روايات

رواية أشلاء أنثى الفصل الثالث عشر 13 بقلم نور الشامي

رواية أشلاء أنثى الفصل الثالث عشر 13 بقلم نور الشامي

رواية أشلاء أنثى البارت الثالث عشر

رواية أشلاء أنثى الجزء الثالث عشر

أشلاء أنثى
أشلاء أنثى

رواية أشلاء أنثى الحلقة الثالثة عشر

التفت الجميع الي مصدر الصوت فوجدوا جاكلين وطارق فذهب احمد اليهم بخطوات سريعه وكان سيصفع طارق ولكن جاكلين مسكت يده وتحدثت بضيق مردفه: اهدي يا احمد طارق هيساعنا مفيش داعي لتضيع الوقت اكتر من كده انا اعرف مكان مي ولينا وغرام يلا بسرعه نروح وهحكيلكم كل حاجه في الطريق
اما في مكان اخر يشبه المخزن الكبير ويبدوا انه مهجور منذ زمن بعيد فتحت لينا عيونها ببطئ وانفزعت عندما نظرت الي المكان فنهضت بسرعه ووجدت مي ملقاه علي الارض فاقده وعيها وفتاه اخري ولكن وجهها ليس ظاهر فأقترب من مي بسرعه وحاولت ايفاقتها حتي نحجت فتحدثت مي بفزع: اي ال حصل احنا فين
لينا : مش عارفه يا مي ومين البنت دي كمان
اقتربت مي ولينا من الفتاه وظهروا وجهها فأنصدمت لينا عندما وجدتها غرام ثم تحدثت بلهفه ودموع: غراام اختي
مي بصدمه : دي اختك
اقترب لينا من غرام بشرعه وحاولت ايفاقتها حتي نجحت فنظرت غرام الي لينا بصدمه وتحدثت مردفه: لينا اختي
اقترب لينا منها اكثر واحتضنتها بقوه ثم تحدثت بدموع مردفه : حبيبتي وحشتيني اوووي سامحيني يا عمري
غرام بتعب وبكاء : لينا .. وخشتيني اوي ازاي تسبيني كل الفتره دي حرام عليكي
لينا ببكاء: اسفه يا عمري اسفه والله يلا قوومي
نهضت غرام ونظرت الي مي ثم تحدثت بأستغراب مردفه: انتي اخت اياد .. اي ال جابنا هنا
مي: ايوه .. انا الوحيده ال اياد حكالي عنك وقال انه بيحبك اوي بس متوقعتش انك اخت لينا
غرام بدموع: احنا اي ال جابنا هنا واي المكان دا
نظزت لينا الي المكان بقلق ثم اقتربت ناحيه الباب وظلت تطرق عليه بقوه وهي تصرخ بشده حتي دخل عليهم اربع رجال وتحدث احدهم بعصبيه مردفا: بتخبطي كده ليه عااايزين اي
غرام بعصبيه: انتوا ال عايزين مننا اي وحبسينا هنا ليه
الرجل بحده: اهدي يا حلوه شويه وهتسافروا بره وتبدؤا حياتكم بقا مع اني شايف ان باين عليكم محترمين
رجل اخر: لا وحلوين اوي كمان
لينا بعصبيه: احترموا نفسكم وخرجونا من هنا
مي بغضب: انتوا عاايزين مننا اي شكلكم مجرمين وزباله و
لم تكمل مي جملتها وفجأه سمعوا صوت طلقات ناريه وشجار عنيف من الخارج فخرج ثلاثه منهم وبقي شخص ورفع سلاحه عليهم ظلوا قرابه الربع ساعه يستمعون الي صوت الشجار وضربات الرصاص حتي دخل ايهاب ومعه بعض العساكر واياد ومراد واحمد فرفع الملثم سلاحه ثم وجهه تجاه الفتيات فتحدث ايهاب بحده: احسن ليك تنزل سلاحك وتسلم نفسك
نظر اياد الي غرام ثم اشار اليها بنظرات غير مفهومه وفجأه اقتربت من الملثم ولكمته بقوه اسفل قدمه فوقع المسدس منه واقترب ايهاب منه بسرعه فركض كلا منهم الي حبيبته وتحدث مراد بلهفه مردفا: حبيبتي انتي كويسه انا كنت هموت من الخوف عليكي
لينا بدموع: سامحني يا مراد انا عملت كده علشان اختي والله
اما عند اياد اقترب من عرام وتحدث بلهفه مردفا: حبيبتي سامحيني كله بسبب ماما
غرام بدموع: اناةال اسفه كنت خايفه علي لينا والله يا اياد
اما عند مي اقتربت من احمد بخطوات مرتبكه فسحبها اليه واحتضنها يقوه وتحدث مردفا: اسف والله العظيم اسف انا غلطان اني موثقتش فيكي سامحيني
مي وهي تحتضنه اكثر وتتحدث بدموع: انا بحبك مقدرش ازعل منك
بعد يومين في بيت محسن كان يجلس امام التلفاز وامامه بعض الطعام يأكل بأريحيه وفجأه سمع صوت طرقات عنيفه علي الباب فنهض محسن وفتح الباب وانصدم عندما وجد غرام ولينا امامه فتحدث بتوتر مردفا: لاقيتيها يا غرام يا اهلا وسهلا بالبرنسيسات
نظرت لينا اليه بغضب شديد ثم صفعته علي وجهه بقوه فتحدث بغضب مردفا : انتي اتجننتي يا بت انتي
غرام بعصبيه: اسمها دكتوره لينا النجار
وفجأه صفعته علي وجهه بقوه فظهرت مي من خلفهم وتحدثت بسخريه مردفه: تسمحولي يا بنات
وفجأه صفعته مي ايضا علي وجهه بعنغ فأقترب منهم بغضب ورفع يده ليصفعهم وقبل ان يصربها مسك مراد يده وتحدث بحده مردفا: عايز ترفع ايدك علي خطيبه مراد عز الدين واخته وخطيبه اخوه دا انت ليله اهلك سودا
محسن بخوف: لا والله يا بيه
نظر مراد اليه بغضب ثم لكمه علي وجهه بقوه ودخل اياد واحمد وظلوا يسددوا له اللكمات ثم سحبه مراد بقوه علي درجات السلم حتي نزل الي الشارع الضيق الذي يوجد فيه المنزل ووقف الحراس حولهم فنظر مراد الي الجميع وتحدث بحده مردفا: اطلعوا كلكم علشان تتفرحوا علي الوسخ ال بيتحرش ببنات مراته ال كان السبب في موت مراته وهربان بنتها
اياد بحده: دا لازم يموت
احمد : ايوه يا مراد لازم نقتله
مراد بصوت عالي: هااا رأيكم واحد زي دا يتعمل فيه اي
رد جميع الموجودين في الشارع مردفون: دا يستاهل القتل او الحبس
مراد بحده: سمعت يا حقير
محسن بخوف : ارحموني حرام عليكم انا غلطان اسف
مراد بغضب: الاسف دا يلقي لغرام ولينا يا روح امك
القي مراد كلماته والقي محسن تحت قدم لينا وغرام فتحدث بتوسل: اسف … اسف سامحوني خليهم يرحموني
غرام بغضب: مستحيل اسامح واحد حقير زيك
لينا بعصبيه: ولا انا
اشار احمد لأيهاب فجاء ومعه العساكر ومسك مخسن وتحدث بحده: عندك جرايم كتير اوي يا محسن اهم واحده فيهم هي الشروع في قتل كامل وتعذيب لينا والنحرش بغرام وكمان اياد رفع عليك قضيه انك ضربته علي دماغه يعني هتاخد واحد اعدام و50 سنه سجن
القي ايهاب كلماه وامر العساكر ان يأخذوه الي القسم فأقترب مراد واحمد واياد الي البنات وذهبوا الي القصر وكانت في انتظارهم جاكلين وطارق وعلا فأقتربت لينا من جاكلين وتحدثت بابتسامه مردفه : شكرا يا جاكلين مش عارفه اشكرك ازاي والله
جاكلين بابتسامه: عيب يا بنتي انا ايوه كنت بضايق منم بس عمري ما كرهتك ومي كمان زي اختي كان لازم انقذكم انا ثولت اسلم عليكم قبل ما اسافر
مراد بضيق: لا خليكي مش هتسافري غير لما تحضري فرحنا عايز اعز صاحبه ليا تبقي موجوده
اقترب جاكلين من مراد واحتضنته بقوه ثم تحدثت بابتسامه: مقدرش ارفض طلب احلي اخ في العالم …. لينا اوعي تكوني اضايقتي اني حضنته
لينا بابتسامه: اضايق ازاي من اخت بتحضن اخوها
حاء طارق ليقترب من مي فوقف احمد امامه وتحدث بحده: انا ال لازم اتكلم معاك مش هي
طارق بضيق: انا بس عايز اعتذرلها كنت غبي علشان حاولت اضايقها ووعد هي من انهارده زي اختي ومليش اي علاقه بيها
مراد : شكرا يا طارق بعيد عن اي حاجه لولا انك انت وجاكلين شوفتوا العربيه ال خطفتهم ومشيتوا مل واحد فيكم وراهم مكناش عرفنا مكانهم
احمد: ايوه بعيد اني بكرهك بس شكرا
طارق: ياريت مي تسامحني
مي: انا مسمحاك يا طارق كفايه انك انقذت حياتنا
القي طارق كلماته وذهب فأقترب علا من غرام ولكن سحبها اياد اليه وتحدث بحده مردفا: عايزه اي منها تاني
نظرت علا الي الجنيع بدموع ثم تحدثت مردفه: سامحوني انا كنت غبيه كنت فاكره اني كده بعمل لمصلحتكم انتوا من وقت الحادثه محجش منكم كلمني
مراد بعصبيه: نكلمك نقولك اي ملوش لازمه الكلام
علا ببكاء: سامحوني والله انا بحبكم ومقدرش اعيش من غيركم
غرام بضيق : اياد سامحها يا حبيبي دي مامتك في النهايه ومحدش يقدر قيمه الام غير ال اتحرم منها
لينا بحزن: فعلا غرام عندها حق … مراد انا خسرت ماما وماتت وانا بعيده عنها بلاش تخسر مامتك انت كمان
مي بحزن: احمد انا مسامحه ماما انت كمان سامحها دي عمتك وفي مقام مامتك الله يرحمها
علا ببكاء: واالله ما هغلط تاني سامحوني
اقترب مراد واياد واحمد منها واحتضنوها بقوه زهي تبكي وتطلب منهم ان يسمحوها ثم اقتربت من لينا وغرام ومي واحتضنتهم بقوه وبعد مرور شهرين في احدي القاعات الشهيره في فرنسا نزلوا الثلاقه فتيات بفساتين الزفاف وهم يشبهون الاميرات كلا منهم تمسك بيد حبيبهت ورفيق قلبها ودخلواةالي القاعه التي تمتلئ بأكبر رجال الاعمال في مصر والعالم وبعض المشاهير فصفق لهم الجميع وبدأ كلا منهم يحتضن حبيته ويرقصون وسط سعاده الجميع وبعد الانتهاء من الزفاف غي غرفه اياد كان ممدد علي الفراش وغرام بين احضانه وتحجث مردفا: انا بعشقك ومش عايزك تبعدي عني تاني
غرام بسعاده: مقدرش ابعد عن روحي يا نبض قلبي
ابتسم اياد وقبلها علي شفتيها اما عند احمد كانت مي تقف امام شباب الغرفه تنظر الي روعه المكان فأحتصنها احمد من ظهرها ثم قبلها علي عنقها وتحدث بابتسامه مردفا: مبسوطه
التفتت مي وتعلقت في عنقه ثم تحدثت بسعاده مردفه: طول ما انت جمبي وانا في حصنك اكيد لازم اكون مبسوطه
نظر احمد اليها بابتسامه ثم حملها ووظل يقبلها ويحتصنها بقوه اما في غرفه مراد جلست لينا عليةالفراش وامانها بعض الطعام فظلت تأكل بشهيه كبيره ومراد ينظر اليها بابتسامه حتي انتبهت له وتحدثت بأستغراب مردفه: مالك بتبصلي كده ليه
مراد بضحك: شكلك حلو اووي وانتي بتاكلي
توقفت لينا عن الطعام ثم نعصت واثتربت منه وجلست علي قدمه وتحدثت بابتسامه مردفه : شكلي حلو وانا باكل بس
مراد بخبث: شكلك حلو علطول بس كده شملك احلي
نظرت لينا الي نفسها بأستغراب وفجأه انصدمت عندما وجدت مراد سخب الروب من عليها بدون ان تشعر فجاءت لتأخذه ولكن سحبها مراد اليه وقبلها علي شفتيها وتحدث مردفا: انا بحبك اوي
نظرت لينا الي عيونه بسعاده وجاءت لتتحدث ولكن لم يعطيها مراد فرصه للحديث وحملها وهو يقبلها ثم وضعها علي الفراش وبدأت اول ليله لهم كزوجين حقيقين وبس كده خلاص كفايه قله ادب بقا 😂😂😂
النهايه

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أشلاء أنثى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *