روايات

رواية عريس على ما تفرج الفصل الثالث 3 بقلم سحر سمير لطفي

رواية عريس على ما تفرج الفصل الثالث 3 بقلم سحر سمير لطفي

رواية عريس على ما تفرج البارت الثالث

رواية عريس على ما تفرج الجزء الثالث

رواية عريس على ما تفرج
رواية عريس على ما تفرج

رواية عريس على ما تفرج الحلقة الثالثة

لتقاطعهم سحر بحده : لا الوقت إتاخر اووي و الأطفال لازم يناموا و لا ايه
احمد : اطفال ايه اللي اتاخروا دا الساعه ليه ١١
اسلام بحب : عندها حق تستأذن احنا يا جماعه
قاطعها الاب : محدش هيتحرك من هنا احنا كلنا فرحتنا ناقصه يعني قولت مستعجل و هتكتب الكتاب علي طول و قلنا ماشي اما بقا تمشى بنتي كدا زي المطلقين لا زفه و لا فرح لا كدا مش هيحصل
اسلام : انا مش فاهم يا عمي تقصد ايه
احمد : عمي يقصد أن احنا هنعمل فرح و دلوقتي حالا
اسلام : دا اللي هو ازاي ازاي هنجهز كل حاجه مش هنلحق طبعا و انا هسافر بكرا أنا و سحر و الأطفال
الاب بحده : انت مش قولت هتسافر لوحدك ودا كان سبب استعجالنا في كتب الكتاب
احمد بحده : الكلام بيتغير يا عمي في حاجه مش مظبوطه
اسلام : لا و الله

 

قاطعته مرفت : جرا ايه يا جماعه فيها ايه لما يسافر مع مراته عاوز يعملها شهر عسل قال بدل ما يسافر لوحده و هي تبقي لوحدها بالعيال قال ياخدها معاه منها يكمل شغله و منها يقضوا شهر العسل و لا ايه
اسلام بهمس : الله ينور عليكي
مرفت : اي خدمه
الاب : تب طالما الموضوع كده خلاص…اتفضلوا معانا بقا مجهز كل حاجه يا احمد
احمد : كله جاهز يا عمي
مرفت : تعالي يا سحر الأوضه
سحر راحت معاها
و ما هي إلا دقائق حتي ارتدت سحر فستان الزفاف الأنيق
و خرجت مع صوت الزغاريط و الطبل
استقبلها أباها و أمسك بيدها و سلمها ل اسلام الذي حملها و دار بها أمام الجميع معلننا حبه لها
و غادر العروسين بعد الزفه و تحت الزغاريط و الرقص و الاغاني
في العربيه
اسلام بحب : خدوا يا حلوين عصير اللي انت بتحبوه
اولاده بفرحه خدوا العصير
اسلام بحب ل سحر : خدي يا حبيبتي دا ليكي

 

سحر : لا انا
قاطعها اسلام بحده : قولت لك يبقي تسمعي الكلام يالا يالا يا حبيبتي
سحر حست بالخوف من طريقته و خدت العصير و شربته و ما هي إلا دقائق حتي شعرت بالدوار و فقدت الوعي
بعد مرور عده ساعات و أمام فيلا ضخمه كبيره
اسلام : رعد
لياتي رعد
اسلام : طلع العيال انت و الرجاله يالا
رعد : حاضر يا فندم
اسلام ذهب إلي العربه و حمل سحر بين يديها و ادخلها الفيلا ووضعها علي السرير
اسلام وهو ممسك بكوب ماء : شكلك حلو
اسلام وهو يسكب الكوب في وجهها : بس كلكم خيانبن
لتفزع سحر و تفيق بفزع : ايه ايه اللي حصل

 

امسك اسلام شعرها بحده : بصي يا حلوه جو الحب و الف لفه بتاعك دا تنسيه خالص تمام
سحر بحده : انا اساس مش بحب الحاجات دي سيب شعري يا أبن الجزمه
اسلام بحده : اخرسي لسانك دا اللي عاوز قطعه انا هعرف اقطعوله كويس
سحر بحده : انت مفكر ايه هعمل زي الروايات و استحمل ذلك و قرفك يا ابن الكلب يا واطي ليبيه انا معنديش كرامه و لا انا اصلا هسمح لك تعذبني و تمرمطني و الاخر توقع في حبي و انا اكون كرهتك و بعدها تحببني فيك و الكلام البايخ دا لا يا حبيبي انا عندي أهل عارفيني وواثقين فيا و يقدروا ياخدوا حقي و ليه اهلي تب ما انا موجوده و هقف ل اشكالكم الواطيه
اسلام بحده : خلصتي كلام

 

سحر بارتباك : لا لسسه
قاطعها اسلام اللي شدها من شعرها و بيسحبها علي الارض
سحر بوجع : سبني يا أبن الكلب
اسلااام بحده : هتشوفي ابن الكلب هيعمل فيكي اييه
سحر بوجع : اااه
اسلام بحده دخلها الحمام و البانيو مليان مايه مسك دماغها و حط دماغها في قلبه
سحر كانت حاسه انها بتغرق و أن خلاص هتموت و قاعده تشتم فيه و تلعنه و خلاص هتفقد الوعي
خرجها اسلام من المايه وهو بيقول : أن مخلتكيش تتمني الموت و خليتك تلعني اليوم اللي تشوفيني فيه مبقاش انا
سحر بحده : سبني يا أبن الكلب
اسلام بحده كرر اللي عمله تاني و سحر كانت هتموت و طلعها و بعدها سحبها علي برا
و سحر كانت بتحاول تتنفس مش قادره حتي تتكلم

 

رماها علي الارض و قرب منها بلهفه مصطنعه : انتي كويسه يا حبيبتي هاااه لا لا احنا لسه في البدايه اصل انا يا حبيبتي هنتقم من بنات حوا كلهم قيكي هنتقم من طبع الخيانه اللي مفيش حد فيكم وفي هنتقم لكل شاب أدمر و نفسيتوا اتدمرت بسببكم و بسبب افعالكم هههههه هههههه
قاطعته سحر بحده : مبلاش جو هلاكو و الحبتين دول و خلي عندك دم و سبني امشي
اسلام بحده : ما انا هخلي عندي دم فعلا بس هتشوفي هعمل ايه
و…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عريس على ما تفرج)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *