روايات

رواية عشقني حد الجنون الفصل الرابع 4 بقلم مرام محمد

رواية عشقني حد الجنون الفصل الرابع 4 بقلم مرام محمد

رواية عشقني حد الجنون البارت الرابع

رواية عشقني حد الجنون الجزء الرابع

رواية عشقني حد الجنون

رواية عشقني حد الجنون الحلقة الرابعة

تانى يوم
عند ملك فى الجامعة شاب_لوسمحتى يا نسه ملك.
نظرت وراءها نعم انت بتكلمني
ايوه انا زياد مصطفى زميلك في الدفعه بتاعتك وبالصدفه وانا بقلب في التيك توك امبارح شفت فيديو لك وانت بتغني عندك موهبه حلوه قوي صوتك وحضورك جميل.
ملك :_شكراًربنا يخليك.
زياد:_ وانا كمان بغني وعاملين فرقه كده انا والشباب لسه هي في البدايه هكون سعيد لو قبلتي تيجي تشوف الفرقه وكمان نستمتع بصوتك.
ملك. اه اكيد ده شرف لي طبعا وكمان عندي فضول اسمع صوتك.
زياد بابتسامه واعجاب يبقى اتفقنا بعد الجماعه نروح ان شاء الله.
ابتسمت له ملك جاء ادم وراءها وهي تقف مع زياد ويتبادلون الحديث والضحكات ادم وهو يجذب ذراع ملك بقوه فارتمت غصب عنها في احضانه على صدره العريض القوي ملك بصدمه وغضب وهي تبعد عنه:- انت مجنون انت ايه اللي عملته ده.
ادم وهو يجذب يديها ويشدها وراءه بقوه.
زياد- لو سمحت يا دكتور ما ينفعش كده سيبها.
توقف ادم وهو ينظر الى زياد بنظره جاحميه لو شفتك واقف معاها تاني او بتحاول تقرب منها قول على نفسك يا رحمن يا رحيم.

 

 

ملك بانفعال:- وانت مالك بيا اصلا بصفتك ايه تتدخل اقف مع مين او اعمل ايه.
ادم بصوت أعلى :-بصفتك مراتي.
صدمه حلت على ملك ثم فاقت من صدمتها، نعم ده اللي هو ازاي يعني لا ده انت باين عليك مش طبيعي.
ادم:- احترمي نفسك يا ملك النهارده هطلب ايدك من ابوكي.
زياد وهو ينظر الى ملك بحزن فهو لديه مشاعر لملك وهو يعرفها من ايام الثانوي ولكن ملك كانت لا تنتبه له.
ملك بصوت عالي. لا والله وانت قررت كده منك لنفسك ان انت تطلب ايدي وكمان وفقت وخلاص بقيت مراتك ده في احلامك ملك بسخريه يا دكتور ادم.
ادم:- حتى في احلام هتكوني معايا ما تخافيش هتكوني معايا في الحقيقه والاحلام.
نفخت ملك بضيق فهي لا تجد في الحديث معه اى فائدة وذهبت خارج الجامعه ذاهبه الى بيتها ودموعها لا تتوقف عن النزول.
قاد ادم سيارته واتجه الى شركته دخل مكتبه ادم للسكرتيره خلي الاستاذ احمد علام يجيلي على مكتبي بعد قليل خبط الباب.
ادم:-ادخل
دخل احمد والد ملك السلام عليكم انا جهزت يا بيه كل الحسابات اللي طلبتها مني الفتره اللي فاتت.
ادم وهو يجلس على مكتبه متكئ بزراعيه على المكتب اقعد ارتاح يا استاذ احمد انا عايزك في موضوع سيب الشغل على جنب دلوقتي.
احمد بتعجب من امر ادم لانه اول مره يتكلم معاه كده على طول لغه العمل هي التي بينهم
احمد:- خير يا بيه اؤمرني.

 

ادم بدون اى مقدمات طالب ايد بنتك ملك وعايز اجى النهاردة عندكم البيت.
صدمه حلت على احمد قام ووقف من مكانه وهو ينظر الى ادم انت عرفت ملك بنتي ازاي ولا شفتها فين( كان احمد يحاول ان ادم لا يرى ملك ولكن تاتي الرياح بما لا تشتهي السفن)
ادم بصيغة امر:- اقعد يا استاذ احمد وهدي نفسك وانا هقول لك عرفتها ازاي ملك تبقى طالبه عندي في الجامعه وعرفت انها بنتك من اسمها طبعا شفتها واعجبت بها وطالب ايدها منك على سنه الله ورسوله احمد وهو يرتجف من الخوف من ادم ولا يعرف كيف يرفض طلبه.
احمد:- بس بنتي مش عايزه تتجوز دلوقتي وانا عايزها تكمل تعليمها الاول.
ادم وهو يقراء ما يفكر فيه احمد.
ادم:- تكامل تعليمها في بيتي ما فيش عندي مشكله.
احمد:-بس اا……
ادم:- طب مش ناخد رايها الاول مش ممكن توافق ولا ايه يا استاذ احمد ثم اكمل بتهديد ولا انت عندك راي تاني.
اكتفى احمد بهز راسه فهو يخاف منه كثيرا ومن افعاله الشيطانيه.
جاء الليل
احمد والحزن يملا وجهه تعالي يا ملك عايزه اتكلم معاكي شويه.
ملك :- اتفضل يا بابا
احمد الموضوع يا بنتي ثم صمت بحزن ولا يعرف من اين يبدا.

 

ملك:- مالك يا بابا في حاجه مزعلاك انا عارفه انك اكيد زعلان علشان حسن سافر الاسكندريه تاني وهيغيب عننا شهر بس معلش يا بابا ده شغله واحنا بنطمن عليه بالفون.
رن هاتف ملك وكان المتصل سمر.ملك:- بعد اذنك يا بابا هدخل اوضتي هكلم سمر صاحبتي .
احمد:-ماشي يا بنتي.
خبط باب الشقه فتح احمد الباب.
ادم:- ازيك يا حمايا ايه مش هتقول لي اتفضل ولا ايه.
احمد:- بضعف وحزن لا طبعا اتفضلي يا بيه دخل ادم الى بيت احمد المتواضع البسيط والذي لا يليق بادم السويفي في هذا الوقت تخرج ملك من غرفتها وهي لا تعرف بوجود ادم خرجت بملابسها البيتيه التي كانت عباره بيجامه مجسمه تظهر رشاقه وجمال جس*مها بنصف اكمام تبين ذراعها الابيض وشعرها الاسود الغجري الطويل الذي يصل الى اخر زهره وكانت حقا فاتنه انبهر ادم من جمالها وهو لا يشيح نظره عنها اول ملاحظات وجود ادم في البيت برقت عينيها بصدمه بالغه واخذت تهرول الى غرفتها بينما هي تجري اتكعبلت وقامت مره اخرى بسرعه ودخلت غرفتها.
ادم وهو يبتسم على منظرها الطفولي وهي تجري.
احمد:- اتفضل يا بيه في الانتريه عارف ان البيت مش قد المقام.
ادم:- لا ما تقولش كده دخل وجلس ادم مع احمد

 

ادم:- طبعا انت عارف انا جاي ليه ممكن تخلي ملك تيجي تقعد معايا شويه.
احمد:- حاضر انا هروح انادي عليه.
عند ملك:- هو جاه لحد بيتنا؟ وشافني كده يا نهار اسود احراج السنين.
وبعدين خبط احمد باب غرفتها.
احمد تعالي يا بنتي قابلى ادم بيه صاحب الشركه اللي انا بشتغل فيها طالب ايدك مني.
ملك:- يعني هو ده صاحب الشغل الراجل اللي مش كويس اللي انت كنت بتخاف ليشفنى.
احمد:-هز رأسه بعجز
ملك:- بابا روح قل له اني مش عايزه اقابله وطلبه ده مرفوض.
احمد:- ما ينفعش يا بنتي الراجل ده ما ينفعش يترفض له طلب احنا مش قده وهو بيعمل اللي في دماغه وبياخده بالذوق او بالعافيه.
ملك وقد هز قلبها حزن وضعف والدها ماشي يا بابا انا هقابله وهخليه يندم على اليوم اللي تقدم لي فيه بدلت ملك ملابسها وارتدت حجابها وذهبت عند غرفه الانتريه احمد تعالي يا بنتي دخلت ملك وهي لا تنظر الى ادم فانها تبغضه وبشده بسبب سمعته وبسبب خوف والدها منه وقسوته وهي تخاف منه فلديه شخصيه قويه ترعب من امامها.
احمد:-اقعدي يا بنتي.
جلست ملك بجوار ابيها بعيد عن ادم
ادم:- بعد اذنك يا استاذ احمد اتكلم مع ملك شويه لوحدينا خرج احمد من الغرفه وتبقى ادم وملك فقط ملك وهي توجه حديثها له اسمع خدها من قصيرها واطلع بره طلبك مرفوض ادم وهو يجلس ويضع قدم فوق الاخرى وينظر اليها بهدوء مريب.
ملك-ايه مابتسمعش.

 

 

ادم :-طب اهدى واسمعي الاول.
ملك بانفعال لا مش هسمع واطلع بره يلا انت عايز تتجوزني ليه ده انا حتى مش من مستواك واكيد يعني ما حبتنيش من يومين و……
قطاعها ادم :- لا حبيتك ومش من يومين من اول نظره مع ان انا ما بكرهش في حياتي قد الس*تات بس انت دخلتي قلبي غصب عني ومش عارف اطلعك من دماغي حاولت بس مش عارف. ملك بعدم استيعاب هل هو اعترف انه يحبها هل هذا المغرور القاسي اعترف بحبها ولكنها لا تحبه وتراه دائما في نظرها انسان متملك اناني.
ملك:- اسمع اكيد مش هصدقك يعني وحتى لو كلامك صح لا يعني لي اي شيء وشكرا جدا لحضرتك اتفضل بقى.
يحاول ادم ان يتحكم في اعصابه ولكن هي التي تفقده اعصابه وتستفزه قام وقف من مكانه فخافت وقامت هي الاخرى هو يقترب منها وهي تبعد الى الوراء قرب منها جدا حتى اختلطت انفاسه مع انفاسها، اسمعي انا مش مستني موافقتك ده غصب عنك مش هتبقي لحد غيري، لا ده انت مجنون رسمي قالتها ملك وهي ترتعش وقلبها يعلو ويهبط من شده ارتباكها وتقربه منها الى هذا الحد قلت مش موافقه ووريني هتعمل ايه وابعد عني وزقته بيديها الصغيرتان على صدره القوي ولكن لا يتاثر بزقتها هذه لا هتوافقي قالها ادم بثقه اكيد مش هتسيبي ابوكي يدخل السجن يا ملك لما لفقله قضيه حلوه كده انه لاعب في الحسابات وسرق فلوس الشركه.

 

ملك:-انت ايه شيطان
= لا انا بحبك ومستعد اعمل اي حاجه علشان تكوني لي.
ملك: علشان خاطري ملكش دعوه ببابا بابا راجل كبير ومش حمل الكلام ده.
ادم:- والله انا قلت اللي عندي والقرار لكى.
بعد قليل
دخل احمد وجلس معهم وهو ينظر الى عيون بنته الحمراء بشده من اثر البكاء يحزن على حالها.
ادم:- مش تبارك لنا يا حمايا العزيز ملك وافقت.
احمد وهو يعلم مدى تاثير هذا الرجل على من حوله وتفهم انه هددها احمد موافقه يا بنتي.
ملك وهي تنظر الى ادم بغضب وهي تلوي فمها وهو ينظر اليها ويفترس تقسمات وجهها ويود ان يقوم يقبل شفتها الورديه هذه التي تغريه ولكن يحاول ان يتحكم في نفسه لوجود والدها ولكي لا تكرهه اكثر لكن الان يكفي ان تكون خطيبته ومن ثم تصبح زوجته.
ادم ايه مش هنقرأ الفاتحه ولا ايه.

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقني حد الجنون)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *