روايات

رواية حرم خالد الفصل الثالث 3 بقلم شيماء ناصر

رواية حرم خالد الفصل الثالث 3 بقلم شيماء ناصر

رواية حرم خالد البارت الثالث

رواية حرم خالد الجزء الثالث

رواية حرم خالد الحلقة الثالثة

شهد: مين؟
برضو محدش بيرد شهد كانت هتفتح الباب تشوف مين الي برة بس خافت ورجعت لي ورا لما سمعت صوت حد بيضحك بطريقه غريبه
شهد اي الهبل ده!؟!!
نهلة كانت في محل الدهب
=حقهم ١٣ الف
نهلة باعتراض: ازاي دول حقهم اكتر من كده
=يامدام لو مش عجبك السعر تقدري تروحي محل تاني
نهلة: دول يجيبوا ١٥ وازيد
=علشانك انت بس ياقمر ١٥ وهعمل الواجب بزيادة علشانك يالجميل
نهلة مردتش وسكتت علشان متعملش مشكله خصوصا انها مكنتش مرتاحة.. شويه وخدت الفلوس ومشيت
امجد: هتعمل اي في الديون هتدفعها ازاي
معتز: والله ما عارف مديني مهلة ٣شهور والا هتحبس انا مش معرف نهلة بالكلام ده
امجد: هنتصرف تعال معايا دلوقتي انا رايح المعرض ونكمل كلمنا هناك متفكرش اني هتخلا عنك يالا انت اخويا
معتز: تسلم ياامجد على جدعنتك دي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حسام: انت اتاخرت لي هشام باشا سال عليك
-تمام…
=اتفضل
خالد: حضرتك سالت عليا
هشام: اها تعال ياخالد
خالد: تمام يافندم
هشام: في عملية هتحصل بكرة بليل وانا عايزك تقوم بالمهمة
خالد: تمام يافندم
هشام: جهز الفريق بتاعك ومش عايز غلطة يا ياحضرت الظابط دي كل الاوراق الي فيها تحركاتهم ومعاد العملية والتسليم
خالد: بكره هيكونوا في الحبس كلهم…
شهد بلهفة: ماما انتي اتاخرتي لي
نهلة: مالك خايفة لي في حاجه حصلت ولا اي
شهد سكتت ومقلتش الي حصل علشان متخوفهاش…. انا بس مليت من القاعدة لوحدي
نهلة: طيب امسكي الشنط دي ودخليها في المطبخ
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بليل..
وصل علي البيت ونزل من عربيتة ودخل البيت واتفرج علي كل ركن في البيت
زين وهو بيشرب السجاره… امممم
حلوة الڤلا دي
مروان بفضول: اعرضها للبيع
زين بنظرة حادة لية بث الرعب في مروان..
دايما بقول انك دراعي اليمين وبتفهم بس دلوقتي انت طلعت غبي لو عرضت البيت للبيع معتز هيعرف اني وراء كل ده اتقل شويه خلينا نبين لية اننا كمان خسرانين زية
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شهد: ماما انا هخرج هروح اقابل سما في كافية
نهلة: خلي بالك على نفسك كويس فاهمه هنا غير هناك الوضع متغير وفي ناس ممكن تضايقك… اقولك احسن متخرجيش
شهد بتحاول تطمنها: متخفيش انا مبقتش صغيره
نهلة: هتفضلي صغيره في عيني
شهد: طب اي رايك اتصل عليكي كل ربع ساعه
نهلة: موافقة وخدي فلوس اهي… روحي بق كده تقلي علي نفسك متخرجيش كده
شهد راحت تلبس جاكت فرو.. يلا انا همشي باي
نهلة: تتصلي بيا فاهمه
شهد: حاضر ياماما باي…
سما: اي يابنتي هتيجي ولا اي
شهد: انا جاية اهو… وقفلت السكة
شهد باستغراب.. المنطقة شكلها مختلف شهد كانت بتتمشي وهي منبهرة بالبيوت الي جنب بعض والعيال الي بتلعب في الشارع ومبهدلين نفسهم…. حاسة اني اول مره اشوف ناس كتير كده بيتي كان في مكان لوحدة وبعيد عن البيوت الي حولية بس هنا العكس البيوت قريبة انا مبسوطه جدا
شهد: الو ياماما انا كويسه
نهلة: في حد ضايقك صح طب كفايه كده ارجعي علي البيت
شهد بضحك: اهدي ياحبيبتي انا موصلتش لسه على الكافية هخلص بسرعه وهاجي اتفقنا
نهلة: اتفقنا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سما بزعيق:اي يابنتي كل ده
شهد بتأسف: معلش بس الطريق كان صعب
سما: هو اي الي حصل امبارح بعدي علي البيت القي البوابه مقفولة كل حاجه كويسه صح
شهد بعياط: مفيش حاجه كويسه
سما باستغراب: اي الي حصل طب بطل عياط
شهد: الي اعرفة ان بابا دخل شراكة مع حد وكان مراهن يعتبر بكل حاجه وخسر
سما: يعني اي طب والفيلا
شهد بتمسح بدموعها: مبقتش لينا ااتحجز عليها
سما فتحت ليها ازازة الماية طب اشربي واهدي
شهد:انا مش هفضل كتير شويه وهمشي علشان ماما قلقانة عليا
سما:هنشرب حاجه وبعدين هنمشي
شهد: بقولك اي العربية معاكي صح
سما: اها خدتها من بابا
شهد: ممكن توديني اشوف البيت وحشني قوي وانا هرجع لوحدي ماشي
سما: لا طبعاً انا هوديكي وهرجعك مش هسيبك لوحدك
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بليل
ايمن: يلا يابنات عندنا زباين كتير
اسرا: يوه جرا اي انا زهقت كل شويه انزل وارقص
ايمن: مقدرش استغنا عنك يالولا
بوسي: طب وانا
ايمن بخبث: ده انت وحش الصالة لزم تيجي طبعا
خالد كالعادة راح يسهر
عامر: مالك مش بتشرب لي!؟
خالد:بشرب اهو بس مش هتقل عندي مهمة بكرة والغلطة بي فوره
عامر: اي رايك في البت الي هناك دي
خالد وهو بيبص عليها ورجع وجه نظرة لي عامر: مستواك بق وحش اوي
عامر: انا هروح اجيب معاها سكة.. وخد الكاس معاه
=عايزة اتكلم معاه بس خايفه
-روحي اتمشي قدامة وهو هيقع لوحدة
=كان غيرك اشطر شكلها مفيش واحده عجباة
راحت تقعد جنبة وحطت رجل علي رجل ومسك الكاس صبت ليها ونظراتها علي خالد
=هو انا مش مليا عينك صح
خالد: ازاي وانت الوحش يابطل
=ما انت حلو اهو اومال اي بق
خالد بسخرية: اصلها لزم تكون مزاج اصل مليش في الرخي ص النهارده
=كده ازعل منك ياخلود
خالد بخبث: ولا تزعل نفسك يابطل هعوضك بس يوم تاني ياغزال
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شهد: انا مبسوطه جدا قد اي هو وحشني
سما: ياحبيبتي ان شاءلله كل حاجه هتتحل وهترجعي لبيتك تاني
شهد: يارب… يلا بسرعه رجعيني ماما كل شويه تتصل بيا
سما: طب يلا
سما ركبت العربيه ويدوبك مشيوا بيها شويه تلفون سما رن
سما ده بابا: الو
=اي الي انتي عملتية ده كنتي خدتي عربية اخوكي
سما: اسفه يابابا
=انتي فين يلا رجعي العربية عندي مشاوير مهمة
سما بصت لي شهد: طب انا بس..
=انتي سمعتي قولتلك اي صح ٥دقايق وتبقي قدامي
شهد حركت راسها بالموافقة علشان سما توافق
سما: حاضر يابابا انا قريبة من البيت جاية اهو
.. وقفلت السكة
شهد راح تنزل من العربيه وقفتها ايد سما
سما بتاسف: متزعليش مني والله اسفة متاكدة انك هتعرفي ترجعي لوحدك
شهد: طبعا هعرف متخفيش عليا انتي هتوحشني
سما: وانتي كمان ياحبيبتي اتصلي بيا لما تروحي وطمنيني عليكي
شهد: حاضر باي…
راحت شهد تتمشي شويه لحد ما يجي تاكسي رنت نهلة عليها
=انتي فين كل ده
شهد: جاية ياماما
نهلة: ابوكي هنا وبيسال عليكي انجزي يلا
شهد: حاضر…
اي فين العربيات اروح ازاي انا دلوقتي شهد شافت عربية قالت توقفها وخلاص وتطلب منهم انهم يوصلوها…
شهد: لو سمحت استنا لو سمحت
وقفت العربية وكان فيها ٣شباب
-ابق علي الجامد كانت فين الجامدة دي من زمان افتحلها الباب
شهد خافت من منظرهم ميطمنش وانهم شباب.. خلاص شكرا اسفة اني وقفتكوا…
-اي بس يامزه تعالي وهندلعك
شهد: اي الوقا حة دي ماتحترم نفسك
=شكلها صعبة ومينفعش معاها سكتك دي…
تعالي وانا هدفعلك زي ما تحبي
شهد: لا انتو متخلفين بق… شهد سبتهم ومشيت
-اي رايك في حفلة عليها
=عجبتني يلا
بق ماشي بالعربية علي البطئ جنبها: طيب تعالي ومتنشفيش دماغك هندفعلك زي ما تحبي
شهد كانت خايفة وخصوصا انها مش لقيا اي عربية معدية في الطريق… طلعت الفون وطلبت اوبر بس هياخد ربع ساعه عقبال ما يوصل
شهد بزعيق: ما تلم نفسك ياروح امك انت هو وتحل عني
-هتبق خطيرة في السر ير
شهد طلعت تجري
بق بيصفر بوقاحة… يابطل
شهد شافت عربية جاية من بعيد راحت تجري عليها وووو
فرمل العربية مرة واحده
انتي غبية
شهد: لو سمحت ساعدني
خالد خرج: مالك… بس لما بص وراها وشافهم فهم وبص ليها بنظرة صارمة… طلعي في العربيه
وووووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حرم خالد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *