روايات

رواية زوجتي القاصر الفصل الحادي عشر 11 بقلم خولة

رواية زوجتي القاصر الفصل الحادي عشر 11 بقلم خولة

رواية زوجتي القاصر البارت الحادي عشر

رواية زوجتي القاصر الجزء الحادي عشر

زوجتي القاصر
زوجتي القاصر

رواية زوجتي القاصر الحلقة الحادية عشر

 

أكرم بجنون: وربنا ما هرحم حد منهم
وائل: أكرم ما تتصرفش من نفسك لازم تستنا الشرطة توصل
أنا جاي حالا
أكرم زعق: وائل بقولك الحيوان بيقرب من مراتي وربنا حطلع
بروحوا
وائل: إستناني يا أكرم ما تعملش حاجة بالسلاح إلي
أخذتوا فاهم

 

 

أكرم: السلاح يا وائل حفضيه فدماغ الحيوان إلي جوة
وائل: مستحيل يا أكرم
أكرم: مش حسيبوا عايش يا وائل لو عملها حاجة
وائل : إتجننت عايز تتسجن إستنى يا أكرم إحنا حنوصل
بسرعة والله
خذ السلاح وراح المخزن
أكرم: مش حقدر يا وائل
وائل: أكرم إستهدي بالله و بلاش جنان
أكرم: مش حسيبوا وربنا
قفل الخط ورمى التيليفون جرى لمخزن
عند ورد
قرب منها: تؤ تؤ مالك يا قمر بتعيطي ليه دأنا حبسطك
ورد: ما تقربش مني
فضلت تتحرك بالكرسي لحد ما وقعت

 

 

علاء: شفتي يا قطة إتعورتي قلتلك إفضلي هادية وحنخلص
بسرعة
قرب منها وكان بيحاول يغت**صبها
ورد صرخت: أكررررررررررم أكرررم
أكرم سمعها بتصرخ وراح ناحية الصوت واتعصب لدرجة
عينوا صار لونها أحمر ورفع السلاح وضغط على الزناد من
غير تفكير
ورد كانت بتحاول تبعدوا عنها وفجأة سمعت صوت السلاح
ووقع عليها و ما تحركش إتصدمت وما قدرتش تتحرك رمى

 

 

السلاح وجري عليها وبعدوا عنها ورفعها وغطاها بالجاكيت
بتاعتوا
أكرم: حبيبتي إنتي كويسة
ورد بصدمة بصت للدم:هو هو دم أكرم دم
وأغمي عليها
أكرم ضرب وشها: حبيبتي ورد ورد فوقي
وصلت الشرطة ووائل ودخلوا المخزن
وائل: أكرم أكرم
أكرم: إحنا هنا

 

 

دخل وائل وإتصدم: عملت إييييه
أكرم بشر: قلتلك لو قرب منها عينوا مش حتشوف نور ثاني
مسكوا وائل من التيشرت: الله يخربيتك يا أكرم أنت لي
عينك مش حتشوف نور حتتحبس يا إبني
قربوا البوليس و مسكوه وحطولو الكلبش
أكرم: خذها المستشفى يا وائل وخلي بالك منها
وائل مسح وشوا : أنا آسف يا صاحبي ما لحقتش
أكرم: كفاية أنها كويسة
وائل: أنا حاخذها المستشفى وألحقك تمام مش حسيبك يا
صاحبي
أكرم: إتصل بحمزة تمام قولو ياخذ بالوا من ماما و ورد
خذوه البوليس وركبوه السيارة ووصل الإسعاف خذوا ورد
وعلاء
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

 

 

فتحت ورد عينيها بصعوبة لقت نفسها فغرفة بيضاء
ورد همست: أكرم
سميحة بلهفة: إنت فوقتي يا حبيبتي إنتي كويسة
ورد إبتدت تفتكر وعيطت:أكرم
سميحة نزلت راسها وبكت: أكرم مش هنا يا حبيبتي أكرم
مش حيقدر ييجي
ورد صرخت: أكرررم أكررم أنا عايزة أكرررم
حضنتها: ربنا كريم مش بيسيب حد
إنهارت: أنا السبب أنا هو قتلوا عشاني هو قتلوا مات مات
أكررررم
خرجت سميحة ندهت الدكتور دخل بسرعة و حقنلها مهدئ

 

 

خلتها سميحة تتسطح وغطتها وطلعت
سميحة بحزن: حمزة طمني يا إبني
حمزة بحزن: والله ما عارف إزاي أقولك يا خالتو بس إحنا
مش حنقدر نطلعوا منها بالساهل عشان الواد مات
سميحة ضربت على صدرها: إبني يا حمزة والنبي مش حقدر
أشوفو بيتسجن خذني ليه يا حمزة
حمزة: إحنا حنعمل إلي علينا وزيادة ما تخافيش يا خالتو
مش حنسيبوا بس مش مسموح تروحيلو خالتو هي ورد
كويسة
سميحة بحزن: لا يا إبن البنت منهارة إلي شافتو مش قليل
حمزة: يا الله يا خالتو ربنا كريم أنتو محتاجين حاجة
سميحة: لا يا حبيبي روح أنت لأكرم ما تسيبوش أنا هنا
ومش حسيب ورد
راح حمزة و دخلت سميحة وقعدت تقرا قرآن جنب ورد

 

 

أكرم: وائل هي كويسة مش كذا
وائل: آه يا أكرم والله هي فالمستشفى دلوقتي وانا وصلتها
بنفسي

 

 

أكرم: الحمد لله
وائل : خلينا فالمصيبة بتاعتك دي المحكمة حتحكم عليك
عارف كام آخرتها خمس سنين عشان كنت بتدافع عن ورد
أنت حرقت نفسك ليه يا أكرم
أكرم: مش مهم أنا إن شاء الله أولع بس هي تبقى كويسة
وائل: فاكرها حتبقى كويسة وانت مسجون يا أكرم
سكت أكرم

 

 

وائل: ما فكرتش فده مش كدة أنت كان لازم تستنا يا أكرم
أكره: مش عارف أنا فقدت أعصابي
وائل: مش مهم دلوقتي إحنا بنعمل إلي علينا حتتحل باذن
الله
عدى ثلاث أيام
ورد ما كانتش بتاكل خالص ونحفت جدا
سميحة: يا روحي كلي لقمة
هزت راسها: مش عايزة يا طنط أنا عايز أروح لأكرم
سميحة بحزن: يا حبيبتي الزيارة ممنوعة و اليوم المحاكمة
أصلا إن شاء الله يطلع ويرجعلنا
ورد بألم: يا رب
سميحة: طيب كلي والنبي يا حبيبتي عايزة أكرم يشوفك كدة

 

 

ورد: طيب
كلت شوية ووقفت راحت لبست هدومها وطلعت
سميحة: جاهزة يا ورد
ورد: يلا يا طنط
خرجوا وركبوا العربية بتاعت حمزة
حمزة : صباح الخير
سميحة ورد: صباح النور
ورد: هو أكرم حيطلع يا حمزة
حمزة: إن شاء الله
ورد نزلوا دموعها: هو كويس مش كدة
حمزة: آه يا ورد كويس والله

 

 

سميحة: يا رب كون معاه يا رب
وصلوا المحكمة ودخلوا قعدوا مستنين وفجأة شافوهم
جايبين أكرم وإيدوا وكلبش نطت ورد وراحت جري
ورد: أكرررم أكررم
مسكوها الشرطة يبعدوها
أكرم زعق: سيبوها سيبوها محدش يلمسها
وائل كلمهم: سيبوها
سابوها وحضنتوا وعيطت
ورد: أكررم
أكرم: قمري ما تبكيش يا روحي

 

 

ورد: أنا آسفة أنا السبب
أكرم: لا يا حبيبتي إنتي مش السبب فحاجة فاهمة ما
تقوليش كدة ثاني
ورد بعدت ورفعت إيدها ولمست وشوا: أنت تعبان أوي
أكرم: بقيت كويس لما شفتك
قربت سميحة وعيطت: يا روحي أنت كويس
أكرم حضنها: كويس يا ماما
سميحة: ربنا كريم يا حبيبي حنطلع بإذن الله كلنا مع بعض

 

 

أكرم: إن شاء الله يا ماما
الشرطي: خلاص كدة لازم ندخل
بعدوهم و دخلوا بيه وسميحة حضنت ورد المنهارة: طنط
قوليلهم يسيبوه والنبي
سميحة عيطت: حيطلع يا حبيبتي
دخلوا المحكمة وابتدت الجلسة وقعدوا كلهم مستنين الحكم
القاضي : وقد حكمت المحكمة على أكرم شريف خمس سنين
سجنا
لما سمعت ورد الحكم صرخت و وقعت على طول وأغمي
عليها و سميحة عيطت
أكرم بخوف: وررد وررد يا حمزة

 

 

جري حمزة ليها : ورد فوقي إنت كويسة
إتصلوا بالإسعاف وخذوها المستشفى علقولها محلول
الدكتور: البنت إرتفع ضغطها وكمان جسمها ضعيف جدا
سميحة بتعب: هي كويسة دلوقتي
الدكتورة: آه بس حضرتك باين مش كويسة تعالى معايا
سميحة: أنا كو…
ما كملتش كلامها وحست بدوخة سندتها الدكتورة و
دخلوها و حطوها جنب ورد
فاقت ورد الصبح لقت نفسها فالمستشفى
سميحة: إنتي كويسة يا بنتي
ماردتش
سميحة: إتكلمي يا ورد
ماردتش ثاني والدموع تجمعت فعينها وأشرت لحلقها
سميحة بخضة : مالك يا حبيبتي حروح أنادي الدكتورة
جات الدكتورة: أنت كويسة يا ورد حاسة باي ألم
ما تكلمتش وفضلت تأشر لحلقها أدتها الدكتورة ورقة و قلم

 

 

ورد كتبت: مش عارفة أتكلم مش قادرة صوتي مش بيطلع
الدكتورة: تمام يا ورد إرتاحي تعالي معايا حضرتك
طلعت معاها سميحة
الدكتورة: غالبا هي مرت بصدمة مش قليلة عشان كدة هيا
فقدت النطق
ضربت سميحة صدرها: يا لهوييي فقدت النطق يا حبيبتي يا
بنتي طيب حنقدر نعالجها
الدكتورة: دي حاجة بإيد ربنا يا ريت بس تبعدوها عن أي
مشاكل أو زعل عشان نفسيتها تعبانة والعامل النفسي سبب
أساسي ففقدانها النطق
سميحة: يا رب أنت شايف وعارف يا رب كون فعونا يا رب

 

دخلت لورد
كتبتلها ورد: طنط هو أكرم كويس
سميحة: آه يا حبيبتي هو كويس الحمد لله
كتبت ورد: طيب حنشوفوا إمتى
سميحة: خفي الأول ونروح مع بعض بإذن الله

 

 

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية زوجتي القاصر)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *