روايات

رواية انتقام الجميلة الفصل الخامس 5 بقلم سارة الفقي

رواية انتقام الجميلة الفصل الخامس 5 بقلم سارة الفقي

رواية انتقام الجميلة البارت الخامس

رواية انتقام الجميلة الجزء الخامس

رواية انتقام الجميلة الحلقة الخامسة

نظرت جميلة إلي سيف بابتسامه ماكرة ، و تابعت الرقص مع يوسف و هي تلف يدها حول عنقه بمرح ،
، كان سيف يراقبها من بعيد و تكاد عروقه تنفر من جلده من شدة الغضب ،
و جميلة ترقص مع يوسف بسعادة و تنظر لسيف من حين لآخر و هي تكاد تنفجر من السعادة لرؤيته غاضبا هكذا ..
و بعدما انتهت الرقصة ، ذهبت هي و يوسف ، لتجلس مع الفريق ..
و في تلك اللحظة أقبل سيف نحوهم و قد وجَّه نظره إلي جميلة ..
_ مساء الخير ، عجبتكم الحفلة يا شباب ؟
قالها سيف و هو ينظر لجميلة بغيظ
_ اه يا بشمهندس ، اوي
قالتها جميلة بابتسامه ماكرة و كذلك باقي الفريق

 

 

 

_ بس طلعتي بتعرفي ترقصي كويس يا جميلة
قالها يوسف بابتسامه و قد تجاهل سيف ..
_ اه ، تعرف إن دي أول مرة ارقص اصلا
قالتها جميلة بابتسامه
_ ايه ده بجد ؟!! مستحيل ، ده انتي علي كده شاطرة اوي
_ اه فعلا ، ما انا كنت بشوف ناس كتير بترقص و اتعلمت حركاتهم
قالتها جميلة بنبره حزينه و هي تنظر لسيف
_ طب بقولك ايه ، سامعه الأغنية دي ، يلا نرقص عليها تاني
قالها يوسف بمرح
_ ههههه ، لا كفاية اوي كده
قالتها جميلة بمرح

 

 

 

_ جميلة ، تعالي ورايا ، عايزك
قالها سيف بحدة و غضب و هو ينظر ليوسف
_ دقيقة واحدة جاية يا جماعة
قالتها جميلة بابتسامه و تبعت سيف ..
__________________________
_ أيوة يا بشمهندس ، فيه حاجة و لا ايه ؟
قالتها جميلة بمكر
_ انتي مش واخده بالك و لا ايه ؟
قالها سيف بغضب واضح
_ لا معلش ، آخد بالي من ايه ؟

 

 

 

قالتها جميلة ببرود
_ واقفه تتكلمي مع يوسف و رقصك معاه ده اسمه ايه ؟
قالها سيف بغضب شديد
_ والله ؟ و حضرتك بتسأل ليه اصلا ؟ دي حاجة ملهاش علاقة بيك
_ لا ليها ، انا …. المشرف
_ لا حضرتك احنا مش في مدرسة ، و حتي لو مشرف عليا ، فأنت بردو مشرف علي التيم كله ، اشمعنا انا اللي مركز معايا
قالتها جميلة ببرود و مكر
_ علشان رغم كل حاجة انتي …. بنت عمي
قالها سيف بتوتر

 

 

 

_ لا يا بشمهندس ، هنا حاجة و في البيت حاجة تانيه ، لما تكون عندنا أو انا عندكم ، احنا ولاد عم ، اما هنا أنت مجرد البشمهندس المشرف عليا أنا و باقي التيم
_ ماشي يا جميلة ، … طب يلا بقا علشان اوصلك
قالها سيف بغضب ، فهي محقة
_ لا امشي انت ، انت ناسي أنهم ميعرفوش أننا ولاد عم … كده كده يوسف و ندي هيوصلوني
قالتها جميلة متعمدة ، لتلعب علي الأوتار الحساسه
_ عن إذنك علشان مستنيانِّي
قالتها جميلة بمكر ، دون أن تستمع لكلامه ، و من ثم ذهبت من أمامه ، فهو حقا كان يحترق
~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

 

في اليوم التالي …
_ ليه يا بشمهندس ؟
_ كده محتاجين مهندسين في مكان تاني ، و أنا اخترتك انت و كام واحد من التيم
قالها سيف ببرود
_ بس أنا مرتاح هنا ، ممكن حضرتك تنقل حد تاني
_ يعني اي مرتاح ، هو بمزاجك ، انت مفكر نفسك قاعد في بيتكم ، هنا شغل يا أستاذ ، اللي أقوله يتنفذ ده شغل مش لعب عيال هو
_ هو حضرتك بتتكلم كده ليه ؟ صحيح انت المشرف عليا ، بس بردو تتكلم عدل أنا مش شغال عندك
قالها يوسف بغضب تام
_ انت بتعلي صوتك عليا ؟! اطلع بره ، انت مطرود
قالها سيف بغضب
_ ما مطرود مطرود ، محسسني إني اطردت من الجنه ، تصدق انا غلطان إني اشتغلت معاك ، كده كده كنت هقدم استقالتي ، مينفعش اشتغل مع واحد زيك
قالها يوسف بغضب شديد و من تركه و اغلق الباب خلفه بشدة ، و أخذ سيف يسب و يلعن به…
_____________________

 

 

 

_ ااااه ، فيه ايه يا بني مالك ؟
قالتها ندي بخوف ، فقد اصتدم بها يوسف بقوة
_ مفيش يا ندي وسعي
قالها يوسف بغضب ، فابتعدت ندي بحزن و غادر يوسف ، ذهب إلي مكان الفريق ليأخذ اشياءه و يغادر …
رأته جميلة و هو يضع اشياءه في الحقيبه بغضب ..
_ فيه ايه يا يوسف ؟ انت بتعمل ايه ؟
_ همشي من هنا ؟
قالها يوسف بغضب و عبوس
_ ازاي يعني ؟ فجأة كده ، هتمشي ليه ؟
أخبرها يوسف ما حدث و أخذت جميلة تهدأه ، و من ثم ذهبت إلي مكتب سيف …
______________________

 

 

 

طرقت الباب و دخلت …
_ خير يا جميلة في ايه ؟
_ ليه يا سيف طردت يوسف ؟
_ والله ، انتي جاية علشان تدافعي عنه ؟
قالها سيف بغضب
_ اه يا سيف ، هو معملش حاجة ، علشان تطرده ، و ليه اصلا قررت تنقله ؟
_ ده مش محترم ، بيعلي صوته عليا
_ ما انت اللي استفزيته بالكلام
_ اه ده حكالك بالتفاصيل ، طب بصي بقا يا جميلة ، انا اللي عندي عملته ، و الولا ده ملهوش شغل هنا
_ مش بمزاجك يا سيف ، انت مش من حقك تعمل كده
_ وريني اللي عندك و أنا يا هو في الشركة
نظرت له جميلة بتحدي و من ثم طرقت الباب خلفها و غادرت بغضب
_ ماشي يا جميلة ،، و كمان بتدافعي عنه
قالها سيف بغضب شديد و هو ينظر في أثرها
________________________

 

 

 

_ يا بابا سيف بيتلكك و خلاص ، ليه يعني يطرده من غير سبب
_ مش رفع صوته عليه بردو يا بنتي
_ ماشي يا بابا ، بس سيف بردو قاله كلام وحش ، و استفزه ، أرجوك يا بابا بلاش تطرده كده هو معملش حاجة لده كله
_ ماشي يا جميلة هشوف
_ ربنا يخليك ليا يا حبيبي
قالتها جميلة بسعادة و هي تحتضنه
_ اه يا بت اضحكي عليا بكلمتين
_ انا أقدر بردو يا كارم بيه
قالتها جميلة بمرح ..
_______________________

 

 

 

_ ليه يا عمي بس كده ، مش هينفع ارجع في كلامي
_ اسمع كلامي يا سيف ، الولد ملهوش ذنب ، علي اللي سمعته انت اللي استفزيته ، و بعدين انت هتقارن نفسك بيه ،
_ بس يا عم …
_ و لا بس و لا بتاع ، انت هترجعه تاني
_ ماشي يا عمي ، بس مش هيرجع هنا ، هوديه مكان تاني
_ ماشي يا سيف اللي يريحك بقا
_____________________
_ ألو ايوة يا روحي وحشتيني والله
_ كدابه ، لو كنت وحشتك كنت كلمتيني
_ والله ابدا ، وحشتيني اوي
قالتها جميل بمرح
_ و انتي كمان والله ، المهم أنا محضرالك مفاجأة
قالتها نانسي بابتسامه
_ مفاجأة ايه ؟
_ هتيجي تقابليني في المطار و لا ايه ؟

 

 

 

قالتها نانسي بمرح و ترقب
_ ايه ده انتي جاية ؟
قالتها جمية بدهشة
_ اه يا لولو بقا ، مصر وحشتني
قالتها نانسي بحماس
_ بجد !! ، دي أحلي مفاجأة ، بس نادر ، هتسبيه ازاي
قالتها جميلة بسعادة
_ هو انا مقولتلكش
_ لا مقولتليش
قالتها جميلة بمرح
_ انا خلصت الأوراق و نادر هينزل معايا

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انتقام الجميلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *