روايات

رواية جحيم الايسر الفصل الثاني عشر 12 بقلم آية عامر

رواية جحيم الايسر الفصل الثاني عشر 12 بقلم آية عامر

رواية جحيم الايسر البارت الثاني عشر

رواية جحيم الايسر الجزء الثاني عشر

رواية جحيم الايسر الحلقة الثانية عشر

إن باعَدتنا ظُروفٌ فَوقَ طاقَتِنا..
فـإنّ أرواحَـنا بالحُبّ تَتَّـصِـلُ
لن يُوحِشَ اللّهُ قلبي رغمَ لَهفَتهِ..
لأنّكُم في دُعائي حينَ أبتَـهِـلُ
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
تعالو نشوف مين علي الباب
هو انتي
سلمى : هـاي
صفاء : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
نظرت لها بغرور ولم تبالي ودخلت اليهم
(دخله زرييه ابوكي سلمي دي اللي مفهمه الكل انها المرشحه الواحيده لمنصب زوجه ايسر المحمدي)
هاي انطي سلامتك سمعت انك عيانه
ماجده بقرف : الحمد لله ربنا مش بيجيب حاجة وحشة

 

ايسوو ازيك وحشتيني اووي وذهبت اليه واقبلته
كان الجميع ينظر لها بصدمه وقرف في نفس الوقت
هاي چووو ازيك
ايسر : ازيك ي سلمي وازي سعيد بيه
بابي كويس وانا كويس اما شوفتك
شوفو المحن 😏 وبابي قال الله يرحم امك كانت بتشرب الشربه بخرطوم الغساله
ايسر : الكل يتفضل علي الغد
انتي راحه فين ي بنتي انتي مش كلتي حاجه من الصبح
انا مش جعانه قولي انتي ب الف هنا
لو مش قلتي انا مش هأكل
بـــــــس
مبسش
هقعد وامري لله
ايوه كده
اللـــــه ورق العنب جميل جداً تسلم ايدك ي داده
صفاء : بس المره دي مش انا اللي عامله

 

ده اللي عامله شيف عالمي وانا مستعد اجبها واشكره عليه
اهي موجوده اشكرها
طب اندهلها من جوه وانا هعينها في القصر علطول
سلامه الشوف ي ابني اهي اللي عامله اليسار بنتي
رفع نظره لها والتقو الاعين مع بعضها كان ينظر لها لا يعرف بحب النظر في عينيها التي لايشبع اللي في النظر
قاطعه صوت سلمي
سلمي بغيره : مش حلو اوي ده الشف بتاعنا بيطبخ احسن منه
تسمحيلي اقولك ي طنط انه انتي بدلعي الخدم اوي لدرجه انه بيقعدو معنا علي السفره
ماجده : اليسار مش خدامه دي الممرضه الخاصه بتاعتي وانا بعتبرها بنتي واكتر
سلمي بغيره من اليسار ب الرغم انها لا تضع اي مساحيق علي وحدها ورغم حجابها التي زادها جمالا
بس لازم بردو مش يقعدو مع اسيادهم عشان يعرفو انهم عبيد وكل واحد وليه مقامه قالتها بتكبر وغرور
قال صلِّ الله عليه وسلّم :
«آلَنۣۗـۙآس سۣۗـۙوُسۣۗـۙيۣۗةّ لَآ فۣۗـۙرقۣۗـۙ بۣۗـۙيۣۗہنۣۗـۙ آعۣۗـۙجۣۗـۙمۣۗـۙيۣۗ آوُ عۣۗـۙربۣۗـۙيۣۗ آلَآ بۣۗـۙ آلَتۣۗـۙقۣۗـۙوُى»
يعني اللي خلقني وخلقك قال انه كلنا سوسيه مفيش فرق
الفرق الوحيد اللي بين البشر

 

عمره ماكان انه في اسياد وعبيد
الفرق انه في ناس عارفة ربنا وجنته اللي هيفوز بيها المؤمنين
وناره اللي هتحرق الكافرين
عمر مكان اللي انتي بتقولي عليهم عيبد دول انتي احسن منهم
ب العكس هما اللي احسن هما راضين بتعبه وصبرهم عشان عارفين نهايه صبرهم ايه
ونصيحه مني لكي متتكبريش ولا تستقوي علي حد ضعيف لمجرد انه انتي شيفه عبد
« إنۣۗـۙ آلَلَهۣۗ لَآ يۣۗحۣۗـۙبۣۗـۙ كۣۗـۙلَ مۣۗـۙخۣۗـۙتۣۗـۙآلَ فۣۗـۙخۣۗـۙوُره»
سلمى بعصبيه : وانتي مين اصلا علشان تتكلمي معايا كده انتي نسيتي نفسك ولا ايه روحي بوصي لفسك في المرأيه
گـــــــــان الجميع يشاهد فهم يعرفون النتيجه
ابوس لنفسي في المرأيه ليه انتي اللي محتاجه تبوسي لنفسك ي شيخه روحي استري نفسك خرجه بقميص نوم وتقولي بصي لنفسك انتي مفكره انه كده هتعجبي الرجال وهيجرو وركي ويموتو فيكي ب العكس عمر ما واحد فيهم هيحبك لقبك الكل لفوسك لانه اللي بيحب بجد عايزه واحده تكون ملك لقبه تكون ليه لوحده خاصه بيه مش مشيه تعرض جسمها للي ريح والجاي

 

انا بعتذر لكم بس انا مش بسمح لحد انه يهني
بعتذر منك ي امي
ماجده بحب : ولا يهمك ي بنتي انتي كلامك صح
انا هعرفك انتي لعبتي مع مين
وغادره المكان وهي تتوعد لها ب الهلاك
ممكن افهم ايه اللى انتي عملتيه ده انتي اهنتي ضيفتي
والله لو ضفتك محترمه انا مكنتش اتكلمت بس هي قاليه الذوق وهانتي وانا مسمحش انه حد تاني يجي علي كرامتي
عن ازنكم وغادره المكان
نظر لها بغضب وصعد هو الاخر
جوجو هو في ايه ومين اللي اتحدد ابنك واتكلمت معه كده دي
دي ي سيدي تبقا اليسار الممرضه المسؤله عني
بس تعرف مش اول مره تعمل كده وقصت له كل شيء
يوسف ب اعجاب : اوعي يكون اللي بفكر فيه
ايوه فعلا انا عايزة كده

 

بس تعرفي عندك حق لانه البنت دي الوحيده اللي تقدر علي ابنك وهترجعو عن الطريق اللي هو ماشي فيه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلميÿôkä
في مكان جديد اول مره نروحه
ــ كان يجلس وحيدا يتذكر تلك الايام الجميله التي تجمعهم
احنا طول عمرنا ايد واحده عاملين زي المثلث اللي يقع منه التاني هيسنده.
كان يتذكر تلك الايام وكيف فرقهم القدر
قاطعه صوت الشرطه التي ملئ
نظر حوله فوجد فتاه تجري بسرعه تخبئ خلف السياره
ذهب تجاهه‍ا
انتي بتعملي اية هنا والشرطه بتجري وراكي ليه اكيد سرقه حاجه
……. : والنبي خبني انا مش عملت حاجه هو اللي حول يوبسني خبني والنبي
نظر لها فوجد الصدق في عينيها
طب اركبي بسرعه في العربيه
مسحت دموعها وصعدت مسرعه الي السياره وغادرو المكان

 

نكمل البارت الجديد
# توقعتكم
يتره مين دي
وايه حكايتها
هنعرف البارت الجاي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم الايسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *