روايات

رواية هوس اربعيني 2 الفصل الثالث عشر 13 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية هوس اربعيني 2 الفصل الثالث عشر 13 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية هوس اربعيني 2 البارت الثالث عشر

رواية هوس اربعيني 2 الجزء الثالث عشر

رواية هوس اربعيني 2 الحلقة الثالثة عشر

دخل أمير بيتها وسكر الباب وراه ابتعدت عنه بعنف اطلع برااا..
امير هطلع لكن عاوز اقولك كلمتين انا هسافر وكفاية عليكي تعب شهر..
نجوى بغصه وبكاء ربنا ينتقم منك عايز مني ايه تاني ربنا ياخدك
امير على فكره كفايه تدعي عليا انتي زي منتي ياهبله..
نجوى ايه..
امير اه وعلى فكره مره تانيه لو لا سمح الله لو حصل حاجه زي دي روحي اكشفي الاول عشان تتأكدي..
نحوى بتوتر ممش فاهمه..
امير انا مش وحش لدرجادي و عشان اعمل كده ..انا بخاف من ربنا وغير كده مبحبش اخد حاجه بالغصب..ده تانيا اما تالت بقى حاجه تقدري تروحي على اي دكتور شاطر و تتاكدي انك سليمه .. انا رشيت عليكي مخدر عشان تنامي ساعتين بس وعملت كده بهدومك..
ليقول بابتسامه والله مش هقولك قاومت نفسي قد ايه عشان مقربش منك والحمد لله عرفت امسك نفسي..
مش فاهمه حاجه..يعني انا
امير عبيطه انت مش فاهمه ايه بقولك انت زي منتي ..
نجوى جلست على الارض تبكي..وتضحك..
امير بلاش فضايح وطي صوتك..الله يخربيتك..
نجوى. انت .انت عملت فيا كده ليه.
أمير رفع كتفيه والله مش عارف لكن حبيت انتقم منك..انتي هنتيني اكتر من مره..كمان..ليصمت لثواني…
نجوى كمان ايه.
امير مش مهم كفايه عليكي عذاب شهر ايكمل بابتسامه انا كده خلصت حقي منك وهسافر وانا مرتاح سلام بقى..
كانت تنظر بأثره بصدمه من هذا وكيف له أن يفعل بها هكذا لكنه اختفى من نظرها..لتشعر بالسعاده تغمرها وتتجه الى الطبيبه لتتاكد من كلامه وبالفعل أكدت لها أنها سليمة
*****************
تامر بانفعال حب ايه اللي بتقولي عليه ده انا اكبر منك..عارفه بكام..
امير مش مهم …مش مهم المهم اني بحبك..
تامر لا حول الله اطلعي برااا..
اميره بدموع بتطردني..
تامر انا مش عايزك تعيشي بالوهم وبصي يااميره انا هكدب عليك لو قلت اني مكنتش ملاحظ مشاعرك لكني كنت دايما بتجاهلك عشان انتي اللي تبعدي ومتحطنيش وتحطي نفسك بالموقف البايخ ده..
اميره بدموع مقهوره بس انا بحبك..
تامر بحسم وانا بحب خطيبتي انا اسف ..انت بنت جميله وبتتحبي لكن انا بحب خطيبتي ومستحيل اتخلى عنها..
امير بغصه اسف علي ايه ياتامر…اسف على ايه..
تامر انا …لتقاطعهم خطيبته وهي تطرق الباب فاضي ياحبيبي..
تامر بارتباك تعالي ياحبيبتي…اميره كانت ماشيه
غادرت اميره بغيظ..بعد ان نظرت لخطيبته لم تكن جميله جدا وملابسها بسيطه ..مالذي يعجبه بها…
سلوى خطيبت تامر مالها البنوته دي ياحبيبي..بتعيط ليه..
تامر بتوتر مفيش اتعصبت عليها بالمحاضره ..وزي منتي شايفه سيبك منها دلوقتي وانا هلم حاجتى ونطلع..عشان انا هموت مالجوع..
سلوى بابتسامه ماشي ..
****************
أمام منزل والد لبنى
اوس انزلي..
لبنى بدموع اوس ان..
اوس بهدوء انزلي..
لبنى أوس والله..
بقولك انزلي قالها وهو يضرب مقود السيارة بيده بغضب لتنتفض الاخرى اثر ذلك
نزلت بسرعه ودموعها تنهمر بغزارة ..
ليوقفها بغضب استني عندك..وقفت ونظرت اليه بأمل ربما ندم على مافعله ربما سيسمعها ..سيسالها مالذي حدث لكنها صدمت عندما قال..انتي طالق…انهارت باكيه
والاخر شغل سيارته ومشى بسرعه..
****************
رفع مهند سماعة التلفون .
تعالي المكتب يا المى..
المى حاضر…
استأذنت ودخلت وكان مهند مبتسم..قام من ورى مكتبه..
مهند اتفضلي هنا
المى بارتباك حضرتك انا..
مهنظ قولنا أي لما بقول كلمه تتنفذ تعالى يجذبها من يدها ويجلسها على الكرسي ويجلس مقابلا لها..
مهند احم مش عارف ابدي من فين لكن ..هجبهالك بصراحه ومن غير مقدمات انا معجب بيكي وعايز اتجوزك..
فتحت عينيها باتساع هل ماتسمعه حقيقه ام وهم لكنه حقيقه وهو امامها..
مهند ايه رأيك.
المى هاااا..
مهند تقبلي تتجوزيني.
المى انا..
مهنظ انت موافقه او ايه
المى بتوتر وابتسامه خجله انا مشش مششش..
مهند مششش ايه..لا بقولك ايه انا بقالي اسبوع وانا بحضر للحظه ..
المى هااا..
مهند هااا ايه امسك يدها وقبل كفها بحب انا عارف ان في حجات لازم نعملها عشان الاوصول عشان كده عايزك تبلغي اهلك وتاخدي معاد معاهم..تمام..
ابتسمت بخجل والاخر نهض بتوتر وهو يحرك يده خلف مؤخرة رأسه مش يلاا عشان اوصلك..
المى هااا.
هااا ايه يلاا ياحبيبتي..
المى حبيبتي..
مهند يلاا بقى…انتي لسه هتتصدمي كتير اوووي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية هوس اربعيني 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *