Uncategorized

رواية أولاد عمي الفصل الخامس 5 بقلم منة وائل

 رواية أولاد عمي الفصل الخامس 5 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الخامس 5 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الخامس 5 بقلم منة وائل

شروق:ده جاي نحيتي عاااااا
رعد:هو اي ده
قالت شروق وهي تقفز في المكتب :صورصار بيطير
رعد:ايييييي فين ده
شروق:جمبك اهو
رعد :حسبي الازاز هتقعي عليه
شروق:ااااااااااه
ويدخل نادر ومعه الوفد الأمريكي ويقول:رعد الوفد… يا نهار اسود اي ده
رعد:اا.. ده ده….
الوفد:اوه
الحوار مترجم
نادر:لا يا سيدي انها زوجته وكانت ستقع فهو كان يساندها
رجل من الوفد :اها حمدا لله على سلامتك يا سيدتي
شروق :شكرا لك
نظر لها رعد وقال في غضب :
يلا اخرجي يلا
شروق:حاضر 
رعد:اهلا بيكم 
راجل من الوفد:اهلا مستر رعد، الان علمت ان شركه الصافطي عقدت معنا عقد دائم وملئ بالصفقات
رعد:نعم لذلك اقول لك أنني سوف افتعل معك عقد ممتاز كثيرا
راجل من الوفد :وما هو
رعد:أريدك أن تقنع شركه الصافطي اننا نكون شركه واحده
راجل من الوفد :وما مصلحتي في ذلك
رعد:انه مصلحتك ذاتها
راجل الوفد:كيف
رعد :عندما نصبح انا وشركات الصافطي يد واحده، سوف تقوم شركاتك بالعقد معنا ولك حق الكثير من الامتيازات التي سوف اكتبها لكن في العقد بين الشركتين ما رائيك؟
نظر أعضاء الوفد الي بعضهم وبدئوا في الكلام مع بعضهما البعض واخذ أراء بعضهم
نادر:تفتكر هيوفقوا 
رعد:هتشوف بنفسك 
نادر:طب انت ليه هتعمل كده 
رعد:هتعرف نتيجه اللي بعمله ده بعدين 
توقف أعضاء الوفد عن الهمهما واخذ الاراء وتقدم رئيسهم بالكلام وقال :حسنا لقد اتفقنا على كل كلامك وموافقون 
رعد:تمم لقد اتفقنا موعدنا الخميس القادم الساعه الخامسه مساءا
الوفد:تمم نشكرك على حسن ضيفتنا
رعد:على الرحب مستر ماركل
نادر:يابن اللعيبه انت عرفت ازاي انهم هيوفقوا
رعد:انا شايفني تلميذ
نادر :المهم سيبك من كل ده، اي اللي انا شوفته انا والوفد ده ده كويس اني ظبط الموضوع
رعد:يابني والله كان في بتاع بيطير كده.. اه صورصار وهي بتجري كانت خايفه منه
نادر:اه اه كمل كمل
رعد:اه اه والله والازاز كان هيعورها… فا فكنت بلحقها يعني اومال هسيبها تموت نشيل مصيبه والا اي
نادر:اه اه مقدر مقدر
رعد :يابني اي بس
نادر:اي اي ده البت كانت في حضنك يا رعد
نادر:ولاا ماتقرفنيش قولتلك كنت بلحقها الله
نادر:ماشي هعديها
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
          في درس امير
هشام :ياديني ياديني وعملت اي بعد اما قفشتك
امير:مفيش هي مدت ايدها عليا اتخنقت معاها وسبتلهم البيت ومشيت جات ورايا وصالحتني بس كده
هشام :اه يعني الحاجه راحت
امير:لا يالا منا ماخرجتهمش كلهم كح كح دول بس حبه الباقي اهو
هشام :اصلي عليك يا صاحبي
امير :كح كح كح كح كح ها هنشربهم فين
هشام :امير انت شكلك تعبان اوي بلاش النهارده
امير:كح كح ياعبيط تعبان لي بس دي كحه انا متعود عليها على طول كح كح
هشام :هو مش السجاير دي غلط علي الربو
امير:ياعم عادي يلا تعالي بينا نشربهم في اي حته
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         في قصر العرباوي
يجلس الجد بجانب حفيدته نورهان وهي تجهش من البكاء ويقول :يابنتي ماانتي غلطانه في حد يروح مكان زي ده بردو يعني لولا حسام كان زمان حصل مشكله اعوذوا بالله
نورهان:انا.. انا ياا ياجدو روحت هناك عشان… َعشان ????????
عبد الرحمن :طب بس اهدي اهدي انا عارف انتي روحتي هناك ليه عشان تعملي عمل لرعد مش كده
نورهان:ايوا… ايوا يا جدو????
عبد الرحمن :طب وده يصح، واحد مش بيحبنا هنخلي يحبنا بالعافيه هقولك نصيحه يا بنتي، كلكم احفادي وانا بحبكم وكلكم ليكم غلاوه عندي بس انتي بنت وهيصعب عليا منظرك لما تكوني بتجري وراه كده وهو ولا باصصلك، طيب هو انا يعني مش هقدر احكم عليه انه يتجوزك، اكيد هيسمع كلامي عشان ماازعلش منه بس حياتك هتكون َمع جحيم شوفتي بقا باختصار ان اي حد بيعيش مع حد مش بيحبه صدقني الحياه بتكون وحشه اوي، ركزي وفوقي وشوفي مين فعلا اللي يستاهل انك تقوليله بحبك، مين اللي تقدري تديلوا قلبك وانتي مغمضه وعارفه ومتاكده ان عمره ما هيكسره ولا هيجرحه فوقي يا نورهان يابنتي فوقي قبل مايضيع من ايدك كل حاجه
معتز:جدو انا عاوز اتكلم مع حضرتك
عبد الرحمن :اهلا اهلا بالعره اللي مش بيجي من وراه غير المصايب
معتز:الله بقا يا جدو ارحمني انا عاوز فعلا اتكلم معاك في موضوع مهم
عبد الرحمن :اما نشوف آخره مصايبك اي، روحي ياقلبي جدو يلا وفكري في الكلام اللي قولتهولك
نورهان :حاضر يا جدو
           بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
          في قسم الشرطه
معاذ:اي يابنتي في أي هو انا بقولك هقتلك بقولك هتاكلي معايا
ساره:ايوا بس انا كلت وبعدين انا مش باكل الفول والحاجات دي انا
معاذ:اه، هو انتي دخلتي كليه الشرطه واسطه مش كده
ساره:لا اكيد يعني انا يعني اشتغلت على نفسي وكده واوراقي كانت جاهزه ودخلتها
معاذ:اه طيب
يدق الباب ويدخل العسكري :اتفضل يا باشا طلب مخصوص اهو
ساره:مخصوص ازاي ده
معاذ:تمم روح انت، بصي بقا عاوزك تمسحي الطلاق دي وشايفه البصل اللي هناك ده عاوزك تبلعي يلا
ساره:اي… لا لا انا مش هاكل الكلام ده انا عمري ما هحطه في بوقي اصلا
…………….
ساره:الله ده يجنن
معاذ:شوفني بقا عشان تسمعي كلامي
ساره :اه مش قادره خلاص بطني اتملت
معاذ:خدي بس اللمونه دي
ساره:خلاص َمش قادره الحمدلله
ترن ترن
معاذ:الو، اي دلوقتي طيب طيب جهز القوات طيب خلاص هناخد موقعنا ونستنا الاستلام يلا سلام
ساره:اه ياني
معاذ :قومي يلا
ساره:اي هنروح فين بس
معاذ:بقولك قومي اخلصي
ساره :عاوزه ادخل الحمام مش قادره
نظر لها بغضب وقال بصراخ :
معاذ:يلا بقاااا
وقفت من جلستها منتفضه مرتعبه من أثر صوته وقالت سريعا :تمم يافندم
           بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
          في قصر العرباوي 
عبد الرحمن :اه يا حيوان يا سافل يا قليل الادب ????????
معتز :اااه اهدي ونبي يا جدو
عبد الرحمن :اهدي اي اهدي بس منك لله يااخي منك لله
معتز:اعمل اي بس يا جدو مكنتش في وعي ????
عبد الرحمن :اتفو على تربيتك يا واطي، ماتتحركش من هنا الا لما اقولك عشان ابوك وامك جم ومش يشوفوك كده اتفو عليك
معتز:حاضر????
فلاش باك
استيقظ معتز من نومه وجد فتاه بجانبه مقيده بحبال وتبكي
معتز:اي ده انتي مين ومين عمل فيكي كده، يانهار مش فايت
يتبع..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الخادمة والأمير للكاتب محمود حماد

اترك رد

error: Content is protected !!