روايات

رواية حكايتي الفصل الخامس 5 بقلم دونا

رواية حكايتي الفصل الخامس 5 بقلم دونا

رواية حكايتي البارت الخامس

رواية حكايتي الجزء الخامس

رواية حكايتي الحلقة الخامسة

شمس بخبث.. لا الحكايه لسه مخلصتش وبعدين اصبر شويه لحد خلي اللي بيقرا ينبسط شويه ولا ايه
مدحت بهدوء.. انا عاوزها تتخلص قبل ما تبدا يا بني الانصاري وناخدها من قصرها وبلاها مشاكل
شمس ببرود.. انت عارف كويس ان المشاكل معايا مش بتكون مشاكل بعكس دي بتكون نهاية اللي قدمي
مدحت بغيظ.. وانا بقولك هخدها من قصرها وبالاها مشاكل خالص
اسر بستفزاز.. يعني انت عاوز ايه برضوا
مدحت بغيظ.. واضح ان البعيد مش بيفهم
اسر ببرود.. اعتبر كده
مدحت بتمالك اعصابه وبيبص ع دينا .. مش كفايه لحد كده يا هانم
دينا بخوف.. بس انت عارف اني مينفعش ارجع
مدحت بطمانينه.. متخافيش وصدقيني مستحيل ياذيك خالي هاشم بيعزك
دينا بانهيار وبتفتكر
فلاش
البيت كلها فاضي وانا ف اوضتي
بنعس.. اي داا فارس انت بتعمل ايه هنا ومال شكلك كده انت كويس
فارس وهو مغيب تماما.. احلا واجمل فارس دي تعالي هقولك حاجه وبيسحبها عليه
دينا بخوف بتزوقه .. انت بتعمل ايه ابعد كده وفوق متنساش انا مين
فارس بضحك شر وهو سكران.. بنت خالتي ناهد يا دودو تعالي بس داا احنا هنتبسط
دينا بعياط.. ف فارس فوق وعيب كلامك داا انت اخويا
فارس بيضحك بشر وهو بيطوح يمين وشمال هجم عليها وابتدا يقطع ف هدومها
هي بعياط وتوسل ليه ولا حياه لمن تنادي فضلت تقاوم لحد ما مسكت حاجه ف ايدها وضربته بيها
دينا بنهيار وصدمه.. ف ف فااارس فوق انا انا مكنش قصدي وبتقوم برعب وبتاخد موبيلها والشنطه وتجري بره البيت
باك
بخوف وانهيار .. بس هو قال لجدي ان انا اللي قت*لت فارس
صدقني انا مكنش قصدي اعمل كده وعمري ما افكر اذي حد انا بحبه او حته بكره
مدحت بزعل عليها.. اهدي واسمعيني انتي هتجي معايا وهتكوني تحت حمايتي ف متخافيش
شمس بعصبيه مكتومه.. كده غلط
مدحت باستغراب.. اي هو اللي غلط ان شاالله
شمس برفع حاجب.. انك تاخدها من بيتي علشان تحميها كده يبقا غلط اوي كمان
مدحت بهدوء.. اسمعني انا عارف انك تقدر تحميها بس المشكله دي متخصك لانه عائله وانت لو اتدخلت وجدي وعمي هاشم عرفوا المشكله كده مش هتتحل
اسر بهدوء لانه شاف قد ايه دينا خايفه وكارما الخوف اتملكها.. شمس احنا مش عاوزين المشكله تكبر ع الاقل علشان خاطرها
شمس تمالك اعصابه وبص لدينا اللي قربت من مدحت
دينا بحزن.. مدحت يلا بس انا هروح عند بيت جدي مش عندك
مدحت باستغراب.. ماشي يلا
دينا بتلف وشها وبتبتسم.. شمس شكرا لتعبك معايا وانت كمان يا اسر وانت يا كارما كنتي نعمه الاخت بشكرك جداا لمحبتكم دي ومش عاوزه اعمل مشاكل لحد وكل الحكايه هتخلص لما اروح
وبتطلع هي ومدحت
شمس بعصبيه بيطلع ويسبهم
كارما بقلق.. اسر من غير كدب عليا مين جدها
اسر بزعل.. كمال الرافعي
كارما بخوف بعياط.. هما ليه ورانا كده ومش سايبنا ف حالنا مش كفايه قاتلو بابا ماجد وتيته روحيه
فلاش
من حاولي عشر سنين كده كان شمس اسر وكارما كانوا عايشين عند واحد اسمه ماجد وكان شغال محامي كان بيعزهم جداا ف قرر يربيهم
شمس مش مليون مره قولتلك متدخلش ف حاجه وحق خاله روحيه هجيبه
شمس بعصبيه.. اخد دنيا مننا وهو عارف ان تيته روحيه روحها فيها ولحد دلوقتي حقها متجبش
ماجد بزعل.. يابني افهم ف حد تالت ولحد دلوقتي مفيش حد يعرفو ومش كمال الرافعي هو اللي ق*تالها افهم بقا
شمس بغضب.. لو مكنش هو هيكون مين
والموبايل بتع ماجد رن وكان هاشم
ماجد بزعل.. ايوه يا هاشم
هاشم…*****
ماجد بزعر.. اي انت بتقول ايه كاااارما و اسر
وبيجري لبره وشمس وراه وفجاء بياخد رصاصه ف قلبه من مجهول
شمس بزعر.. انت كمان هتسبنا ليه كده
ماجد وهو بيتنفس انفاسه الاخير.. شمس انت سندهم بعد ربنا و دينا هتعرف تنقذها بس لازم تبص علي كل حاجه بتحصل ف حياتك من كل الاتجهات علشان تعرف تلاقي حل مناسب وبيفضل يكح دم
شمس بعياط.. حاضر حاضر بس
ماجد بابتسامه.. اخر حاجه اوعدني بيها
انك تفضل شمس اللي اعرفه ودينا وكارما واسر ف عينك لان دول عيلتك و بيموت
شمس بعيط.. حاضر بس اصحا متسبناش
باك
اسر بحزن شديد.. وحشنا جداا بابا ماجد وحقه هو تيته روحيه هيرجع وهنعرف مين اللي وراه البلاوي دي كلها وهيتحاسب
كارما بعياط.. ربنا هيكشف اكيد ونخلص من كل داا بقا
عند شمس
واحد اسمه صالح.. الهدف ي باشا متحرك
شمس ببرود .. خليك وراهم ومراقب كل اللي بيحصل خطوة بخطوه فاهم وتبلغني بيها فاهم
بهدوء.. حاضر ياباشا اي اؤمر تانيه
شمس بهدوء.. فاق ولا لسه يا صالح
صالح.. الدكتور قال ان الطع*نها كانت شديده ولحد النهارده المريض رافض يعيش
شمس بهدوء.. طيب اي جديد بلغني
صالح.. تمام يا باشا
عند مدحت
كان ركب العربيه هو ودينا ورايح بيت كمال الرافعي
وقت وصول مدحت
كانت دينا مستخبيه ف ضهر مدحت وخايفه تتحرك
مدحت بهدوء.. اهدي ومتخافيش
هاشم بعصبيه بيقرب عليها وبيسحبها من شعرها.. انتي يا فاج*ره حاولتي تقت*لي ابني زي ما ابوك قت*ل مرتي
دينا بعياط.. يا خالي صدقني محصلش كده اهااا سيب شعري
مدحت كان هيقرب يبعدها.. ياعمي اهدا بس
هاشم بعصبيه.. اياك تقرب انت فاهم
ناهد بتبص بحسره وجدها كان واقف ساكت
دينا بعياط وانهيار.. انا انا مقتلتهوش هو اللي حاول يقرب مني يومها بس بس هو ماكنش ف واعيه ساعته
هاشم بصدمه.. انتي بتقولي اي
دينا بنهيار وهي بتقع ع الارض.. هو اللي حاول يعتدي عليا مكنش ف ايدي حاجه صدقني غير اللي حصل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حكايتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *