روايات

رواية عشقتها رغم تمردها الفصل الثالث عشر 13 بقلم ياسمين رجب

رواية عشقتها رغم تمردها الفصل الثالث عشر 13 بقلم ياسمين رجب

رواية عشقتها رغم تمردها البارت الثالث عشر

رواية عشقتها رغم تمردها الجزء الثالث عشر

عشقتها رغم تمردها
عشقتها رغم تمردها

رواية عشقتها رغم تمردها الحلقة الثالثة عشر

ابتداء التحقيق في جزء تجارة السلاح اسر عمل تقسيم للفريق بأن كل مجموعة تكون مع بعض في القضية جاسر وندي كانو في جزء تجارة الاعضاء ام مصطفى كان مهمته في المرقبه عن طريق الاسلكي وأجهزة الكمبيوتر واختراق حسابات العصابة وكان لهم عربية مجهزة باحدث اجهزة الكمبيوتر ولاسلكي عن طريقة كانوا بيوصلوا لا اهم ارقام موبيلات العصابة لانه تخصصه كمبيوتر ومعلومات أم عادل وليلي كانوا في جزاء الدعارة وده كان سبب خلاف بين عادل وليلي كل شوي خناقة بالنسبة لنور واسر كانوا في جزء تجارة السلاح
عند عادل وليلي كان في جهاز مرقبه لفرد من افراد العصابة وكان الرجل ده اسمه محسن وكان لازم يستعينون با مصطفى
عادل: أسمع يا مصطفى احنا زرعنا جهز تنصت في بيت محسن شوف مهمتك بقا يا بطل
مصطفى: اوك يا برنس هشغل الجهاز وهتسمع دبة النملة
شغل مصطفى الجهاز وابتداء صوت محسن يطلع و تقريبا كان معاه بنت
محسن: اي يا لوزة فين البنات الي قولتي عليهم اتاخروا قوي
لوزة: الصبر يا باشا علي اخر الاسبوع ها يكونوا وصلوا أنا كلفت الشباب يحاولوا يجيبوا عدد اكبر المرة دي
محسن: يا سلام عليكي يا بت يا لوزة انتي دماغك دي عنب بس قوليلي هتجيبي المرة دي البنات ازاي
لوزة: اي يا باشا انت مستقل بيا ولا ايه ده أنا لوزة والاجر علي الله
محسن: بس برضو لسه معرفتش هتجبيهم ازاي
لوزة: بص يا سيدي أنت عارف أن الإنترنت بقه في كل حته والبنات الله اكبر عليهم اكتر من الهم علي القلب أنا بقا عندي شوية شباب زي القشطة الشاب منهم بيكلم يجي 10 أو 15 بت والبت من دول اول ما الواد يبعتلها صورته ويألف كم قصة عليها تقوم باعتلها صورها يجي دوري أنا بقا ادخل علي البت من دول علي اني اخته الوحيدة وعايزة اقابلها علشان اطمن علي مستقبل اخويا طبعا تيجي البت تقابلني من غير ما حد من اهلها يعرف نقوم خطفين البت ومودينها شقة مفروشة واول ما تفوق تلاقي نفسها في حضن واحد واحنا بنصورهم ونهدد البنات بالڤيديو ده اننا هنبعته لاهلها وننشره علي جميع مواقع التواصل الاجتماعي تسكت وتسلم اي رئيك بقه في دماغي
محسن: اه يا بنت ال********ده انتي داهية
لوزة بضحكة مياعه هههههههههههههه تريبة اديك يا باشا
محسن: اموت أنا في الضحكة دي
لوزة: ههههههههههه
محسن: حلاوتك
عادل: آه يا ولاد ال********** هي وصلت لكده
ليلي: ناس عايزة الحرق
مصطفى: استنوا في حاجة كمان
لوزة: بقولك إحنا هنسلم البنات يوم الجمعة علي الساعة 9 كده
محسن: متقلقيش كلوا متظبط
لوزة: العملية دي لازم تتم علي نضيف لحسن لو فشلت الباشا مش هيرحم حد
محسن: معاكي حق كافيه شحنة المخدرات💊 الي اتمسكت الاسبوع الي فات خسر فيها كتير وكمان الرجال الي خسرهم مش قليلين ده غير انه مجبور يوقف نشاطه في المخدرات دلوقتى علي الاقل يعوض الخسارة
لوزة: إلا هو معرفش مين الي مسئول عن التحقيق ده
محسن: لأ ولاد ال************ شغالين في سرية تامه ده حتي الرجالة بتاعتنا في المخابرات وفي الشرطة مش عارفين مين الي مسئول عن التحقيق
لوزة: ربنا ينتقم منهم الظالمة ربنا علي المفتري
عادل: اه يا بنت ال 🐶🐶🐕 شوف البت إحنا الي ظالمين لا وكمان بتدعي علينا وحياة امك لعرفك مين الظالم بس الصبر ده أنا هنفخك اصبري انتي بس
ليلي: البت الي يسمعها يقول🗣 بتعمل أعمال خيرية وإحنا وقفنا النشاط ههههههههه البت مؤمنة الصراحة
مصطفى: اسكتوا بقا خلينا نسمع بيقولوا ايه خليني اخلص من ام المهمة دي
عادل: وأنت زعلان ليه يا الدلعدي ما انت قاعد في عربية مكيفة ومش بتشوف الشمس والشغل الي أنت بتحبه قاعد على الكمبيوتر💻 إيه التعب في ده
مصطفى: يا اخي قعد في الارض أنت مش عارف حاجة واسكت خلينا نخلص من ام اليله دي
لوزة: بس الباشا هيرجع من السفر امتي مش المفروض يكون هنا الاسبوع ده
محسن: هايجي بكرة
لوزة: يجي بالسلامة وأنا هظبطه
محسن: اتلمي يابت تظبطي مين
لوزة: يقطعني قصدي ابعتله واحدة من البنات هو أنا يملي عيني غيرك ده أنت سيد الناس يا قلبي
محسن: يا سلام عليكي يا بت محدش بيملي عيني غيرك
لوزة : آه مهو باين ما أنت كنت مع البت نوال امبارح
محسن: نوال مين دي أنا مايملش عيني غيرك أنت يا جميل
لوزة: هههههههههه أهو كلامك ده لوحده بيدوخني ههههههههههههه
ليلي: بس لحد هنا وكفاية افصل البتاع ده
عادل حس أن ليلي اتكسفت فاستغل الموضوع علشان يضايقها
عادل؛: يفصل ايه لأ طبعا افرضي قالوا اي حاجة عن الزعيم بتاعهم
ليلي: أنت عبيط كلام إيه الي هيقولوا في وضع مخل زي ده
عادل: احنا لزام نسمع المعلومة حتي لو يعني وهما في وضع مخل وبعدين انتي مالك ده شغل ما فيش داعي للكسوف
ليلي فهمت أن عادل قاصد يضايقه
ليلي: تمام ارفع مستوى الصوت يا مصطفى خلي المعلومة توصل بشكل واضح وياريت لو عندك صوت وصورة تبقى جبت المفيد
عادل: نعم انتي هتسمعي المهزلة دي
ليلي: آه مافيش داعي للكسوف مش ده كلامك
عادل: انتي اتجننتي اكيد اطفي يا عم البتاع ده قال تسمع قال بنات آخر زمن
ليلي: ابتسمت لأنها عرفت نقطة ضعف عادل والي هي العند والتحدي
في مكان تاني وبالتحديد مستشفى🏥 السلام التخصصي
جاسر: ها يا ندي عملتي ايه
ندي: كلو تمام ظبطت التمرجي وأخد الفلوس واداني المفتاح بتاع اوضة الدكتور ده غير كمان انه مستعد يدلني علي المخزن الي فيه التلاجة الي بيخزنوه فيها الاعضاء
جاسر: تمام قوي وأنا كمان قدرت اعرف معلومات عن كل الدكاترة الي شغالين في المستشفى هنا والي أعمالهم مشبوهة ده غير أن في دكتور هنا في المستشفى عامل بحيث شامل عن سرقة الاعضاء وكان ناوي يبلغ عنهم بس أنا قابلته وهو مستعد يا ساعد
ندي: تمام قوي احنا لزام نوصل اوضة المدير العام علشان نحمل كل المعلومات الي علي الكمبيوتر بتاعة بس في حاجة غربية قوي يا جاسر
جاسر: ايه هي
ندي: مين هو صاحب المستشفى دي
جاسر: ده نفس الي أنا بفكر فيه لحد دلوقتى مش معروف الي اعرفه أنه أسمهY M مين هو ده مش عارف ده اختصار له حتى لما قبضنا علي شحنة المخدرات💊 كآنت عليها نفس الاسم Y M اكيد هو نفس الشخص صاحب الشحنه المهم دلوقتى احنا هندخل مكتب المدير العام ازي
ندي: قولتلك اني ظبطت التمرجي وهو هيدخلنا هو زمانه جي دلوقتى
جاسر: الرجل ده امان
ندي: اطمن ده قبض خمس آلاف وهياخد زيهم بعد ما نخلص اكيد يعني مش هيسيب فرصة زي دي اسكت بقه علشان جه اهو
التمرجي: ها يا ابله جاهزة
جاسر: ابله
التمرجي: اه ابله آمال اقولها يا دكتورة
ندي: سيبك منه وكلمني أنا هندخل امتي
التمرجي: دلوقتى الجوه رايق ومفيش حد بس اهم حاجة نصيبي
ندي: متاخفش حقك في الحفظ والصون إحنا ندخل نقلب الاوضه والفلوس بالنص علشان أنت تعبت معانا
التمرجي خلاص أنا هطلع اراقب المكان لحد ما تتفقي مع الأخ ده وأنا بره
بعد ما التمرجي خرج
جاسر ممكن افهم ايه الي بيحصل هنا وايه حكاية ابله ونقلب المكان دي
ندي: بص الرجل الي بره ده بيعشق الجنيه علشان كده انا فهمته اننا هندخل نسرق اوضه المدير والمكسب بالنص ده غير أننا محتاجين شوية ورق بساط وهياخد عليهم عشرة آلاف جنيه
جاسر: يا سلام يا اختي وافرضي باعك وطلع كداب
ندي: اطمن انت بس وسبها علي الله ويلا بقه الرجل مستني بره
جاسر: امري الي الله اتفضلي يا ابله
ندي: هههههههههه تصدق طالعه منك زي العسل
جاسر: بت امشي ادامي من غير كلام احسن لك
التمرجي وصل ندي وجاسر عند اوضه المدير العام وفعلا دخلوا علي الكمبيوتر ونسخوا كل الملفات علي فلاشه وقدر جاسر يصور مجموعة من الاوراق كانت في المكتب تخص العمليات الي بتم في المستشفى وهي عمليات مشبوهة خرج جاسر وندي من المكتب والتمرجي كان وقفلهم
التمرجي :تعالوا معايا حالا
ندي: في إي
التمرجي: الامن بيعمل تفتيش كل يوم باليل ولو شافكم هتبقي مصيبة انتو هتدخلو اوضه التنضيف الي هناك دي مفيش حد بيدخلها باليل وأنا أول ما الجو يكون امان هاجي اخرجكم
ندي: تمام: بس المكان ضيق قوي مفيش حتي مكان مرتاح عن هنا
التمرجي: ده الموجود وبعدين دي كلها شوية كركيب والمكان هيسيعكم انتو الاتنين
جاسر: تمام روح أنت وإحنا هنتصرف
خرج التمرجي وقفل الباب عليهم
ندي: جاسر
جاسر: نعم
ندي: أنا خايفه
جاسر: من ايه
ندي: بصراحة انا بخاف من الضلمه والجو هنا يخوف
جاسر: هو في ظابط بيخاف من الضلمه وبعدين ده انتي من شوية كنتي زعيم عصابة
ندي: جاسر أنا بجد خايفه أنا عندي فوبيا من الضلمه والاماكن المغلقة دي
وابتدأ صوت ندي يتغير ودموعها نزلت غصب عنها بس جاسر مشفش دموعها علشان المكان مفهوش نور بس حس من نبرة صوتها انها بتعيط
جاسر: ندي: انتي بتعيطي ندي حبيبتي ردي عليا
جاسر طلع الموبيل بتاعه وفتح نور الشاشة بس علشان محدش يشوف النور في الاوضه بص جاسر علي ندي لقه دموعها نزلها وكمان في رعشة في جسمها قرب عليها وضمها لصدره جامد
جاسر: اهدي يا ندي في ايه بس
ندي: خليك جانبي يا جاسر متسبنيش والنبي أنا خايفه قوي ومسكت فيه زيادة
جاسر: حبيبتي متخافيش أنا معاكي هنا والله ما هسيبك
بعدها عنه وفتح فلاش الموبايل وبص في عنيها
جاسر: طول ما أنا معاكي مش عايزك تخافي من اي حاجة نهائي أنا جانبك وعمري ما هسيبك ده أنا حبيتك من اول يوم شفتك فيه
ندي: وأنا كمان حبيتك قوي يا جاسر
فضلوا الاتنين واقفين قريبين من بعض وفجأة
التمرجي: انتو بتعملوا ايه في الضلمه
جاسر: سلاما قولا من ربي الرحيم اي يا عم قطعت خلفي حرام عليك
ندي: أنا عن نفسي متأكدة بعد الخضه دي اني قطعت الخلف
التمرجي: سيبكم من الكلام الماسخ ده أنا امنت المكان لو هتخرجوا اتفضلوا معايا علشان أنا مش ناقص مشاكل وبالنسبة للفلوس فين حصتي
ندي: دول الخمس آلاف الي اتفانا عليهم وبالنسبة للفلوس بتاع المدير معرفناش نفتح الخزنة إنما صورنا الورق الي عايزينه وبكده محدش هيشك فيك علشان مافيش حاجة اتسرقت
التمرجي: كده تمام يلا اخرجوا بقاء من هنا قبل ما حد يشفكم
في مكان اخر وهي احدى النوادي الليلية
أسر: إحنا لازم نشوف حل للراجل الي جوه ده
نور: حل ايه الراجل سهران عادي وإحنا لازم ندخل بيته اي رائيك نهجم علي الفيلا عنده وناخذ الي احنا محتاجينه منه
اسر: للاسف مينفعش إحنا لازم نتعامل معاه طبيعي لانهم لو شكوا مجرد شك واحد هيغيروا كل حاجة ودول كل العمليات الي بيعملوها بتكون في يوم واحد وميعاد واحد واحنا عايزين نضرب عصفورين بحجر واحد
نور: تب والعمل دلوقتى
اسر: أنا لزم اشوف واحدة تقدر تغريه وياخدها معاه الفيلا
نور: والي هتجيبها دي مش لزم تكون مصدر ثقة
اسر: المشكلة اني مش هعرف القي واحدة مصدر ثقة
نور: أنا الي هروح
اسر: نعم تروحي فين انتي مجنونة
نور: ولا مجنونة ولا حاجة انا الوحيدة الي انفع وبعدين إحنا مستحيل نخاطر وندخل حد وسطنا
اسر: نور انتي شكل ريحة الخمرة اثارت على عقلك
نور: ليه أن شاء الله
اسر’: أولا أنا مينفعش اخاطر بيكي ثانيا انتي بالذات متنفعيش
نور:: منفعش ليه بقه
اسر: شوفي لبسك وشكلك وطريقة كلامك وشوفي البنات الي في النادي يا نور انتي اخرك تغري معزة
نور: بقه كده أنا هوريك الي تغري معزة دي
وتركت له المكان حتي صار بمفرده
اسر: أنا اسف يا نور بس مستحيل اخاطر بيكي أنا عارف أنك جميلة جدا علشان كده مستحيل اسيبك تدخلي وسط الزبالة دول
دخلت الحمام وهي مش طايقه نفسها بصت علي نفسها في المرأة كانت لبسه جاكت وبنطلون جينيس وشها منكش فيه اي ميكاب وشعرها كان مربوط ديل حصان
نور: بقا أنا اخري اغري معزة ماشى اقابل بقه يا سي اسر انا هوريك مين هي الي التغري معزة
راحت غلعها الجاكت كانت لبسه تحت الجاكيت بضي كاب لونه ابيض وفردت شعرها شافت واحدة بتحط ميكاب في الحمام جانبها
نور: ممكن استخدام الميكاب بتاعك لو سمحتي
البنت: اه طبعآ يا اختشي هنا كلنا واحد
نور: مرسي قوي لذوقك
اخدت نور الميكاب من البنت وابتداء تحط بس يكون هادي وخفيف ونفس الوقت يكون ظاهر
نور: اتفضلي مرسي جدا
البت: ايه ده معقول انتي بقيتي زي القمر علي فكرة في هنا ناس تقيلة قوي بتقدر الجمال بس أنا أول مرة اشوفك هنا
نور: اه فعلآ هي اول مرة اجي النادي هنا
البت: بصي أنا اسمي نهي وبيدلعوني يقولولي يا نونو وانتي بقه
نور: أنا تمارة
نهي :عاشت الاسامي بصي أنا هروح دلوقتى علشان عندي شغل أول متخالصي تعالي عندي وأنا هعرفك على الي يقدر جمالك
نور: اكيد روحي وأنا هحصلك
خرجت نهي وسابت نور في الحمام
نور: عمري ما اتخيلت ادخل مكان زبالة زي ده بس اعمل ايه مفيش في ايدي حاجة
خرجت نور وراحت عند اسر
نور : اسر
كان مواليها ظهره وينظر داخل النادي حين اتت ألتفت اليها فلما يكن يتوقع انها بهذا الجمال
اسر: نور انتي لبسها ليه كده
نور: أنا ما لبستش أنا يا دوب خلعت الجاكت
اسر: وخلعتيه ليه وبعدين ايه الي انتي عمله في نفسك ده
نور: أولا علشان اعرف اغري المعزة قصدي اغري الرجل الي جوه ده ثانيآ ده شي طبيعي أن اي بنت تحط ميكاب
اسر: ومين قالك اني هسمحلك تدخلي اصلنا
نور: وأنا مش مستنيه أذنك علشان ادخل
اسر: نور متعصبينيش انسي أنك تدخلي المكان ده
نور: وأنا مش بأخد أذنك سلام
تركته يشتعل بنيران الغضب والغيرة فتلك المتمردة سوف تفقضه عقله بسبب عنادها ومكرها فهو يعلم انها فعلت ذلك متعمدة إرادت أن تريه مدي جمالها فلا تعلم انه يعترف كونها جميلة ولكن لن يخبرها ذلك
دخلت النادي وصعدت الي المسرح بجوار المغني،،،،،،،

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقتها رغم تمردها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *