روايات

رواية جسد بلا روح الفصل الثاني 2 بقلم آية عبدالسلام

رواية جسد بلا روح الفصل الثاني 2 بقلم آية عبدالسلام

رواية جسد بلا روح البارت الثاني

رواية جسد بلا روح الجزء الثاني

رواية جسد بلا روح كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم آية عبدالسلام
رواية جسد بلا روح كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم آية عبدالسلام

رواية جسد بلا روح الحلقة الثانية

 

جسد بلا روح الجزء التاني
كنت داخلة الشركة مع ادهم بثقة وداخلين الاجتماع والكل كان عمال يسال انا مين اضطرينا نقول اننا مخطوبين عشان يرضوا يدخلوني معاه
ادهم بهمس في ودني:برضو مفهمتش انتي اصريتي تيجي معايا ليه
تاج بثقة:عشان مش انا اللي بخفي نفسي
ادهم باستغراب:يعني ايه مش فاهم انتي ناوية تعرفيه ان انتي اللي ورا الموضوع دا اكيد لا
تاج ابتسمتله بمكر فقال لا انتي اكيد مجنونه انتي مش خايفه ليأذيكي
انا عارفه انا بعمل ايه كويس اوي ملكش انت دعوه واتفرج وانتَ ساكت مش المهم عندك انك تاخد الصفقة اللي بنسبة90٪ اصلا ليه

 

 

ادهم:ماشي هضطر اني امشي وراكي اما نشوف
كنا جوا في الاجتماع اول ماشافني كان بيبصلي باستغراب كإنه بيشبه عليا ماطبعا هيعرفني منين وهو اللي رماني وانا صغيره قعدت بثقة وانا بصاله بكره
-كان بيتكلم بثقة والمدراء كانوا مقتنعين بكلامه وادهم كان بيبصلي بقلق لياخد الصفقة بس فجاة وفي نص ما هو بيتكلم ظهرت علي الشاشة الكبيرة صور كتير وهو في احضان بنات ليل اول ماشافهم اتجمد مكانه واتعقد لسانه
قومت واتكلمت بكبرياء:ايه دا يا استاذ علي وطلعت تليفوني وورتهوله الناس كلها مبتتكلمش غير علي فضيحة علي الحصري ووجهت كلامي للمدير الكبير ايدا انت هتقبل ان اللي ياخد الصفقة بتاعت حضرتك واحد سمعته كدا
-المدير وقف بجديه وعصبيه الصفقة مش هتروح غير لادهم الشناوي
علي:بس يا فندم انا معرفش دا حصل ازي اكيد اللي عمل كده ليه هدف انه يوقعني وانا هلاقيه
المدير:انا ميهمنيش مين اللي عمل كده انا يهمني ان سمعتك دلوقتي بقت زي الزفت انا مستحيل احط ايدي في ايدك بعد كده وقبل مايمشي بص لادهم وقاله خد معاد عشان نتفق علي التفاصيل
ادهم مكنش مصدق نفسه وقاله بفرحه اكيد يا فندم
-كل اللي كان في الاجتماع خرجوا متبقاش غيرنا احنا التلاتة

 

 

علي قال بعصبية وعيون حمرا انت اكيد اللي عملت كده مفيش غيرك ادهم كان لسه هيرد بس انا شاورتله انه يسكت وقومت من مكاني ووقفت قدامه وقولت بتحدي وجمود انا اللي عملت كده مش هو
بصلي بصدمه وقال انتي انتي مين اصلا وليه تعملي كده
قربت منه اكتر وقولت بشر وجمود:ولسه اللي جاي اكتر ومش هرتاح غير لما تفلس وتدخل السجن انت متعرفش انا قعدت مستنيه اللحظه اللي هنتقم منك قد ايه
بصلي كانه مش مصدق اللي بقوله وقالي انتقام انا معرفكيش اصلا عشان تنتقمي مني
قولتله بكره:بلاش تعمل فيها دور البراءة والطيبه عشان انت شيطان متجسد علي هيئه انسان واكملت بسخريه يا بابا
-لحظه صمت عجيبه وصدمه من بابا وادهم اللي مكنش مصدق نفسه
-‏علي رجع لورا بصدمه وقال بعدم تصديق ت تاج

 

 

قربت منه بكل قسوه وقولتله اه تاج اللي رميتها هي وامها في الشارع وانت عارف ان احنا ولا كان لينا مكان نروحه ولا حتي جنيه واحد معانا وقربت منه اكتر واكتر واتكلمت بنبره خاليه من الحياه انا قعدت اعد الايام والشهور والسنين عشان اقف قدامك الوقفه دي ورحمه امي اللي ماتت مقهوره بسببك لهاخد حقها وحقي منك تالت ومتلت هنتقم منك علي كل لحظه ضربتها فيها وقدامي ومكنش بيهمك هدمرك زي ما دمرتني وانا قاعده في اوضتي حاطه ايدي علي ودني وبترعش وانا بسمع صريخها مالي البيت بسبب ضربك هندمك علي كل لحظه قهر ووجع سببتها لامي ومش هرحمك زي ما مرحمتهاش وسيبته ومشيت وانا شايفة دموعه نازله بس مأثرش فيا لان انا اصلا بقيت جسد من غير روح واخدت ادهم في ايدي اللي كان واقف مصدوم وزي التمثال مش مصدق
يتبع……….

 

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *