روايات

رواية وقعت في غرام ابن عمي الفصل الثاني 2 بقلم نوران وليد

رواية وقعت في غرام ابن عمي الفصل الثاني 2 بقلم نوران وليد

رواية وقعت في غرام ابن عمي البارت الثاني

رواية وقعت في غرام ابن عمي الجزء الثاني

رواية وقعت في غرام ابن عمي الحلقة الثانية

– كفايا يا زين هتموتوا بعض
– زين : ابعدي يا روح انا هعلمه الادب علشان يعرف يلمسك تاني
– مصطفي: ابعد ابديك دي هندمك يا زين
خرجت العائلة و علي راسهم الجد
– الجد بغض*ب : ايه البيحصل هنا ده كلكم علي جوا
في الداخل
– ادهم: ازاي مصطفي يمد ايده علي روح بنتي يا حج
– الجد : ازاي تعمل كده في بنت عمك يا مصطفي
– مصطفي : انا طلبت ايديها بدل المرة عشرة و ما حدش راضي يجوزهاني اعمل ايه بحبها
– روح بدموع : هو بالعافية انا قولت لبابا و لجدي مش عاوزة اتجوز دلوقتى
– مصطفي بحب : و انا بحبك يا بنت عمي
– زين بغضب : ايه ما حدش مالي عينك و البجاحة ليها ناسها قدامنا بتقولها كده
– مصطفي : و انت ايه دخلك في الحوار يا زين ده موضوع يخصني انا و روح بس
– الجد : بااااس ايه ما فيش احترام للكبار و لا ايه بص يا مصطفي ممنوع تقرب من روح و كلامك معاها بحدود
– مصطفي : بس يا جدي انا …

 

– الجد : كلامي مسمووووع
– مصطفي : امرك يا جدي
– يلا يا زين خد بنت عمك و امشوا
في السيارة
– ما تعيطيش تاني سامعه
– مصطفي مش هيرتاح غير لما يعمل الهو عاوزه و يتجوزني و انا و الله ممكن امو*ت نفسي و لا ان ده يحصل
– اياكي اسمع الكلام ده اومال انا روحت فين و بعدين انتي اختي الصغيرة يا روح
– روح بصدمة : اختك يا زين
– روح : ايوة اختي و بنتي كمان المربيها … و يلا ابقي امسحي دموعك احنا وصلنا الكلية
في الكلية
في الكافتيريا
– بقولك يا هدي بيقول عليا اخته و انا بعشقه مش بحبه
– اهدي يا روح طيب هو لو مش بيحبك هيدافع ليه عليكي و يتعصب من مصطفي و يغير عليكي منه بصي زين بيحبك
– خليني كده اعلق نفسي بحبال دايبة … بصي انا بفكر اروح اقوله بحبك و اخلص
– اوعي يا روح تعملي كده
– ليه يا هدي

 

– علشان ببساطه هيحس انك رامية نفسك عليه
– انا تعبت بجد ده انا حافظة كل حاجة بيعملها و البيحبوا والمش بيحبه
– علشان هبلة اتقلي عليه شوية جاتك خيبة
– طيب اسيبك انا يا هدي علشان ده بيرن اكيد مستنيني علشان نمشي باي
– هو ده الكنت بنصحك بيه يا مجنونة سلام
في سيارة زين
– اتاخرتي ليه
– ابدا يا زين كنت مع هدي صاحبتي ما انت عارفها
– اممم طيب احنا هنوصل البيت مش عاوز اي احتكاك بالواد مصطفي ده سامعه
– زين ممكن اسالك سؤال صغير بس انا محرجة شوية يعني
– اسالي خير
– هو انت عمرك حبيت قبل كده مثلا
زين بصدمة : انتي ازاي تساليني سؤال زي ده
– روح بدموع : انا اسفة واضح انه مش من حقي اني اسالك
– زين : انا مش بتكلم علي كده انا بتكلم في نقطة انك لسه صغيرة علي الكلام ده
– صغيرة ايه فوق يا زين انا كبيرة و كبيرة اوي كمان انا كلها كام سنة و اتخرج و ابقي دكتورة زيك انا لو كنت وافقت علي مصطفي ابن عمي من زمان كان زمان بقي معايا طفل دلوقتي

 

زين بغضب صف*عها بقوة : اخرسي بقي اول و اخر مرة تتكلمي و تقولي كده
اوقف سيارته و هبطت روح الي الداخل و صعدت الي غرفتها و ظلت تبكي
اما زين عاد الي المستشفى و منها الي المنزل
في غرفة روح ما زلت تبكي وصل زين الي الفيلا و علم ان روح لم تخرج من غرفتها منذ عودتها من الجامعة صعد الي اعلي و طرق الباب لم تجيب
– روح افتحي انا زين حقك عليا بصي اول و اخر مرة مش همد ايدي عليكي تاني يا اغلي الناس انتي عارفة اني المربيكي و ما تهونيش عليا يلا افتحي
– روح ببكاء امشي يا زين مش عاوزة اتكلم
– طيب علشان خاطري اول و اخر مرة امد ايدي عليكي بس انتي استفزتيني
– امشيييي يا زين
و ما هي الا دقايق وجدت طرق علي باب الغرفة فتحت الباب و تفاجأت
– روح بتوتر : مصطفي بتعمل ايه هنا
– بحبك يا روح
دخل و اغلق الباب
– روح بخوف : مصطفي اطلع برااااا امشي من هنا
مصطفي و هو يقترب منها اكثر : بس انا بحبك
روح : مصطفى فوووووق انت سكراااان … اااه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وقعت في غرام ابن عمي)

اترك رد

error: Content is protected !!