روايات

رواية انا والعملاق الفصل العاشر 10 بقلم فيروزة

رواية انا والعملاق الفصل العاشر 10 بقلم فيروزة

رواية انا والعملاق البارت العاشر

رواية انا والعملاق الجزء العاشر

رواية انا والعملاق الحلقة العاشرة

بعد ساعه سند قام من النوم علي صوت صر يخ شمس …
سند قام بسرعه يجري علي بره …
سند طلع للصاله لاقه شمس بتصر خ …
سند جري عليه واول ما شمس شافته حضنته ….
شمس بخوف ماسكه في رقبه سند…..وساكته…
سند بقلق …مالك يا شمس ….
شمس بخوف …صرصار….
سند باستغراب ….بتقولي ايه ….
شمس بتدفن وشها في رقبت سند ….صرصار ….
سند بضحك ….كل ده علشان صرصار ….
شمس بدموع….ايوه صرصار انا خايفه ….
سند حاول يبعدها عنو …..بس هي ماسكه فيه جامد ….
شمس بخوف …..موت الصرصار يا سند انا خايفه …..

 

سند بضحك ….طيب ابعدي شويه علشان اعرف اموت الصرصار….
شمس بخوف ….لا …..خليك حضني انا خايفه ……
سند حضنها 🥹…..نفسي افضل حضنك لحد اخر نفس طلع مني …..وانتي في حضني حاسس ان قلبي بيرفرف من الفرحه ….كأني طاير بين السحاب ….خليكي في حضني لحد ما الدنيا تخلص ….والناس تخلص ….وقلبي يشبع من دف حضنك……نفسي رحتك تفضل جنب قلبي …..كإنها اكسجين الحياه …
شمس اتكسفت وحولت تبعد عن سند بس شعرها ماسك في
سلسه سند ….شمس حولت تفك شعرها ما عرفتش ….
سند بهدوء …..اهدي وانا هفكها ……حاول سند بس ما عرفش ….في الاخر فاك السلسله من رقبته …..وشمس مسكتها وهو فكها من شعرها …… لما السلسله اتفكت فضلت في ايد شمس ….
سند بابتسامه…..هاتي السلسله ……
شمس بضحك….اتفضل ….شمس وهي بتدي سند السلسله شافت اللي مكتوب علي السلسله ….(شمس العملاق..)…
شمس بابتسامه…..هو انا ممكن اخدها…..
سند استغراب الطلب بس وفق …..هي ليكي اصلا ..
شمس بضحك ….اصلا ….

 

سند بضحك ….اصلا …..ممكن البسك السلسله….
شمس بضحك.. ممكن ….
سند بضحك….امال فين موسي …..
شمس بضحك….لما شوفت الصرصار مو
شمس لما افتكرت صرخت ونطت في حضن سند …
سند ضحك بصوت عالي …تصدقي حبيت الصرصار ….
موسي بضحك …وانا كمان حبيت …..
سند بضحك…..شقي ….شقي شقي يعني …..
موسي بضحك…..ادعيلي …..هااا…..
سند بضحك….ليه ….
موسي واطه اخد الصرصار من الأرض ….وقال بضحك ……لعبه يا بابا لعبه ….
شمس بعدت عن سند بكسوف ….بجد لعبه ….
سند قرب من موسي وحضنه …واتكلم بصوت واطي ….جدع ياض من يومك …..راجل كده وقف جنب ابوك ….
موسي بضحك …. حبيبي يا كبير …..
سند بضحك…..أمر يا شقي …..وانا اديك عيني علشان الخدمه دي …
شمس بكسوف …..بتقولوا ايه ….
سند بضحك….ولا حاجه يا شموسه ….

 

شمس بكسوف ….طيب انا هحضر الاكل …
وجريت شمس من قدام سند وموسي …..
.
.
.
.
.
..
.
بعد اسبوع …..
سند وهو في الحمام …..موسي يا موسي ….
موسي بابتسامه….نعم يا بابا ……
سند بضحك….هات الهدوم من علي السرير احسن نسيت أخدهم معايا …..
موسي بضحك…..تؤمر يا كبير ….
.
.
.
.
موسي بخبث راح لشمس ….بقولك يا ماما ……

 

شمس بضحك….قول يا حبيبي ….
موسي بضحك …. حبيبتي…..بابا نسه ياخد معه هدوم …..ونده عليه بس انا نزل السوبر ماركت ممكن تنولي
بابا الهدوم ….
شمس بضحك….لا روح انت ….
موسي وهو بيقول الباب ….روحي انتي ….
.
.
.
سند بصوت عالي ….موسي ….
شمس بكسوف…..موسي نزل …..
سند بغضب …..من غير ما يقولي وبعدين انا كنت عايزه …
شمس بكسوف…..في حاجه اقدار اسعدك فيها ….
سند بابتسامه…..ممكن بس تنوليني الهدوم …..من علي السرير ….
شمس بكسوف ….ممكن …..

 

.
.
.
.
.
شمس بكسوف خبطت علي الباب ….سند ….
سند وارب الباب ومد أيده ……حطي الهدوم في أيدي ….
شمس بكسوف….حاضر ….وحطت الهدوم في ايد سند وغصب عنها مسكت ايد سند ومن كسوفها جريت …..
.
.
.
.
.
.
بعد مرور شهر ….
سند بابتسامه…..شمس ….

 

شمس بابتسامه…..نعم …..
سند بابتسامه….عندي فرح واحد صاحبي النهارده وعايزك تجي معايا ….
شمس بكسوف…..حاضر ….هدخل البس …..
.
.
.
.
خرجت شمس لبسه فستان كأنها خيال طلع من قصه خياليه …
سند وقف وقرب منها وحضنها …..بحبك وعيني بيكي شابعنه عن كل الناس ….كل ما بشوفك ببقي كأني مسحور …..بحس بقلبي عايزك …عايزك ……بحبك وهفضل في انتظارك …..لحد ما ابقي عجوز وبرضوا عايز حبك ….حبك دواء قلبي دواء روحي …..دواء نفسي …..
شمس بكسوف……يلا هنتاخر علي الفرح …..
سند بضحك. ….يلا يا شمس العملاق…..
.
.
.
.
.
.
.
بعد الفرح سند ماشي هو شمس علي البحر …..
سند بابتسامه…..مبسوطه معايا …..
شمس بكسوف….ايوه …..
سند بابتسامه…..عايز اسعدك ….بس مش عارف ازاي ….

 

شمس بضحك…..احكيلي حدوته ……
سند بضحك….سهله …..كان يا مكان في قديم العصر والزمان
مملكه حكمها كان صالح ….والمملكة كان ليها أربعين بوابه …
ولكل بوابه حكايه …….اول بوابه مكتوب عليها امل وتاني بوابه مكتوب عليها راحه بال وتالت بوابه مكتوب عليها سعاده رابع بوابه مكتوب عليها فرصه خامس بوابه مكتوب عليها صدفه سادس بوابه مكتوب عليها عبره سابع بوابه مكتوب عليها نفسك ثامن بوابه مكتوب عليها بكره ….
تاسع بوابه مكتوب عليها صبر عاشر بوابه مكتوب عليها انت
١١مكتوب عليها ملاك ..١٢مكتوب عليها حضن…١٣مكتوب عليها فاكر ….١٤مكتوب عليها نهايه ..١٥مكتوب عليها فانيه
١٦مكتوب عليها حب..١٧مكتوب عليها تختار مين …١٨مكتوب عليها كان زمان …١٩مكتوب عليها جبر ..٢٠مكتوب عليها رضا
..٢١مكتوب عليها حكمه ..٢٢مكتوب عليها حزن..٢٣مكتوب عليها نظره..٢٤مكتوب عليها صرخه..٢٥مكتوب عليها خيانه
..٢٦ مكتوب عليها خوف..٢٧ مكتوب عليها عايز …٢٨مكتوب عليها رمز …٢٩مكتوب عليها وشم..٣٠مكتوب عليها رعب..
٣١ مكتوب عليها سند ..٣٢مكتوب عليها عوض..٣٣مكتوب عليها امان…٣٤مكتوب عليها ثمره ..٣٥مكتوب عليها فقر..
٣٦مكتوب عليها لغز..٣٧مكتوب عليها سر ..٣٨مكتوب عليها

 

سعي..٣٩مكتوب عليها رزق…٤٠مكتوب عليها ملكي…
وبكده تكوني عرفتي اسماء البوابات الاربعين …..
تحبي تسمعي حكايه انهي بوابه …..
شمس بابتسامه ….اسمع حكايه بوابه
سند بضحك…..حاضر كان يا مكان كان في يوم اميره بس الحزن عنوانه وخايفه دايما من اللي جاي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انا والعملاق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *