روايات

رواية أحببتك حتى الموت الفصل السادس 6 بقلم شروق الشرقاوي

رواية أحببتك حتى الموت الفصل السادس 6 بقلم شروق الشرقاوي

رواية أحببتك حتى الموت البارت السادس

رواية أحببتك حتى الموت الجزء السادس

عشقتك حتى الموت

رواية أحببتك حتى الموت الحلقة السادسة

عند مني كانت قاعده في فيلا فهد بقلق وخايفه علي امها كان فهد قد وصل جريت علي امها
عشق بدموع: انتي كويسه يا أمي
الام: ايوه فهد انقذني منه بس انا تعبانه اوي يا عشق
عشق بخوف : اي الا بيوجع طيب
الام بحنان : مفيش حاجه ياحبيبتي بس عاوزه ارتاح شويه
نادا فهد علي الداده
فهد : خودي الهانم علي اوضتها
الداده : حاضر يا فهد بيه
بص فهد ناحيه عشق وانتي اطلعي اوضتي فوق يلا
عشق : بخوف من نبرته حاضر
فهد ( استني عليا أما زليتك )
______________________
عند مليكه كانت قاعده حزينه علي حالها وأن ابيها يغصبها علي الجواز من رجل غير محبوبها فرن هاتفها وكان الهاتف يضئ باسم ( دنيتي ❤🤍)
الووو
ازيك يا ملاكي

 

 

 

مليكه : الحمد لله
محمد؛ ممكن تيجي انهارده عند عشق
مليكه : علشان كتب الكتاب
محمد : لا هما كتبوا الكتاب خلاص هنروح نباركلهم
مليكه بتردد هحاول اجي
محمد : انتي هتيجي مفهاش كلام
مليكه ( ربنا يستر )
___________/______
مراد كان بيلبس فدخلت عليه هايدي
رايح فين يسطا
مراد بعضب:مش تخبطي قبل ما تدخلي
هايدي: خلاص يا يسطا المره الجاية هخبط
مراد : عاوزه اي بقي
هايدي: رايح فين
مراد : بيت فهد
لمعت عين هايدي وقالت بجد طب لي هو عامل حفله ومعزمنيش
مراد : لا هو اتجوز ورايح اباركله
هايدي : بصدمه ايه امتي وازاي
مراد : هو في اي وانتي دخلك اي
هايدي : لا علشان محضرتش يعني ممكن اجي معاك
مراد : اجهزي معنديش مشكلة
_______________
مني كانت قاعده عند عشق
هتعملي ايه دلوقت ها
عشق : مش عارفه بس لحد دلوقتي هو كويس معايا
مني : ربنا يهديلك الحال عشق كنت عاوزه اخد رايك في حاجه
عشق : قولي في اي
مني : بصي هو في شخص في حياتي وانا برتحله وبحب وجوده جمبي وملي عليا حياتي
عشق بتحبي
مني : مش عارفه بس دي الأحاسيس الا بحسها اتجاهه
عشق: يبقي بتحبيه طب هو اي مفيش مشاعر

 

 

 

مني : منا مش عارفه
عشق : ممكن اسالك مين هو
مني : م م مر
عشق : ها اخلصي
مني : الصراحه مراد
عشق : مراد اخو محمد صاحب فهد
مني : ايوه يستي هو
عشق: طب متعترفيله بحبك
مني : اخاف احسن ميكونش بيحبني
عشق : متخقيش وامشي ورا قلبك ومش عقلك
مني : انتي شايفه كده يا عشق
عشق : مفيش غير كده يا قلب اختك
___________________________
كان فهد قاعد في الصالون مع جدته ووالده عشق
الجده: والله وعشت وشوفتك عروستك يا
فهد
فهد : ربنا يديكي طوله العمر يا تيتا
الجده : طب مش هتروحوا شهر عسل انت وعروستك
فهد : لا انا مشغول اليومين دول
الجده بحبث : بقولك يا ام عشق

 

 

 

 

والده عشق: أومري
الجده : متيجي تقعدي معايا اليومين دول انا قعده لوحدي واهو تسليني
والده عشق وقد احست بأنها ثقل علي ابنتها ومالوا واهو الولاد يخدوا راحتهم لحد اما ادور علي بيت
حس فهد بحزن والده عشق : فقال لها انا حجزتلك بيت قريب من الفيلا علشان تبقي قريبه مننا
والده عشق: تعبتك معايا يا فهد
فهد ببتسامه، تعبك راحه انتي في مقام أمي
وهنا نزلت مني وعشق وجلسوا معهم
ودخل مراد وهايدي
مراد : اول ماشاف مني ابتسملها بهيام وهذا ما جعل عشق تضحك فكزتها مني في ذرعها
لتصمت
هايدي : ازيك يا فهد مش كنت تعزمني انا زعلانه منك
فهد : والله كل حاجه جت بسرعه
هايدي راحت علي مني وقالت لها انتي بقي الا اتجوزها فهد بنظره تقزز كانها قرفانه من نوع اكله مش بتحبها
مني : لا انا صحبتها مني
عشق : لحظت نظره هايدي فوقفت قصدها وقالت انا مرات فهد بكل غرور
هايدي : مبروك يا اي اسمك اي
عشق : اسمي حلو هيعجبك عشق
مراد وهو يحاول يلطف الجو اي امال فين محمد موصلش
فهد : لو كنت جبت في سيره مليون جنيه مكنش جه الاستاذ
محمد : مرحبا بكم صاحب السعاده وصل 😂😂
بص محمد في كل الموجودين ولم يجد مليكه ( يا تري اي الا آخرها كده)
مني : هي مليكه اتاخرت كده لي
عشق : اتصلت وقالت مش جيا
محمد بدون تردد : لي في حاجه
عشق: لا بس تعبانه شويه
فهد طب يلا الاكل جاهز
والكل راح ياكل في جو سعيد مبيخلاش من ضحك مراد ومني ومشاكستهم وضحك عشق عليهم _________
الكل ذهب والجده اخذت ام عشق معها
( مفضلش غير فهد وعشق اكيد هيولع فيها ،😂😂)
طلع فهد غرفته وجد عشق بتلعب في التيفون
فقال لها قومي جهزي الحمام هاخد شوار
عشق : اجهز اي
فهد : مبتسمعيش
عشق : لا مسمعتش
فهد: تجهزي الحمام
عشق : ودا بيتجهز ازاي ولي انا الا اجهزه

 

 

 

فهد : انتي تنفذي من اي ولي تمام مش مجوزك علشان احب فيكي
عشق بدموع : طب لو بتنتقم مني علي يوم البيبسي فانا اسفه والله اسفه
فهد : والله بسهوله دي لا طبعا لازم تتربي الاول يلا حضري الحمام
دخلت عشق جهزت الحمام وطلعت لقيته واقف بره
فهد : بصي بقي اخرج القي الهدوم دي كلها مكويه
بصت عشق علي الهدوم لقيته مطلع بدل كتير فقالت هتلبس كل دا
فهد : لا طبعا بس انتي هتكويهم واخرج القي هدومي مظبطه
دخل فهد الحمام وقعدت عشق تكوي الهدوم فشردت وهي بتكوي المكوه حرقتها
اه ه
وخرج فهد من الحمام عاري الصدر نظرت له عشق ثم اغلقت عيونها
نظر لها فهد بضحك وتسيله شيلي ايدك
فقالت عشق انت ازاي تخرج كده لوسمحت البس هدومك
فهد : ولو ملبستش كادت لتخرج من الغرفه لولا شدها فهد من يدها فرتطمت في صدره العريض فقالت عشق بدموع ايدي
فبص فهد لقي ايدها محرقه انتي ازاي تحرقي نفسك كده غبيه
وراح فهد يدور علي اسعفات اوليه
فهد : اقعدي اعقملك الحرق
عشق : ملهوش داعيي
فهد : طب اقترح عليكي اقتراح يتيجي اعقملك الجرح يا تجيبي بوسه
شهقت عشق عندما سمعت كلماته فقالت انت قليل اادب
ابتسم فهد بسخريه : تمام يبقي عاوزه البوسه
كانت عشق ستتكلم لولا قطعها فهد بقبله طويله عفويه ثم تحولت الي رقيقه
وبعد قليل بعد عنها وهو يلهس وهي الاخري كانت تحتاج لنفس

 

 

 

عشق خجلت ولم تتكلم فقال لها هتعقمي الجرح ولا قاطعه عشق لا هعقم الجرح ._
_____________________.
عند مليكه كانت قاعده مع امها وابيها والعريس
العريس : ممكن اتكلم مع مليكه شويه
الاب واام اكيد يبني
العريس : مليكه انا اسمي خالد بدير شركه صغيره لابويا طبعا هو بيدير باقي الشركات خلصت دراسه في امريكا والصراحه انا معجب بيكي من زمان بس ملقتش فرصه احلي من دي اتقدم
مليكه : اتشرفت بمعرفتك
خالد : مليكه هو انتي رفضي ولا احساسي غلط
مليكه : وقد تزكرت كلام ابيها بانه هيتبر منها
خالد ؛: مليكه انتي معايا ولا اي
مليكه : سمعاك يا خالد لا مش رفضاك بس ليسه ماختش عليك
خالد ببتسامه : ممكن متتكسفيش مني لو سمحتي
مليكه : اكيد طبعا
خالد : تحبي نكتب الكتاب امتي
مليكه بصدمه : بالسرعه دي
خالد : وناجل لي عارفك انك ماختيش عليه بس هناخد علي يعض بعد الجواز
مليكه : بس قاطعها والديها ها يا ولاد كنتوا بتقولوا اي ..
خالد : كنت بسال مليكه تحب كتب الكتاب امتي

 

 

 

 

الاب : اي وقت تحبه يا ابني احنا جهزين بس فاضلهم شويه حاجات هتنزل هي امها يجبوا بكره انشاء الله
خالد : خلاص كتب الكتاب يوم الخميس
الام : زرغطتت
مليكه : كانت حزينه ( هقول اي لمحمد ويترا هيسمعني ويصدقنني )

يتبع ….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على (رواية أحببتك حتى الموت

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *