روايات

رواية قلب الصخر الفصل السادس 6 بقلم شيماء رمضان

رواية قلب الصخر الفصل السادس 6 بقلم شيماء رمضان

رواية قلب الصخر الجزء السادس

رواية قلب الصخر البارت السادس

قلب الصخر
قلب الصخر

رواية قلب الصخر الحلقة السادسة

سالي قربت علي صخر وبدلع قالت انسي ياصخر انت عارفني وعارف اصلي تعال نتجوز مش هتلاقي حد يحبك زيي
صخر بتفكير قال صح ياسالي كنت مغفل لما حبيت واتجوزت غيرك قولي لامي تجهز القرح هيبقا الخميس الجاي
سالي بفرحه بجد ياصخر
صخر بجمود امال بهزر يلا
سالي جريت بفرحه وصخر نزل لقلب المخزن
قلب كانت زي ماهي متبهدله بتبكي علي حالها وعلي حياتها
دخل عليها صخر وهي اتخضت خافت يضربها تاني
صخر اي انتي خايفه كده ليه انا بس جاي اقولك خبر حلو هيفرحك
وقرب عليها اكتر ونزل لمستواها وقال اصل هتجوز وقولت لازم تباركيلي ونفس الوقت مش عايز اسيب علي ذمتي زباله زيك
قلب بدموع هتتجوز ودموعها نزلت مطر وقالت خلاص حكمت ونفذت من غير ماتسمعني اصلا
صخر مش عايز كلام كتير عشان موسخش ايدي بد. مك قلب
قلب بصتله وسط دموعها وفي لحظه سرح في عيونها الي دايما كانت بتسحره فاق ورجع لجموده وقال انتي طالق تقدري تمشي من هنا عايز ابدء علي نظيف
قلب قامت وقفت بعد مافكها ومسحت دموعها بقوه وقالت
قلب بكره تندم وتبكي علي كل دمعه نزلتمني وكل وجع اتسببت فيه من غير ماتسمعني هتبكي بدل الدموع د. م ووقتها مش هكون موجوده عشان اشمت فيك بس انا هسيب انتقام ربنا اشد وهسيب حقي لربنا
وخرجت تجر برجليها من التعب النفسي والجسدي وخرجت بره الفيلا كلها من غير ماتبص عليها تاني بقت دموعها تنزل والرؤيا بقت مشوشه من الدموع وبقت تفتكر مواقف معاه والي سميحه عملتو فيها كانت فاكره ان خلاص الدنيا هتسيبها في حالها لكن جت الدنيا كسرتها تاني وسط شرودها جت عربيه فرملت قدامها في اخر لحظه وقلب اغمي عليها زي الي بتهرب من الواقع
نزل الي راكب العربيه هحط صورته في البارت
. يادي اليله الي مش فايته يالهوي انا ملمسكتيش يابنتي بتتلككي ولا ايه
وبقا يقلب فيها ويفحصها لقي اثار ضرب وعنف ودموع وقال لا دي شكلها حكايه بقا وشالها في عربيته وطلع علي بيته حطها علي السرير وانتظرها تفوق
قلب كانت وهي نايمه شايفه امها
قلب ماما خديني معاكي ياماما انا تعبت من بعدك اووي
ام قلب لا ياحبيبتي لسه ليكي حق خديه من اي حد اذاكي وانا وبابا راضيين عليكي خليكي قويه يابنتي
قلب ماما ماما روحتي فين وقامت صرخت ماما
. اهدي اهدي انتي بخير
قلب اااه انا فين
. انتي في بيتي
قلب بخضه وبتتفحص نفسها الحمدلله ساليمه واتكلمت باستغراب بس انت مين
. انا اسمي ادم والي خبطك وبلا فخر مهندس قد الدنيا
قلب ضحكت
ادم ايوه كده اضحكي ارتاحي وفيه هدوم بتاعت امي اهي غيري وهجيلك تاني
قلب غيرت هدومها وخرجت من الغرفه ملقتش حد فحصت المكان ولقت المطبخ كانت جعانه جدل ومردده تعمل ولا ومن الجوع قالت هعمل اكل بقا والي يحصل يحصل وفتحت الثلاجه وبدئت تعمل فطار
عند صخر بعد ماقلب مشيت كان مش طايق نفسه وعمال يكسر في كل حاجه وقعد في الارض بتعب وفضل يبكي ليه ياقلب لييييييييه
عند قلب كانت اندمجت في الاكل وكانت الريحه ماليه الشقه
كان في ست خمسينيه دخلت الشقه
. بسم الله الرحمن الرحيم اي الريحه دي يالهوي ليكون عفريت الواد ادم مبيعرفش يعمل شاي حته بس عفريت بيعرف يعمل اكل ريحته جميله
دخلت تتسحب واول مادخلت المطبخ صوتت وقلب كمان صوتت والاثنين واقفين يصوتو قدام بعض
صخر بعد ماكسر الدنيا وانهار وكل حاجه وهدي لقي سالي جياله
سالي اي ياصخر الي بتعمله ده كل ده ليه دي خاينه متستاهلش
نرجس كمان دخلت وراها الاوضه وقال ايوه عامل في نفسك كده ليه عشان مين منا قولت لك دي من الشارع
صخر بصوت عالي وعصبيه بسسس مش عايز اسمع صوت حد بره يلا بره
سالي بخوف والفرح ياصخر
صخر باستهزاء فرح اي انتي هبله انتي فاكره ان انا ممكن اتجوزك انتي
سالي بغيظ امتل قولت ليا الصبح انك هتتجوزني
صخر تؤتؤ انتي صدقتي ولا ايه انا مش هتجوزك ولا بفكر اتجوزك
سالي علي الاقل انا احسن من ست قلب الي خانتك مع اخوك
صخر بغضب اداها بلقلم وقال لها بفحيح اسمها مايجيش علي لسانك احسنلك
سالي انت بتضربني انا ياصخر
صخر بقوه انتي اول ست امد ايدي عليها ومتخلنيش اعمل اكتر من كده غووري من وشي
نرجس وسالي جريو من قدامه
يونس شافهم ضحك عليهم وقال عاملين زي الفراخ قدامه
سالي بغيظ وانت بتبقا قدامه اي اسكت خالص احسن والله اقوله وانت حر بقا
يونس مسكها من شعرها هتقولي اي داانا كنت اقص لسانك وبعدين انتي ناسيه انها فكرتك من الاول
عند قلب بعد ماصوتو في وش بعض
ام ادم انتي مين عفريته ولا ايه ولا جنيه طالعه تعملنا الاكل وبتحب تعمل اكل
قلب بضحك لا انا مش عفريته
ام ادم بخوف ولا جنيه
قلب ولا جنيه
ام ادم امال ايه
قلب انا ابقا
ادم دخل ماما حبيبتي جيتي امتي
ام ادم لهفته بلقلم
ادم اي ده ياماما ده السلام الجديد ولا ايه
ام ادم بقا اروح اشوف اختي يومين ارجع الاقيك جايب ستات البيت
ادم فين دول الستات دي
ام ادم اهي قدامك اهو
ادم لا ياماما دي مش ستات
ام ادم بعصبيه امال رجاله ياابن الهبله
ادم ياماما متشتميش نفسك بقا دي خبطها النهارده واغمي عليها جبتها هنا لحد ماتفوق بس
قلب بكسوف من الموقف انا اسفه اني عملت اكل وكده اصل كنت جعانه
ام ادم ياحبيبتي تعالي في حضني انتي كويسه وبعدين اسفه اي انا كمان جعانه والاكل ريحته تجوع
ادم وبعدين…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلب الصخر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *