روايات

رواية أحببت ضابط غيور الفصل السادس عشر 16 بقلم ياسمين أشرف

رواية أحببت ضابط غيور الفصل السادس عشر 16 بقلم ياسمين أشرف

رواية أحببت ضابط غيور البارت السادس عشر

رواية أحببت ضابط غيور الجزء السادس عشر

رواية أحببت ضابط غيور الحلقة السادسة عشر

*فارس و مها خرجوا من الصيدليه
_فارس
فارس:انتي؟؟؟!
_بقالي كتير اوي مشوفتكش عامل اي
فارس ببرود:انا تمام ي نور اعرفك مها خطيبتي
نور ببرود:اهلا ي مها
مها بنفس البرود:اهلا مش تعرفني مين دي ي فارس
فارس:دي نور كانت خطيبتي
مها ب استفزاز ومدت ايديها تسلم عليها:امم اهلا ي نور انا خطيبت فارس
نور مدت ايديها بضيقه:اممم ربنا يخليكوا لبعض طيب ي فارس مضطره امشي انا دلوقتي اشوفك تاني ان شاءالله
فارس:ان شاء الله
*نور مشيت ومها بصت لفارس وسكتت
فارس بخوف مصطنع:اي؟!
مها:لا تعليق يحبيبي لا تعليق
فارس:ي مهاميهو دي كانت خطيبتي يعني ماضي وخلاص اتنسي
مها بغيره :فارس!!!؟ انت هتغني متدايقنيش انا هلاقيها من البنت اللي كانت في الصيدليه ولا اللي كانت خطيبتك وظهرت دي الاقيها منين ياربي الحمدلله اني لسه قدام المستشفي عشان تلحقونيييي
فارس ضحك علي طريقتها:خلاص خلاص اهدي
مها بعصبيه:متقوليش اهديييي روح لنور روح عشان هي عوزه تشوفك تاني رووووح
*فارس ضحك جامد وبطنه وجعته من الضحك
مها:يلاي فارس يلا بدل مايحصلي حاجه
فارس.بضحك:يلا يحبيبتي
*ركبوا العربيه
احلام:اتاخرتوا لي كدا
مها بصت لفارس:مفيش ي احلام اصل فارس كان بيستعيد ذكرياته
فارس بصلها وضحك:انتي اللي ذكرياتي وانتي اللي مستوليه علي عقلي وقلبي
احلام:احم احم نحن هنا ي فارس بيه و ي انسه مها
*فارس ومها ضحكوا وفارس وصلهم البيت
عبدالله:يلا ي وفاء
وفاء بعصبيه:في اي ي عبدالله خلاص اهو جايه بلف الطرحه استني ماهي زي القرده وكويسه اساسا وانا مكلماها وهي كانت كويسه
عبدالله بحده:وفااااء لمي نفسككك
وفاء بصوت واطي:خلاص خلاص دا اي القرف دا
عبدالله:بتبرطمي تقولي ايي
وفاء:مبقولشششش انا خرست اهو
عبدالله:هو خلاص ربنا فرجها علينا ولفيتي الطرحه ولا لسه
وفاء:يلا يلا خلصت اهو يلا ي تيا يلا ي رحيم
احلام:افتح ي كرم الباب
كرم:حاضر ي ماما
*كرم فتح الباب
كرم بفرحه:رحيممممم وحشتنيي
رحيم حضنو:وانت كمان وحشتني ي كرم اوي تعالي نخش نلعب
مها بفرحه:اي دا اي دا انا اقول الدنيا منوره لي اتاري رحيم وتيا هنا وحشتوني يقمرات تعالو ف حضني
رحيم حضنها:وحشتيني ي عمتو
مها بغضب مصطنع:ولا انا مش قولتلك متقوليش عمتو دييي ياض
رحيم :طيب اقولك اي طيب
مها:قولي مها زي ماكرم وهنا بيقلولي
كرم:بس انا مبقولش مها انا بقول ي خالتو
مها بصدمه:اه يكدااب
كرم ورحيم ضحكوا.كرم:تعالي ي رحيم يلا نخش نلعب ودخلوا سابوا مها مدايقه منهم
وفاء:يعني مقولتيش ازيك ي وفاء ولا حتي قولتي ل تيا عامله اي
مها:لا قولت لتيا تعالي ف حضني بنتك طنشتني مش عارفه البت دي طالعه كدا لمين انا اخويا مش كدا
وفاء:يعني هتكون طلعتلي يعني
مها:لا مقولتش كدا
عبدالله:بس بس اي هتتخانقوا ولا اي اسكتوا وانتي ي تيا روحي سلمي علي عمتك يحبيبتي عشان عيب
تيا:حاضر ي بابا ازيك ي عمتو
مها:الحمدلله يقلبي وبعدين يابنتي قولتلكوا قولو مها مهاا محدش يقول عمتو دي مش بحبها
تيا ضحكت:خلاص.انا اسفه ي مها
مها باستها:خلاص يروحي يلا.خشي العبي مع هنا جوا في اوضتي بس متبهدلوهاش اوكي
تيا باستها:اوكي
وفاء:عامله اي ي احلام
احلام:الحمدلله ي وفاء انتي اي اخبارك
وفاء:الحمدلله بقالي كتير مشفتكوش من يوم خطوبه مها صحيح ي مها خطيبك عامل اي معاكي
مها ب استغراب:الحمدلله بس اي سبب السؤال
وفاء بمكر:عادي ي مها هو عشان بطمن عليكي يبقي في سبب
مها بعدم ارتياح:امم تمام ي وفاء
عبدالله :يلا ي وفاء بقا عشان منتاخرش
احلام:ماانتوا قاعدين ي عبدالله
عبدالله:لا هنتاخر ي احلام الحمدلله ان مها بخير واطمننا عليها حمدلله علي سلامتك ي يقلب اخوكي
عبدالله باس دماغ مها ومها حضنته:ربنا يخليك ليا ي عبدالله ويبعد عننا كل اللي ينولنا بالشر ووجهت عيرنخا ناحيه وفاء
وفاء بضيقه:طيب ي يحبيبتي حمدلله هلي سلامتك يحبيبتي يلا ي عبدالله معلش ي احلام اندهيلي علي العيال
احلام:تمام ودخلت تنده ليهم
تيا:ماما انا مش عاوزه امشي انا هقعد هنا مع هنا
وفاء:هنيجي تاني ي تيا يلا عشان منتاخرش
مها:خلاص ي وفاء سيبيهم
وفاء:لا مش هسكتوا وهيجننوكوا
احلام:لا سيبهيم
رحيم:ايوا ي ماما سيبينا
احلام:بقولكوا اي انا بفكر اعزم فارس ومامتو واخواته وانتوا تعالو
عبدالله:امتي
احلام:اي رايكوا بكرا
عبدالله :خلاص.انا معنديش مشكله وشوفو فارس كدا وقولولي
كل الاطفال بصوت واحد:هيييييي
الكل استغرب فرحتهم المفاجأه دي
مها:في اي مالكوا
كرم:يعني كدا رحيم هيقعد معايا انهارده وبكرا
رحيم بفرحه:اه
احلام:طيب وانتي ي تيا وهنا فرحتوا لي كدا
تيا:عشان هقعد مع هنا برضو
*كلهم ضحكوا علي الاطفال وعبدالله كلم مصطفي هو وحربي وخد وفاء وراحوا واتفقوا هيجوا بكرا
احلام:يلا ي مها خشي كلمي فارس قوليلو
مها:حاضر
احلام:معاكي رقم يسرا اخته صح ورقم رباب
مها:اه
احلام:تمام عشان.نكلمهم انا وانتي ونعزمهم وحربي و عبدالله يكلموا فارس وهما كلموا مصطفي اخوه خلاص
مها:ماشي هروح اكلمه في البلكونه
احلام :طيب يلا بسرعه قبل مايشوفوكي وهيرخموا عليكي
مها ضحكت وجريت علي البلكونه
فارس:وانا اقول اي سر ان الفون نور كدا
مها:لا الفون منور عشان.دا المفروض انو ينور
فارس ضحك:بتتقلي عليا ي مها
مها:مبتقلش
فارس:كدابه
مها:دي تلاقي نور اللي بتتقل تلاقيك اتلغبطت
فارس ضحك ومها فضلت سرحانه في ضحكته وفرحانه
فارس:يابنتييي هو الخط قطع ولا اي
مها بتوتر:هاا لا معاك
فارس:هي حلوه اوي كدا
مها بعدم فهم:هي اي
فارس:ضحكتي
مها بكسوف وتوتر:هاا لا اه لا
فارس ضحك :خلاص خلاص ي فراوله
مها بغضب :فاارس
فارس حاول يكتم ضحكته:خلاص خلاص
مها:دلوقتي ف موضوع مهم
فارس:قولي يحبيبتي
مها:فاصي بكرا!؟
فارس بفرحه:عاوزاني اخرجك ولا اي
مها:لا
فارس:امال اي
مها:احلام اختي عزماك علي الغداء انت واخواتك وطنط بكرا واخويا عبدالله ومراته وعبدالله وحربي كلموا مصطفي اخوك وقالهم ماشي
فارس:اممممم
مها:ها فاضي ولا لا
فارس:مش انا كدا هشوفك
مها:اه
فارس:يبقي خلاص دا لو انا مش فاضي هفضالك
مها ضحكت بكسوف:طيب خلاص كدا انا هكلم طنط وانا واحلام هنكلم رباب اختك وعبدالله وحربي هيكلموك
فارس:تمام وبالمناسبه انا في حاجه كدا عاوز عبدالله وحربي فيها بكرا
مها بفضول:حاجه اي
فارس:بكرا هتعرفي
مها بزعل مصطنع:تمام براحتك
فارس بمكر:اي دا مها انتي زعلتي مني ولا اي
مها بمكر وحزن مصطنع:وهزعل لي
فارس:يمكن عشان مقولتلكيش اي هي الحاجه
مها بخبث:ماانت عارف اهو
فارس ضحك
مها:بتضحك علي اي
فارس:فكراني مش فاهمك ي ميمو بتعملي كدا عشان اقول لا مش هقدر ازعلها مني بقا وكدا واروح اقولك
مها بصدمه :انت عرفت
فارس:اممم من بدري بس كنت بعمل نفسي مش عارف
مها بغضب طفولي:انت رخم علي فكره لي ديما كدا عارف كل حركاتي طيب انا دلوقتي اعمل اي عشان تقولي
فارس ضحك علي طريقتها:متعمليش عشان انا قولت مش هقول بكرا هتعرفي كل حاجه ي ميمو يلا روحي نامي بقا
مها:طيب فارس
فارس:قلبو
مها بتوتر:انا ك ك
فارس:عاوزه تنزلي الشغل
مها بصدمه:عرفت ازاي
فارس ضحك:حبيبت قلبي انا النقيب فارس محمد الراوي
مها وفهمت قصده:مغرور اوي علي فكره
فاوس بغرور مصطنع:عارف عارف
مها:طيب انت مقولتليش انا عاوزه اروح
فارس بجديه:اما اجي نكلم في الموضوع دا
مها وفهمت ان لا نقاش بعد جديته:حاضر تصبح علي خير
فارس بحب:وانتي من اهلي يحياتي باي
مها :باي
مها بتلكم نفسها بصوت عالي وعصبيه:نفسي اعرف ازاي بيتحول كدا
احلام:بتكلمي نفسك ي مها اجننتي ي حبيبتي
مها:لااا
احلام:في اي
مها:قالي اما يجي هنكلم في الموضوع دا
احلام:طيب خلاص بكرا مش بعيد
مها:عندك حق يلا نخش ننام انا هاخد هنا وتيا يناموا معايا وكرم ورحيم يناموا في اوضه كرم
احلام:ايوا ماانا قولتلهم كدا يلا خشي نامي عشان بكرا هنظبط بقا الدنيا وننزل نجيب حاجات الاكل انا وانتي بدري عشان لحق نخلص قبل مايجوا
*احلام ومها كلموا رباب وجيهان ويسرا وعزموهم
مها:طيب ي لولو يلا بقا تصبحي علي خير
احلام:وانتي من اهل الخير يقلبي
*صباح يوم جديد
احلام بصوت عالي:مهاااااااا
مها بخضه: اي ف اي استر ياااارب
احلام:كل دا نوم قومي خلينا نخلص اللي ورانا
مها:منك لله ي احلام حد يصحي حد كدا
احلام :جمله كل يوم قومي يبت يلاااا
مها:حاضر حاضر
*مها قامت ولبست ورنت علي فارس تقوله انها نازله
فارس:يصباح الفل دا اي اليوم الحلو من اوله دا اول مكالمه في الفون تكون منم انتي
مها ضحكت:صباح الخير
فارس:صباح الفل والورد يقمر
مها ضحكت :انا هنزل مع احلام
فارس:امم راحه فين
مها:راحه انا وهيا نجيب حاجات الاكل
فارس:تمام بس متتاخريش
مها:حاضر
فارس:يلا باي وخلي بالك من نفسك
مها:حاضر باي
مها:يلا ي احلام
احلام:كرم خلي بالكوا من نفسكوا وانت ي رحيم انت كبيرهم خلي بالك منهم
رحيم:حاضر ي عمتو
احلام:حضرلك الخير ي حبيبي يلا باي
رحيم:باي ي عمتو
*مها واحلام جابوا الطلبات وطلعوا عملوا الاكل وروقوا الشقه وجه معاد وصول فارس
جرس الباب رن وعبدالله راح فتح الباب
عبدالله:فارس باشا عامل اي
فارس:الحمدلله ي باشا انت اي اخبارك
عبدالله:الحمدلله اتفضلوا
مصطفي سلم علي عبدالله: عامل اي ي.عبده
عبدالله:الحمدلله ي باشا تعالوا اتفضلو اتفضلوا
كلهم سلموا علي بعض وفارس وحربي وعبدالله ومصطفي قعدوا مع بعض في الصالون
ومها واحلام ووفاء ورباب و جيهان ويسرا قعدوا مع بعض في اوضه انتريه
جيهان:وحشتيني والله ي مها
مها:والله انتي اللي وحشتيني اكتر
جيهان:معلش يقلبي اعذريني عشان مجتلكيش اما تعبتي
مها:لا طبعا ي طنط انتي حبيبتي اكنك جيتي وبعدين انا اهو كويسه وزي القرده
كلهم ضحكوا معادا وفاء ورباب اكتفوا ب ابتسامه كلها غل وحقد وكره
رباب:وانتي اي اللي حصلك ي مها
مها:ضغطي علي شويه وتعبت
رباب:لا الف سلامه
مها:االله يسلمك
وفاء:هي كدا مها دلوعه شويه فابتحب تدلع
احلام:هو التعب بيبقي في دلع ي وفاء
وفاء بصتلها بغل وسكتت
يسرا:فكك منهم قوليلي عامله اي مع الواد فاوس
مها اتكسفت:الحمدلله كويسين
يسرا:ضحكت :خلاص طيب اكسفتي لي متخافيش كلنا بنات اهو مع بعض قولي قولي متتكسفيس بيعملك حاجه تدايقك
مها ضحكت بكسوف:لا خالص بالعكس هو مش بيحب يزعلني
جيهان :الحمدلله انا كدا اطمنت يبقي انتي اللي بتجننيه
مها بتسرع:لا والله خالص
جيهان ضحكت:وانا عارفه يقلبي انتي هاديه وجميله
يسرا:وبعدين ي مها اي الرغي اللي طول الليل دا في مره كنت بايته مع ماما سمعاه طول الليل بيكلم في الفون ويضحك انتوا بتلحقوا تناموا امتي
مها ب استغراب:بليل!!؟
احلام:مها بتنام بدري ي يسرا
يسرا:بتهزري امال فارس بيكلم مين طول الليل
مها حست انها داخت واتعصبت جدا:فارس بيخوني!!؟؟؟؟؟
يسرا:شكلوا كدا اه هتعملي معاه اي
مها بعصبيه:هطين عيشتووو وقامت تخرجلو يسرا قعدت تضحك
يسرا بضحك:تعالي يهبله تعالي اي حد يقولك حاجه كدا تصدقيه
مها بعدم فهم:يعني اي
يسرا وجيهان ضحكوا:يعني دا مقلب كنت عملاه فيكي انا وماما
مها بزعل :كدا ي يسرا توقعي قلبي
يسرا:سلامه قلبك يقمر
كلهم ضحكوا ب استثناء وفاء ورباب
فارس:عبدالله انا كنت عاوز اكلمك في.حاجه كدا انت وحربي يعني
عبدالله:قول ي فارس في اي
فارس بص لمصطفي وكمل كلامه:انا انا مش عاوز اكمل خطوبه
حربي وعبدالله بصوت واحد:ايي!!!

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أحببت ضابط غيور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *