روايات

رواية الزوجه الاولى ام الثانيه الفصل الخامس 5 بقلم نور محمد

رواية الزوجه الاولى ام الثانيه الفصل الخامس 5 بقلم نور محمد

رواية الزوجه الاولى ام الثانيه البارت الخامس

رواية الزوجه الاولى ام الثانيه الجزء الخامس

رواية الزوجه الاولى ام الثانيه الحلقة الخامسة

بعد مرور خمس سنوات في مكان بعيد قليلا لا اقصد بعيد للغايه في امريكا في إحدى اضخم القصور في امريكا كانت تجلس تلك المرأه بكبرياء وبجوارها زوجها
سماح/ هي نور وسها فين يا شريف…
شريف/ نور راحت الشغل وسها بتلعب مع العيال….
سماح/ طيب..
عند سها كانت تجلس مع اطفالها ادهم ونسرين…
سها/ وبعدين اي اللي حصل يا اسي ادهم..
ادهم بكبرياء/ اللي هيحصل اني هتجوزها..
نسرين بكسوف/ بجد يا دومي…
سها بغيظ/ يا وقعه طين انتو عيال انتو لما امك تيجي يا اسي ادم لما نشوف اخر تربيتها…
ادهم/ تربيتها سكر تعالي يا حبيبتي سيبك من الوليه دي….
سها بصدمه/ وليه؟!
في أكبر شركات العالم للأزياء كانت تقف تلك المرأه بقوه وكبرياء تراقب العمال بإنتباه…
نور/ مجموعه الصيف خلصت…
نانسي/ ايوه يا فندم خلصت وفيه عرض مع شركتين ومفروض نختار شركه واحده بس من ضمنهم بس الشركات دي موجوده في مصر…
نور/ طيب نتكلم بعدين في الموضوع دا انا مروحه تمام لو حصل حاجه بلغيني…
نانسي/ تحت امرك يا فندم…
عادت نور الي قصرها دخلت وجدت ادهم ونسرين يجلسون بأحضان بعضهم…
نور بصدمه/ اي دا…
ادهم بغرور/ اي يا نور…
نور/ يا بني نفسي في مره تناديني يا ماما…
ادهم/ انتي قديمه اوي يا نور…
نور/ اوف فين ابوك وفين عمك عادل…
ادهم/ فوق مع سها…
نور وهي تغادر/ الصبر الصبر يارب…
نور/ السلام عليكم ورحمة الله وبركاته…
حازم/ وعليكم السلام الشغل كان عامل اي يا عمري…
نور وهي ترتمي باحضان/ كله زي الفل يا حبيبي متقلقش المهم عادل احنا لازم ننزل مصر عشان عرض الصيف هيكون هناك..
حازم/ انتي متاكده من القرار دا
..
نور/ ايوه يا حبيبي مقلقش وغير كدا انت بقيت جوزي اي يا لوزه بتغير عليه….
حازم/ اه بغير من حقي طب يا جماعه احنا هنطلع ننام بقاا…
سها/ ماشي سيبو ادهم ينام مع نسرين النهارده….
نور/ انا بقيت بخاف منهم هما الاتنين دول مش اطفال عندهم خمس سنين خااالص…
سها بضحك/ حصل والله….
في مصر في قصر الشرقاوي كان الجميع مجتمع علي السفره…
شهد/ بابا انا عايزه احضر حفل الازياء اللي هيتعمل في مصر…
احمد/ حاضر يا عيوني ادم…
ادم/ نعم..
احمد/ سرحان في اي…
ادم/ مفيش افتكرت امي بس انا رايح الشغل…
شهد بحزن/ وهي بردو وحشتني اوي الله يرحمها هي ولمار…
احمد/ يارب…
فلاش بالك
بعد ان علم ادم بزواج نور وحازم ومغادرتهم مصر كان في قمه الغضب لانه اخيرا اعترف لنفسه انه يحبها عاد الي المنزل وكانت لمار بإنتظاره ولكن هو عاملها بكره وغضب واتهمها بكل ما حدث خرجت وهي تبكي لحقت بها فاطمه لم تكن تحب ان تتركها بتلك الحاله فهي مهما حدث من مشاكل تعلم ما تشعر به الانثي ركبت لمار السياره وركبت فاطمه بجوارها…
فاطمه/ اهدي يا بنتي اللي حصل حصل ادم بيحبك هو زعلان بس غيره عادي مهما كان دي كانت مراته يعني…
لمار بكره/ مراته مراته مراته… وفي ذلك الاثناء لم تستطيع ان تسيطر علي السياره فحدث ما حدث ومن وقتها يلوم ادم نفسه على ما حدث…
باك.
في شركه الشرقاوي للازياء..
ادم/ الشركه الامريكيا وافقت على العرض ولا لسه…
حبيبه/ لسه يا فندم جاتلنا اخبار ان صاحبه الشركه هتنزل مخصوص عشان تختار بين حضرتك وبين الشركه المنافسه وهتقارن بينكم…
ادم/ تمام غادرت السكرتيره جلس ادم يتذكر ذلك اليوم المشؤوم..
فلاش باك..
نور ببكاء/ ادم انا بحبك خلينا نرجع وانا والله هعمل اي حاجه عشان ارضيك…
ادم/ انتي جايه لي مش قولنا انتهينا…
نور ببكاء/ انا بحبك ونبي…
ادم/ امشي يا نور وطردهاا
بعدها بمده علم انها قد جاءت لاخر مره قبل ان توافق علي حازم بعد ان كسر بقلبها…
باك..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الزوجه الاولى ام الثانيه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *