روايات

رواية اسلام الفصل الخامس عشر 15 بقلم جاسمين محمد

رواية اسلام الفصل الخامس عشر 15 بقلم جاسمين محمد

رواية اسلام البارت الخامس عشر

رواية اسلام الجزء الخامس عشر

رواية اسلام الحلقة الخامسة عشر

اسلام بزعيق… كل واحدها فيكم تتلم ومحدش ليه دعوه بي انتو سامعين
سوزي… ههههه سامعين ياللي عامله فيها شريفه
اسلام… انا شريفه اكتر منكم
_ههههههه واضح واضح باللي في بطنك ده
اسلام بصتلها ونهارت في العياط وطلعت تجري علي مكتبها بس خبطت في الكرسي وكانت لسه هتقع بس سندها
اسلام بستغراب… انت
سوزي بخوف… استاذ اسر
اسر سند يا اسلام ووقفه ومسك ايدها وبصلها بحب وكل ده واسلام واقفه باصه علي اسر بدهشه
اسر بعصبيه… كلكم مرفوضين ومش عايز اشوف حد فيكم هنا ابدا انتو سامعيننن
سوزي بخوف… استاذ اس
اسر بعصبيه… انا قولت اي وراح خد اسلام وراح بيها علي مكتبه وهو ماسك ايدها واول مدخل المكتب قفل الباب واسلام راحت سايبه ايدو
اسر بستغراب… عامله اي ولسه هيقرب يحضنها
اسلام رجعت لورها وبلوم… انت لسه فاكر تسال عليا انت اي جابك اصلا تاني
اسر بصدمه… اسلام انتي بتقولي اي
اسلام… كلامي مفهوم ياستاذ اسر
اسر بستغراب… استاذ اسر اسلام في اي
اسلام… مافيش حاجه بس التلت شهور خلاص فاضل عليهم تلت ايام ياريت ورقه طلاقي توصلي وكدا ابقا خلصت الاتفاق صح بعد اذنك وسابته وطلعت من المكتب وخدت شنطتها ومشت خالص واسر واقف مكانه مصدوم من كلامها
اسر وهو بيكلم نفسه… هي ازاي تقول كدا انا مستحيل اسيبها ابدا ولا اسيب طفلي اللي في بطنها هي اكيد زعلانه اني سيبتها الفتره دي كلها ومسالتش عليها
**************
_الو ايو ياملك هانم كل حاجه تمام واسلام اتخانقت مع اسر باشااا وسابتله المكتب وهو زعلان جدا ومتعصب كمان وفي مكتبه
ملك بفرحه=تمام خلي عينك عليه واي حاجه تحصل تعرفني انتي سامعه
_اكيد سامعه يلا سلام
ملك… سلام
ملك بنتصار وبفرحه… هبعدها عنك يا اسر عشان انت مش هتكون مع حد غير معايا انا مش انا ملك المنشاوي اللي تسيبها وتبص لحتت ميكانيكية فقيره ومسكت التلفون ورنت
ملك.. الو خطتنا بتنجح الف مبروك عليك العروسه
_ههههه الف مبروك عليا انا العروسه وانتي العريس ههههه
ملك… هههه حصل يلا اسيبك دلوقتي عشان عندي شغل مهم
_تمام ماشي يلا سلام
ملك… سلام
****************
اسراء… كيف اسلام تقول كدا اكيد في حاجه يا اسر
اسر… معرفش معرفش هي طلبت مني اطلقها
اسراء.. اممم طيب هي جت اهي اقفل دلوقتي ولو عرفت حاجه ابقا اعرفك
اسر… تمام وعرفيني عشان متصرفش تصرف مع اختك يزعلها واغصب عليها في حاجه
اسراء… اسر كفايه غصب عشان هي مش هتيجي بالغصب
اسر… تمام اتكلمي معاها سلام وقفل السكه
اسلام… بتكلمي مين
اسراء بتوتر… ها لا عادي بكلم صحبتي المهم انتي اي جابك بدري النهارده انتي كويسه
اسلام… ها اه كويسه انا داخله اوضتي
اسراء… اسلام في اي احكيلي
اسلام دخلت اوضتها وقعدت علي السرير وخدت نفس طويل وبدات تتكلم… اسر رجع وانا شوفته النهارده
اسراء بفرح… بجد طيب كويس واي حصل
اسلام حاولت تخبي حزنها… طلبت منه يطلقني
اسراء بصدمه… انتي اتجننتي صح اتجننتي
اسلام… لا متجننتش مهو خلاص الاتفاق فاضل عليه تلت ايام ويخصل وكل واحد يروح لحاله
اسراء…طيب والطفل اللي في بطنك وحبك ليه راحه فين
اسلام… الطفل اللي في بطني ده ابني انا وانا اللي هربيه وبس ام الحب الوقت موته وعمايله فيا موتتني ومش عايزه استنا لحد مهو يجي ويطلقني ويكسرني
اسراء… مين قال انه هيطلقك
اسلام… عشان ده اتفاقه معايا وقت متجوزني وهو ناوي يطلقني بعد الفتره متخلص
اسراء.. لا اسر مستحيل يطلقك اسر بي.. وسكتت
اسلام… اسر اي كملي واي مخليكي واثقه كدا فيه انطقي
اسراء بتوتر… ها لا عادي بس خلي بالك انتي كدا بتغلطي
اسلام انهارت في العياط… لا مش بغلط عشان انا سمعتوا بودني دي وهو بيقول انه خلاص نازل من السفر وبعد ما الاتفاق يخلص هيطلقني ويرميني ومستحيل يعترف باللي في بطني ده عرفتي ليه طلبت منه الطلاق عرفتي اللي انتي واثقه فيه هيعمل فيا اي
اسراء سامعه ومصدومه من الكلام اللي بتقوله وراحت خدتها في حضنها… اهدي طيب وسمعتي كدا فين وكيف
اسلام مسحت دموعها… مش هينفع اقولك كيف بس ارجوكي سيبيني واطلعي
اسراء… اسلام كل حاجه
اسلام .. اسراء عايزه ارتاح بجد تعبانه اوووي
اسراء… حاضر هسيبك ترتاحي بس شوي كدا مش هسيبك غير لم اعرف كل حاجه
اسلام… ان شاءلله
اسراء سابتها وطلعت وقفلت عليها الباب ودخلت اوضتها ومسكت التلفون رنت علي اسر
اسر… ها اي حصل
اسراء بزعيق وعصبيه… انت كيف تخلف بوعدك معايا وتقول انك هتطلق اختي بعد الاتفاق لا وكمان مش هتعترف بالطفل اللي في بطنها اسر انت عايز اي من اختي ليه بتعمل فيها كدا
اسر بصدمه… مين قال اني هعمل كدا انا مستحيل اعمل كدا انا بحب اسلام ورجعت لم انتي قولتيلي انها حامل رجعتلها هي وعندي استعداد اقف قبال اي حد عشانها وعشان تكون معايا
اسراء بستغراب… امال اي اللي عي قالته ده من شوي
اسر… والله معرف طيب مين قالها كدا
اسراء… هي قالت انها سمعتك بودنها دي وانت بتقول كدا
اسر… لا والله مقولت حاجه مستحيل اقول كدا اصلا انتي عارفه اني بحبها
اسراء… طيب هنعمل اي دلوقتي
اسر… معرفش بس سيبني وانا هفكر واعرف كل حاجه
اسراء… تمام هسيبك وانا لو عرفت اوصل لاي حاجه معاها اقولك
اسر… تمام سلام وقعد علي الكرسي وعمال يفكر
سيف دخل عليه المكتب وبفرحه… البرنس اخير جه حمدالله علي السلامه ياصحبي
اسر… الله يسلمك وحضنه بعض
سيف… يعني معرفتنيش انك جي
اسر… والله حبيت اعملها مفاجأة
سيف… واجمل مفاجأة ياعم المهم مرتحتش ليه في البيت شوي
اسر… عادي حبيبت اجي الشركه وحشتني
سيف… هههه طول عمرك بتحب الشغل كدا دايما
اسر .. ههه حصل المهم بقولك هات تلفونك هعمل مكالمه ضروري عشان تلفوني قرب يفصل شحن
سيف… خد تلفوني اهو
ااسر فتح التلفون ولسه هيتصل بيبص لاقي مكالمه بين سيف وملك مدتها ربع ساعه بص سيف وسكت

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اسلام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *