روايات

رواية حياتي أنا الفصل الثاني 2 بقلم نسمة سيد

رواية حياتي أنا الفصل الثاني 2 بقلم نسمة سيد

رواية حياتي أنا البارت الثاني

رواية حياتي أنا الجزء الثاني

رواية حياتي أنا الحلقة الثانية

بعد نوم كل الي في البيت و النور مقفول
اسيل نايمه بس باب الاوضه بيتفتح براحه مع دخول شخص في الظلمه…
اسيل حست بيه فتحت عنيها لقت جاسر بيقرب و معاه وجبه كنتاكي فيها شمعه
جاسر: كل سنه وانتي طيبه يا ست البنات فكك بقي من التورته و الجاتو كنتاكي بيجيب من الاخر
اسيل بفرحه: وانت طيب يا اجدع اخ في الدنيا كلها وريني كدا الوجبه دي بتقول ايه
جاسر بضحك: همك علي بطنك يا بت انتي
اسيل: ما انت عارف كدا من زمان ولو مكنتش عارف مكنتش هتعمل كدا عشان تصالحني ولا ايه
جاسر بحب: انتي حته مني يا اسيل غصب عني يا حبيبتي صدقيني و هعوضهالك بكرا
اسيل: بجد ازاي يا جسوره
جاسر: جسوره!! بعيدا عن الدلع الي مبحبهوش دا بس نامي دلوقتي عشان. هتصحي بدري يلا يا روحي
اسيل: حالا هاكل و انام
جاسر: تصبحي علي خير يا بنوتي
اسيل: وانت من اهل الخير يارب
………………………
{ صباح الخير انا متحمسه انهارده اوووي عايزه اعرف جاسر ناوي علي ايه انا عايزه اقولكم ان جاسر دا مجنون بيعمل اي حاجه تيجي في باله اوقات بحس انه مش دكتور ابدا المهم يلا ننزل ناكل لاني جعانه اوي}
اسيل: صباح الفل علي احلي اسره في الدنيا
شمس: صباح الفل يا حبيبت ماما تعالي
ادهم: صباح الخير صاحيه نشيطه يعني
جاسر: اه صحيح صاحيه بدري اوي كدا ليه دا احنا بنفضل ساعتين نصحيكي عشان. تلحقي تفطري معانا
اسيل: عشان متاخرش عليك يا جسورتي يا حبيبي
جاسر: تتاخري عليا في ايه
اسيل: نعم!! هو مش انت قولتلي هناخرج انهارده
جاسر: انا!! محصلش
اسيل: جاسر بطل هزار بايخ انا صاحيه بدري عشانك
جاسر: يا بنتي انا مقولتش حاجه اصلا
شمس: طب خلاص ياريت نفطر بهدوء
اسيل: انا هتصل بسهيله نفطر برا عن اذنكم
ادهم: مالها دي
جاسر: معرفش شكلها بتدلع عادي بقي فرحانه بعيد ميلادها و بتدلع
……………………………………
اسيل: لا مش هنجلها انا عايزه اخرج دلوقتي مخنوقه لو مش عايزه قولي اخرج لوحدي عادي
سهيله: ياستي هلبس و اجيلك البسي انتي بس
اسيل: ماشي يلا
……………………………………
ادهم: انا عندي طياره بكرا حضريلي الشنطه
شمس: هتكون جاهزه ان شاءلله هتيجي امتي بقي
ادهم: هكلمك اقولك متقلقيش خالي بالك انتي من البيت و ركزي مع اسيل شويه مش فاهم مالها
شمس: حاضر متشغلش بالك انت يلا احنا بس عشان منتاخرش علي المشوار
…………………………………….
§ وصلت سهيله و ركبت اسيل معاها §
سهيله: خلاص بقي افردي وشك دا هفسك انا
اسيل: يا سهيله نسي هو قالي ايه امبارح
سهيله: يمكن جاله شغل مهم و اتحرج يقولك فهرر معاكي كدا استني وهو نفسه اكيد هيراضيكي
اسيل: لا مش مهم كدا كدا اكلت كنتاكي طلعت منه بمصلحه وخلاص
سهيله: هخدك مكان وهم بجد هيعجبك اوووي
اسيل: فين المكان دا
سهيله: استني علي رزقك عشان دي مفاجأة
اسيل: تمام اووي انا اتحمست جدا
………………………………..
«في سياره ادهم»
شمس: تفتكر هنتاخر.؟
ادهم: لا هنلحق ان شاءلله
شمس: ان شاءلله انا…. “قطعها صوت تلفون ادهم” رد يا ادهم
ادهم: انتي عارفه اني مش برد علي ارقام غريبه
شمس: ماشي دا بيرن كتير يمكن في حاجه مهمه
ادهم: مفيش اهم من المشوار الي رايحينه سوا
شمس: صح يا حبيبي
……………………………….
ادهم: الو ….. كل حاجه جاهزه؟…….. 10 دقايق بالضبط وكل حاجه تخلص لو حصل اي غلطه هحسبك انت ……… سلام

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حياتي أنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *