روايات

رواية خدعة دمرت حبي الفصل الثامن 8 بقلم جاسمين محمد

رواية خدعة دمرت حبي الفصل الثامن 8 بقلم جاسمين محمد

رواية خدعة دمرت حبي البارت الثامن

رواية خدعة دمرت حبي الجزء الثامن

خدعة دمرت حبي

رواية خدعة دمرت حبي الحلقة الثامنة

احمد: ماما قوليلي اعمل ايه انا خلاص خسرته
حنان: انت اللي عملت كدا في نفسك استحمل بقا
احمد: ماما متشيبنيش وتمشي
_يارب ساعدني والله انا مكنتش اعرف الحقيقه ساعدني يارب وقولي هعمل ايه والله انا بحبه ومقدرش اعيش من غيرها
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

بعد مرور شهر
روح: صباح الخير
_صباح النور ياجمل بنوته اي اللي جايبك بدري كدا في الكافتيريا
روح: صحيت وقولت اطلع اتمشا علي البحر بس من ساعات اللي حصل وانت خلتني اوعدك اني مرحش لوحدي مردتش اروح وجيت هنا
_ايه ده انتي عيانه
روح: 🙄لا ليه
_اصل اول مره تسمعي الكلام انا عارفك من شهر اول مره تسمعي فيه كلامي
روح: بقا كدا تصدق يامازن انا غلطانه
مازن: 😂😂😂خلاص متتقمصيش يابنوتي
روح: طيب 😂عايزه اقولك حاجه
مازن: خير
روح: خير بس انا عايزه انزل البلد بتاعتي
مازن: ليه في حاجه
روح: عايزه انزل عشان امتحاني بعد اسبوع فلازم انزل دلوقتي عشان في ورق هجهزو قبل الامتحان وبعد الامتحان احاول انقل ورقي هنا
مازن: تمام بس انتي عندك استعداد تواجهي الناس
روح: اكيد انا الغربه خلتني مش ضعيفه يامازن
مازن: تمام بس هل الغربه نستك احمد وهتقدري تواجهي
روح: احمد…………

مازن: سكتي ليه ياروح
روح: مازن انا قولتلك قبل كدا الشخص ده خلاص بقا مش موجود في حياتي
مازن: هصدقك ياروح مع اني متاكدا انه لسه موجود بس تمام سافري بس انا هاجي معاكي
روح: والشغلك
مازن: بابا هيهتم بالشغل واهو فرصه اشوف فيه اهلك والبلد
روح: تمام بس انا قووي
مازن: عارف انك قوووي بس يلا روحي جهزي الشنط وقولي ل ماما تجهزلي الشنطه بتاعتي
روح: حاضر هقول لطنط تجهزلك الشنطه
مازن: شاطوره يلا روحي عقبال مخلص الملف اللي معايه ده
روح: مازن عايزه اسالك علي حاجه قبل مامشي
مازن: تاني خير
روح: 😂😂انت عندك شركه كبير ليه بتحب تيجي تخلص شغلك ويومك كله هنا
مازن: ابقا اقولك بعدين 😉😉يلا بقا امشي
روح: 😂😂طيب سلام
مازن: سلام 😂
مازن: عارفه ياروح انا بحب اجي هنا عشان كل مكان في الكافتريا دي فيه زكرها حلوه منك ياجمل بنوته نفسي فعلا تكوني نسيتي احمد عشان ادخلك في حضني واقفل عليكي ومخليش حد يقرب نحيتك يارب اكتبله تكون من نصيبي يو لم اخلص الشغل بسرعه قبل المجنونه متيجي تاني 😂😂
♛♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♛

روح: ياهل البيت الكبير
_في ايه يامجنونه
روح: انا مجنونه 😏😏نفسي افهم انتي وابنك مازن ليه بتقولولي مجنونه
_عشان انتي بنوته كيوت ومجنونه وعسل
روح: 😂😂😂ده كله لا كدا كتير 🙈🙈🙈
_مافيش حاجه تكتر علي حبيبتي قولي بقا في ايه روح: خلي اي حد يحضر الشنطه لابنك الفاشل
_ليه مسافر في شغل ولا ايه
روح: لا رايح معايه
_وانتي رايحه فين
روح: نازله البلد بتاعتي عشان امتحن وانقل ورقي بعد الامتحان وابنك عايزه يجي معايه
_اه تمام ربنا يوفقك حاضر هقولهم يجهزو الشنطه بتاعت مازن
روح: تمام وانا هطلع اجهز شنطتي انا كمان يلا سلام ياوزتي
_يابت دانا اكبر من امك احترميني
روح 😂😂😂حاضر المره الجاي يلا باي
_باي
♛♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♛

يارا: ممكن ادخل
احمد: ادخلي
يارا: احمد هتفضل هنا كدا علطول وتعذب في نفسك
احمد: عشان انا السبب في انه مش معايه دلوقتي انا السبب
يارا: احمد انت حالتك ضعفت فين احمد القوووي
احمد: احمد القوي مع روح ام من غير روح احمد خلاص
يارا: انت اللي عملت في نفسك كدا بس كفايه عقاب في نفسك اكتر من كدا انت خلاص حياتك اضمرت
احمد: انا ليه مخلصتش عاقبي كبير اكبر من اللي بعنله ده انتي مفكر ان الالعاب اللي بلعب عليه دي هي عقاب كبير لا دي قليل انتي عارفه يعني ايه حد يبعد قلبه عنه وبايدو اهو ده انا بعت حياتي عني والله انا بعشقه مش بحبه بس وعندي استعداد اعمل اي حاجه بس ترجعلي خليه ترجعلي او انتي اكيد بتكلميه قوليله ترجع وانا اعمل اي حاجه تطلبه مني
يارا: والله قولتله بس هي خلاص يااحمد اسفه انا رايحه الكليه هتعوز حاجه
احمد: لا شكرا ابقا اقفلي الباب وراكي
يارا: حاضر سلام
احمد: سلام
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

روح: ازيكم ازيكم انا جيت 😂😂
زينب: مين روح حبيبتي حمدالله على السلامة
روح: الله يسلمك ياقلبي عامله ايه
زينب: بصوت عالي يامحمد ياملك يامصطفي تعالو بسرعه شوفه مين جه
روح: اهدي طيب ارتاح وبعدين نادمي عليهم 😂😂
زينب: عامله ايه طمنيني عليكي انتي كويسه
روح: اهدي بس اه انا كويسه بس احب اعرفك علي الحج اللي واقف علي الباب ده 😂😂
ماما ده مازن صاحب خالو خالد اللي ساعدني ووقف معاي الفتره دي كله
زينب: ازيك يابني شكرا علي وقفتك مع بنتي
مازن: العفو ياطنط
زينب: اتفضل
_روح روح اختي حبيبتي
روح: اهدي يامجنونه عامله ايه 😂😂
_الحمدلله ياقلبي انتي عامله ايه

روح: كويسه من بعد ما شوفتك 😊😊
محمد: ازيك ياروح
روح: انا كويسه يابابا انت اللي عامل ايه وقامت عشان تحضنه بس هو خله وقفت مكانه ومحضنهاش عامل ايه يابابا 😢
محمد: انا الحمدلله ايه اللي جابك تاني
روح: نازله عشان امتحاناتي وبعدين انقل ورقي ورجع تاني
محمد: طيب ومين اللي جيبه معاكي ده احنا كنا خلصنا من احمد لم جايبه واحد تاني
روح: ده استاذ مازن اللي ساعدني ونازل كام يوم وهيرجع معايه
محمد: طيب انا رايح الشغل سلام
زينب: متزعليش ياقلبي من تصرفات ابوكي مانت متعوده عليه
روح: 😭😭😭😭😭😭هو ليه علطول بيعملني بقرف كدا انا عملت ايه
مازن: بس بس اهدي انا قولت ايه مش قولنا روح الضعيف تموت وروح القوي اللي تبقا موجود يلا اهدي بقا وراح مسحله دموعه

روح: نفسي افهم يامازن ليه مش بيحبني علطول بيعملني معامله وحشه
مازن: ياقلبي انتي كبري منه هم كام يوم هنرجع تاني ومش هتشوفي وشه يلا قومي غير عشان توريني البلد بتاعتكم دي ولا انت مش هتورهالي 🥺🥺
روح: حاضر بس خليه بكرا نرتاح النهارده
مازن: تمام وانا هروح اشوف شقه واقعد فيه اليومين دول
روح: انت كبرت وخرفت صح
مازن: كبرت كبرت ايه يابت انتي

روح: اصلك عايزه تاجر شقه يبقا اكيد بتخرف ومعناته انك كبرت انت هتقعد هنا اليومين دول ومن غير اي نقاش
مازن: وابوكي ده انا اجر شقه عشان انتي هتيجي فيه بكرا عشان ابوكي شكله هيتردك النهارده من الدخان اللي طالعه من ودانه ده 😂😂😂😂
روح: عارف لو يسمعك هيجي يعمل منك كوفته 😂😂😂
مازن: لا ياختي كوفتت ايه انا اهلي عايزيني وانا لسه عايز اتجوز 😂😂
روح 😂😂😂😂يبقا تسكت بقا
زينب: روح عندها حق يابني خليك هنا وانا هطلع اجهزلك الاوضه فوق عشان تقعد فيه
مازن: متعبيش نفسك بس
زينب: ولا تعب ولا حاجه يلا اسيبكم شوي واجي
روح: ماشي

يتبع …

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على (رواية خدعة دمرت حبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *