Uncategorized

رواية أسير جنانها (عريس لقطة 2) الفصل العاشر 10 بقلم حنين عادل

 رواية أسير جنانها (عريس لقطة 2) الفصل العاشر 10 بقلم حنين عادل

رواية أسير جنانها (عريس لقطة 2) الفصل العاشر 10 بقلم حنين عادل

رواية أسير جنانها (عريس لقطة 2) الفصل العاشر 10 بقلم حنين عادل

سيف: يا بن الكلب ????????..
وبدأ يغمض عنيه..
رنا: سيف سيف ما تغمضش عينك سييييف ????
سيف: هوا انتي خايفه عليا ????
رنا: طبعا ارجوك يا سيف خليك معايا ما تغمضش عنيك الاسعاف جاي اهو..
سيف غمض عنيه ..
رنا: سيييييف ????
……………..
..مش فاهمه ليه نزلنا مصر بالسرعه دي يا فارس ????
فارس: لازم اخد حقي من الدكتور المتخلف ده ????
..يعني هتعمل فيه ايه ????
فارس: قولي ما هاعملش فيه ايه ده عايشني ايام سوده الغبي ده ????
..طيب احنا رايحين فين دلوقتي ..
فارس: رايحين المستشفي اللي هوا شغال فيها ????
..طيب مش كنا نرتاح الاول ????
فارس: لا مش هارتاح الا لما اخد حقي منه ????
.. واللهي شكلك في الاخر هتروح تقوله انت مش ظريف خالص????
فارس: واللهي انت مش ظريف خالص ????
.. انت مش بتاع مشاكل وضرب صدقني انت طيوب ????
فارس: طب بس امشي وانتي ساكته وانتي هتشوفي ????
..اتمني ????
…………………….
في المستشفي..
شايلين سيف علي الحماله وبيجروا ورنا منهاره في العياط .
سيف بيفتح عيونه وبيقفلها ومش حاسس بحاجه ..
رنا: سيف ارجوك قاوم خليك معايا ماتسبنيش ????
سيف : ياسين انا بحبك يا حبيبي انا اسف انا جايلك..
رنا باستغراب : ياسين …
دخلوه بسرعه العمليات ورنا واقفه بره بتبص من الازاز …
رنا ببكاء: ارجوك يا سيف قاوم قاوم ياسيف ما تسبنيش..
……………..
..انت مش حلو انت مش ظريف ????
فارس: بس بقا بس ضربته بعدها وعدمته العافيه وبعدين انا قولت كده ردا لكلامك ..
..بس حرام ده كيوت خالص ليه تضربه وفضل يقولك الاشعه والتحاليل اتلغبطت وانت نازل ضرب ها ليه ????
فارس: عارفه ليه ????
..ليه????
فارس مسكها من قفاها فاكرين ماسكات القفا ولا نسيتوها ????
..الله اهدي يا برو احنا في مستشفي بلستيجي كا دكتوره قدام الدكتره اللي هنا ????
فارس: اولا هيا بلستيچي مش بلستيجي .
..بتقف بقا عالهايفه ???? سيب قفايا بقا انت استحليتها ..
فارس: الدكتور كيوت ????
..بس مش اكيت منك ????
فارس: ده انا كان ناقص اجبلكم اتنين ليمون ????
..وما جبتش ليه ????…..
فارس: …….
لقتني رايحه جايه جايه رايحه اهئ اهئ انا اسف يا بو صلاح فارس جامد انا عارفه بس ..ان اداني قلم هيجبلي عاهه مستديمه وانا لسه شباب ما كانش يومك يا ختي اه الطم ولا اجيب لطامه ????
..احم اتقي الله في قلبك يا باشا مصر سيب قفايا ورم من كتر الاقلام طيب يرضيك نظري يروح عاااااا????
طلعت اجري زي الهبله منك لله يا فارس يا بن بهانه يسبني نوو نوو نوو يجري ورايا مش عيب علي الميه و90 سنتي بتوعك يا عمود لما تجري ورا 175 سنتي زي يا عموووود ????
ايه ده رنا هناك وبتعيط ..
جريت علي رنا ????
..رنا في ايه في ايه ????
فارس اجي ورانا ..
فارس: في ايه يا رنا قلقتيني .
..هديت يا المنحرف يا الموكوس ????
فارس: بتقولي ايه ????
..ما بقولشي ????
فارس: في ايه يا رنا اهدي وقوليلي ????
رنا: سيف ????
فارس بصدمه: ماله سيف انطقي ????
رنا : اتضرب بالنار وهوا في اوضه العمليات ????
..???????? بضحك … ما تستغربوش اه بضحك انا كاحنين اللي هيا شخص عادي زيكم في المواقف الصعبه بضحك بدل ما اعيط في ميتم بضحك في شكله بضحك حد عامل حادثه بضحك حد وقع قدامي بضحك حد بيضحك بكشر معلش احنا بنتكلم بقا ممكن تقولوا اني ماعنديش دم بس فعلا كلامكم حقيقي الاعتراف بالحق فضيله انا مني لله ????
فارس مسك دماغه وقعد عاالكرسي …
قربت منه بسماجه لقيته بيعيط????
في الموقف ده هاعيط هوا بالذات ما اقدرش اشوفه زعلان ولا كمان بيعيط الراجل لما بيعيط بيبقي فعلا موجوع اوي وانا ماقدرش اشوفه كده ????..
قربت منه وحضنته وعيطت : انا عارفه انك موجوع وانه صاحبك واكتر من اخوك بس اجمد ان شالله هيبقي كويس ادعيله يا فارس ????
دفن وشه في حضني بيداري دموعه بس انا حاسه بيه فارس اه جد وقوي بس حنين اوي اوي ولما ببحب حد بيحبه اوي …
فجأه الدكاتره طلعوا يجروا والممرضات ورا بعض.  
قمنا كلنا نفهم في ايه لحظات حرجه يارب ما تخلي حد يمر بيها ????
الدكتور: عايزين متبرعين دم بسرعه لان فصيلته نادرة عندنا ومش موجودة في بنك الدم  ..
فارس: انا اهو ????
الدكتور: هوا فصيلته o سالب ..
فارس : انا موجب ????
رنا ببكاء: وانا ????
..انا نفس فصيلته يا دكتور انا جاهزة ????
الدكتور: روحي مع الممرضه بسرعه ????
فارس مسك ايدي ..
..ما تخافش هبقي كويسه ????
روحت مع الممرضه وخدت الدم ..
طلعت من الاوضه وفجاة حسيت الدنيا سودة قدامي ..
فارس: حنيين حنيين دكتور بسرعه ????
يتبع ….
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *