روايات

رواية ليس معلمي فقط الفصل الثاني 2 بقلم حنين أحمد

رواية ليس معلمي فقط الفصل الثاني 2 بقلم حنين أحمد

رواية ليس معلمي فقط البارت الثاني

رواية ليس معلمي فقط الجزء الثاني

ليس معلمى فقط
ليس معلمى فقط

رواية ليس معلمي فقط الحلقة الثانية

نادين بغرور وعصبيه: انا مين نادين مدرسه اللغه العربيه وخطيبته
-ماسه ببرود: ودة يدي لحضرتك انك تشتميني
-نادين بغضب: انتي بنت مش محترمه
-ماسه ببرود:والله كل واحد ادرة بنفسه…..وتركتهاا تشتد غضباا
-ادم بغضب محاول الهدوء: خلاص ي نادين مكنش في داعي لكل ده
-نادين بغضب: هي ازاي تقرب منك كدة انت ليا انا بس وبعدين انا فاهمه مياصه ودلع البنات كويس
-ادم:نادين اناعندي حصه مش فاضي للعب العيال دة…. وسابها ومشي
-نادين لنفسها بغيظ: ماشي ي ماسه الكلب هنشوف مين الي ادرة بنفسه
-في مكانن تاني……عند ماسه وليله تحديدا
-ليله:اهدي ي ماسه بس
-ماسه بدموع:انا ي ليله تقولي م محترمه هي عشان مدرسه يعني يبق ليهاا الحق تتكلم بالاسلوب دة بس طبعاا اسلوبها زي خطيبهاا
-ليله:معلش ي حبيبتي هي واحدة مغرورة سيبك منهاا…وكملت بمشاكسه يلا البريك خلص ولا عايزة زيادة عادي والله خلينا هنضرب اه بس كله يهون عشان عيونك يروحي طبعاا 😂❤
-ماسه مسحت دموعهاا وكملت بضحك:اه دة انتي اول واحده هتجري
-ليله بضحك:احم احم عيب عليكي
-ماسه بضحك:طب يلا يختي….وطلعوة الفصل
“في اوضه المدرسين”
-احمد:اي يبني مالك انت علطول مكشر كدة
-ادم بغضب محاول الهدوء:احمد سبني دلوقتي عشان مش طايق نفسي
-احمد:اهدي بس وقولي مالك اتخانقت مع نادين ولا اي
-ادم:اممم…وحكاله كل الي حصل
-احمد:معلش ي ادم تلاقي نادين كانت غيرانه من قرب ماسه منك بس
-ادم:دي طالبه عندي هتغير من طالبه

 

 

 

-احمد:انت عارف البنات بقا بتغير….وكمل بضحك تلاقيها عشان ماسه احلي منهاا بس
-نادين بغيظ:حتت المفعوصه دي احلي مني ي احمد
-احمد برتباك:اي دة مين فين….طب سلام انا بقا عندي حصه….وخرج بسرعه
-نادين بعصبيه:عاجبك الي صاحبك قاله دة بقا بيقارني انا ب العيله دي
-ادم بعصبيه:خلاص ي نادين بقا…وخرج وسابهاا
-نادين لنفسها:ماشي ي ماسه هنشوف ي انا ي انتي
“في مكان تاني…..في بيت ماسه تحديدا”
-والد ماسه ببتسامه:صباح الخير ي حنون
-والدة ماسه:صباح الفل ي حج احضرلك الفطار
-والد ماسه بضحك:لو مش هنتعبك يعني
-والدة ماسه ببتسامه:ولا يهمك تعبك راحه
-والد ماسه:حبيبتي ي ست الكل…..ماسه في المدرسه صح
-والدة ماسه:اه يحج نزلت الصبح
-والد ماسه:ربنا يوفقهاا
-والدة ماسه ببتسامه:يارب….يلا يحج روح اتوضي وصلي علي م احضر الفطار نفطر سوا
-والد ماسه بضحك:امرك ي فندم….ودخل للحمام
-تن تن تن
-والدة ماسه:الو
-حازم بحب:ست الكل
-والدة ماسه بفرح:حبيب ماما عامل ايي ي حبيبي واي اخبارك واخبار شغلك
-حازم بحب:الحمدلله ي ماما كله بخير انتم عاملين ايي وحشتنوني وبابا والبت ماسه عاملين اي
-والدة ماسه بحب:الحمدلله ي حبيبي كلنا بخير
-حازم بحب:عندي ليكي خبر حلو ي ست الكل
-والدة ماسه:قول ي حبيبي

 

 

 

 

-حازم:انا جاي بكرة وقررت استقر في مصر
-والدة ماسه بفرحه ودموع:بجد ي حازم
-حازم بحب:بجد ي ست الكل
-والدة ماسه بفرح:ينن عيون ماما تيجي بالف سلامه
-حازم:ماشي ي ست الكل هقفل انا عشان اظبت شويه حاجات وسلميلي ع بابا وماسه
-والدة ماسه بحب:ماشي ي حبيبي…وقفلت
-والد ماسه بفرحه:حازم جاي بكرة
-والدة ماسه ببتسامه:اه
-والد ماسه ببتسامه:يوصل بالسلامه يارب
“في المدرسه…..انتهي اليوم الدراسيي”
-ليله:يلا يحبي
-ماسه بضحك:يلا يروحي….وخرجوا من بابا المدرسه
-الشاب الاول لماسه:متيجي يقمر اوصلك هما البنات بيخرجوا من المدارس قمرات كده
-الشاب التاني ل ليله:متجيبي رقمك يقمر انتي متيجو معانا واهو بالمرة نتعرف
-ماسه بعصبيه:تصدق انك واحد قليل إلادب ومش محترم
-الشاب لماسه:متيجي نشوف الاحترام دة…..ولسه هيمسك ادي ماسه……وفجأة

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليس معلمي فقط)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *