روايات

رواية عشق الفصل الأول 1 بقلم نورا فريد

رواية عشق الفصل الأول 1 بقلم نورا فريد

رواية عشق البارت الأول

رواية عشق الجزء الأول

رواية عشق الحلقة الأولى

_بس بحبك يا سليم
سليم ببرود .. و انا مش بحبك يا عشق و مش عايزك
عشق بدموع متحجرة.. مش بتحبني ههههه قصدك علشان اصغر منك مثلا ولا علشان بنت الشغلة عندكم معاك حق ليه اساس تتجوز بن
سليم اتنهد بعصبية و التفت ليها.. انتىىى بتقولي ايه انا عمريي ما حسبتهااا كده
عشق بصرخ.. اوماللل حسبهاا ازاي طلامة مش عايزني اتجوزتني ليه من اصلو هااا ما تروووود
سليم ببرود .. لان اهلي عايزنين كده انتى كبرتي ولازم تقعدي معهم و انتى طبعا عارفه كلام الناس
عشق.. كلام الناس هههههههه لا يا سيدي شكرا شكرا اوى على الواجب اللى عملته معايا كتر خيرك بس انا بعفيك من الواجب ده
سليم بعدم فهم.. مش فاهم قصدك ايه
عشق ربعت اديها .. يعني كفاية عليك كده اتجوزتني صغيرة و غصب يبقا طلقني يا سليم
سليم.. مش سامع قولتي ايه عيادي قولتي ايه
عشق.. بقولك طلقني ايه مش بتفهم طلقني يا اخي انا مش عايزك
وفجأة صفعة قوية نزلت على وجهها سليم مسك اديها
سليم بعصبية.. انتى فاكرة نفسك مين علشان تقولي اعمل ايه و معملش ايه انتى نسيتي نفسك انتى عيلة صغيرة مش كلامك اللى يمشي عليا و زفت مش ها طلق سامعةةةةة
و زقها على السرير و نزل اما عشق ف بى تبكي بوجع
أما في الطبق الاول
الاب بغضب.. سليم الزم حدودك
سليم .. انا استحملت و سمعت كلامكم بس قعدة هنا مش قعد
الام .. ليه بس يبني
سليم .. لان مش مرتاح يا امي مش لقي نفسي
الاخ .. و ها تلقيها في الغربة يا سليم
الاخت .. بس ده مش صح يا سليم و بعدين انت بتهرب من ايه هااا
سليم.. مش بهرب بس مش مرتاح هنا فيها ايه دى
الام .. طب خد مراتك معاك على الاقل
سليم.. معلشي يا امي بس انا مش عايزها
الاخ .. هى لعبة يا سليممم
سليم بعصبية .. صوتك يا مازن متنشاش انى اخوك الكبير
مازن .. مش لم الكبير مينساش نفسو الاول
سليم مسك مازن من ليقة قميصه
سليم .. احترم نفسك قولتككك
الاب بزعيق.. بسسسس ااااايه مات انا علشان تمسكووو في بعض
الام بدموع.. يخسرت تربيتي فيكم يخسرت تعبي و سهري عليكم طول السنين دى
ندى بدموع.. لو عايز تسافر سافر يا سليم بس متخليش الغربة تنسيك اهلك سافر مع السلامه و القلب دعيلك
و سافر سليم بعد ما ودعا اهلو
باك
كانت قعدة بتتذكر الماضي
عشق.. الو
ندى .. هو ده اللي هصح بدري يا ست عشق انتى فين
عشق.. انا لسه صاحية انتى نزلتي من امتي
ندى .. عشق نص ساعة و تكوني عندي في الكلية المحاضرة التانية قربت تبدا و انتى لسه نائمة يا هانم
عشق .. نص ساعة و اكون في الكلية استنيني
ندى .. ماشى ياختى اما نشوف
عشق.. اوكى باي
و قفلت عشق مع ندى و بعدين راحت على التواليت خدت شور و بعدين ارتدت فستان قصيرة بيبي بلو و عليه جاكيت بى اللون الابيض و بعدين ركبت السيارة تباعة و راحت على الكلية
ندى بغيظ .. ما بدري يا برنسيسه هو ده اللي لو مصحتيش بدري ها مشي و اسيبك يا ندى
عشق.. ندوش حبيبي انا مصدعة و مش ناقصة هاا كفاية المادة الرخمة زى الدكتور اللي بيدرسها بالظبط
ندى .. دكتورا عامر
عشق التفتت وراها.. والله ما قصدى يا
ندى بضحك.. هههههه و ضحكت عليكي فكي كده يا شوشو و بلاش كايية
عشق.. عادك ولا ها تشتريها يلا يا اختي
ندى .. يلا
و راحت عشق و ندى على المدرج علشان المحاضرة و بعد مرور وقت خلصوا و راحو على القصر و في المساء اخيرا رجع سليم و سلم على اهلو
سليم بصدمة.. انتى مين
الام .. دى عشق يا سليم
عشق و هى بتنظر لي سليم ببرود .. معلشي يا ماما اصلا الغربة بتنسي مش كده يا سليم
سليم بصدمة.. عشققق
عشق.. شوفت عفريت ولا ايه أيوة عشق ايه مش عجبك شكلي ولا مشبهش الاخت الا صحيح مين الهانم
عشق بسخرية.. متكنش مراتك
سليم ..

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *