روايات

رواية مملكة أسوار العشق الفصل الثاني 2 بقلم شغف الإعصار

رواية مملكة أسوار العشق الفصل الثاني 2 بقلم شغف الإعصار

رواية مملكة أسوار العشق البارت الثاني

رواية مملكة أسوار العشق الجزء الثاني

مملكة أسوار العشق
مملكة أسوار العشق

رواية مملكة أسوار العشق الحلقة الثانية

دخلت تاج تأخذ شاور ولكنها نسيت أن تأخذ ملابسها
تاج:اكيد لسه مغمي عليه انا هطلع بسرعه اجيب الهدوم وهدخل لبست البرنص وخرجت أحضرت ملابسها وكانت تسير لكن انصدمت بشئ قوي نظرت وجدته رعد كانت هتجري علي الحمام ولكن امسكها من يدها لتنصدم بصدره وضع يده علي خصرها
رعد:كنت ناوي اقتلك بعد اللي عملتيه ده بس بصراحه منظرك ده وهو يعض علي شفتيه خلاني انسي اسمي حتي يلا بقي الليله مخلصتش والا اي يا عروسه واقترب من وجهها وقبلها بجانب أذنيها ثم دفن رأسه بعنقها وظل يقبلها وفجأه تاج ضربته في رجله امسك برجله بوجع ذهبت بسرعه الي الحمام وهي تقول:دي آخره كل منحرف
رعد:طيب شوفي مين هينجدك من تحت ايدي لو مسكتك
عند باسل الاخ الاكبر لرعد كان بمهمه وفي آخر المهمه انصاب بكتفه
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
جابر العسكر:اتسند عليا يا باشا في وحده صحيه قريبه من هنا اتسند عليه باسل وذهب وجد حاله من الفوضي في المستشفي ذهبوا الي الاستقبال
جابر:معلشي يا مدام عايزين دكتور بسرعه كتفه بينزف
الممرضه وهي بتاكل لبان:انت اعمي مش شايف اني انسه وهي تنظر إلي باسل بنظرات عشق
باسل:خلصي فين الدكتور
الممرضه: حاضر يا باشا وذهبت وذهب خلفها جابر وهو مسند باسل دخلوا علي الدكتوره
الدكتوره:انتم ازاي تدخلوا كده مش شايفين انو بكشف علي مريض نظر باسل وجد أن الغرفه ممتلئه بالمرضي أخرج باسل مسدسه وأطلق رصاصتين بالهواء انفزع المرضي وخرجوا
الدكتوره:انت ازاي تعمل كده
باسل وجلس علي السرير:شوفي شغلك يا دكتوره
الدكتوره:مستحيل اكشف عليك انت مش محتاج دكتور يخيطلك الجرح انت محتاج دكتور نفسي ولو فاكرني هخاف من المسدس اللي معاك ده مستحيل انت الظاهر متعرفنيش
باسل واقترب منها :جابر خد اللي جنبك دي وأخرج بره واقفل الباب وراك أخذ جابر الممرضه ونفذ أمر باسل خلع باسل الجاكت وأصبح عاري الصدر
باسل:خيطي الجرح ومش عايز اسمع نفسك فاهمه
الدكتوره:انت ازاي تكلمني كده انت مين يعني وبعدين خلعت الجاكت ليه دا هو كتفك
باسل:مش مهم انا مين قسما بالله أن ما سكتي وبدأتي تخيطي الجرح لهدفنك هنا فااهمه
الدكتوره:أنا وقبل أن تكمل الكلمه وجدت باسل يمسك بيده السليمه بكتفها ويقربها منه:قولت مسمعش نفسك
الدكتوره بقوه وتنظر له بحده:انت متقدرش تسكتني
باسل وينظر لعيونها اللي سحرته :لا اقدر واقترب وقام بوضع يده علي شفايفها وقال وهو ينظر لها بعيون حاده تعملي شغلك من غير كلام مفهووم لان انا مبحبش الكلام كتير وشال يده وذهب الي السرير كده تقدري تشتغلي وانت ساكته
الدكتوره بغضب:انت بني ادم حقير ووقح
باسل :لو سمعت صوتك تاني ورفع المسدس بإتجاه رأسها انا مش هبقي مسؤول علي تصرفي ومش هتاخدي في أيدي خمس دقائق فإبدأي شغلك احسن ذهبت الدكتوره وقررت متبنجهوش علشان يتوجع لكن لم تشعر أنه أتوجع ابدا ولم تهتز له شعره وقامت بتخيط جرحه ارتدي الجاكت ومشي بصمت تام
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
باسل:يلا يا جابر ومشي
جابر:حاضر يا باشا
في غرفه رعد قرر أن ينام لكي تخرج وتنام أيضا وبعد دقائق خرجت تاج بعد أن اطمئنت أنه نام ذهبت لتنام علي الكنبه وبعد أن نامت استيقظ رعد وشالها وأخذها بحضنه ونام في الصباح استيقظ رعد وقال وهو ينظر لها:جميله صحيح بس ليكي خال اهبل فتحت تاج عيونها
تاج وهي بتزقه وقع علي الارض :انت يا حيوان ازاي تبص عليا وانا نايمه كده رعد وقام من علي الارض:انت هبله يابت لو مش واخده بالك انا جوزك والمفروض دخلتنا كانت امبارح بس نقول اي حسبي الله ونعم الوكيل وقال وهو يغمز لها دا انت كنت نائمه في حضني الليل كله وكل ما ابعد عنك الإقليكي انت اللي حضنتيني شكلك بتنحرفي بليل
تاج: سااافل انت اصلا هتطلقني وقولهم مرتحناش مع بعض
رعد ويقترب منها ويضع اصباعه تحت فكها واقترب وجهه من وجهها:مينفعش يا قمر اسيب الجمال ده لغيري انت مراتي لغيت اخر يوم في عمرك تمام يا قمر ومشي وسابه مصدومه نزل رعد الي والده
والده:تعالي يا ولدي علي المكتب ذهب رعد خلف والده إلي المكتب
والده:تاج احمد المنوفي بنت اعز صحاب قبل اسبوع قبل ما يموت ابوها وصاني انو اخدها معايا ومسبهاش لمراته لان كانت هتجوز تاج لابن اختها وورثها كله هتاخده فأنا مينفعش اجبها هنا وانتم ما شاء الله ثلاث شباب واكيد البلد هتكلم عليها لو عاشت معانا
رعد:طب ما في باسل ودياب ليه جوزتهالي انا
والده:باسل اللي معقد الدنيا اللي محدش يعرف يكلمه دا ولا الصايع التاني وبعدين دا لسه في الجامعه سنتين بس كده علشان يكونوا خلاص استقبلوا أنها بقت مراتك وممكن تطلقها
رعد:تمام يا حاج ومشي

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مملكة أسوار العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *