روايات

رواية ملكة الزين الفصل الحادي عشر 11 بقلم نانسي محمد

رواية ملكة الزين الفصل الحادي عشر 11 بقلم نانسي محمد

رواية ملكة الزين البارت الحادي عشر

رواية ملكة الزين الجزء الحادي عشر

رواية ملكة الزين الحلقة الحادية عشر

احمد كان عازم مريم علي العشاء بره وتمارا اعتذرت علي العشاء لانها تعبانه ومكانش موجود غير احمد ومريم

مريم:احمد ممكن اقولك حاجه

احمد:اتفضلي يا مريومتي خير

مريم بدون اي مقدمات: انا بحبك

احمد:نعم

مريم:بقولك انا بحبك

احمد اتعصب:يعني اي انت هبله

مريم بدموع:احمد انا بحبك هبله في اي

احمد :انت اختي مش حبيبتي خليكي فاكرة كده كويس

مريم بدموع:شكرا يا احمد مع السلامه

طلعت مريم جري واحمد طلع وراها بس ملحقهاش ورجع

احمد: انا اسف يا مريم بس مش هقدر

 Flash Back

  احمد:السلام عليكم

ابو مريم:وعليكم السلام

احمد:ازاي حضرتك يا اونكل

ابو مريم:بخير الحمد لله يا احمد انتوا كويسين ومريم كويسه

احمد:اتطمن يا عمي مريم الحمد لله تمام بس انا كنت عايز اتكلم مع حضرتك في موضوع مهم

ابو مريم:اكيد اتفضل يا احمد انت زي ابني

احمد:انا بصراحة يا عمي طالب ايد مريم بنت حضرتك

ابو مريم:بتقول اي يا احمد

احمد:انا عايز اتجوز مريم

ابو مريم:انت اكيد اتجننت انت عايز تتجوز بنتي اللي أأتمنتك عليها انا ووالدتها علشان تعاملها زي اختك تمارا ودلوقتي عايز تتجوزها انا عمري ما هوافق علي المهزله دي

احمد:يا اونكل اسمعني انا بحب مريم وهي كمان بتحبني ليه حضرتك مش موافق

ابو مريم:مش موافق علشان مريم مش بتحبك مريم اتعودت علي وجودك وده عمره ما كان حب يا احمد افهم بقي

احمد:بس يا اونكل

ابو مريم:مفيش بس وكلمه كمان انا تجيب مريم وانقل جامعتها وكل حاجه هنا في دبي ومش هتشوفها تاني وياريت تقفل علي الموضوع ده ومريم متعرفش بيه

احمد:حاضر

قفل احمد مع ابو مريم وهو زعلان جدا دلوقتي بعد ما قلبه يتعلق بيها يقف بينهم حائل وياريتوا حد بسيط ده يبقي باباها اللي بيعتبر احمد زي ابنه وبيحبه زي مريم تمام

 End flash back

 احمد:بجد اسف يا مريم اسف اني كسرت قلبك زي ما قلبي اتكسر تمام وخليكي فكره اني دايما هفضل احبك يا مريومتي واخد حاجته ومشي

عند مريم:

 ركبت عربيتها ووصلت بيتها فضلت تعيط كتير قووي علي حظها من الحب اللي مشافتش منه غير العذاب واهلها اللي محدش بيسأل فيه تعبت بجد وقررت تسافر ومترجعش تاني ورنت حجزت اول طيارة علي دبي عند اهلها لان دي النهاية بالنسبالها حضرت شنطتها علشان الطيارة بعد ساعة واخدت حاجتها ونزلت وعرفت البواب ان لو حد جه سأل عليها هي هاجرت لدبي ومش راجعه وصلت مريم المطار وانتظرت لحد معاد الطيارة وركبت وسافرت ……

صباح يوم جديد علي ابطالنا

تمارا:بابا

محمد:يا قلب بابا

تمارا:ممكن اطلب منك طلب

محمد:خير يا حبيبتي

تمارا:انا عايزه انزل اتدرب في مستشفي حكومي

محمد:وليه ومستشفيتنا مش ماليه عينك يا تمارا

تمارا مش كده والله يا بابا بس انت عارف اني مش بحب اقول اسم حضرتك او اسم عيلتي لاني كده بحس اني اعلي من الشخص اللي بكلمة وحضرتك عارف اني بكره كده

محمد:تمارا انا مش هبقي مطمن عليكي إلا وانت جمبي في المستشفي وبعدين اغلب الناس عارفينك اصلا هناك

تمارا:حاضر يا بابا اللي حضرتك شايفه صح انا هعمله

محمد:ماشي يا قلب بابا يلا اطلعي غيري لاني هسلمك لأكفئ الدكاترة في قسم الجراحه عندي في المستشفي علشان يعلمك

تمارا بفرحة: بجد يا بابا

محمد:طبعا يا قلب بابا

تمارا:ربنا يخليك ليا يارب يا حبيب قلبي

محمد:وخليكي يا حبيبتي يلا بسرعه بقي في ثانيه

تمارا :عيوني هواء

طلعت تمارا ولبست حجاب باللون البمبي وبنطلون ازرق وتيشرت ابيض ونزلت

تمارا:بابا انا جاهزة

محمد:تمام يا قلب بابا يلا بينا

عند مي تليفونها رن

مي:السلام عليكم

سامر:احلي السلام عليكم سمعتها

مي:يعني الو تكذب و السلام عليكم تكذب هتدخل النار بموتسيكل يا ابني

سامر:معلش يا ماما اخر مرة

مي:هه خلاص مسامحاك

سامر:مراتي

مي:قلبها

سامر:اجهزي عاملك مفاجأة

مي بفرحة:بجد مفاجأة اي بقي

سامر:هنتغدي بره وافسحك يلا قدامك نص ساعه بالضبط مستنيكي

مي:انا لبست اصلا

سامر:وده ازاي بقي

مي:هقولك يا سيدي انا كنت خارجه رايحه عند مريم لأنها مش بترد علي الفون من امبارح

سامر:اممم وكنتي هتخرجي من غير ما اعرف

مي:لا يا قلب مي دا انا كنت هقولك

سامر:المشكلة بعد كلمة قلب مي دي انا نسيت كنت زعلانه ليه

مي:بحبك يا واد يا سامر

سامر:بموت فيكي يا بت يا مي

مي:كفايه محن كلاب بقي يلا مستنياك

سامر:انزلي يا محن انا تحت البيت

مي:طيب ثواني وجايه

سامر:ماشي سلام

من شويه عند مريم نزلت من الطيارة وركبت تاكسي ووصلت عند اهلها

ابو مريم:حمد الله علي سلامتك يا قلب بابا

مريم:مرسي يا احمد باشا

ابو مريم:مريم ده مش مكان نتجادل فيه

مريم:سوري جدال او غيره انا مش قادرة انا عايزه ارجع البيت علشان تعبانه وعايزه ارتاح

ابو مريم:حاضر يا قلب بابا يلا بينا

وصلت مريم البيت وسلمت علي والدتها بس من قلبها زعلانه منهم جدا لان بعد كل الايام دي محدش كلمه ولا قالها عامله اي

ام مريم:انت هتقضي الاجازة هنا وترجعي تاني

مريم:لا انا مش هرجع مصر تاني

والد مريم عرف ان حصل بينها هي واحمد حاجه ف اتكلم:مريم هو انت في حاجه مزعلاكي

مريم:لا بس انا عايزه ارتاح مش اكتر من كده

ابو مريم:انا فرحت جدا لما رنيتي عليا علشان تقولي لي انك هتيجي دبي

مريم:شكرا

ام مريم:تيام ابن عمتك هيفرح جدا

مريم:متقوليش لحد اني هنا انا عايزه ارتاح سلام ومنتظرتش منهم إجابه ومشيت دخلت اوضتها واخدت دوش وبدلت هدومها ونامت

عند مي نزلت وكان سامر واقف وبنت واقفه جمبه

سامر:مي اول اما تشوفك هتفرح اوي ومتأكد انكم هتحبوا بعض بسرعه

البنت مسكت ايده وبتتكلم وفجأة لقت اللي ماسكها من شعرها وبيضرب فيها بدون مقدمات

سامر:استني يا مي انت فاهمه غلط دي…..

في مستشفي محمد الجارحي والد تمارا

تمارا:بابا يلا بقي انا متحمسه قوووي

محمد:اما اشوفك بقي هتعملي اي

تمارا:بحبك يا حمو من هنا للسنه الجايه

محمد:وانا كمان يا قلب حمو

الباب خبط

محمد:ادخل

تمارا باصه لوالدها

محمد:اتفضل يا دكتور هي دي بنتي اللي هتشتغل هنا معاك في المستشفي

….:تمام فندم اهلا بحضرتك

تمارا:اهلا بحضر…….واتكلمت بصدمة:أنت

…:انتِ

يتبع..

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ملكة الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *