روايات

رواية ليله يزن الفصل الحادي عشر 11 بقلم شهد أحمد

رواية ليله يزن الفصل الحادي عشر 11 بقلم شهد أحمد

رواية ليله يزن البارت الحادي عشر

رواية ليله يزن الجزء الحادي عشر

ليله يزن
ليله يزن

رواية ليله يزن الحلقة الحادية عشر

ليله قالت عمر انا قولت ل يماني أنه احنا هنعدي عليها علشان نشوفها
عمر. تمام ي ليله وتاني مره متتصرفيش من دماغك
ليله. مالك ي عمر كلمني عدل واي طريقتك دي
عمر. انتي نسيتي اللي عملتيه ي ليله انتي ومليكه عايزه تطلعي يزن لي ي ليله علشان شويه فلوس وأملاك
ليله. وانت تعرف عني كده ي عمر انت شايفني ماديه وبعدين أنا عايزه انتقم منه ي عمر واخليه يتعلم الادب
عمر. هههه وانتي اللي هتعلميه وقال بعصبيه متخليه مرمي في السجن زي الكلب وده اكبر عقاب ليه
ليله. ي عمر افهمني بقا في النهايه هو أبو ابني ومش حابه لما ابني يكبر يعرف أنه أبوه كان عايز يقت،له ويق،،تل أمه وأنه دخل الس،جن بعدين أصحابه يقعدوا يعيروا فيه ويبقا وحيد ومعندوش صحاب انا عايزه ابني يعيش حياه طبيعه وخلي بالك أنه فيه تميم وتيام كمان لي ادمر حياتهم علشان اب مش كويس لي هما اللي يدفعوا الثمن ما كفايه انا ومليكه اللي دفعناه وقعدت تعيط 🥺
عمر. وقف العربيه وركن علي جنب واخد أخته في حضنه وقال أنا اسف حقك عليا انا خايف عليكي مش عايزه يطلع ويحاول يقت،لك تاني علشان البيبي اللي في بطن،ك انا مليش غيرك انتي عائلتي وبعدين مجاش في دماغي انك بتعملي كده علشان مصلحه ابنك وتميم وتيام حقك عليا ي حبيبتي ومسح ليها دموعها وقال أنا معاكي ي ست ليله في اللي تعمليه
ليله. ربنا يديمك ليا ي عمر وانا مش زعلانه منك ومقدره خوفك عليا
عمر. ويديمك ليا ي قلب عمر يلا بقا امسحي دموعك ونروح ل يماني علشان اتاخرنا عليها
ليله. ماشي ي عمر
وعمر. كمل سواقه وشويه وكانوا وصلوا عند يماني وام يماني فتحت واستقبلتهم ويماني طلعت وسلمت عليهم وعمر عطاها بوكيه ورد لونه احمر ف ابيض وكان شكله شيك ويماني كانت مبسوطه بيه وبعدين
ليله. بقولك ايه ي طنط ام يماني
ام يماني. قولي ي حبيبتي
ليله. عندكم مهلبيه
ام يماني. لا ي بنتي بس لو عايزه ادخل اعملك
ليله. عنك انتي انا هعمل تعالي بس معايا نشوف المطبخ
عمر. ليله اقعدي اعملي لما نروح
ام يماني. سبها علي راحتها ي ابني ودخلت هيا وليله المطبخ وام يماني جات تطلع اللبن وباقي الحاجات
ليله. قالت بتعملي اي ي طنط انا كنت بهزر انا قولت بس كده علشان يقعدوا شويه مع بعض
ام يماني. اه طيب وقعدوا الاثنين في المطبخ ويتكلموا مع بعض بخصوص ترتيبات حفل كتب الكتاب وليله قالت إن بكره هينزلوا علشان يماني تختار فستان حفل كتب الكتاب ورتبوا كل حاجه مع بعض
عند يماني وعمر
عمر. الورد عجبك
يماني. اوي ي عمر شكرا ليك
عمر. العفو ي يماني وقعدوا يتكلموا شويه مع بعض
وشويه ليله طلعت هيا وام يماني وقعدوا
عمر. كلتي المهلبيه
ليله. اه وكان طعمها حلو اوي وغمزت ل ام يماني
ام يماني. ههه بالهنا ي بنتي
يماني. طيب كنتي خلتينا ندوق استنا هقوم اجيب
ليله. لا اقعدي اصل احنا عملنا شويه صغننين وكلتهم كلهم انا وطنط يماني وخلصوا
يماني. بالهنا ي ليللي
ليله. بما أن كتب الكتاب مفضلش عليه كتير وكمان يماني هتنورنا في البيت ف متقلقيش ي يماني هتقدي انتي وعمر لوحدكم في البيت وانا هرجع شقتي تاني او هروح اقعد مع مليكه وبخصوص الفستان احنا هننزل بكره نجيبه
عمر. انتي بتقولي اي ي ليله بقا عايزه تروحي تقعدي في بيوت الناس الغريبه وانتي عندك بيت أهلك وكمان اخوكي موجود ده مستحيل يحصل
ليله. ي حبيبي انتوا عرسان جداد وعلشان تكونوا علي راحتكم اسمع بس مني
يماني. بقا عايزه تروحي تقعدي عند مليكه وانا موجوده عيب عليك انتي اختي ي ليله وبعدين البيت بيتك قبل ما هيكون بيتي انا وعمر
ليله. ربنا يديمك ليا ي صحبتي واختي المهم احنا هننزل بكره نجيبه الفستان
ام يماني. تمام ي بنتي
عمر. طيب نستأذن احنا بقا علشان الوقت أتأخر واخد ليله ومشي وشويه وكانوا وصلوا البيت
عمر. انتي ناويه تجننيني
ليله. ببراءه انا ي عمر
عمر. شوف ازاي انتي ليه عايزه تروحي تقعدي عند مليكه أو في شقه يزن
ليله. علشان تكونوا علي راحتكم ي عمر وبعدين شقه يزن هتكون شقتي انا وابني لانه هخليه يكتبها ب اسمي
وعلشان ابني يعيش حياه طبيعه وتكون حياته مستقره
عمر. نشوف ده بعدين لاني تعبان ودخل علشان ينام
ليله. وانا كمان تعبت هروح انام
وتاني يوم
مليكه. جالها تليفون ب أن يزن عايز يشوفها واتصلت على ليله وقالت ليها وليله قالت طيب انت فاضيه تروحي
مليكه. اكيد خلينا نخلص بقا
ليله. تمام هاتي تميم وتيام وروحي
مليكه. تمام هجهز وهجيلك
ليله. تمام وبعد شويه كانت وصلت مليكه وجابت الاولاد وراحت ل يزن السج،ن
عمر. اي ده تميم وتيام عندنا وراح عندهم وباسهم
ليله. اه علشان مليكه راحت تشوف يزن علشان كان عايز يشوفها اكيد علشان يوافق أنه يتنازل ويطلع من السج،ن
عمر. طيب هنروح امته ل يماني و ننزل نجيب الفستان
ليله. عمر روح انت مع يماني وامها وهاتوا الفستان لو سألت عليا قول اني تعبانه شويه أو قول اي حاجه كده يعني
عمر. لا هتاجي معانا
ليله. طيب وتميم وتيام ومليكه مش هنا
عمر. هناخدهم معانا وهنرن علي مليكه نقولها
ليله. تمام واخدتهم ليله وراحوا مع يماني وامها علشان يشتروا الفستان والميكب وباقي الحاجات وليله كانت شيله تميم وتيام في حض،نها ويماني كانت بتختار وبتقيس وتوري عمر وليله وامها واخيرا اختاروا فستان وباقي الحاجات وبعدين راحوا علشان يوصلوا يماني وامها البيت وبعدين روح ليله البيت ونزل
في الوقت ده
مليكه. راحت القسم وطلبت من الضابط محمد انها تشوف يزن وسمح لها واول ما دخلت لقت حاله مبهدل
يزن. مليكه
مليكه. طلبت تشوفني خير
يزن. انا موافق اني أتنازل مقابل أنه اطلع من هنا انا ولا عارف اكل ولا اشرب ولا انام وحياتي مدمره وكله بسبب ليله
مليكه. تؤتؤ ده بسبب أفعالك ي يزن انا بقول خليك هنا كمان شويه يمكن تتربي وتعترف ب غلطك
يزن. لا لا انا خلاص اعترفت ب غلطتي طلعيني من هنا الله يخليكي
مليكه. تمام هقول ل ليله ونطلعك سلام علشان الاولاد
الضابط محمد. شوفتي يزن
مليكه. اه وشكرا لك عن اذنك
محمد. اتفضلي وهيا مشيت وهو طلع وراها ولحقها لحد ما وصلت عند بيت ليله
وطلعت لقت ليله مع الاولاد وحكت ليها اللي حصل وأنه يزن عايز يطلع
ليله. تمام هنجهز الورق اللي هيمضي وبعدين نشوف
مليكه. تمام انا هروح بقا علشان الاولاد
ليله. ماشي وكتب كتاب عمر ويماني بعد بكره ولازم تحضري
مليكه. اكيد ي حبيبتي عمر زي اخويا ولازم احضر
ليله. عقبال ولادك أن شاء الله
مليكه. وعقبال ما تولدي وتقومي بالسلامه ي رب
ليله. تسلميلي ومليكه اخدت الاولاد ومشيت روحت بيتها
وغيرت هدومها وهدم الاولاد وعملت ليهم اكل و وكلتهم
وقعدت تلعب معاهم
محمد. بعد ما عرف أنه مليكه طلعت راح قعد في كافيه كان مفكر أنه هيا قاعده هنا وقال بعدين يبقا يكلمها في أنه عايز يتقدم ليها وكان ماشي بس قال وليه يأجل ل بعدين وفي الاخر اخد قرار أنه يطلع وهو طالع قابل عمر
عمر. اهلا بيك ي حضره الظابط في حاجه ولا اي
محمد. كنت عايزك في موضوع
عمر. خير موضوع اي تعال اتفضل اطلع ونتكلم فوق
محمد. تمام وطلع معاه وقال أنا كنت جاي وطالب ايد مليكه هيا مش ساكنه هنا
عمر. لا ده بيتي انا واختي ليله وهيا بتاجي هنا زياره بس
محمد. انا عارف الحكايه كلها بتاع يزن وجوازه من اختك ومن مليكه كمان وبصراحه انا شوفت مليكه كذا مره وأعجبت بيها وحابب اني اتجوزها
عمر. مش عارف اقولك اي بس انا هبلغها ونشوف رئيها اي
محمد. تمام عن اذنك وده رقمي ويبقا بلغني
عمر. تمام وسلم عليه ومحمد مشي
ليله. في اي ي عمر والضابط ده كان عايز اي
عمر. جاي وطالب ايد مليكه عايز يتجوزها
ليله. اه تفتكر مليكه هتوافق
عمر. معرفش بس قولي ليها ونشوف رئيها اي
ليله. تمام وربنا يقدم اللي فيه الخير
عمر. إن شاء الله انا داخل اشتغل شويه
ليله. تمام وانا هحضر الاكل ودخلت تحضر وخلصت وراحت تنادي عمر وقاعدوا يأكلوا وبعد ما خلصوا عمر دخل يشتغل كان عايز ينجز شغله قبل الفرح
وليله. دخلت اوضتها وقالت تتصل على مليكه وتقولها بخصوص الضابط محمد
مليكه. الو عامله ايه ي ليله
ليله. كويسه الحمد لله بقولك أي ي مليكه
مليكه. قولي ي حبيبتي
ليله. فيه ظابط كده اسمه محمد جاء هنا وطلب ايدك من عمر
مليكه. بصدمه 😳

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ليله يزن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *