روايات

رواية حطمت قلبي الفصل الثالث 3 بقلم آية رمضان

رواية حطمت قلبي الفصل الثالث 3 بقلم آية رمضان

رواية حطمت قلبي البارت الثالث

رواية حطمت قلبي الجزء الثالث

رواية حطمت قلبي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم آية رمضان
رواية حطمت قلبي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم آية رمضان

رواية حطمت قلبي الحلقة الثالث

 

البارت الثالث
_اي ده اي الحلاوة دي لو اعرف اني لنا البس خمار هتعملولي كدا كنت لبسته من زمان
كانت الغرفة مزينة بكل رائع ومكتوب علي الخائط في المنتصف اجمل من ارتدت الخمار
=هو احنا عندنا كام رقية غيىك ياحببتي
_انا مبسووطة اووي ياماما
=وانا اكتر والله مبسوطة انك لبستيه
_بحبكو اوي
*مبروك يارقية …كان ذلك صوت مي وسيف
_الله يبارك فيكو عقبالكو
مي : عقبالنا علي اي انا لابسة خمار الحمد لله
_لا عقبالكو لما تبقو نضاف من هنا ثم شاورت علي قلبها وتركتها

 

 

نظرت لها مي بغيظ شديد هي وسيف
سيف : ان ما وريتك يامي انا اللي مصبرني عليكي انك بنت عمي
مي : انا زهقت من البنت دي
********************************
سارة : عرفت هتعمل اي
مالك : عيب عليكي دا انا خاربها
سارة بسخرية واستهزاء : ياعم اتنيل كدا دا حتة بت مش عارف تشقطها قصدي تخطبها قال خربها قال
مالك بغيظ : طب اسكتي بقا ويلا
سارة : يلا
ذهب سيف الي آية وجلس امامها
مالك : انا اسف علي اللي حصل مني
كانت آية ستذهب وتتركه ولكن اوقفها صوته
مالك : واللت مش قضدي حاجة
آية بجدية : اللي عايز حد بيدخل البيت من بابه مش زي حضرتك ما عملت امبارح
مالك : وانا جاي عشان كدا
آية بعدم فهم : جاي عشان اي

 

 

مالك: طب اقعدي وهطلبلك حاجة تشربيها وهفهمك
*****************************************
احمد : انا هخطب بكرة يبابا وانا حددت معاد مع العروسة
العم ايمن بعصبية : وانت بتحدد ميعاد من غيى ماتستشيرني وبعدين هو ده وقت تقولي فيه فرح او غيره
احمد: كان لازم اقولك هنروح للبنت بكرة
العم ايمن بحدة : سرية لو عرفت حاجة عن الموضوع ده هتتعب عشان كدا اياك اسمعك بتقولها عن انك هتخطب
احمد ببرود : وانا مالي بسرية يعني وبعدين انا هحطب مش هعمل حاجة عيب عشان تتعب
العم ايمن : انت اي يلا البنت بتحبك وانت جبلة روح مش عاوز اشوف وشك هنا قدامها
احمد : ماشي يبابا
ثم خرج الطبيب في تلك اللحظة
الطبيب : الانسة دلوقتى كويسة تقدرو تدخلو ليها
العم ايمن : خليك هنا متدخلش قالها وهو يوجه كلامه لابنه احمد
دلف العم ايمن الي سرية وجلس علي كرسي مجاور لسريرها
العم ايمن: كدا ياسرية يابنتي تخبي علينا حاجة زي دي
سرية : مكنتش عاوزة اقلقكو معايا ياعمو
العم ايمن: دا انتي وصية ابوكي قلق اي دا انتي بنتي

 

 

سرية : هو الدكتور قالك اي
العم ايمن : قالي انك هتعملي عملية قريب ومش عاوز من هنا لوقتها زعل فاهمة
سرية : حاضر ربنا يخليك ليا ياعمو
العم ايمن : متقوليش ربنا يخليك قولي ربنا يحميك (هو الصراحة مش فاكرة السبب بس حرام نقول ربنا يخليك )
سرية : حاضر
العم ايمن : يلا نامي دلوقتى وهنيجي ناخدك بكرة
سرية : حاضر
********************************
حل الليل علي تلك الفتاة صاحبة السابعة عشر عاما وهي سعيدة بتلك الخطوة فتلك خطوة صعبة لا ياخذها الكثير من الفتيات
رقيه : هكلم البت نورسين صاحبتي تيجي تقعد معايا شوية ..لا بلاش لاحسن هي مش بتطيق سيف وهو بيدايقها هقعد علي التليفون شوية لقيت رسالة جاتلي علي صراحة {كيف الوصال الي سبيلك دلني }
الصراحة اتورت ونزلت خاطرة علي الفيس بحبها
(وانك ان سلكت دروب الوصال المظلمة ،مت حبا مت شوقا ….فلا تتعجل فتُحرم )
تركت رقية الهاتف وقامت وهي متوترة وتوضات وصلت القيام وظلت تدعي بتحقيق آمالها وهو الالتحاق بكلية الطب فدعاء القيام مستجاب
**************************
مالك : تشربي اي
آية : انجز لان الوقت اتاخر وهم خمس دقايق
مالك : من الاخر كدا عاوز رقم والدك

 

 

آية : لي
مالك : عشان فيه واحدة هطلبها منه
آية بخجل : تمام اتفضل
اخذ مالك رقم والدها وتركها تذهب وهي سعيدة لانها تحبه ولكن لاتظهر مشاعرها تجاهه
ذهب مالك الي اخته سارة واخبرها بما حدث
سارة : لولولولولولي
مالك : عازمك علي كشري مصري بالمنسابة دي
سارة : خليها بكرة بقا يلا نروح عشان الوقت اتاخر
مالك : ماشي
****************************************
حل الصباح علي الجميع ومنهم من نام في هدوء ومنهم من نام وهو منزعج يفكر في يومه
استيقظت تلك الجميلة من نومها وهي تفتح اناملها بهدوء لتجد فطورها بجانبها ثم نادت
سرية : اكل انا نقطة ضعفي الاكل …تحس الواحد منامش رايق من زمااان
الممرضة : صباح الخير
سرية : صباح النور
الممرضة : عاملة اي النهاردة ياقمر
سرية : الحمد لله

 

 

تركت الممرضة سرية وفي تلك اللحظة دلف العم ايمن الي غرفة سرية
العم ايمن : سيبك من اكل المستشفيات دي انا جايبلك اكل من البيت
سرية : ومالو ناكل الاتنين
العم ايمن طب يلا بقا كلي عشان نروح
سرية : حاضر
رواية حطمت قلبي

 

يُتبع ..

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *