روايات

رواية مصيري المجهول الفصل الثالث 3 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية مصيري المجهول الفصل الثالث 3 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية مصيري المجهول البارت الثالث

رواية مصيري المجهول الجزء الثالث

مصيري المجهول
مصيري المجهول

رواية مصيري المجهول الحلقة الثالثة

رزان كانت راجعة من عند الدكتور ماشية وفجأة لقيت عربية وقفت قدامها وواحد نزل وحط منديل على بوقها واغمى عليها وبعدها ركبوها
بعد فترة رزان صحيت وبصت حواليها استغربت اي دا مش المفروض اني مخطوفة انا جيت هنا ازاي
لقيت نفسها نايمة على سرير كبير ومريح واوضة كبيرة وجميلة وقفت وطلعت برا الاوضة لقيت فيلا جميلة جدا فضلت تتمشى في الفيلا ومكنتش فاهمة اي حاجة قررت ترجع الاوضة تاني
فضلت قاعدة في الاوضة ودخل شخص وقالها اسمي حمزة
رزان :تشرفنا بس حضرتك عايز اي
حمزة :انا اخو خالد وعارف كل اللي حصل واتكلم بصوت حزين خالد وأسماء ماتوا في حادثة
رزان :هما فضلوا فترة ما يتصلوش ورحت للدكتور قالي على كل دا بس دلوقتي انا هعمل اي
حمزة :مش هتعملي حاجة الولد دا يبقى ابن اخويا وانتي أمة هتفضلب عايشة هنا
رزان :بس
حمزة :مفيش بس وبالنسبة ل مامتك احنا هنجيبها وتعيش معاكي
رزان :خلاص تمام
وسابها وطلع
____&_____&_____&___

 

 

حمزة بيفكر
فلاش باك
حمزة :الو ايوه جهز العربية دلوقتي عشان تنفذ اللي انا قولتلك عليه
مجهول :حاضر يا فندم
بعد ساعة
مجهول :تم يا فندم وحاليا ماتوا واحنا في المستشفى وهو مات واخدوا الدم زي ما انت اتفقت مع الدكتور
حمزة :برافوا عليك انا كده قربت أحقق اللي في بالي
باك
______&_____&___&___
خديجة ام رزان وصلت الفيلا ومكنتش فاهمة حاجة كل اللي حصل ان ناس جو عندها وقالوا ان بنتها هنا وعيزاها
رزان نزلت من فوق ولابسة لبس جديد وتحفة كانت لابسة فستان وطرحة وعنيها عسلي وبيضة وقمر كده
خديجة استغربت جدا وسألتها
رزان :ماما تعالي نطلع فوق وهفهمك كل حاجة
خديجة :تمام يا حبيبتي فهميني عشان خلاص مبقتش فاهمة حاجة
طلعوا فوق وحكت ليها كل حاجة
خديجة :ياه يا حبيبتي انتي عملتي كل دا عشاني
رزان :مكنش قدامي الا كده يا ماما كنت هعمل اي
خديجة :طيب بعد ما تولدي هيأخدوا الطفل
رزان :لا انا مش هسمح ياخذوه مني انا اتعلقت بيه جدا يا ماما
خديجة :ربنا يستر
____________

 

 

تاني يوم الساعة ستة صحيت ودخلت خدت شاور وصلت فرضها وقرأت قرآن وبعدها الساعه تسعه لقيت حد بيخبط على الباب وقالت اتفضل
الخدامة:الفطار جاهز والبية مستني حضرتك تحت
رزان :خلاص تمام نازلة اهو هي ماما نزلت
الخدامة:ايوه الكل مستني حضرتك تحت
رزان:تمام انزلي وانا جاية
بعدها رزان لبست فستان موف وطرحة وكانت زي الملاك ونزلت
لقيت محطوط على السفرة اكل كتير جدا اتصدمت
حمزة :تعالي يا رزان اتفضلي
رزان :تمام جاية اهو
حمزة :النهاردة هنروح نكشفلك عند الدكتور عشان اتطمن على البيبي
رزان :تمام
___________
رزان وحمزة ركبوا العربية وراحوا المستشفى
الدكتور اخد منها دم وسألت قال احنا بس بنعمل فحوصات نتطمن على صحتك
بعدها خلصوا ومشيوا
وحمزة دفع للدكتور فلوس كتيرة واتكلم معاه ومشي وقالوا النتيجة هتظهر النهاردة
حمزة روح رزان وبعدها رجع عند الدكتور
الدكتور :النتيجة ظهرت والورق اللي يثبت ان الطفل ابن خالد موجود
حمزة :بأبتسامة خبيثة تمام جدا كده كله كويس
وطلع من المستشفى وقعد يفكر
_________

 

 

فلاش باك
خالد بيتكلم في التلفون وحمزة بيسمعوا من غير ما يعرف :والدي كده كتب كل الشركات والخمس فيلات بأسمي ولو انا مت كل حاجة هتروح للتبرعات وكل حاجة محتاجة فلوس اما لو بقا عندي ولد هيورث كل الفلوس دي هي دي الوصية
باك
_________
حمزة افتكر الكلام دا وبعدها قال كل حاجة هتبقي ملكي قريب جدا يا خالد

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية مصيري المجهول)

اترك رد

error: Content is protected !!