روايات

رواية احببت اعمى الفصل السابع عشر 17 بقلم سندس محمد

رواية احببت اعمى الفصل السابع عشر 17 بقلم سندس محمد

رواية احببت اعمى البارت السابع عشر

رواية احببت اعمى الجزء السابع عشر

احببت اعمى
احببت اعمى

رواية احببت اعمى الحلقة السابعة عشر

وقفنا المره اللي فاتت لما صفيه كانت هترن على المجهول
كانت لسه هترن عليه بس هو دخل فاجاءه
المجهول بسخريه: ايه اتاخرت عليكوا ولا ايه
صفيه بمكر: نورت نورت يا يامن
يامن بسخريه: بنورك كنتي عايزة ايه بقى عشان انا مش فاضي اصلا
سامر بعصبيه: يامننن اتكلم بأسلوب احسن من كده وبعدين هو ايه اللي مش فاضي انت محسسني اننا بنشحت منك مانت مشترك معانا في كل حاجه ولا ايه
يامن بشر: صوتك ياحلو ميعلاش تاني وبعدين دي مش مصلحتي لوحدي ولا ايه انتو منغيري متقدروش تعملوا حاجه وهقولك تاني لو صوتك علي تاني انت حر
سامر بخوف مخفي: انت فاكرني هخاف منك ولا ايه
يامن قرب منه بشر
يامن بشر وهمس: اتقي شري ماشي عشان انا بيعت صاحبي عادي وهقتله بردو عادي وانت بردو ممكن اقتلك عادي ولا هيفرق معايا ماشي يعني انا مش باقي على حاجه
سامر بصله برعب ومردش هو عارف انه غدار و ممكن يعمل اي حاجه
صفيه بزهق: هتفضلوا تتخانقوا طول اليوم ولا ايه خلينا في المهم بقى
يامن بجديه: كنتي عايزه تقولي ايه عشان انا مستعجل
صفيه: اقعدوا واسمعوني كده
كلهم قاعدوا
صفيه بحقد شديد: احنا لازم نلاقي حل بقى عمر زودها اوي واحنا عايزين الفلوس بقى هو هياخد كل حاجه هو والزفته اللي اسمها رحمه
يامن بشر: يبقى نقتله
يارا باستغراب: يامن انا في سؤال محيرني اوي انت ليه بتكره عمر اوي كده انت صاحبه من زمان اوي وكملت بخبث ولا الفلوس عجبتك
يامن بجمود: دايما بحسه احسن مني كل حاجه شاطر فيها عمل شركه كبيره وانا لا كل حاجه هو بيخدها مني
سامر بشرود: نفس احساسي دايما بحسه احسن مني انا نفسي اقت*له
صفيه بمكر: هنق*تله بس مش دلوقتي اول حاجه هنبدا بمنصور
يامن بسخريه: اخوكي
صفيه بشر: اه اخويا
يامن بسخريه: ماشي ودلوقتي باي بقى عشان ورايا مشوار مهم
مشي يامن وكلهم مشيوا من المكان
*****************************************
عند عمر
لبس بسرعه عشان يروح المستشفى هو الدكتور قاله انه عايزهه في حاجه مهمه بس هو قلق
عمر نزل لقا باباه قاعد
عمر بسرعه: بابا انا رايح المستشفى
منصور بخوف: ليه رحمه فيها حاجه ولا ايه
عمر بهدوء: متقلقش انا رايح وراجع بسرعه خلي بالك على نفسك يابابا
منصور: ماشي يابني ربنا معاك يارب ويشفي مراتك ياحبيبي
عمر خرج من القصر وركب العربيه
بعد مده وصل قدام المستشفى دخل بسرعه اتصل على الدكتور
عمر بلهفه: انا جيت يادكتور اجي لحضرتك فين
الدكتور بهدوء: تعالى اوضه رقم ******
عمر بلهفه: ماشي يادكتور
قفل عمر مع الدكتور وهو مش عارف يوصل للاوضه لقا ممرضه في وشه
عمر بهدوء: لو سمحت ممكن اعرف اوضه رقم***** فين
الممرضه شاورتله على الاوضه: دي الاوضه يا استاذ
عمر بسرعه: ماشي متشكر جدا
وقف عمر قدام الاوضه وخبط بهدوء سمع الاذن دخل عمر الاوضه بخطوات متردده و اول ماعينه وقعت على السرير مصدقش نفسه
عمر بصدمه شديده: رحمهه
رحمه بابتسامة: مفاجأة مش كده
عمر بعدم تصديق: أنا مش بتخيل صح
رحمه بضحك وحب: لا مش بتتخيل
عمر فضل واقف زي الصنم متحركش من مكانه من الصدمه
رحمه بابتسامه: ايه مش هتسلم عليا ولا ايه
عمر جري عليها خدها في حضنه بدموع
عمر بدموع: انا مش مصدق بجد مش مصدق خايف اكون بحلم
رحمه بابتسامة وتعب: لا مش بتحلم انا معاك اهو
عمر بعد عنها بهدوء
عمر بحب: رحمه انا بحبك اوي اوي حتى فوق ماتتخيلي انا لو كان جرالك حاجه مكنتش هقدر اعيش انتي كل دنيتي يارحمه مش عارف امتى او ازاي بس كل اللي اعرفه اني بحبك
رحمه: ٠٠٠٠٠٠٠٠٠

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت اعمى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *