مش هيرضى بكده.
روح بالم ومسحت دموعها: هجوابك انا مش هترضى انا بقا معنديش اخ يقف معايا كده عندي اب مفتر”ي وزوجته كمان انت كنت النور في حياتي وللاسف طفيت قلبي معاك حبي ليك اتقلب كر”ه اعمى ااااه علي وجع قلبي منك.
وقعت اغمي عليها جري احمد عليها بخضه: روح روح فوقي عشان خاطري حقك عليا روح ابوس ايدك فوقي.
شالها واخدها علي المستشفى.
الدكتور: للاسف عندها انهيار عصبي لازم ترتاح كويس عن أذنك.
احمد داخل وحاسس انه في دوامه بيفكر في كل كلامها هو انسان زبا”لة بس كلامها فوقه اعد يفتكر كل لحظتهم سوء ويبتسم قام جاب المصليه وقعد يصلي ويعيط كتير وبيدعي ربنا تسامحه.
في الليل.
ابوها: بنت 🐕دي اتاخرت.
مراته: اكيد مش مشيها بطا”ل.
ابوها بغضب: انا هوريها.
جاه له اتصال انها في المستشفى مش قلق راح بكل برود هو ومراته.
روح بتفوق: انا فين.
احمد بحب: سلامتك.
روح لافت وشها الناحيه التانيه: ارجوك اطلع برا.
احمد بحزن: سامحيني يا روح انا اكتشفت اني بحبك.
روح بابتسامة سخريه: حب اي لعبه جديدة صح.
احمد: لا بجد واعمل اي حاجه عشان اثبتلك.
روح مسكت الفازة وكسرتها: تقدر ترجعها.
احمد: لا.
روح: قلبي زيها دلوقتي.
احمد لسه هيتكلم هدير داخلت: الله الله وسايب كتب كتابنا وقاعد مع المقر”فه دي.
احمد بغضب: هديررررر.
هدير: ايه بتزعقلي عشان الحيو”انه دي.
جاه ابوها ومراته هدير: ياريت بقا تلموا بنتكم يلي بتجري ورا خطيبي.
ابوها بغضب راح ولسه هيضربها: ايدك ومراتي.
ابوها: انت طلقتها.
احمد ببرود وقف قدمه: دي مراتي وبص لهدير قط’ع لسان يلي يجيب سيرتها.
هدير: يعني ايه.
احمد راح وقعد جنب روح: يلي فهمتيه برا عشان عريس جديد وعايز اقعد مع مراتي.
خرجوا وكلهم غيظ.
روح: عايزة اكل.
احمد خرج وهو بيحسب انها سامحته و لما رجع انصدم مش موجوده.
لاقي جواب( ابعد عني انا هبعد عن حياة الكل مش قادة افضل مع حد ربنا يهد’ك ويسامحك).
قعد يعيط زي الاطفال.: ارجعيلي يا روح ابوس ايدك. بقلم ميرا ابوالخير
مر عام.
احمد بقا حد تاني وبعد عن صحابه و بقا كل حياته شغله وكل يوم يدور عليها هيتجنن حالته النفسيه وحشه اوي.
روح بدءت حياة جديدة بعيد عنهم وبقا عندها صالون كبير وليه اسمه وقلبها لسه متعلق بيه.
بقلم ميرا ابوالخير
في يوم احمد شاف اعلان للصالون وهي وقفه انصدم: مش معقول روح.
قام جري بسرعه راح العنوان وبص لاقها اد ايه بقت جميلة وابتسامتها هاديه.
…: ينفع احجز هنا.
روح وهي مش باصه: اسم العروسه و العريس.
….: روح و احمد.
بصت بصدمه: احمد.
احمد بحب وعينه مدمعه: وحشتيني.
روح بهدؤء: خلصت اتفضل برا.
احمد راح وحضنها: وحشتيني اووي اتجننت عليكي.
اتفجا بحد اده له بوكس: ابعد عنها.
احمد بغضب: انت مين.
روح ردت: دا خطيبي حسام.
احمد بصدمه: ايهه.
حسام شدها: يلي سمعته اتفضل برا.
احمد بحسره: تمم انتي اختارتي حياتك مش هقف قدم سعادتك انا اسف.
خرج وهو مكسور وحسام: علي فكرة بيحبك روحي له ياروح .
روح تجاهلت كلامه.
احمد قاعد علي الشط ودموعه نازلة: ملناش نصيب.
….: ومين قال.
بص ومش مصدق لاقي روح وحسام مبتسم: خدها يا عم البت عاشقك.
بص ليها بشوق كبير وهي جريت عليها وجري عليها خدها في حضنه وشالها ولف بيها: بحبكككك يا روحيييييييييي.
روح بحب: وانا كمان.
تمت

اترك رد

error: Content is protected !!