روايات

رواية سهر الفصل السادس عشر 16 بقلم دنيا محمد علي

رواية سهر الفصل السادس عشر 16 بقلم دنيا محمد علي

رواية سهر البارت السادس عشر

رواية سهر الجزء السادس عشر

سهر
سهر

رواية سهر الحلقة السادسة عشر

خالد بخوف : طمني يا دكتور
دكتور بص في الأرض : للأسف الجنين مات
خالد بصدمه مسك في رقبه الدكتور : امال انت كنت جوه بتعمل ايه
الام جريت عليه بصوت عالي : سيبو يا خالد خلاص يا بني وندي راحت عليه وفضلت تهدي هي وليلي
لحد ما خالد ساب دكتور
امه حضنته بحزن : ربنا يعوض عليك يا بني
خالد سابهم ودخل يشوف سهر
سهر بحزن و بتعب شديد : ابني مات يا خالد ماات.
خالد قرب منها وحضنها جامد
: قامت زقته جامد عنها
سهر بغضب و انهيار شديد : ابعد عني انت سبب في الحصل
مكنش بيعدي يوم عليه الي وانا زعلانه ودموعي علي
خدي بسببك أنا خلاص ما بقتش عايزة حاجه ولا عايزة شوفك مش كان اللي يربطنا بي بعض الطفل اهو راح ابعد عني وسيبني بالله عليك ابعدو عني سيبوني بالله عليكم.
خالد بحده : انا ولا هبعد ولا هقرب واهدي كدا ولمي الدور وصوتك يوطى سامعه
ام خالد دخلت علي صوتهم العالي بخضه : في ايه
سهر بصراخ : خلي يخرج مش عايزة شوفوا
ام خالد اخدت سهر في حضنها : اهدي يا سهر اطلع انت يا خالد دلوقتي .
ندي واقفه علي الباب وليلي جنبها دخلوا وافقوا جنب سهر
خالد خرج هوا في قمه غضبه قعد علي كرسي اللي برا حاطط ايده على راسوا
شويه وليلي خرجت قعدت جنبه
ليلي : خالد انت كويس .
خالد : نفسي ابقي كويس يا ليلي كل حاجه مدمرة في حياتي حتى ابني اللي بتمناه من الدنيا راح مني
ليلي بتحاول تهدي : ربنا يعوضك يا خالد
خالد مسح ايدو علي راسو وظفر بضيق : اهدي الزاي محدش مقدر تعبي .
ليلي قربت منه ومسكت ايدو ونظرت في عينيه بتوهان
: انا جنبك يا خالد
خالد مستغرب حركتها وبعد ايديها : مالك
ليلي : ممكن نتكلم لو سمحت يا خالد
خالد : اتكلمي
ليلي : لا مش هنا
خالد قام بيشاور تمشي قدامو : اتفضلي
وصلوا كافتيريا وقعدو جوه
خالد : ايه الموضوع يا ليلي
ليلي : ممكن تسمعني من غير زعل وتتقبل كلامي بشكل طبيعي ومن غير اهانه ولا كلام يجرح
خالد بقلق : ايه كل الكلام دا ما تتكلمي
ليلي بتوتر : خالد انا سمعت كلامك انت وسهر لما كونا في مستشفى واللي فهمته انك معاها بس عشان خاطر البيبي يعني مافيش حب
خالد : وضحي اكتر
ليلي بتوتر اكبر : قصدي يعني ان انا وانت نعرف بعض من ايام طفوله لحد دلوقتي لسه مرتبطين ببعض
خالد قاطعها :ك اصدقاء واخوات
ليلي : مرتبطين من نوع تاني انا لما بكون معاك بكون مبسوطه جدا وبفرح بوجودك جنبي خالد انا بحبك
خالد قام من علي كرسي واخد فون وحطه في جيبه ومسك مفاتيح العربيه ومشي
ليلي : خالد انت رايح فين انا بكلمك.
خالد بتنهيده : شنطه هدومك عندنا في البيت يا ريت تاخديها وما اشوفش وشك ثاني يا ليلي .
ليلي جريت ورا عشان تلحقه : خالد انا مش قصدي اي شئ صدقني انا بقول اللي في قلبي مكنتش متخيله انك تزعل من كلامي .
خالد فتح باب العربيه بص لها بشمئزاز : اللي قلت عليه يتنفذ فاهمه ومراتي انا مش هسيبها لاني بحبها وبعشقها بجنون ” سابها ومشي بالعربيه ”
بعد دقائق وصل المستشفى بيواجه كلام للدكتور
خالد : اقدر اخد سهر معايا
دكتور باصص في سجلات المرضى : تقدر تاخدها وانا كتبت لها على شويه فيتامينات ودي روشته العلاج يا ريت تاخدهم بانتظام .
خالد اخد منه الروشته : تمام
خبط على الباب ودخل لاقي سهر نايمه في حضن امه نجلاء
وندي نايمه علي الكنبه
خالد قرب بهدوء صحي مامته نجلاء
الأم : خالد حبيبي كنت فين
خالد : مشوار يا امي صحي سهر عشان نمشي
امه : سهر حببتي اصحي
خالد فكر للحظه خاف سهر ترفض ان هي تروح البيت معاه لحق مامته
خالد قاطعها : خلاص يا امي سيبيها نايمه انا هشيلها وراكبها العربيه صحي ندى واسبقوني انتوا الاتنين على العربيه .
ندى صحيت مع مامتها و خرجوا من المستشفى
خالد قرب من سهر وشالها ومشي بيها
سهر فتحت عينيها ببطئ : انت بتعمل ايه
خالد ببرود : هكون بعمل ايه شايلك .

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سهر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *