روايات

رواية عشقت طفلتي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ملك محمد مصطفى

رواية عشقت طفلتي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ملك محمد مصطفى

رواية عشقت طفلتي البارت الثاني عشر

رواية عشقت طفلتي الجزء الثاني عشر

عشقت طفلتي
عشقت طفلتي

رواية عشقت طفلتي الحلقة الثانية عشر

اسد:طيب اقولك حاجة
ليلي:قول
(اسد حط راسه في رقبت ليلي وفضل يقبلها ليلي مسكت في قميصة وكانت حسة انها مش في الدنيا)
ليلي:اسد
اسد:عيون اسد بحبك
ليلي:وانا بعشقك
(فضل اسد يحاسس علي جسم ليلي ويقبلها فاقوا علي سوت تخبيط الباب)
بسملة:ابية انت هنا
اسد:ادخلي يابسملة
بسملة:اسفة بس لقتكم محدش فيكم نزل خفت لحسن يكون حصلكم حاجة
اسد:لاء ياحبيبتي احنا بخير هغير بس وهنزلك
بسملة:براحتك يا ابيه بعد ازنكم
(نزلت بسملة)
اسد:كنا بنقول ايه
ليلي:بنقول تدخل الحمام تاخد دوش عشان تأخرنا
(كانت ليلي بتزوق اسد ودخله الحمام وقفلت الحمام )
اسد:يعني كدا
ليلي:ايوا
اسد:عادي بليل الاوضة تجمعنا
ليلي:انت قليل الادب
اسد:انا مالي انتي دماغك شمال قصدي بليل هشوف ازاي تذوقني علي الحمام
ليلي:معلش انا هنزل وانت يبقا تعال ورايه
اسد:ماشي
(اسد خد دوش وليس تيشيرت اسود وبنطلون اسود و كتش ابيض)
اسد:صباح الخير
بسملة:لاء قصدك مساء الخير
اسد:ماشي يا لمضى مساء الخير
بسملة:مساء البطيخ
بسملة:اسد
اسد:امم
بسملة:لو ممكن عايزة اخرج نروح رحلة
اسد:مش هينفع عشان الشغل
بسملة:عشان خاطري
اسد:مش هينفع
ليلي:ايوا يا اسد عايزة اخرج معلش يا عشان خاطري
اسد:حاضر ياقلبي
بسملة:ابقا تعيش ليلي تعيش ليلي انا بعد كدا لو عايزة حاجة اقولها لي ليلي وليلي تاجي تقولها ليك
بسملة:طيب هنروح فين اي ريك يا ليلي في يخت
ليلي: مش عارفه
بسملة:طيب شليه في دهب او الساحل او نروح باريس او نروح لندن او روما
ليلي: الي اسد يقول عليه انا معنديش مشكله
(اسد قرب من ودن ليلي)
اسد:لو رزعتك بوسة قدمها بقا
(وش ليلي جاب الوان )
بسملة:مالك ياليلي وشك احمر كدا ليه
ليلي:ها لاء مافيش حاجة
(ليلي قالت في ودن اسد)
ليلي:بطل قلة ادب بقا يا اسد اختك قدمنا
اسد:بصراحة انا مش قادر
ليلي: الحمدلله شبعت
بسملة:شبعتي ايه هو انتي كلتي حاجة اكك زي ما هو
ليلي:معلش شبعت
اسد:سبيها براحتها بليل تاكل
(ليلي اتصدمة من جراءت اسد)
بسملة:بتاكلي ايه من ورايا ياليلي
اسد:اقول
(ليلي بتبص لي اسد مصدومه)
اسد:مافيش بس بتاكل الشكولاته بتاعتك
بسملة:يا معفنة طيب اندهي اكل معاكي بالهنا وبشفاء ياقلبي انا بليل هجبلك كتير من الاوضة نكلهم انا وانتي
ليلي:ان شاء الله
(طلعت ليلي الاوضة بتاعتها و اسد طلع وراها)
ليلي:احرجتني قدمها
اسد:مالك ياصغنن انا قولت حاجة
ليلي:اسد بس بقا
اسد:طيب بوسة وحدة وانا هسكت
ليلي:لاء
اسد:عشان خاطري بوسة وحدة
ليلي:وحدة بس
اسد بخبث :انا مش طماع خالص هي وحدة
(راحت ليلي باست خدو)
اسد:اي دا هو انا ابن اختك
ليلي:ماليش فيه انت قولت وحدة وخدتها
اسد:بقا كدا طيب تعالي بقا هنا
(فضلوا يجري وراها في الاوضه لغايت اما مسكها)
اسد:مش انا طلبت وحدة وانتي مردتيش يبقا تستحملي بقا
(اسد خد ليلي لي عالمهم الخاص)
(****************************************)
حمزة:ازيك يا همس
همس بستغراب:حضرتك بتكلمني انا
حمزة:هو في حد في الشركة كلها اسموا همس غيرك ومافيش غيرك قدامي
همس:معلش انا تمام الحمدالله
حمزة:باباكي في البيت
همس:اع في حاجة
حمزة:اصل القهوة خلصت من عندي هاجي اشربها عندكم
همس بستغراب:خلصت عندك طيب اروح اشتري ليك واجي
حمزة:لاء انا جي اشربها عندكم بليل
همس:تنور يا فندم
(بعد ما الشغل خلص روحت همس البيت وقالت لي باباها ان مديرها جي عايز يشوفه)
همس:بابا
مصعب:اي ياهمس
همس:مديري عايز يقعد معاك انهاردة
مصعب:ينور بس ليه
همس:والله يابابا مش عارفة كنت بسالوا ليه عمال يقول القهوة عندو خلصت وجي يشربها معاك قولتله اجبلك قالي لاء هاجي اشربها بليل عندكم
مصعب :ينور يابنتي
(وعدا الوقت وحمزة واسد في بيت همس)
حمزة:ازيك ياعمي عامل ايه
مصعب:الحمدالله يابني انت الي عامل ايه
حمزة:الحمدالله انا جي اتكلم معاك ياعمي في موضوع
مصعب:اتفضل يابني
حمزة:انا طالب ايد بنت حضرتك
مصعب:همس
حمزة:لاء ايد الاستاذة هاجر
(الصدمة حلت المكان اسد اتصدم من الي حمزة قالوا وكذلك همس الي كانت مبسوطة لان الشخص الي حبته من اول مرة شافته هياجي يخطبها بس كل احلمها تحطمت بدل كا ياجي ليها جي لي اختها اه علي كسرت القلب)
مصعب:بس هاجر لسه في اوله كليه
حمزة:تكمل تعليمها معايا
مصعب:طيب اخد رايها ويبقا اقولك
حمزة:معك وقتك ياعمي بعد اذنك
(نزل حمزة ومعاه اسد الي تعصب وضرب حمزة بالبونيه )
اسد بغضب:انت اتجننت جاي تطلب ايد بنت اصغر منك ب13سنة مش انت قولت جي تتقدم لي همس
حمزة:انا قولتك رايح اتقدم مقولتش مين هي
اسد:و البنت الي فوق الي دمرة بسببك
حمزة:مين همس انا عمري ما قولتش لي همس حاجة ولا عطتها وعد او كلمتها في حاجة زي دي
اسد:تصدق انك عيل زباله مش عايز اشوف وشك غور
(مشي اسد وساب حمزة )
هاجر:لاء يابابا انا مش موفقة
مصعب:ليه يابنتي شب محترم و ابن ناس
(هاجر بتبص علي همس)هاجر:لاء يا بابا مش موفقة
همس بحزن:انا هتكلم معاها يابابا
مصعب:ماشي يابنتي
(بعد ما مصعب طلع)
همس:وفقي ياهاجر
هاجر:اوفق علي ايه فوقي يا همس دا حبيبك انتي ازي عايزاني اتجوز واحد اختي بتحبه
همس:متخافيش مش بحب حمزة ولا بحس باي مشاعر اتجاه حمزة وفقي ياقلبي وربنا يقدملك الي في الخير
هاجر:طيب سبيني افكر
(همس خرجت)
همس:بابا
مصعب:نعم يا همس
همس بحزن:ممكن اخرج شوية
مصعب :دلوقتي
همس:كعلش يابابا محتاجة اشم شوية هواء
مصعب:طيب متتاخريش
همس:حاضر
(همس نزلت الشارع مش حسه بحاجة خالص غير قلبها الي وجعها راحت وقفت علي النيل وبتعيط )
همس بعياط:يارب يارب قلبي يارب هون عليا الايام دي يارب انت الي عارف الي في قلبي يارب
حمزة:اتفضلي منديل
(همس بتبص لقته حمزة)
همس بحزن:شكرا مش عايزة
حمزة:مالك
همس:مافيش مخنوقة شوية
حمزة:اركبي
همس:اسفة مش هقدر اركب وكمان انا عايزة اقف علي النيل شوية لي وحدي ممكن
حمزة:برحتك حاضر
(حمزة سبها ومشي وهي بدات في العياط من تاني وبعدين مشيت روحت البيت دخلت صلت ودعت ربها وبعدين نامت)
مصعب:اي ياهاجر
هاجر:انا موفقة يابابا
(ام هاجر كانت بزغرط وهنا خلاص همس مش قدرة تكمل تاني وقعت من طولها وراحت المستشفي همس صحيت )
جيهان:مالك ياقلبي حسة بي ايه
همس:ماما سبيني لي وحدي عشان خاطري
جيهان:طيب قولي مالك
همس:عشان خاطري سبيني
جيهان:حاضر
(جيهان طلعت من الاوضة بتعيط علي بنتها)
جيهان:هاجر
هاجر:نعم ياماما
جيهان:اتصلي بي ليلي
هاجر:حاضر
ليلي:الووو
هاجر:الووو ازيك يا ليلي عامله ايه
ليلي:ازيك يا جوجو عامله
هاجر:الحمدالله خدي ماما عايزاكي
ليلي:ازيك ياخالتوا عامله ايه
جيهان بعياط:الحمدالله
ليلي:مالك ياخالتوا
جيهان:ممكن تيجي يا ليلي همس في المستشفي
ليلي:ايه في المستشفي طيب مستشفي ايه قولي
العنوان
جيهان:قالت العنوان
ليلي:انا جيه اهو
جيهان:بسرعه يابنتي
ليلي:حاضر
(وليلي بتلبس وخلصت)
ليلي:اسد يا اسد
اسد:في ايه ياليلي
ليلي:تعال وديني المستشفي
اسد:ليه فيكي حاجة
ليلي:همس في المستشفي يا اسد بسرعة خالتوا كانت بتعيط
اسد:طيب تعالي
(اسد خد ليلي وطلعوا علي المستشفي)
ليلي:لو سمحتي في وحدة جت هنا اسمها همس مصعب خي في اوضة ايه
الممرضة:412
ليلي: شكرا
(ليلي جريت عند همس وكان اسد بيركن العربية )
ليلي:خالتوا
جيهان بعياط:الحقيني يا بنتي همس
ليلي:اهدي يا خالتوا انا هدخلها
(ليلي خبطت علي الباب )
همس:ماما معلش سبيني لي وحدي
ليلي:دا انا ياهمس مالك ياقلبي
(همس رفعت اديها لي ليلي وعنيها مليانه دموع)
ليلي:مالك ياقلبي فيكي ايه
همس بعياط:قلبي وجعني يا ليلي قلبي وجعني اوي
ليلي:لي في ايه
(وهمس حكت لي ليلي كل حاجة )
ليلي: معلش ياقلبي كل واحد بياخد نصيبه عشان خاطري اهدي نامي شوية وانا هستني برة
همس:ماشي
(نامت همس بكل كسرة وحزن )
اسد:ليلي
ليلي بعياط: همس تعبانه يا اسد
(اسد خدها في حضنة )
اسد:بس ان شاء الله هتكون بخير اهدي
ليلي:خالتوا
جيهان:اي ياليلي
ليلي:دا اسد جوزي و اي حاجة انا وهو تحت امرك
جيهان: مش انت الي كنت عندنا امبارح
ليلي مستغربه:امبارح
جيهان:اه كان جي هو صحبة عشان يطلب ايد هاجر
ليلي:اه
اسد:انا هنزل ادفع الفلوس و اجي
ليلي:ماشي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقت طفلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *