روايات

رواية صغيرة على قسوتي الفصل السابع 7 بقلم سما أحمد

رواية صغيرة على قسوتي الفصل السابع 7 بقلم سما أحمد

رواية صغيرة على قسوتي البارت السابع

رواية صغيرة على قسوتي الجزء السابع

رواية صغيرة على قسوتي الحلقة السابعة

وصلنا لغايت ما مليكه طلبت منه دروس وهوه وافق
عند مليكه طلعت جري علي فوق وهي مكسوفه من اللي عملته بس هي عملت كده من فرحتها مروان تحت اتبسط وهوه مش عارف ليه اخد مفاتيح عربيته وخرج ذهب الي محل تليفونات واشتري ل مليكه تليفون جديد ماركته عاليه طبعا
العامل:- كاش ولا فيزا يا فندم
مروان:-فيزا
اخد منه الفون ورن علي سيف علشان عاوزه في موضوع خاص
مروان:- اي يا صحبي عامل ايه
سيف:- الحمدلله تمام انت اي الدنيا معاك
مروان:- كويسه يا صحبي والله بس كنت عاوز اقابلك اي فاضي ولا لأ
سيف بضحكه خفيفه :- عيب يا صحبي ده انا لو مش فاضي افضالك انت بتقول ايه
مروان:- حبيبي ياض تعال علي المكان اللي بنتقابل فيه دايما
(المكان ده زي نظام كافيه بس خاص ب مروان بيحب يروح هناك هوه وسيف ولانه برتاح اووي هناك والمكان ده علي النيل)
سيف:- ماشي يا صحبي سلام
مشي مروان ب عربيه وراح للمكان بتاعهم بعدها ب شويه جيه سيف
سيف:- طولت عليك
مروان وهوه بيحض*نه:- لا انا لسه واصل اصلا
سيف:- ماشي يا صحبي كنت عاوزني في اي
مروان:- استني نشرب حاجه الاول عاوز ايه انت
سيف:- قهوه
مروان للنادل:- اتنين قهوه
النادل:-اؤامرك
مروان:-بص يا صحبي انت اكتر حد قريب ليا وبرتاح معاه
سيف ب استغراب من كلام:- وانت والله مش صاحب ده انت اخ
مروان:-علشان كده عاوزك في الموضوع ده
سيف:- موضوع اي
مروان:- عاوزه اعرف كل حاجه عن مليكه
سيف بخبث:-ليه
مروان:- هتقول ولا امشي اخللص
سيف بضحك:- خلاص هقول بص يا صحبي مليكه عندها 17 سنه مامتها اتوفت وهي وعندها 10 سنين كانت أقرب حد ليها امها امها كانت صحبت امي وهما الاتنين دايما مع بعض هي هاديه وطيبه وبتحب تساعد الناس عكس ابوها ابوها كان يخلي مامتها هي اللي تصرف علي البيت وعلي الحجات اللي بيش*ربها بعد ما امها اتوفت هي اللي شالت البيت وكل حاجه ولما كانت تتعب كانت تيجي عندنا وهوه لما بيعرف كان يضربها ولو كنت قاعد بحجز منه كان راجل قاسي بمعني الكلمه علشان كده بقولك هي غير اي حد انا ربيتها ع ايدي اول ما اتولدت انا وامي كنت مع مامتها في المستشفي وقتها بابا هوه اللي دفع تكااليف اللي ولاده ابوها مرضيش يدفع علشان هي بنت وهوه كان نفسه في ولد ادي يا سيدي دي كلها قصتها
مروان:-يااااااه كل ده عاشته دي تعبت اوووي
سيف بحزن:-اووي يا صحبي والله خلي بالك منها هي اهاا ممكن تعاندك بس طيبه وحنينه
مروان بغيره واضح:- طب اتلم احسنلك
سيف بضحكه ع صحبه:- بتغير يا بطه
مروان:- اظبط ياض اي بطه دي
سيف بضحك:- طب بتغير ولا لأ
مروان بتوتر:- علشان مراتي عادي
سيف بخبث:- ونجوي مراتك برضو
مروان:- سيف قوم امشي انتي صدعتيني
سيف وهوه ماشي:-بس نفعتك شويه فكر في كلامي يا صحبي مع السلامه
مروان فضل يفكر فعلا في كلامه و قد اي هي صعبت عليها ف قرر يصحح غلطته معاها ويعملها زي اي زوج وزوجه ب احترام بس مستحيل يحبها (هيحبها صدقوني 😂) خرج من الكافيه ع البيت……. بعد شويه وصل البيت طلع ع اوضتي مليكه بيخبط ع الباااااب،،،،،،،،،،،،،،،
مليكه وهي نايمه :- مين
مروان:- فتح الباب ودخل اناااا
مليكه اتخضت واتغطت لانها كانت لابسه قميص بنص كم لغايت فوق الركبه
مليكه بكسوف:-نعم
مروان في عالم تاني فاق ع صوتها:- انتي قمر اوووي
مليكه اتكسفت اكتررر :- في حاجه يا مروان
مروان حب اسمه اووي منها:- اهااا لا …اهاا اهاا…لا
ملكيه ب استغراب وكسوف:- اه ولا لأ
مروان راح جمبها ع السرير وهي اتكسفت ورجعت ل ورا وخلفت منه
مروان وهوه بيديلها علبه مقفوله مغلفه
مروان:- شوفي دي كده
مليكه :- اي دي
مروان :- خدي شوفيها
مليكه:- اخدتها منه وهي مكسوفه اووي منه
فتحت العلبه اتفأجات من اللي جواها
مليكه بفرحه :- الله ده ليا
مروان ببتسامه ع فرحتها :- اه ليكي انتي
مليكه بفرحه وكسوف:- شكرا اوووي بس ده غالي
مروان:- مفيش حاجه تغلي عليكي
مليكه بكسوف:-شكرا
مروان:- العفو ع اي
مروان:- هتلاقي الفون جواه كل حاجه رقمي مستعجل عندك
مليكه بفرحه:- شكرا اووووي
مروان :- ببتسامه العفو صح كمان شويه مدرس العربي هيجي جهزي نفسك
مليكه :- حاضر وهرن علي جودي
خرج مروان ومليكه قامت اخدت شاور ولبست دريس لونه بينك
ع حجاب لونه ابيض كان شكلها حلو اووووي وكيوت اخدت رقم جودي من كرستها
مليكه:- اي يا جودي عامله ايه
جودي:- مين
مليكه بضحكه:- انا مليكه يبنتي
جودي بضحكه:- اي ده تصدقي مش عرفت صوتك عامله اي
مليكه:- الحمدلله انتي اي اخبارك
جودي:- تمام الحمد لله كويسه
مليكه:-بصيي ده رقمي سجليه عندك
جودي:-ايوة ياعم اشتريتي فون جديد
مليكه:-مروان جبهولي
جودي:-هوه ده اخوكي
مليكه :- لا جوزي
جودي بشهقه وصدمه:-انتي متجوزه ازاي ومن امتي
مليكه بحزن:-هبقي افهمك كل حاجه بعدين
جودي:-ماشي تمام
مليكه:- نستيني انا رنيت ليه قولت ل مروان ع درس الخصوصي ووافق وكمان شويه مدرس العربي هيجي
جودي؛]:- خلاص ماشي كمان ساعه وهجيلك
مليكه :- انا اتفقنا سلااام
جودي:-سلام
بعدها ب شويه مليكه شافت كتبها وفضلت تذاكر وتحل واجب المدرسه لغايت معاد الدرس بتاعها بعد شويه تحت
جودي كانت تحت عند البوابه وداخله قابلت مروان في الطريق وهوه وداخل بالعربيته
مروان:- انتي صحبت مليكه صح
جودي ايوة
مروان:- طب اركبي
جودي:- لا خلاص قربت اوصل
مروان:– قولت اركبي
جودي ركبت معاه من سكات في المقعد الخلفي وصلوا هما الاتنين للبيت نزلت جودي وبعدها مروان ،،، دخلوا الفيله ل جوه
مروان:-فرحه
الخادمه فرحه:- نعم ياباشا
مروان:- نادي مليكه علشان معاها درس
فرحه ب طاعه:- اؤامرك
مشيت فرحه ع فوق نادت مليكه
فرحه:- ست فرحه يا ست فرحه
مليكه:-نعم
فرحه:- تعالي كلمي الباشا علشان معاكي درس
مليكه:- حاضر بس انا اسمي مليكه من غير ست متفوليش ست تاني ممكن
فرحه:- لا ازاي يا ست مليكه
مليكه ببتسامه:- انا مش ست حد انا ليا اسم وبعدين انتي لي. عاوزه تكبريني كده اوووي
فرحه:- حاضر يا مليكه
مليكه:- ماشي انزلي وانا هحصلك
نزلت فرحه ومليكه جابت كتبها وليست حجابها كويس ونزلت هي ونازله شافت جودي جريت عليها
ملكيه:- وحشتني
جودي :- اي يابت كنتي معاكي الصبح انااا
مليكه بضحكه:- ولو بتوحشيني برضو
جودي:- ماشي يا اختي يلا المدرس ليه ساعه مع جوزك جوه
مليكه:-ماشي يختتي ومتقوليش جوزي تاني اخلصي
جودي بضحكه:- حاضر يلااا
دخلوا للمدرس والمدرس فضل يشرحلها وفضل يشرح اللي فات مليكه لانها اتاخرت شويه وكل ده ومروان متابع اللي بيحصل مليكه كانت متفوقه هي وجودي في الحل عجبت مروان اوووي خلصوا الدرس بعدين المدرس مشي وجودي كمان مشيت مليكه بقيت لوحدها هي ومروان وبتحل وجبها
مليكه:-بتفكير السؤال ده بجد صعب
مروان بص عليها لقيها بتفكر ومستغربه:- مالك
مليكه بتفكير:- مش عارفه احل
مروان بضحك:- علشان هبله
مليكه بغيظ:- مش هبله اناااا
مروان بضحك:- ماشي يا ستي مش هبله تعالي وريني عاوزه تحلي اي
مليكه:- ماشي
وفضل يفهمها شويه شويه لغيت ما فهمت
مروان:-هااا فهمتي
مليكه:- اه الحمدلله
مروان:- ماشي شطوره يلا علشان نتعشا
قام مروان ومليكه والحاج سالم وناديه ورنا وجودي هانم مسافره طبعا خلصوا اكل ومحصلش اي حاجه جديده قام مروان ع اوضه مليكه ونام فيها مليكه خلصت الاكل واصرت انها تشيلوا مع ناديه وفرحه وغسلت ايدها وطلعت هي ورنا حكتلها قصه لغايت ما نامت وراحت بسرعه ع اوضتها اتصدمت لما شافت مليكه
مليكه:- اي بيعمل ده هناااا ياربي طب هنام فين
مروان صاحي ومستنيها وبيضحك ع كلامها:-تعالي نامي يا مليكه
مليكه ب استغراب وانه صاحي:- انت صاحي
مروان :-لا نايم
مليكة:- انا هنام فين
مروان:- جمبي
مليكه ب شهقه وكسوف:- لا طبعا
مروان:- وفيها اي مش جوزك ط
مليكه بكسوف:- اهاا بس مش هينفع
مروان:- لا هينفع
مليكه لا انا هنام ع الكنبه
كانت بتتكلم وهي قريبه منه قام شدها
مروان:- نامي من غير صوت
مليكه بكسوف وهي في حضن*ها ومكسوفه:- بس اناا
مروان:- مبسش واسكتي علشان عاوز انااام
مليكه بعد محاولات فشلت انها تقوم استسلمت ونااامت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية صغيرة على قسوتي)

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!