روايات

رواية جميلة الصقر الفصل الخامس 5 بقلم نور محمد

رواية جميلة الصقر الفصل الخامس 5 بقلم نور محمد

رواية جميلة الصقر البارت الخامس

رواية جميلة الصقر الجزء الخامس

رواية جميلة الصقر الحلقة الخامسة

جميله بعد ماخرج صقر مسكت فونها بسرعه
ورنت على كريم:الوو ياكريم كل حاجه تمام
كريم:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جميله:ايوه ايوه تمام محدش خد باله ابدا متخفش
كريم:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جميله:تمام انا حبدء الخطه دلوقتي علشان هما بره القصر
كريم:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جميله:لا حاخد بالي متخفش سلام بقى علشان ابدء الشغل..وقفلت معاه
جميله بتفكير:انا ادور فين الاول قبل ماحد ياجي اه في مكتبه اكيد حلاقي الي عاوزاه هناك
خرجت جميله وهي بتتسلل وبتبص يمين وشمال بخوف وبعد ماوصلت فتحت الباب المكتب دخلت وبسرعه بقت بتفتش في كل مكان في المكتب
جميله بتوتر وقلق:بس حيكون خباهم فين دلوقتي اه اكيد على المكتب بتاعه
..زهبت للمكتب واخد تفتش في كل الادراج ملقيتش الي هي عاوزاه بس كان فيه درج مفتحش معاه
جميله بفرحه:اكيد حلاقيهم هنا انا لازم افتحه بسرعه..اخدت تفكر بعدها خطرت في بالها فكره سحبت بنسه شعرها بسرعه وحاولت تفتح بيها الدرج بسرعه
بس حصل فجئه الباب المكتب اتفتح بقوه وجميله ارتعشت بخوف وصدمه كانت على الوشك من الهروب تستخبى بسرعه بس منعتها ايده من الهروب
سليم بخبث:على فين ياحلوه هو دخول الحمام زي خروجه انتي بتعملي ايه هنا ياروح امك
جميله بلعت ريقها بخوف كبير وردت بتعلثم:انا انا كون كونت بس
سليم بعصبيه:كونتي بتفتشي هنا مش كده ياروح امك انا عارف كل حاجه عنك انتي فاكره اني غبي ومش عارف حقيقتك
حلت الصدمه والرعب على جميله منه معقول هو عارف هي هنا ليه وسايبها عايشه لحد دلوقتي
اكمل سليم بغضب:ايوه عارف حقيقتك انك مش مجنونه والا حاجه انتي بنت نصابه بتنصبي على الناس بس
بلعت جميله ريقها براحه لانه لايعلم السبب الحقيقي بعد لوجودها هنا لكان الان قتلها بدون شفقه حتي
جميله بخوف:انا بس كونت بنضف هنا بس مش اكتر انا مش نصابه
سليم بعصبيه:برضو بتكذبي عليا لا عيب عليكي ياشاطره بقولك انطقي الحقيقه فورا بتعملي ايه هنا يابت ال***
جميله بخوف اكتر:زي ماقولتلك كونت بنضف بس
سليم وقد فاض به الامر:ماشي انا حعرفك اذاي تنطقي كويس ياروح امك..وجرها خلفه بقوه
جميله كانت بتشد ايدها منه بس مش قادره تبعده عن ايدها وهو جاررها خلفه لحد مالقيته نازل بيها لقبو القصر تحت
جميله برعب:سيب سيب ايدي بقى حرام عليك انت حتعمل فيا ايه
سليم بخبث:حتشوفي دلوقتي بعيونك ياحلوه حعمل فيكي ايه
بلعت جميله ريقها برعب اكتر:لا لا سيبني صقر حيقتلك لو عرف الي حتعمل فيا ياصقر ياصقرررر
سليم بسخريه:صوتي براحتك محدش حيسمعك هنا وحتي لو صقر عرف مكانك هنا مش حياجي ينقذك علشان بيخاف من المكان ده اوي هو من صغره
وبعدهاوصل قدام زنزانه شبه زنزانه السجن كده بس ضلمه اوي ومفهاش غير شباك صغير بيجيب ضوء الشمس بس دخل وهو بيجرها خلفه ورماها على الارض بقوه لتقع هي بتألم وهو يقف امامها وينظر لها بخبث
نظر له جميله بخوف وهي بتتراجع للخلف حتي وصلت الي حائط الزنزانه
سليم بخبث:ليسا ياحلوه حتشوفي كل انواع العذاب بس ارجع علشان عندي شغل مهم اهم منك لازم اخلصه وانا رجعت منه بسببك لما لقيتك في كاميره المراقبه في مكتبي وانتي بتدوري على حاجه بس بوعدك بعد ماارجع حتشوفي جحيم الارض بعيونك الحلوه دي سلام ياقطه
وخرج وقفل الزنزانه خلفه بامفتاح وجميله فضلت تنادي عليه قبل مايمشي
جميله بخوف:لا لا والنبي ماتسيني هنا والنبي بخاف من الظلمه انا والنبي بلاش
سليم بشماته:هههه وده سبب تاني اسيبك هنا علشان تتعزبي قبل ماجي انا واكمل تعزيبك باي ياحلوه..وسابها ومشى
جميله بصت حواليها الزنزانه ظلمه اوي مفهاش غير ضوء بسيط بس وهي بتخاف من الضلمه اوي من صغرها قعدت في الزاويه الزنزانه وهي ضامه نفسها بخوف وبتفتكر ايام مدرستها زماان لما كانت 6سنين بس اول مره تروح المدرسه
وكانت فيه بنات كتير بيغيرو منها ويكرهوها بسبب جمالها الي بيلفت نظر الكل ليها.. واكتر وحده كانت صحبتها المقربه هند كانت بتحقد عليها علشان كان الكل بيحب جميله وهي لا.. علشان كده كانت بتغير منها اوي لحد مااجه اول يوم في المدرسه وجميله كانت ماشيه معاها
فلاش باق في الماضي **
جميله بسعاده: انا فرحانه اوي علشان حروح المدرسه اخير بيقولو عليها جميله اوي
هند بتمثيل السعاده: اه فعلا وفيها ملعب حلو اوي كمان اول مانوصل حوريهولك ياجميله
جميله:بجد ياهند انا متحمسه اوي علشان نوصل
وبعد ماوصلو لقو اطفال كتير زيهم ولابسين زي المدرسه.. بس كانت اجمل وحده طبعا هي جميله والكل كان معجب بيها وعاوز يكلمها ومحدش حس هند الي قاعده جنبها وده زاد من حقد وغيرت هند كانت عاوزه تنتقم منها بس علشان غيرانه اوي منها
واجه وقت الاستراحه وهند اخدت جميله على الملعب وقعدو يلعبو كتير وفجئه هند كعبلت جميله ووقعد على الارض رجلها اتلوت
هند بتمثيل:انا اسفه ياجميله مقصدش ياحبيبتي اكعبلك كده
جميله بألم:لا والا يهمك ياهند انا عارفه انك متقصديش انتي صديقتي المقربه يعني مش حتأزيني عن قصد ممكن تاجي تسنديني اقوم بس
ابتسمت هند بمكر :اكيد ياحبيبتي حساعدك..وقربت منها تسندها تقف راحت جميله صرخت بألم
جميله بألم:لا لا مش قادره امشي ياهند رجلى وجعاني اوي
هند:طيب حاولى تمشي معايا لحد الفصل الي هناك ده وبعدين حنادي الأبله تشوفك
جميله بتماسك:حاضر بس الفصل ده مهجور ومحدش بياجي هنا وانا خايفه منه
هند بخبث:لا متخافيش انا معاكي ياجميله ومفهوش حاجه يعني يالا بقى
جميله بطاعه:طيب ماشي تعالي اسنديني بقى..سندتها هند لحد الفصل وبعد مادخلو لقوه ضلمه اوي مفهوش نور اصلا وقديم اوي ومترب قعدت هند جميله على كرسي منهم
هند:اقعدي هنا وانا حنادي الأبله بسرعه تاجي
جميله بخوف:ماشي بس متتأخريش عليا علشان انا خايفه
هند:حاضر ياحبيبتي..وخرجت من الفصل وبعد خمس دقايق بس وجميله مش مركزه على الباب هند قفلت الباب عليها بسرعه منغير ماجميله تاخد بالها
جميله بصت لقت الفصل بقى كله ضلمه وهي مش شايفه فيه حاجه ومش قادره تقف خالص حست باخوف الشديد من المكان
جميله بصراخ:هند ياهننننند البااااب قفل عليا الحاااقيني ارجووكي انااا خايفه
هند كانت واقفه خلف الباب وسمعاها وهي بتصرخ ومبسوطه وشمتانه فيها ورجعت جميله تصرخ تاني
جميله بدموع وصراخ:ياماما في حاجه بتتحرك هنا ياهننننند ارجوكي افتحي الباب في حاجه بتتحرك هنا جنبي وانا مش قادره اتحرك ياهننننننند
بس هند فضلت على الباب وهي بتسمعها بس ومفتحتش ليها الباب لحد ماجميله من كتر الخوف والعياط اغمى عليها جوه الفصل وهند فتحت لقتها كده نادت على الأبله بسرعه
(احب اقول حاجه ياجماعه خارج الروايه مش معنى ان الانسان جميل او لا اننا نحقد عليه او نكرهه علشان كل انسان فيه شئ يميزه والناس بتحبه عليه ولازم احنا نكتشف الى فينا بيميزنا بدل مانحقد ونغير من غيرنا كده بس، الحقد والغيره بتضيع الانسان مش بتريحه ابدا وشكرا ومعليش حبيت اقول كده بس)..نرجع لروايه تاني
باق الان **
جميله بعد مافاقت من زكرياتها وسبب خوفها من الظلمه ده قالت
جميله بحسره وخوف:مكنتش متوقعه منك ياهند كده انك طلعتي بتحقدي عليا وتغيري مني لدرجه انك حاولتي تموتيني من الخوف في اليوم ده ربنا يسامحك ياهند
وعلى الناحيه الاخرى **
رجع صقر للقصر تعبان بعد.ماحل مشكله كانت كبيره في شغله وكان الوقت اتأخر بقى الساعه 12بعد
منتصف الليل ذهب علطول للجناح بتاعه علشان اتأخر على جميله اوي وكان قلقان وخايف عليها فتح الجناح وبيبص ملقاش جميله زي عادتها قاعده على السرير قلق 😟عليها اوي ونادي عليها
صقر بقلق وخوف:جميله ياجميييله انتي فين
بس ملقاش رد عليه وده ذاد من خوفه اكتر ذهب للحمام الاول بيدور عليها ملقهاش فضل يدور في الجناح كله ملقهاش اخديفكر هي راحت فين يكون
بابا عمل فيها حاجه في غيابي مستحملش الفكره اصلا نزل زي المجنون يدور عليها في القصر كله وهو بينادي عليها علشان تسمعه
صقر بخوف اكبر:جمييييله ردي عليييا ارجوووكي
فتش القصر كله ملقاش ليها اثر والغريب بباه كمان مش موجود اخد يفكر تاني يكون بباه اخذ جميله بره القصر بس اذاي هو حاطط حراس على القصر واكيد كان عرف منهم لو حصل ده حس قلبه حيقف
دلوقتي من الخوف لاول مره يخاف على حد بطريقه دي ياتري خايف ان بباه يكون أزاها او خايف انه مش حيشوفها تاني بس الي يعرفه دلوقتي انه محتاجها جنبه ومعاه علطول قلبه بيقوله كده بس
صقر بتفكير وحيره:ياترى ياجميله روحتي فين وسبتيني انا دورت عليكي في كل مكان هنا انا محتاجك جنبي دلوقتي اوي طيب حتكون فين دلوقتي بس ياربي..وفجئه خطرت في باله اكتر مكان بيكره وبيخاف منه في القصركله
صقر بخوف:ممكن تكون هناك لا لا اكيد مش هناك بس انا برضو لازم اروح واتأكد بنفسي لازم الاقيكي ياجميله انا معرفش امتى بقى ليكي اهميه كبيره كده في حياتي حتي انا دلوقتي متلغبط في مشاعري تجاهك بس الي اعرفه اني محتاجك جنبي اوي
ومغير مقدمات زهب بسرعه صقر على قبو القصر وفضل يمشي يقدم رجل ويأخر رجل من الخوف وهو بيدعي يكون ظنه غلط وجميله مش هنا صحيح اخد ينادي عليها تاني
صقر بصوت عالي وخوف:جميييله جمييله انتي لو هنا ردي علييا ارجووكي..وفجئه سمع صوتها بتنادي عليه بعد ماسمعت صوته بينادي عليها
جميله بدموع:صقر ياصقررر انا هنا تعالى طلعني ارجووك انا خاييفه اوي
صقر بلع ريقه بخوف اكتر بعد ماعرف مكانها في الزنزانه الضلمه مكان تعزيبه زماان في صغره وصل قدام الزنزانه الضلمه وفجئه اتسمر في مكانه بخوف وهو بيسترجع زكريات الماضي بتاعه وقت تعزيبه في الزنزانه دي
فلاش باق قبل 15سنه في نفس المكان **
كان سليم بيجر وراه صقر الي كان عمره 10سنين بس بلا شفقه ابدا منه
صقر بدموع وخوف:انا انا اسف يابابا والله ماحعمل كده تاني بس والنبي لتسيبني والنبي
سليم بشر:لا لازم تتعاقب على الي عملته ياصقر علشان متنساش وتغلط تاني
صقر ببكاء اكتر:خلاص والنبي ماحعمل كده تاني والله ماحعمل كده تاني يابابا بس بلاش الزنزانه الضلمه دي انا بخاف منها اوي
سليم بخبث:لا هي الزنزانه ياصقر علشان تعرف تاني تتسنط عليا في مكتبي
صقر بخوف اكبر وترجي :انا اسف والله خلاص بس بلاش تضربني بالكرباج ده وحياتي عندك يابابا
سليم:لا حتتضرب علشان تتعلم الادب المره الجايه وتسمع الكلام
صقر بخوف وهو بيشد ايده من سليم:لا لا بلاش الزنزانه والكرباج علشان بخاف منك اوي بسببهم
سليم ببتسامه شر:وهو ده المطلوب انا عاوزك تفضل تخاف مني العمر كله ياصقر 😈..ودخل الزنزانه ورماه على الارض بقوه ونظر ليه نظرت خبث وشر
ارتعش صقر بخوف منه واخد يتراجع بخوف وهو بينادي على امه تلحقه من بباه
صقر بخوف وبكاء:ياماما يامااااما الحقيييني منه ارجوووكي
ابتسم سليم بشر:صوت براحتك محدش حيسمع ياصقر وانا بنصحك توفر صوتك ده علشان حتحتاجه دلوقتي😈..وتقدم منه وهو يحمل الكرباج في يده
اخد يتراجع صقر وهو يشعر بارعب منه الان حتي انقض عليه سليم باضرب باكرباج وصقر يصرخ بكل صوته ولكن لم يسمعه احد قط حتي نظر سليم له ليجده قد فقد وعيه من الألم والخوف تركه في الزنزانه واغلق عليه بهذه الحاله بلا شفقه
(منك لله ياسليم الكل*ب معليش ياجماعه مقدرتش امسك نفسي بس، الي عاوز ينتقم من سليم على الي عمله في صقر يقول 😈)
باق الأن **
افاق صقر من زكرياته تلك وهو يضع يده على ازنيه وما ذال يسمع صوت صراخه في هذا اليوم حتي الأن
صقر بخوف وهستيريه:لا لا ده كان مااضي وخلص ومش حيتكرر تاني انا كبرت خلاص ومش حخاف تاني..وفجئه فاق من حالته دي على صوت جميله وهي بتصرخ
جميله بخوف وصراخ:صقررررر تعالى بسررعه ارجوووك في حاجه بتتحرك هنااا وانااا خااايفه مووت
استفاق صقر على صوتها الذي اخافه بشده عليها ليجري الى الزنزانه متناسي جميع مخاوفه الأن من خوفه عليها فقط اقترب من باب الزنزانه ليجد عليه مفتاح
حاول فتحه ولم يستطع ليبحث عن اي شئ لكسر هذا المفتاح لينصدم بشده عندما سمع صوتها مجددا
جميله بخوف وهستيريه:صقررررر الحقنيييي ااااااه
صقر بصدمه:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وياترى حصل ايه لجميله……….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية جميلة الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *