روايات

رواية قدري الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم حبيبة عيد

رواية قدري الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم حبيبة عيد

رواية قدري البارت الحادي والثلاثون

رواية قدري الجزء الحادي والثلاثون

رواية قدري الحلقة الحادية والثلاثون

~مطلوب القبض عليكي
حبيبه بصدمه.نعم ؟!
عمر طلع واتكلم بهدوء.مطلوبه في بيت الطاعه
حبيبه بقرف. تصدقي اني مغلطش اني سبتك ومشيت ومش خساره فيك 3سنين غيبوبة
عمر انجرح من كلامها.طيب يلا ولا اي
حبيبه.تمام بس بشرط مالك هيبقي مع ماما انهارده
عمر بص لمالك اللي في حضن هبه وراح لعنده ونزل على ركبته وحضنه
عمر .عايز تقعد مع جدتك
مالك هز راسه بنعم
عمر بابتسامة.طيب يا حبيبي اقعد براحتك
عمر قام و مسك أيد حبيبه ومشيوا راحوا الفيلا بتاعت عمر
حبيبه بجمود.شدت اديها منه انت عايز مني اي تاني يا عمر
عمر.ترجعيلي
حبيبه بسخريه .ههه لا بجد
عمر .انا مش بهزر هترجعي حتي لو بالعافيه

 

 

حبيبه ببرود. عادي ما حصل قبل كده مش جديده عليك
عمر راح عندها ومسكها من كتفها وعيونه متحجره فيها الدموع
عمر .انا حبيتك حب ميتقدرش باي تمن ليه مصممه تفرطي فيه
حبيبه شدة اديها منه.انت اللي فرط فيه بشكك فيا
عمر.غصب عني شكيت غصب عني كنت زعلان مع اني عمر ما اتوقع انك تعملي كده انتي مش مجرد مراتي انتي بنتي (وراح عندها ومسك وشها بين أيده)انتي بنت قلبي صدقيني
حبيبه بصت له بدموع.وانا ليه مشكتش فيك لما شفتك انت وياسمين في سرير واحد
عمر .عارف اني غلط بس اديني فرصه .فرصه واحد ارجع جزء من حبنا يا حبيبه
حبيبه كانت تائها مش عارفه تعمل اي ترجع لحبها ولا هترجع للي اذاها ودمرها
حبيبه بقهر . مينفعش اقرأ الكتاب مرتين و اتوقع نهاية مختلفه
وسبته ومشيت ودخلت اول اوضه قبلتها لأن الفيلا بتاعت عمر جديده غير الفيلا اللي فيها فريده
حبيبه اول ما دخلت اترمت على السرير وقعدت تعيط .اذتني جامد يا عمر ليه كده انا عمري ما حبيبت حد قد ما حبيتك ليه تأذيني بالشكل ده بس ليييييه مش مسمحاكي يا ياسمين انتي ويوسف حسبي الله ونعم الوكيل.
بعد شويه هديت ودخلت الحمام تاخد شاور
حبيبه وهي بتضرب على مقدمة راسها .غبيه مفيش هدم في الحمام هتطلعي ازاي دلوقتي
ملقتش غير قميص عمر اضطرت تلبسه

 

 

حبيبه خرجت وهي بتنشف شعرها ومش واخده بلها من عمر اللي قاعد على السرير
عمر قرب منها وحط أيده على وسطها
حبيبه انتفضت بخضه .عمر بتعمل اي هنا
عمر وهوا بيزيح شعرها من على عينيها.برغم الحزن اللي فيهم لسه جُمال
حبيبه.انت كنت السبب في الحزن ده
عمر .اديني فرصه واحد مش طالب غير فرصه واحد انا عارف اني كنت غبي واتصرفت بغضب وسرعه
حبيبه بصت له كتير .ولو اذتني تاني
عمر قطعها.عمري خمس سنين كانوا كفايه اوي اني اتعذب ببعدك عني صدقيني
حبيبه.مبقتش عارفه اكرهك ولا عارفه احبك
عمر .طب مش عشاني عشان مالك
حبيبه بتنهيد .مالك . مالك اتعذب اوي يا عمر
عمر .وجه الوقت اللي يرتاح فيه ويكبر قدمنا احنا الاتنين مش واحد بس .كفايه أنه كبر بعيد عني
حبيبه.انت اصلا كنت سبب في انك تموته واديك موت اخوه التوأم
عمر .كنت غبي ومتسرع غيرتي كانت عمياني
حبيبه.هان عليك تشك فيا مفيش ذرة ثقة واحده
عمر.حقك عليا انا كنت غلطان وبحلول اصلح غلطتي موافقه نرجع يا حبيبه
حبيبه…………

 

 

علي الجانب الآخر
~للاسف يا استاذ يوسف المدام مش هقدر تخلف
يوسف.ازااي اتأكد تاني اتأكد مره تانيه يا دكتور معلش
الدكتور بأسف.للاسف المدام فرصة الإنجاب عندها تكاد تكون معدومة
ياسمين بصدمه وعياط يعني أنا مش هيبقي ام ودخلت في نوبة عيطت شديده .
ياسمين سجدت لربنا وهي بتعيط بانهيار .يااااارب عارفه انك بتخلص حساب حبيبه يارب يارب سامحني كنت غبيه يااارب
يوسف كانت عينه مدمعه وراح عند ياسمين وشلها وخرج من عند الدكتور وراح لعربيته وحط فيها ياسمين اللي أغمي عليها
(الدكتور ادلها حقنه موهدءة و شويه وتفوق )
يوسف وصل البيت واخدها وطلع الاوضه وحطها على السرير
بعد مرور ساعتين كانت فاقت
يوسف.انتي كويسه
ياسمين بصت له بجمود.عايزه ارجع مصر
يوسف….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قدري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *