Uncategorized

رواية أحببت ذات النقاب الفصل التاسع عشر 19 بقلم سيمو أشرف

 رواية أحببت ذات النقاب الفصل التاسع عشر 19 بقلم سيمو أشرف

رواية أحببت ذات النقاب الفصل التاسع عشر 19 بقلم سيمو أشرف

رواية أحببت ذات النقاب الفصل التاسع عشر 19 بقلم سيمو أشرف

فضلت رؤي واقفه مصدومه وفرحانه ف نفس الوقت ????????
رؤي: سليم!! اي المفاجأة القمر دي ع الصبح ????????????????
سليم بابتسامه: عجبتك 
رؤي بفرحه: اه جدا ومسكت ورده من ال كانت ف ايده….. الله ريحته جميله اوي ????????
سليم: انتي اجمل عشان انتي ال مسكاه بس ????
وبتبص علي العربيه لقت مكتوب بمادة بتبرق علي الازاز سليم ورؤي 
راحت اخدته بالحضن 
رؤي: ربنا يخليك ليا يا سليم يارب انت مش عارف فرحتني ازاي 
سليم: اعيش وافرحك يا قلب سليم ????????????
وركبو العربيه ومشيو 
ف العربيه
رؤي: بس انت صحيت بدري ازاي دنا مرضتش ارن عليك قلت زمانه نايم عشان نمت متاخر????❤❤ 
سليم بضحك: مش عارف والله صحيت ازاي انا صاحي بقالي ساعتين ولوحدي وكمل بضحك شكلك سحرالي ولا اي حياتي اتغيرت من يوم ما عرفتك 
 ووصلو الشركه وسليم اخد رؤي ف ايده وطلعو وكل ال ف الشركه مستغربين 
في ال بيهنيهم وفرحان فعلا وال متغاظ وبيحقد علي رؤي وال بيخطط ف دماغه ازاي يبعدهم عن بعض 
وصلو المكتب 
سليم: نورتي المكتب من تاني ????????
رؤي كانت واقفه وبتفتكر ال حصل وكانت خايفه ????
وسليم فهم علي طول انها افتكرت ☺????
قام وباسها من جبينها: اوعدك ان ال حصل دا مش هيتكرر تاني ابدا مهما حصل ☺❤❤
رؤي اطمنت وحست بالامان وفرحت ان سليم حس بيها من غير ما تتكلم 
رؤي بابتسامه: وانا مصدقاك…. انا ف المكتب هعملك القهوه ال بتحبها واجبها واجي 
سليم بابتسامه: ماشي مستنيكي????❤❤ 
وراحت فعلا عملتله القهوه وجت ادتهالو وجه وقت صلاة الضهر سليم امر كل ال ف الشركه يسيب الشغل ويقوم يصلي الاول 
طبعا الكل كان مستغرب مين دا لانه عمره ما عمل كدا ????????
وكمان في بنات ف الشركه اتاثرو برؤي وديچا ونور ولبسو زيهم بعد ما كانو عاوزنهم يلبسو هما زيهم وبنات فضلت علي حالها بس نفسها تاخد الخطوه دي وبنات تانيه بيضحكو علي ال رؤي وديچا ونور وشوية بنات تانيه لابسينه وف دماغهم ان دا تعقيد 
(مادام انت صح وماشي صح ف لما تروح ف مكان كلو غلط اثر فيه متتاثرش بيه ????) 
كانو البنات بيصلو ف مسجد خاص بيهم ف الشركه ورؤي كانت بتقعد تكلمهم ف الدين والحاجات الصح ال لازم تتعمل 
في ال كان بيسمعلها ويطبق كلامها وناس كانت بتقوم وتمشي لحد تقريبا بقا كل البنات ال ف الشركه عباره عن مختمرات او منتقبات وفئه بسيطه جدا محجبات بس بس عاوزين ياخدو الخطوه دي هم كمان ❤❤????
عدا اربع شهور بدون احداث مهمه تذكر 
لحد ما ف يوم رؤي ف الشركه سليم كان حاسس انو تعبان وقال لرؤي انو هيروح
سليم: رؤي انا حاسس ان تعبان شويا اتشوووووو الحمد لله
رؤي: يرحمكم الله ????????
سليم: يهديكم الله ويصلح بالكم❤❤
رؤي: خلاص روح انت واشرب حاجات دافيه كتير ومتشلش هم الشغل ❤
سليم: ماشي انا واثق فيكي ❤
ومشي وروح فعلا وبعد ساعه جت لرؤي رساله 
“حبيب القلب بيخونك” ????????????
.
قلبها اتقبض بس مدتش اهتمام للرساله 
جالها واحده تانيه 
“لو مش مصدقه روحي”…..” هتلاقيه بيخونك هناك انا حذرتك وانتي حره “????????????
رؤي كانت مصدومه وخصوصا ان ف اخر فتره سليم كان بيروح بدري كتير اخدت حاجتها وراحت علي العنوان ف الوقت ال كان سليم فيه وصلته نفس الرسائل بالظبط وراح ع العنوان ????????????
رؤي وصلت وال فتحتلها ريهام طبعا بلبس بيتي شفاف جدا 
رؤي بخوف: سس سلييم جج ججواا ????????????
ريهام بدلع: هو انتي اه يا حلوه جوا امال مفكره انو بيحبك يعني لا انتي تسليه مش اكتر ????????????????????
رؤي زقتها ودخلت وحد رش علي وشها مخدر بس بسيط وداخت وحد شالها ودخلها علي السرير ????????????
سليم وصل وكسر الباب ودخل ف الوقت ال رؤي كانت بدات تفوق فيه وحجابها كلو مخلوع وفي واحد رايح يقرب منها 
سليم اتصدم اول ما شافها كدا وخصوصا لما شافه ????????????????
رؤي بصت جمبها واتفاجئت بنفسها وغطت وشها بسرعه : سليم انت انت فاهم غلط والله انا ????????????????
سليم بكل غضب راح نازل بالقلم طاااااخ….. ????????????
يتبع..
لقراءة الفصل العشرون والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أوجاع أنثى للكاتبة مريم سيد

اترك رد