روايات

رواية نبض سليم الفصل الثاني 2 بقلم نور أحمد

رواية نبض سليم الفصل الثاني 2 بقلم نور أحمد

رواية نبض سليم البارت الثاني

رواية نبض سليم الجزء الثاني

نبض سليم
نبض سليم

رواية نبض سليم الحلقة الثانية

*في الجامعه*
نبض وسليم قعدين بيضحكوا وبياكلوا
سليم:نبضي هقوم اجيب ازازه ميه واجي
نبض:تمم وهاتلي لبان ومرشملوا معاك
سليم:بت انتي انا حاسس انك بتستغليني
نبض:استغلك علي اي دانت محلتكش حاجه يمعفن يا لقيت يالي لقينك علي باب جامع قال استغلك قال
سليم بذهول:بت احترمي نفسك راعي اني اكبر منك
نبض:بشهور يعنيا
سليم:عنيا
نبض:اها يلا قوم هات ميه ومرمشملوا يلا
سليم بقهر:حاضر متتحركيش من هنا
نبض:اي كل شويه تقولي متتحركيش متتحركيش انت جايب بنت اختك طريقك اخضر يسليم انا علي اخري
سليم:يب منتي كنتي كويسه
نبض:معرفش اقولك مش طيقاك يسليم
سليم:اه دي هرمونات
نبض :بردك ملكش في اتفضل امشي
سليم مشي وبيخبط ايد في ايد
مؤمن:نبض
نبض :ينعم يمؤمن
Stop……
مؤمن بيحب نبض جدا وشايف ان بعدو عنها سليم السبب في معاهم في نفس السنه في الكليه شاب فاشل واي حاجه بتعجبوا لازم ياخدها
Back…….
مؤمن:مش ناويه تحني
نبض:لا حاجه تاني
مؤمن:منا مش هسيبك ينبض
نبض:لا هتسبني فحالي والا الله في سماه لكون قايله لامجد وادم وهما هيعرفوا يربوك مش كل الطير يتاكل لحمه يمؤمن ولو كنت قابلت واحده اتنين تلاته كدا لاكن مش كلنا يلا يبابا دورلك علي واحده غيري انا خط احمر يمؤمن فاهم
مؤمن:لا بس اتصوري اتخضيت لما قولتي ادم وامجد انما يعني مجبتيش سيره الدنجوان الي بتتسرمحي معاه ليل نهار ولا احنا مش قد المقام
نبض:الزم حدودك معايا يمؤمن وملكش دعوه بسليم
مؤمن:الله هوه بيتحامي فيكي بقا طب لو راجل يواجهني
سليم وهوه يلكمه في وجه:انا راجل من قبل متكمل يلا
نبض:سليم
سليم:اي يلا متقوم كدا وريني جمال خطوتك
مؤمن:شكلي هقل منك قدام حبيبه القلب
وضربه بعض لحد مجي امن الجامعه
*في الشركه*
ادم:تمم كدا احنا جهزنا كل حاجه والنهاردا هنروح العشا ونكمل الاتفاق ونشوف هنعمل الافتتاح امتي
العميل:تمم يأستاذ ادم منتظرين
امجد:تمم اتفقنا
مني:احم اسفه قطعتكم بس فون حضرتك عمال يرن
ادم:مين
مني:مكتوب ❤️B.N
ادم:نبض
امجد:يعني اي B.N
ادم: بنتي نبض
امجد:بنتي ااه
ادم:اه بنتي واسكت بقا اشوفها زنه كتير لي
*علي الفون*
نبض ببكاء:ادم
ادم بقلق:مالك يحببتي
نبض:انا انا في مك مكتب العميد ياادم تعالي ب بسرعه
ادم وهوه يركض خارج الشركه:جايلك يحببتي اهدي بس
امجد خلفه:يا ادم مالها نبض
ادم:معرفش كانت بتعيط وبتقولي انا في مكتب عميد الكليه
*مكتب العميد*
العميد:ها يأستاذه يالي فرحانه بلمه الرجاله وخناقهم حواليكي اتصلتي بخوكي بردك هتترفدي
سليم:انا سليم الهاشمي عارف مين سليم الهاشمي
العميد:عارف انت مين بس بردك هتتعاقب
مؤمن:وانا
العميد:انت ليك عين كمان تتكلم يأستاذ دي تالت مرا تدخل المكتب بشكوي وكل مرا والدك بيخرجك منها
مؤمن: والمرادي هخرج منها
سليم:ااه كلنا هنخرج متخفش
ادم وهوه داخل المكتب:نبض
نبض وهيه بتجري تحضنه:ادم
امجد بزعيق:ممكن افهم اي الي بيحصل هنا
العميد:اخت حضرتك الولدين دول اتخانقوا في وسط الحرم الجامعي علشنها
ادم:اي الي حصل ينبض
نبض:انا كنن قاعده في الكافيه ومؤمن جي ودايقني بلكلام وسليم دافع عني
امجد:مين سليم فيكوا
سليم بغيره:انا
نبض شافت سليم والشر في عينوا وبيبوصلها بعدت عن حضن ادم
ادم شاف الموقف وادايق وشد نبض لحضنو تاني:اهدي يحببتي محدش يقدر يعملك حاجه وانت يا سليم شكرا ليك طبعا احنا مقدرين انك ادايقت علشان لو اختك في نفس الموقف كنت هتعمل كدا
سليم:اختي
امجد:اه اختك اي في اي
سليم بغيره:مفيش
العميد:اجبلكوا شجر ولمون احسن
ادم:انت بتزعق لي دا بدل متترض الواد دا برا
مؤمن وهوه بيشاور علي نفسوا وبيتكلم ببرود:مين انا اها طيب
امجد:يبرودك
مؤمن ضحك ضحكه سمجه
امجد بنفعال ولسه هيقرب يضربوا
سليم شده:اهدي يكوتش انا علمت عليه خلاص
امجد:دا شخص مترباش
ابو مؤمن:مين دا الي مترباش يحضرت
ادم:ابن حضرتك دايق اختي وبيتكلم بقله ذوق وبرود
ابوه:احنا ممكن نحل المشكله ودي يا سياده العميد
العميد:طبعا طبعا
ادم بصوت منخفض لنبض:هوه ماسك عليه صور ولا اي
نبض بضحك:مش عارفه
العميد:مش عايز مشاكل تااني منكم انتوا التلاته اتفضلوا
خرجوا وسليم هيموت من نبض الي ادم ماسك فيها ومش رادي يسبها من حضنوا
سليم بغيره:لا بس واضح انك بتحب اخت حضرتك اوي
امجد بغيره:وانت مالك
ادم:امجد خلاص
اه بحبها يسليم ومستحملش دمعه عينها وانت لحقتها وشكرناك خلصت
نبض:احم ميرسي يسليم
سليم:والله
ادم:افندم
سليم وهوه ماشي:مفيش مع السلامه
امجد:شخص سمج انتي كويسه
نبض:اه تمم يلا نروح
امجد:هاتي مفتاح عربيتك
نبض بتوتر:لا منا جيت مع صحبتي مش بعربيتي
ادم:وندي
نبض:كانت معانا
ادم:كلم ندي وقولها تجلنا ولو عندها محضرات قولها تفاكس وتيجي
امجد:تمم يكنج
امجد كلم ندي وراحت ليهم وراحوا ركبوا عربيه ادم كلهم ولقوا سليم واقف علي عربيتوا ولابس النظاره وبيبصلهم
نبض بتوتر:يلا يادم
امجد:هوه الواد دا عملك حاجه ينبض
نبض:لا
ندي بوشوشه:بت هما ميعرفوش
نبض:ششش اسكتي الله يخربيتك هتفضحينا
ندي:انا بردك الله يسامحك ينبض الله يسامحك
امجد:يلا اركبوا خلينا نروح جعان
ركبوا ومشيوا
*في العربيه*
ادم:نبض ندي بليل في عشا عمل في فندق تيجوا معانا انا وامجد
ندي:ممم هيبقي ممل اوي
امجد:يبنتي في حفله في الفندق الي هنحضر في نخلص العشا ومش هنتأخر ونحضر الحفله
ندي:اه لو كدا يبقا تمم معاكم
ادم:وانتي ينبض
نبض:هاا بتقولوا اي
امجد بشك:مالك
نبض :مليش بس علشان الي حصل من شويه وكدا
ادم:خلاص ينبض انسي كنت بقول لندي اننا رايحين عشا عمل وبعدها حفله في فندق وهيا وافقت وهتيجي وكنت بشوفك
نبض:ممم مش عارفه روحوا انتوا
ندي:لا والنبي ينبض تعالي علشاني
امجد:تعالي يبت وبطلي رخامه
نبض:وانت يادم مش عايز تقولي كلمتين
ادم:الي يريحك يحببتي مش هغصبك
نبض:ممم خلاص تمم جايه
ندي:يااااااس
روحوا وكلوا وكل واحد طلع علي الاوضه بتاعتوا
في اوضه نبض
في مكالمه جماعيه بنها هيا وصحبها البنات بسنت ومنه
نبض:بس كدا وروحنا
بسنت:كل دا يحصل من غيري
منه:ومن غيري انا كمان
نبض:انا مالي محدش قالكوا متجوش وكمان متتصلوش تقولولي
بسنت:انا كنت بدي ديلا اللقاح بتعها
منه:وانا كنت نايمه
نبض:مش عارفه من قله الاسامي مسميه كلبتك ديلا
بسنت:ملكيش دعوه انتي
منه:يمامي بخاف منهم جدا
نبض:اه وبلنسبه لبسكولونيا القطه بتاعتك اي الاسم دا كله
منه:يرخمه ملكيش دعوه ببسكوتي
نبض:بقولكوا اي هقفل سليم وايتنج
قفلت معاهم
نبض:الو يسليم
سليم بزعيق:نبض القرف الي حصل النهاردا هنبدا بلغلطات اتكلمتي مع مؤمن وانا قولتلك الحته الي يكون فيها الكائن دا متقفيش فيها قولتلك انا معاكي متخافيش روحتي وكلمتي سي ادم بتاعك دا لا جي وكمان جايب الشملول التاني امجد معاه لا ومش كدا وبس الهانم اول مشفته اترمت في حضنوا ولا كأن في كيس جوافه واقف معاها لا ولزقالي في لحد العربيه في حضنوا ومعملتيش اعتبار ليا حتي مبعتليش علي الواتس اب ولا رديتي علي المسدج الي بعتها وكمان اتصل الاقيكي واتينج منا خلاص يست نبض مبقاش يتعملي حسااب صح رُدي
نبض كل دا باعده الفون عنها ولما خلص
نبض:خلصت
سليم:……….
نبض برقه:سليم
سليم:نعم
نبض:اهدي يحبيبي بلاش عصيبه غلط عليك
سليم:بعد كل دا وتقولي اهدي من العصبيه
نبض:يسولي بقا سوري اسفه
سليم:واي كمان
نبض:مممم ومش حاجه خلاص بس كدا
سليم:كلتي
نبض:اه وانت
سليم:لا مليش نفس
نبض:مينعش كدا يحبيبي غلط
سليم:يا اي
نبض:يسليم
سليم:ههههه
نبض:طب كنت عايزا اقولك علي حاجه
سليم:ممم قولي
نبض بسرعه:انا راحه بليل حفله مع ادم وامجد
سليم بهدوء:ندي معاكوا
نبض:اه
سليم:تمم سلام
نبض:اا سليم الله قفل لي دا ادايق من اي اما اقوم البس ولما اجي اصالحه
وقامت لبست وجهزت ولبست فستان سماوي فاتح اوف شولدر طويل وعملت ميكب هادي وسابت شعرها
اما ندي فلبست فستان بينك قصيرشويه من تحت وطويل من ورا اوف شولدر منفوخ من الدراعات بشكل نسبي وعملت ميكل و سابت شعرها
والشابين لبسوا البدل وراحوا الحفله
وندي ونبض انبسطوا جدا وخلصوا الحفله وراحوا اتعشوا وطبعا نبض في ايد ادم مسبهاش وندي مع امجد وروحوا وناموا ونبض صالحت سليم واتفقوا انو مش يعدي عليها وهيا هتروح بعربيتها

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نبض سليم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *