روايات

رواية حياتي البائسه الفصل الرابع 4 بقلم زهرة البستان

رواية حياتي البائسه الفصل الرابع 4 بقلم زهرة البستان

رواية حياتي البائسه البارت الرابع

رواية حياتي البائسه الجزء الرابع

رواية حياتي البائسه الحلقة الرابعة

حسام بزعيق: حور تبقي مراتي ابعد انت وهو سبوني
المعلم بغضب:انت بتقول اي ايه يسامر انت بتضحك عليا ولا اي هتخليني اتجوز واحده متجوزه
سامر بخوف:مراتك ازاي انت بتخرف بتقول اي الواد دا عيل ملوش لازمه اكيد بيخرف يمعلم
حسام بسخريه:كنت عارف انكو مش هتصدقو خد الورقه اللي تثبت أنها مراتي اهي
جميله بزعيق:انت اتجننت ولا اي يحسام ازاي الكلام اللي بتقوله دا غور من هنا
حور بسخرية:اظن معندكوش حاجه تعملوها دلوقتي حسام جوزي وهمشي معاه واظن متعرفوش تمنعوني وخلو عريسكو الختيار دا ليكو اتحاسبو سوا وااه يمرات ابويا وابويا العزيز لو مفكرين ورث امي هتكوشوا عليه انسو انا عرفت كل حاجه اشبعو بقي بمصايبكو
سامر بغضب قرب منها ومسك شعرها ولسه هيضربها حسام مسك أيده جامد وقال بزعيق:لو مكنتش راجل كبير كنت همد ايدي عليك وكمان ابو مراتي ياريت تسيب شويه احترام ما بينا قلتلك دي مراتي محدش هيقربلها وانا اللي هحميها منكو يلا يحور ملكيش قاعده هنا تاني مسكها من أيدها ومشيو وسط كل الموجودين
المعلم بغضب:بنتك ضحكت عليك وانا اللي لبست الليله يعني احب اعرفك أن نهايتك قربت لو الفلوس بتاعتي مجهزتش ومش هديك مهله ووقتي اللي ضاع بسببك دا انا هندمك عليه يلا يرجاله ورايا
______
علياء بهمس علي التليفون:ايوا يحور عملتي اي وروحتوا فين
حور بدموع:مكنتش حابه اعمل كدا بس هما اللي اضطروني لكدا انا هسافر من البلد دي خالص وهعيش هناك انا اسفه اني هبعد عنك بس كل فتره هتصل اتطمن عليكي
علياء بدموع:انا اللي اسفه انا كنت قاسيه زيهم عليكي بس بالله عليكي متمشيش وانا معاكي وهنجيب حقك منهم
حور بهدوء:لا انا مش عايزه حاجه كل اللي كنت عايزاه اني اعيش جوا عيله مترابطه يكون عندي اب حنين مش ياذوني عشان بس ياخدو فلوسي انا عمري ما اذيت حد عشان الاقي القسوه دي منهم سلام دلوقتي يعلياء هكلمك بعدين حسام جه اهو هتفق معاه يجهزلي ورق السفر وبعدها اكلمك
حسام باستغراب:ورق سفر اي
حور ببرود:ورق سفري وياريت تستعجل وانا هجبلك المبلغ اللي هتحتاجه كمان يومين
حسام بزعيق:انتي اتجننتي انتي دلوقتي مراتي
حور بمقاطعه:بلاش تصدق التمثيليه دي انت عارف ان كل دا كدب بلاش عقلك يستوعب حاجه اكتر من كدا نسيت اصلا بالسهولة دي اللي كنت بتعمله بلاش تعيش في الجو دا وانت كنت من اسوء الناس اللي شفتهم وانا ايه اللي يضمني انك اتغيرت اصلا ما يمكن بتضحك عليا انا أأمن علي نفسي ازاي مكنتش هوافق الا لما علياء أصرت عليا غير كدا مكنتش هتخطر في بالي ابدا
حسام بندم:بس انا والله اتغيرت صدقيني انا مكنتش عايز الطريق دا بس الظروف اللي خلتني ابقي كدا
حور بزعيق:ظروف اي اللي تخلي واحد يلعب بشرف الناس وكل دا عشان اي عشان شويه فلوس نفعتك في اي بتحس بايه لما بتاخدها وانت عارف ان كل اللي بتنشره علي شرف ناس غلابه كله كدب في كدب
حسام بندم:انا اسف يحور بس بالله عليكي شيلي حكايه السفر دي من دماغك وانا معاكي والله هجبلك حقك منهم وعيشي حياتك هنا
حور بزعيق:ممكن متدخلش في حاجه متخصكش
حسام بزعيق قصادها:انسي السفر دي خالص فاهمه انتي دلوقتي ملكي انا ولا ناسيه اني كاتب عليكي رسمي ولا اي يعني انا دلوقتي جوزك المكان اللي هروحه انتي هتروحيه غير كدا مفيش كلمه تانيه
…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقى حلقات الرواية اضغط على : (رواية حياتي بائسه)

اترك رد

error: Content is protected !!