روايات

رواية عشق الشهد الفصل الثالث 3 بقلم شهد محمد

رواية عشق الشهد الفصل الثالث 3 بقلم شهد محمد

رواية عشق الشهد البارت الثالث

رواية عشق الشهد الجزء الثالث

عشق الشهد
عشق الشهد

رواية عشق الشهد الحلقة الثالثة

 

عشق الشهد
البارت التالت
شهد: وحشتيني اوي اوي والله
زين بعصبيه: مين ده اللي وحشك يا شهد
شهد: وانت مالك كنت بتصنت عليا ي زين
زين: بصوت عالي ردي عليا كنتي بتكليمي مين
شهد مردتش ومشت من غير كلام
زين بنفاذ صبر شدها من طرحتها وشعرها اتفرد علي ضهرها
شدها ليه وقال لاخر مره هسالك كنتي بتكليمي مين يا شهد
شهد: سيبني يا زين
الاهل طلعوا علي صوتهم
شيماء: في ايه يا ولاد
زين: كنتي بتقولي لمين وحشتيني رودي عليا
شهد: أنت مالك اكلم واقول اللي انا عايزاه وحتي لو بكلم واحد في التلفون ميخصكش

 

 

 

زين: ضربها بالقلم وقال كانوا معاهم حق سما مكدبتش لما قالت انك مصاحبه عمر وبتعرضي نفسك على الشباب واللي حصل انهارده دها كان بجد مكنتش اعرف انك رخي*صه كده
محمد: ضرب زين بالقلم وقال بعصبيه بنتي أشرف منك ي حي*وان فاهم
حسن: ايه اللي حصل لكل ده زين؟
زين: الهانم كانت بتكلم واحد في التلفون وبتقوله وحشتيني!
محمد شد التلفون بعصبيه من شهد وضرب زين بالقلم تاني
شهد بدموع: بابا ده سيف كان ببكلمني وبيقولي ان نازل مصر وكان حابب يعملكم مفاجاه
وطلعت تجري علي اوضتها
ملكه: تاني يا زين مش كفايه الحصل في الجامعه جاي تكمل هنا
محمد بصوت عالي ملكه قولي ايه الحصل في الجامعه
ملكه اتنفضت من مكانها وقالت كل الحصل
بقلم ليل محمد

 

 

 

زين: عمي
محمد: اسكت مس عايز اسمع صوتك ومشي وسابه
شيماء وملكه طالعوا لشهد
حسن ضربه ابنه بالقلم وقال مكنش ينفع تعمل كده يا زين
ساميه: لازم تصلح غلطتك ياابني انت اتهمتها في شرفها
زين طلع اوضته وغير طلع من الفيلا كلها
عند شهد
شهد بدموع ماما بيقولي اني رخي*صه
ملكه وهي بتحضنها لا يا حبيبي انتي غاليه وغاليه اوي كمان
شيماء تعالي يا ملكه وسيبها ترتاح
زين في عربيته
غبي غبي مكنش ينفع اقولها كده
تلفونه رن
زين الو
يحيى ايه يا برنس فينك
زين: انت فين
يحيى: انا في البار تعالي
زين تمام انا جايلك
عند مراد
شهد: خايو خايو

 

 

 

مراد: ايه يا قلب خالوا
شهد: ماما بتقولك احنا ماشين دلوقت
مراد شالها
مراد حوس
حسام: اخبارك يا معلم
مراد تمام الحمدلله
انتوا ماشين دلوقت ليه لسه بدري
حسام معلش بقا هنمشي ونبقي نيجي تاني
شهد وهي ماسكه بنطلون مراد
خايو خايو
مراد شالها وقال ايه يا حبيبتي
شهد خايوا انا عايزه افضل معاكم هنا
دعاء يلا عشان عندك حضانه بكره
شهد بكره اجازه
شهد وهي بتقول لخالها
خايو بابا بيشلني من جمب ماما ويوديني اوضتي لوحدي وانا بخاف انام لوحدي
مراد بضحك 😂😂 ليه كده يا حوس
دعاء البنت كبرت ولازم تتعود تنام لوحدها
حسام خلاص يا حبيبتي خليها هنا
مراد بغمزه ناوي على ايه يا واد
حسام بقولك ايه خليها عندكم منين متزهقوا منها ابقوا هاتوها
مراد بغمزه انت بتوزعها ولا ايه 😂
دعاء انتوا بتقولو ايه
حسام يلا يا حبيبتي
شهد هيهيه
مش ريحه مع ماما
دعاء كده يا شهد ماشي
ماشوا

 

 

 

مراد نزل شهد وقالها يلا روحي لتيته
مراد دخل اوضته
ورجع بالزكريات لورا
فلاش باأااااك
شمس: اخيرا اتخطبنا
مراد: أنا بحبك ❤أوي يا شمس
شمس تلفونها رن شمس بتوتر
دقيقه وجايه
شمس: الوا
يخريتك انت بترن عليا وأنا مع مراد
الشخص وحشتيني
شمس: وبعدين عايز ايه
الشخص: عايز نتقابل في الشقه كمان ساعه
شمس: خلاص ماشي
افصل بقي
ةدخلت
مراد: أنا لازم امشي دلوقت
شمس: يلا
وصلها لبيتها
شمس طلعه من العماره

 

 

وركبت تاكسي
ودخلت شقه
الشخص: وحشتيني
شمس: وانت كمان وباسته
الباب خبط
شمس: بتوتر انت كنت مستني حد
الشخص: هتلاقيه البواب
الشخص: افندم
شمس: مراد مراد
مراد ضربها بالقلم ونزل
باااااك شهد خايووووو انت بتعيط مراد لا يا حبيبتي وفضل يلعب معاها
في مكان ما
عمر: الو
سما: ايه ي عمر
عمر: ايه يا حلوه فكرتي هتعملي ايه في بنت اللي***
سما: اه اسمعني ***
عمر: ي بنت العيبه وده هينفذ هنا ولا في الرحله
سما: مش عارفه لسه
بس هي لازم تروح معانا
عمر : هو انتي ليه عايزه تازيها بالشكل ده
سما: عارف ليه لانها اخد كل حاجه حلوه أنا عايزاها حتى حبيبي اول ماشفها بعد عني وسابني وسافر
عمر: حبيبيك قصدي زين
سما: بضحكه سخريه زين مين ده حكايه طويله
هقولك عليها بعدين
يلا سلام
عند زين
كان جاي سكران

 

 

 

ملكه كانت في المطبخ بتشرب سمعت صوته
ملكه: زين زين
يخربيتك بابا لو شافك هيعمل منك شورما وسندته
ملكه: ايف انت شارب ايه
زين: انا شارب سجاره بني وحاسس ان دماغي بتاكلني
ملكه: زين اسكت هتفضحنا
سندته طلعته اوضته
وراحت نامت
في الصباح
زين صحي بخده يلهوي الحقوني بغرق
ملكه: بضحك عليه قوم يا اهبل
زين: بغضب انتي ايه اللي عملتيه ده يا غبيه
ملكه: قربت منه وقالت بقالي ساعه بصحي فيك وملقتش قدامي غير المايه
زين قولي انت كنت شارب ايه امبارح
اصل شكلك وانت بتغني أنا شارب سجاره بني مسخره
انت عارف عمي ولا بابا كانوا شافوك كانوا هيعملوا فيك ايه
زين: ملكه حبيبتي ومين هيعرف بابا يعني
ملكه انا 😂
زين: بغضب خدي هاتي الفستان اللي نفسك فيه
ملكه ايو كده هات ورا
زين: غوري من وشي
علي الفطار
شهد: بابا انا ممكن اروح الرحله اللي الجامعه طلعاها
زين لا طبعا
شهد: بابا من فضلك اروح الجو بقي هنا يخنق وقامت
ملكه: عمي زين طالع معانا متخفيش علينا
زين: نعم ياختي من قالك اني طالع
ملكه: بابا انا كنت عايزة اقولك علي حاجه حصلت بليل وغمزه لزين
زين: بغضب اه يا عمي انا طالع الرحله
متخفش عليهم هبقي معاهم
ملكه ضحكت
محمد: خلاص روحوا
حسن: ايه يا ملكه اللي كنتي عايزه تقوليه

 

 

 

ملكه: خلاص يا بابا بعدين
زين: بابا احنا هنروح بليل لسما ابقوا اجهزوا
في الجامعه
ملكه: شهد انتي بجد هتيجي خطوبه زين
شهد ايو
مراد دخل
وبدا في الشرح
ساندي: بت يا شهد الدكتور ده مز هو اه عصبي شويه بس مز
هدي: اه يا بنتي يخربيت حلوته
شهد في ايه لكل ده عادي يعني زيه زي غير
مراد: البنات اللي بتتكلم طلع بره
وبص لشهد
شهد: حضرتك هو
مراد: بعصبيه من غير كلام بره
هدي: يلهوي علي الكسوف يا لمبي
شهد خدودها احمرت من الكسوف وطلعت تجري
مراد ضحك علي شكلها
بعد المحاضره مخلصت

 

 

شهد كانت واقفه مع البنات
مراد:شهد انسه شهد
شهد بصت يمين وشمال حضرتك بتنادي عليا
مراد: ايوا
مراد……
شهد بصدمه: نعم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *