روايات

رواية شيطان المافيا والبريئة الفصل الأول 1 بقلم ندى علي حبيب

رواية شيطان المافيا والبريئة الفصل الأول 1 بقلم ندى علي حبيب

رواية شيطان المافيا والبريئة البارت الأول

رواية شيطان المافيا والبريئة الجزء الأول

شيطان المافيا والبريئة

رواية شيطان المافيا والبريئة الحلقة الأولى

في يخت كبير في عرض البحر اكبر عصابتين مافيا في العالم كانوا موجودين علي اليخت
العصابه الاولي :عصابه الموو*ت الرئيس الفهد
العصابه التانيه :العصابة الايطاليه الرئيس جاك
كانو عاقدين علي طربيزة كبيره في نص اليخت
الفهد وهو حاطط رجل علي رجل ومرجع ضهره لورا بغروره المعتاد والبدله السوده والساعه والجزمه السودا وبيشرب في السجاره وبينفخ في الهوا
جاك :ليه مش هتشارك في المعركه اشمعنا دي بذات
الفهد بغرور :علشان لو شوفتيني مش موافق في يوم علي معركه تعرف ان مش مشارك في المعركه دي علشان مش متعود احارب كلا*ب علشان لو دخلتها هكون افضل كلب فيها علشان انا هفوز قبل ما ادخل
جاك ببتسامه :يعجبني كلام وتفكيرك اكتر ايها الفهد
الفهد بغرور :بيعجب الجميع سيد جاك
جاك :بس انا مش هتخلي عن زعيم زيك مهما حصل
الفهد وهو بيقف :متأسف بس عندي معركه اكبر من دي مش فاضي لكلام الاطفال
جاك بغضب :هتخسر كتير بسبب اهانتك دي ليا
الفهد بسخريه قرب عليه :لو بدأت الحرب وانت في النص لازم تختار جهة من الاتجاهين لكن اوعي تقف في النص متبقاش شبه النعجه بين الذئاب جاك وانا مش متعود غير ان اهدد لكن لسه قانوني مش سامح لتهديد وبعد عنه والرجالة بتاعته وراه
جاك اخد نفسه بنتظام وغضب :هترجع ليا في يوم ايها الفهد
…………………….

في بيت بسيط جداً في القاهره
حور لبسة وبتجري وهي بتلبس الكوتش
فاتن امها :حور استني يابنتي كلي حاجه قبل ما تمشي
حور بتبوس ايد امها :ماما انا اسفه بس لازم اروح الجامعه دا اول يوم ليا ولازم اروح بدري
فاتن بتبتسم :خلي بالك علي نفسك ودا الاهم ورني ليا متخلنيش قلقانه تمام
حور وهي نازله جري :حاضر يا ماما وجريت علي محطة الاتوبيس تركب وراحت علي الجامعه بحماس
…………………..

في ايطاليا في قصر كبير وضخم مليان بالحرس وكلا*ب الحراسه
في مكتب كبير يوجد فيه كتير من السلا*ح متعلق علي الحيطه وطرابيزة كبيره وقدامها كورسين ووراها كرسي بيلف وكنبة جلد كبيرة ومكتبه كبيره
كان قاعد الفهد علي الكرسي الخاص ليه وقدامه
سليم وسالم صحابه في شغل المافيا وهو الزعيم ليهم
سالم بخوف :هو يعني ايه سبب رفضك لصفقة دي
الفهد بغموض :بيقولك لو كنت عاوز تشيل الكلا*ب اللي حوليك يبقي ترمي ليهم العظم وهما هيجرو عليه
سليم :المطلوب دلوقتي اكيد جاك حطك في دماغه
الفهد :جاك ميقدرش يعمل حاجه هو لسان زفر وبس وانا مش بحب النوع دا وقام من علي المكتب انا بحب الإنسان العملي
سالم :يبقي لازم نبدء في الصفقة بتاعتنا
سليم بص لزعيم :نبدء يازعيم
الفهد :اسمع انت وهو هتعملو ايه انا مش عاوز اي غلطة تمام
سليم وسالم :تحت امرك يا زعيم
…………………….

في جامعة الطب
حور بصت علي اسم كلية الطب جامعة القاهره وابتسمت بفرحه
حور في نفسها :يارب خليك معايا دي اول يوم ليا والعميد طالبني ودخلت الجامعه بشعرها الدهبي الطويل وبشرتها البيضه الناعمه كانت لبسه فستان اسود لحد بعد الركبه وسندل اسود عالي وشنطه كتف بيضه ودخلت الجامعه ببتسامه
واحد من الشاب قاد فوق عربيته اللي سقفها مفتوح :اوباااا سنه اولي السنه دي فيها شويه بنات انما ايه مزززز
واحد اخر :لاء شوفت الهرم اللي ماشي قدامنا دا بقي قلبي لا يتحمل
واحد اخر ويوجه الكلام لحور :مترد طيب يا باشا مصر
حور مبتسمه ومكمله في طريقها لمكتب العميد
وراحت وخبطت وسمح ليها بدخول ودخلت

في مكتب العميد
العميد :حور احمد المنسي الاولي علي الثانويه العامه السنه دي
حور ببتسامه :ايوا يا فندم بالظبط
العميد ببتسامه :الجامعه طلبت مننا ان 3 بنات يروحو من مصر يكملو سنه اولي في ايطاليا واحنا اخترناكي من 3 بنات دول
حور بفرحه :دا شرف ليا يا فندم
العميد :خدي دي التذكرة بتاعت الطياره اهي جهزي نفسك يا دكتورة حور لسفر بكرا بليل
حور اهد التذكرة بفرحه وطلعت راحت علي البيت جري
بليل في بيت حور علي السفره
سلمي اخت حور الصغيره اولي اعدادي :عملتي ايه في الجامعه النهارده يا حور
حور بسرعه :ماما انا الجامعه طلبت مني اكمل سنه اولي في ايطاليا
فاتن بصدمه:…….

يتبع …..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على (رواية شيطان المافيا والبريئة)

‫6 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *