Uncategorized

رواية حكاوي جوازة غصب الحلقة الثانية 2 بقلم عمرو خالد

 رواية حكاوي جوازة غصب الحلقة الثانية 2 بقلم عمرو خالد 

رواية حكاوي جوازة غصب الحلقة الثانية 2 بقلم عمرو خالد 

رواية حكاوي جوازة غصب الحلقة الثانية 2 بقلم عمرو خالد 

تسنيم _ اصحي بقا اصحي الاكل خلص وانا جعانه حرام عليك!!

_______________________

صحيت علي صوتها المزعج، انا مش متعود حد يصحيني الصبح خالص، بصحي لوحدى عشان استوعب انا مين ورايح فين، صحيت لقيتها بتزعق وخلاص رايحه تعيط .. “

تسنيم _ اصحي بقا اصحي الاكل خلص وانا جعانه حرام عليك

يوسف” يختااااي مالك ..؟ 

تسنيم _ الاكل خلص اتصرف 

يوسف ” كان في اكل كتير راح فين ..؟ 

تسنيم _ اكلته 

يوسف” نعااااام أكلتي الاكل كله وانا آكل اي ..؟ 

تسنيم _ معرفش بقاا

يوسف ” امشي من وشي امشي

ينهار اسود دي أكلت الأكل كله، دا انا اخاف انام تاكلني معاه دي مفجوعه وتعملها، اعيش معاها ازاي دا ياربي، خرجت من الاوضه لقيتها قاعده قدام التلفزيون وبتاكل فشار، ومندمجه اووي ومش واخده بالها من حاجه، سبتها وخرجت اقعد في البلكونه شويه ..”

_____________________

انا مش متعوده على اللي بعمله دا ومش عارفه آخرته اي، ومش عايزه الجوازه دي من الاول بس خلاص اللي حصل حصل وكل واحد وليه نصيبه وانا نصيبي اخدته خلاص، يبقي احافظ عليه 

عشان ربنا يبارك فيه، لقيته اتعصب من افعالي الطفوليه دي، انا بعمل كل دا عشان يزهق مني ويطلقني، بس خلاص مش هعمل حاجه تانى، عدي اسبوع علي جوازنا وكل حاجه متبادله باحترام بينا، بطلت اعمل كل حاجه بتضايقه، جيت بليل لقيته قاعد وماسك روايه بيقراء فيها، لمحت غلافه الروايه اسمها ( كيف تعشق انثي) مش متعوده اشوفه بيقراء اصلا، أو يمكن بيقراء وانا مش بشوفه، بس اسم الروايه شدني اسئله عنها اكتر .. “

تسنيم  _ يوسف ..؟ 

يوسف” هاا اي ..؟ 

تسنيم _ بتقراء اي ..؟ 

يوسف  ” بقراء روايه اسمها  ( كيف تعشق انثي) 

تسنيم _ ايوة يعني حباً في القراءه ولا لغرض تاني ..؟ 

يوسف بامبلاه ” الاتنين بصراحه 

تسنيم بعصبيه _ انت بتحب يا يوسف ..؟

بهدوء وسبت الكتاب  ” ايوا 

سمعت الكلام ودخلت الاوضه تجري، بس الهبله متعرفش اني بحبها هي، بحب كل تفاصيلها المجنونه، حتي حركاتها الطفوليه  وشكلها وهي عايزه حاجه ولا لما بتكون جعانه بتصعب عليا، بس متعرفش أن كل دا بحبه فيها ..” 

______________________

_ طلع بيحب لا واي كمان بيقولها ف وشي كده عادي، معندوش دم ولا احساس ولا قلب دا حيوان اصلا، بعد ما حبيته طلع بيحب الخاين، ماشي يا يوسف مش هسيبك وهزعلك وازعلها بس هه، بتخوني انا كمان تلاقيها معصعصه اصلا وانا احلي منها، بس ماشى، انا مالي اصلا يحب ولا لا مالي الاه، بعد عتاب كتير بيني وبين نفسي نمت على الكنبه ومحستش بحاجه، لحد ما صحيت ولقيت نفسي نايمه علي السرير وهو نايم جنبي .. “

تسنيم _  يالهههههههههوي

يوسف بخضه” اي مين ف اي مالك ..؟ 

تسنيم _ نايم جنبي بتعمل اي يا بتاع انت ..؟ 

يوسف ” روحي عبوشكلك خضتيني 

تسنيم _ ماهو من حقك تتخض يا خاين 

يوسف” خاين ..؟ 

تسنيم _ ايوة عشان بتحب من ورايا 

يوسف ” من وراكي ..؟ 

تسنيم _ مالك مستغرب لي متستغربش ولا حاجه يا خاين أنت 

يوسف” ماشي قومي اعملي الفطار

تسنيم _ طيب

_ هبله بس بحبها، احلي ما فيها حركات ايديها وهى وبتتكلم زي الأطفال، متعرفش أن نقطه ضعفي الأطفال انا، بحبها بس لازم اتقل عليها شويه وتتربي كويس  عشان اعرف اتعامل معاها ومع جنانها اللي بحبه، تقريبا اتعودت على كل دا عشان بيبقي طالع من قلبها الطفولي، هي كل دا مستنيه أخدها في حضني واقولها اسكتي، بس مش هيحصل ابدا، قومت وخرجت ليها لقيتها واقفه ف المطبخ وبتعمل اكل .. “

يوسف _ ريحه جميله جدا يا حبيبتي تسلم ايدك

تسنيم” بجد ..؟

يوسف _ طبعا واكيد طعمه أجمل عشان من ايدك

لقيتها ابتسم ورجعت تعمل الأكل تاني، حطته على السفره وقعدنا ناكل .. “

يوسف _ تحفه تحفه مفيش كلام يعني

تسنيم” بتتكلم بجد ..؟ 

يوسف _ ايوه يا حبيبتي تسلم ايدك حقيقي

تسنيم بشغف” خلاص بكره هعمله تورته تأكلها وهعمل بسبوسه كمان بس هقوم اعمل بيتزا دلوقتي عشان نتعشي بيها

مسكت ايدها _ خليكي معايا دلوقتي عشان اشبع منك شويه

تسنيم”……

يوسف _ اي دا بتتكسفي ..؟

تسنيم” بس بقا

يوسف _ سكت اهو

لقيتها اتكسفت وخدودها بقيت لونها أحمر خالص، سبتها علي راحتها عشان مش تتضايق من الاول كده، عشان لما حد بيتقل عليها بتعيط، وانا مش هستحمل اشوفها بتعيط اصلا .. “

_ لو كان منكِ نصفٌ آخر، لَخبئته بين ضلوعى .. ???? 

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية صاحب الشركة للكاتبة روني محمد.

اترك رد

error: Content is protected !!