روايات

رواية جميلة الفصل السادس عشر 16 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية جميلة الفصل السادس عشر 16 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية جميلة البارت السادس عشر

رواية جميلة الجزء السادس عشر

رواية جميلة الحلقة السادسة عشر

في المستشفي كان سالم في الاوضة عند سحر ومستنيها تفوق بدات سحر انها تفوق وتفتح عينيها ولكنها حست بالم شديد جدا بسبب الخبطة
سالم بقلق : ماما انتي كويسة
سحر بالم : دماغي وجعني اوي ي ابني هو ايه اللي حصل
سالم : انا جيت لقيتك واقعة علي الارض
سحر بتذكر : اه سالي سالي هي السبب
سالم : احكيلي علي كل حاجة ي امي لاني وحياتك لهندمها علي اليوم اللي اتولدت فيه
سحر : هحكيلك
flash back :
كانت سحر في المطبخ بتجيب الفشار وخرجت ملقتش جميلة خافت اوي وحاولت انها تكلمها علي التليفون ولكن تليفونها كان مقفول فجاة لقت سالي جاية وعلي وشها الغضب
سالي بغضب : هو فين
سحر : هو مين ي بنتي
سالي : انتي هتستعبطي هيكون مين يعني فين سالم
سحر : انتي ازاي بتتكلمي بالطريقة دي
سالي : اومال عاوزاني اتكلم ازاي وابنك كان بيضحك عليا كل حاجة انكشفت
سحر : بيضحك عليكي ازاي
سالي : ابنك المحترم مفهمني انه هيتجوزني وبيحبني لكن طلع كل دا تمثيل
سحر باستفزاز : ما انا عارفة كل حاجة هو عمره ما حبك ولا هيحبك هو بيحب جميلة وبس وهيتجوزها هي مش انتي
سالي : دا علي جثتي استني بس وهتشوفي انا هعمل ايه فيكو كلكم
مشيت سالي من البيت بسرعة وحاولت سحر انها تكلم سالم ولكن قبل ما تتكلم حست بحد بيضربها علي دماغها وبعدها وقعت علي الارض ومحستش بحاجة
end flash back
سحر بخوف : جميلة ي سالم انا خايفة عليها الحقها ي ابني
سالم : اهدي ي امي اوعدك اني هرجعها سليمة انا دلوقتي همشي عشان احاول ارجعها وانتي افضلي هنا ومتخرجيش من المستشفي لاني هكون متطمن عليكي وانتي هنا
سحر : مع السلامة ي ابني
سالم : ادعيلي ي امي
سحر : ربنا يجعلك في كل خطوة سلامة وينصرك علي عدوينك ويرجعك ليا بالسلامة ي ابني
باس سالم ايديها وخرج اتصل علي صحابه عشان يجتمعوا بعد فترة وصل للمقر لقاهم هناك
سالم : انا عاوزكم لاننا هنهجم
مالك : مش لما نعرف الباقي
سالم : محدش هيعرف غيرنا
سليم : بس دا هيكون في خطر
عمر مؤيد له : صح دا في خطورة علينا كلنا وممكن يخلي المهمة اللي بنخطط لها من شهور تبوظ في لحظة
سالم : مش هاممني المهم ارجع جميلة انا هروح وانتو احرار تيجوا معايا واللا متجوش
سليم : بطل رخامة بقي انت عارف اننا معاك من الاول وهنفضل معاك
سالم : طب يلا جهزوا نفسكم لاننا هنمشي دلوقتي
جهزوا نفسهم وخرجوا وراحوا علي المكان اللي سالي فيه واللي اكيد بقيت العصابة فيه وصلوا لكنهم لقوا حرس كتير
سالم : كل واحد عارف هيعمل ايه يلا اتحركوا
اتحرك سالم وراح علي الباب الخلفي واللي هيدخل منه ويحاول ينقذ جميلة واما سليم والباقي فحاولوا انهم يخلصوا علي الحراس ويلهوهم لحد ما سالم يدخل جوة
عند جميلة انصدمت لما لقت سالي داخلة عليها هي ومامتها واستغربت من معرفتهم لبعض
جميلة : ايه اللي بيحصل هنا وانتوا جيبني هنا ليه وفين سالم وبعدين انتوا ايه اللي وصلكم لبعض
حسنات : اكتملها صوتها صوتها بيزعجني واسئلتها كتير
جميلة : انتي بتعملي كدة ليه ي ماما
حسنات : اخرسي انا مش امك انا استحملتك كتير تناديني بماما بس دا غصب عني بسبب المحروس ابوكي بس خلاص هو مات من زمان
جميلة بصراخ : هو انتي بتكرهيني ليه
حسنات بصوت عالي : عاوزة تعرفي ليه انا هقولك بسبب ابوكي هو السبب في اللي بيحصلي دا ابوكي من الاول مكنشي بيحبني كان بيحب امك وامك دي تبقي صحبتي هي كانت بتحبه وهو بيحبها ومكنشي مهتم بيا قولتله اني بحبه بس هو رفضني عشان امك انتي لانه كان بيحبها هي كسرني وذلني عشانها اتجوزوا وانا حضرت ومثلت اني مبسوطة وكانوا مبسوطين مع بعض وانتي جيتي كانوا بيحبوكي اوي لحد ما امك تعبت وماتت واللا اقول اني السبب انا اللي كنت بدلها ادوية تتعبها لحد ما ماتت حاولت اتقرب منه بعدها وهو اتجوزني بس عمره ما حبني لانه مش قادر ينساها فضلت مستحملة معاملته ليا وانا ساكته لحد ما فاض بيا وانفجرت فيه بس انفجاري دا اترتب عليه حاجات كتيرة اوي واولها موته او قتله وطبعا انتي فهمتي سبب موته وبعد دا كان من مسؤوليتي اني اربيكي مع اني انا بكرهك بكرهك اوي لانك شبهها شبهها في كل حاجة كل لما اشوفك افتكر كل اللي حصلي بسببهم وبعد كل دا بتساليني عن السبب في كرهك
جميلة بصدمة : يعني انتي مش امي الحقيقية وقتلتي امي وابويا كمان بسببك انا يتيمة
حسنات : اه انا اللي قتلتهم ومش ندمانة علي حاجة ابدا ولو اتعاد دا كله كنت هعمل كدة واكتر كمان
جميلة : حرام عليكي انتي ايه حجر عمرك ما حسستيني بالحنان كنتي دايما بتعامليني وحش وكاني خدامة وانا ساكته عشان انتي امي اتحملت اهانات بسببك محدش يتحملها وكنت ساكته كنت بشوف نظرة الناس ليا اللي بتقولي اني لازم اموت ونظرات الكره وبردوا ساكته انتي دمرتي حياتي وبعد دا كله اكتشف انك مش امي وانك قتلتي اهلي وبعد دا كله انتي اللي بتكرهيني انا تعبت والله تعبت استحملت كتير بس عشان ناس متستهلش هربت منك وبردوا جيتي ورايا ابعدي عني وسبيني اعيش حياتي اللي اتحرمت منها هو دا كتير
حسنات : وفري دموعك دي لبعد ما حبيب القلب يموت هتحتجيها وانتي بتعيطي عليه
جميلة : انتي هتعملي ايه
حسنات : مش قولتلك ي سالي تقفلي بؤها مش عاوزة اسمع صوتها
سالي : عندك حق صوتها مزعج
حسنات : اه نسيت اقدملك سالي بنتي الحقيقية
قربت سالي علي جميلة وحطت عليه لازقة بحيث متقدرش تتكلم لكن فجاة الباب اتفتح ودخل منه سالم وهو معاه مسدس
سالم : اثبتوا مكانكم محدش يتحرك
حسنات : انت عرفت المكان ازاي
سالم : اصل انتي مشغلة ناس اغبية معاكي يمكن دا اللي خلاكي تتكشفي وتقعي بسرعة
حسنات : انت مفكر انك هتطلع عايش يبقي بتحلم
سالم : متقلقيش انتي عليا ويلا اتفضلي فكي جميلة يلا
راحت حسنات بسرعة وفكت جميلة جريت جميلة باتجاه سالم وحضنته
سالم : اتحركوا قدامي بسرعة
مشيوا هما الاتنين وسالم وجميلة في حضنه وراهم لحد ما وصلوا للمكان اللي فيه بقيت الشبكة
سالم : اهلا ي جماعة معلش جيت من غير استئذان
كان الكل متفاجئ من وجوده وانه وصلهم دخل الباقي وهما ماسكين الاسلحة
سالم : كل واحد ينزل السلاح اللي معاه زي الشطار كدة
نزل الكل الاسلحة بخوف ولكن اتفاجؤوا بدخول شخص بيهددهم بمسدس انصدموا منه لانه كان مصطفي ( اللي جاب معلومات عن جميلة لسالم قبل كدة )
مصطفي : والله انتوا اللي زي الشطار تنزلوا اسلحتكم
حسنات : اتاخرت ليه ي مصطفي ي مصطفي
مصطفي : معلش بقي المهم اني جيت
نزل الكل الاسلحة واخدت حسنات مسدس وصوبته ناحية سالم وجميلة
حسنات : قول بقي باي باي للكاميرا يلا بسرعة
طلعت رصاصة من المسدس جات في جميلة انصدم سالم من اللي حصل وقبل ما تطلق طلقة تانية وصلت الشرطة ومسك سليم المسدس منها
سالم : اتصلوا بالاسعاف يلا
سليم : في عربية اسعاف برة
شال سالم جميلة واخدها علي عربية الاسعاف راحوا المستشفي بسرعة ودخلوها علي اوضة العمليات كان سالم مستنيها برة وهو قلقان جدا وخايف يخسرها فضل مستني بالساعات لحد ما الدكتور طلع
الدكتور : متقلقش ي استاذ الرصاصة كانت بعيدة عن القلب وهي دلوقتي كويسة
سالم : واقدر اشوفها امتي
الدكتور : احنا هنوديها اوضة عادية وبعدها تقدر تشوفها
سالم : شكرا ليك ي دكتور
مشي الدكتور وساب سالم افتكر سالم والدته اللي في نفس المستشفي راح لها لقاها قاعدة حكالها علي كل حاجة واخدها معاه علي الاوضة اللي فيها جميلة دخلوا لقوها نايمة قعدوا شوية لحد ما بدات تفوق
سالم : جميلة
جميلة : سالم انت كويس
سالم : انا كويس ي حبيبتي
جميلة : حبيبتي
سالم : طبعا ودلوقتي بقي اقدر اقول تقبلي تتجوزيني ي جميلة
سحر : طبعا موافقة انا مش هلاقي وحدة احسن منها تكون مرات ابني
سالم : انا جاي دلوقتي
طلع سالم فترة ورجع تاني ومعاه المؤذون
سالم : يلا جاهزة لاني هكتب كتابنا دلوقتي
جميلة : انت بتهزر صح
سالم : مش هتطلعي من المستشفي دي الا وانتي مراتي
بدا المؤذون بكتب الكتاب واتجوزوا ابطالنا وطبعا عاشوا في سعادة وحب
تمت بحمد الله

لقراءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية جميلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *