روايات

رواية خفايا القدر الفصل الثامن عشر 18 بقلم دعاء تهامي

رواية خفايا القدر الفصل الثامن عشر 18 بقلم دعاء تهامي

رواية خفايا القدر البارت الثامن عشر

رواية خفايا القدر الجزء الثامن عشر

رواية خفايا القدر الحلقة الثامنة عشر

سفا*ح هههه دي كلمة قليلة انا جيت ف يوم وخاطرت بحيات ابني عشان مراته مكنتش من مستوانا بس هو حبها واتجوزها بس انا كنت عارف انها طمعانه ف فلوسه مره سمعتها بالصدفة بتقول انها طالعة مكنتش اعرف ان ابني هيكون معاها خليت حد يعطل فرامل العربية بتاعتها بس بعدها اكتشفت ان ابني كان معاها معرفتش اعمل اي خفت اني اخسر ابني مش مكنش بايدي حاجه وبعدها ربنا نجاه صحيح ضاع من عمره خمس سنيين بس رجع زي الاول
منتصر: طب وابو غزل اي حكايتك معاه عشان تقت*له
محمود: كنا مع بعض ف الجامعه وكنت بحب مراته قبل ما يتجوزها كنا احنا التلاته زملاء ف الجامعه وهيا كانت حلوه ومحترمة ومحبوبة من كل اللي حوليها بس للاسف اليوم اللي كنت هعترفلها فيه بحبي جت قبلها وعزمتني علي خطوبتها اضايقت ومسكت ايدها قولتلها اني بحبها بس هيا وقتها ضر*بتني بالقلم وقالت انها بتحبه واختارت تكمل معاه حياتها وان احنا زملاء مش اكتر الكلام ده كان ف اخر سنة ف الكلية زعلت وبقتش عارف اعمل اي حاولت انساها مقدرتش بعدها بفترة اتجوزت وانا سافرت بره البلد عشان انساها واتجوزت انا كمان بره البلد بس لسه حبها مقدرتش انساه رجعت البلد بعد سنين كان معايا عاصف وهيا كمان كانت معاها غزل اتقابلنا بالصدفة مره وعزمتني علي بيتها انا ومراتي وقتها معرفش اي اللي خلاني اوافق اخدت مراتي وروحت وقابلت جوزها بعد السنين ده كلها بس هيا كانت لسه زي ما هيا ويمكن زادت جمال عن الاول بس طلع عندها مرض الكا*نسر ولما سمعت الخبر ما استحملتش وما*تت
منتصر: وجوزها كان كويس
محمود: اللي سمعته عنه ان كويس مع مراته بس كمان مكنش يعرف الحنيه استو*ليت علي شركته بعد مو*ت مراته وبقيت ابعتلوا تهد*يدات لحد البيت ابتدا يخاف على بنته بقا مش بيخرجها ولو اتاخرت كان بيضر*بها خلصت تعليمها وحب*سها ف البيت مكنش بيخليها تخرج بعدها بعتلوا مره كان اخر تهد*يد انه يعمل مزاد ويبيع في بنته والا هيكون اخر يوم ف حياتها مقتنعش ورفض وبعتلي رد انه يقدر يحميها
منتصر: وبعدين اي اللي خلاه قبل
محمود: بعت ناس هج*مت عليهم باليل وكنت باعت ليه معاهم رساله ي اما يوافق ي اما هيخ*طفوا بنتوا
منتصر: وهو وافق
محمود: مكنش قدامه حاجه تاني وطلعت انا ف نظر بنته اني ملاك واستفدت منها اني عالجت ابني بس المشاكل ابتدت وبقا يدور ف الماضي ف بعت واحد يق*تل ابو غزل وبكده الاسرار هتفضل مدفو*نه
منتصر: بس مكنتش متوقع ان حد يكشفك صح
محمود: ايوه ازاي وصلت للورق اللي معاك ده
منتصر: مفيش ورق ولا حاجه
محمود: يعني اي كل دي خدعة منك استفدت اي
منتصر: الدليل بقا معايا دلوقتي واعتراف بصوتك
محمود حاول يه*جم عليه عشان ياخد منه التسجيل ف الوقت ده طلع عاصف ومحمد
محمود: عاصف ابني
عاصف: بسسس متتكلمش مكنتش اعرف انك بالقذ*ارة دي ازاي جاك قلب تعمل كل ده
محمود: استنه بس هفهمك
عاصف: انا سمعت كل حاجه مش محتاج تتكلم انت مجر*م ومكانك ف السجن وبس
محمود: متنساش اني ابوك
عاصف: ودي اكتر حاجه اندم عليها اني ف يوم كنت ابنك اتصل بالشرطة ي محمد
محمود: هتحبس ابوك
عاصف: سمعت قولت اي ي محمد اتصل بالشرطة
محمود: طب قبل ما تتصل لازم تسمع انا هقولك اي
عاصف: وهو انت عندك كلام تقوله بعد كل ده
محمود: غزل
عاصف: لو حصلها حاجه هنسي انك ابويا
محمود: كنت حاسس ان ف ملعوب ف عملت احتياطي وخليت ناس ت**********

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية خفايا القدر)

اترك رد