روايات

رواية قلوب أرهقها نبضها الفصل الثاني والخمسون 52 بقلم نرمين قدري

رواية قلوب أرهقها نبضها الفصل الثاني والخمسون 52 بقلم نرمين قدري

رواية قلوب أرهقها نبضها البارت الثاني والخمسون

رواية قلوب أرهقها نبضها الجزء الثاني والخمسون

قلوب أرهقها نبضها
قلوب أرهقها نبضها

رواية قلوب أرهقها نبضها الحلقة الثانية والخمسون

مسك / انا محترمة غصب عنك و هفضل اتعامل كده بطبيعتي مع أي حد ميعجبنيش و اعلم عليه كمان ولا ايه يا بشمهندس و اخدت شنطتها و مشت من غير ما تبص وراها
قال بيجاد بعتاب /ليه كده يا فارس انت حرجتها جامد ميصحش كده
قربت مسك من فارس وقالت بحنان و لوم
– علي فكرة يا فارس مسك دي انا اللي مربيها كويس وانا كمان اللي قلتلها اوعي تسكتي لحد يدوس ليكي علي طرف لازم تاخدي حقك من اي حد
فارس/انا مع احترامي لحضرتك بس انتي شوفتي الطريقة اللي مسك اتعاملت بيها مع فرح حضرتك شايفه أنها صح
ماجد/ ما خلاص بقا يا ابو الفوارس هما الاتنين بيخلصوا من بعض و بيرجعوا بتصافوا و غير كده فرح مش مطوله علي اخر السنه هتتجوز و تسافر برا مش قاعده هنا
فارس/ ياعمي انا بتكلم عن المبداء في حد ذاته غير ان ازاي تسمح لنفسها ان حد غريب يلمسها
نظر كلا من جاسر و حاتم لبعض
قال جاسر بأستفهام / هو مين الغريب اللي لمس مسك لتكون قاصدك عليا انا وحاتم مسك اكتر من اختنا و احنا متربين مع بعض من صغرنا
حمزة لاحظ علامات الغيرة في عيون فارس علي مسك
حمزة/ بص يا باش مهندس انت عندك حق تقول كده علشان انت بعيد واي حد مكانك حيقول كده بردو بس اللي حضرتك ماتعرفهوش أننا كلنا متربين مع بعض و بنقعد في بيوت بعض اكتر ما بنقعد في بيوت اهلينا
فا كلنا بتعتبر بعض اكتر من الاخوات
وضع بيجاد يده علي كتف فارس وقال:
وانت بقي يا ابو الفوارس مدين لمسك باعتزار
فارس باستعجاب / نعم مين اللي يعتذر لمين لاء طبعا مش هعتذر هي اللي غلطت مش انا
مسك /الكلام خدنا وانا اتاخرت و عندي شغل كتير بكرة
والتفت للبنات ها يابنات حتيجوا تباتوا معايا زي ما ممتعودين علشان نخلص شغل المطعم بتاع بكرا
نظرت لوجين و جميلة و عليا لبعض مش فاهمين
لوجين /اه اه طبعا جاين ثم التفتت لعطر و قالت لها ايه رايك يا عطر تيجي معانا عند ماما سوسو و هنكلم مسك تيجي تسهر معانا هتتبسطي قوي
حمزة /اه يعني انا حروح أبات في بيتنا انهاردة يووو
لوجين / بعد اذنك يعني لو عندك دم روح بيتكم واتصل يمسك تيجي
حمزة/ وانتي مين قالك أن مسك روحت مسك رجعت طلعت فوق علي شقة سوسو
عطر/ اده انتم ساكنين معانا في نفس العمارة ولا ايه
مسك / اه يا حببتي علشان كده انا اتفاجات لما مروة قالتي أن معزومة علي الغدا تحت افتكرت ان هي اشترت شقه هنا لأنها كان نفسها تعزل من زمان و تيجي جمبي
يلا ياجماعة تصبحوا علي خير
عطر قربت من بيحاد و همست له
عطر/ يابا هو انا اقدر اطلع ابات معاهم
بيجاد/ بشبه ابتسامة أنتي عاوزه ايه
عطر / بصراحة نفسي قوي أطلع معاهم بجد انا جبتهم كلهم يخشوا القلب و خصوصا طنط سوسو
مسك غمزت لبيجاد يعطل عطر شوية
مسك انا هسبقكم يا بنات متاخروش
مسك طلعت وجدت مسك الصغيرة بتغلي من الغيظ
مسك / خير يا صغنن مالك شويه وهتقلبي شبه التنين اللي بيطلع نار من بقة
مسك صغيرة/ عارفه يا سوسو لولا أن انا شاريه خاطر أنه ابنك انا كنت مممكن عرفته أنا مين صح
مسك /طايب ياختي مش وقت الكلام ده قومي معايا شيلي اي صورة لبيجاد و للاولاد عطر طالعة تبات معانا
مسك الصغيرة/ حاضر يا سوسو ما اختش منك غير اوامر وبس إذا كان انتي ولا عطر هانم اختك
بس تعرفي يا سوسو فارس تحسيه في حاجة كده مختلفة غير اي حد عرفته عنده كاريزما كده و حضور بيخطف النظر بشخصيته
مسك/ وايه كمان يا ختي خطف ايه تاني غير نظرك يا بنت عطر
مسك صغيرة/ ها لا لسة مخطفش حاجة بس تعرفي هو شكله كده معقد عنده عقده بعيد عنك و شوية كلاكيع
خبط الباب و دخلوا البنات كلهم
عطر/ الله فرش الشقة هنا احلي من بتاعنا في ذوق و بهجة
مسك صغيرة /المهم اتفضلوا يا بنت خشوا ولا عجبتكم الوقفة كده لو عجبتكم تمام أنا هخش
لوجين / أنتي يابنتي لسانك ده ما بيحرمش
مسك صغيرة/تؤتؤ مش بيعرف يحرم
لوجين حيجبك الكافي. أن شاء الله المهم كلام علي ايه
مسك صغيرة/ علي كيكة شيكولاته و فشار و حنشغل اغاني و نرقص كلنا
عليا/ وما تنسوش شاي بلبن مع كيك
مسك صغيرة/ اتصدقوا بالله ما شوفت ارخم من كده قومي بت من ليها وكل واحده تخش تعمل حاجة خلينا نقعد سوا
وتحت عن بيجاد
فارس بابا انت ازاي تسمح لعطر تطلع تبات عند ناس منعرفهاش و خصوصا تفكير اللي اسمها مسك ده مش سوي
قام حمزة ونظر لفارس و استأذن عن اذنكم انا طالع اسلم علي خالتوا و ماشي
بيجاد/ ثواني يا حمزة عاوزك
حمزة/ خير. يا عمو بيجاد في ايه
بيجاد./ فارس م يقصدتش بجرح مسك بس هو مش متعود علي بعد عطر عنه
حمزة / ولا يهمك يا عمي انا طالع فوق
جاسر /استنا يلا خدنا معاك يلا ياحاتم
حاتم / انا ليا طار مع مسك في الشطرنج غلبتني بت اللذين المره اللي فات وانا حطلع اخد حقي منها
جاسر /اوبا السهرة شكلها صباحي هي لوجين طلعت فوق صح حلو قوي تخش تعملنا كريم كراميل
حمزة / ايوووو يا جدع الكريم كراميل بتاعها مايتقومش بس ياريت مترخمش كعاتدها ثم التفت لفارس متطلع معانا يا فارس حتنبسط قوي وخصوصا لما مسك و حاتم بيلعبوا شطرنج بتبقا سهرة تحفة الاتنين بصراحة عباقرة في اللعبه بتشوف تحدي وإثارة
فارس/ بس احنا مش عاوزين نزعج خالتك ميصحش كده
حمزة/ تزعج مين دا الإخوا الأعداء حاجزين شبه بيات يومي عندنا فوق هما بيتحركوا من فوق دول بيقعدوا عند خالتوا اكتر ما بيروحوا بيتهم تعالي بس دي خالتوا حتفرح ليك قوي
بص فارس لبيجاد شاورلوا بيجاد بعيونه أنه موافق
طلعوا الأربعة فوق
علق جاسر الجرس زي عادته
مسك كانت لبسة بيجامة عليها شخصيات كرتونيه وعملة شعرها زي الاطفال اللي كان يشوفها يديها خمسة عشر عام ليس اكتر
قامت مسك تفتح دون أن تنظر عارفه أنه جاسر برخمته
فتحت الباب ودخلت وهي بتبرطم بصوت عالي
مسك / انت يا زفت يا جاسر مش قلتلك الف مرة بلاش ترن جرس كده بتعصبني قوي الحركة دي و انت ايه اللي طلعك انت مش اكلت تحت
الكل قام وقف لما شافوا فارس
مسك عطيتاله ظهرها مش شيفاه
مسك /ايه بنات انتم وقفتوا تعظيم سلام كده ليه ايه حتحيوا العلم
سمعت صوت حاتم من وراها
حاتم/ انا جاي اخد بتاري منك يا لمضة هانم
التفت مسك /متخليش سقف طموحاتك يعلي علشان انت مش قدي و تنحت لما لقت فارس و قف معاهم
فارس/ وبكل تحدي بس انا قدك علي فكرة
مسك بنفس نبرة التحدي وبصوت غاضب
مسك/ كان غيرك اشطر يا هندسة دي مش برنامج عاوز شفره علشان يتفك ده احتراف
فارس /, وانا قد التحدي يا آنسة
مسك / واللي يخسر يا بش مهندس يتحكم عليه بايه
دخلت مسك الكبيرة و دنيا مش سيعها من الفرحة الكل متجمع عندها
وفي مكان تاني خرج والد فاطمة من السجن بقاله خمس سنين و هو بيدور علي فاطمة وأخيرا عرف مكانها
راح مستشفي وحاول يطلعها جاب ما يثبت أنه ابوها و طلعها فعلا من المصحة
فاطمة/بناتي انا عاوزاهم يابا
والدها/ وغلاوتك لا اجبلك حقك مش بقعدوا هما يتهنوا وانتي محبوسة بأربع حيطان
انا سمعت أن بيجاد باشا رجع مصر و هو وعياله
فاطمة /ناوي علي يابا
والدها /با بتسامة مكر ناوي علي كل خير يابنتي بس التعوير في الوش ما فيهوش معلش

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قلوب أرهقها نبضها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *