Uncategorized

رواية ملاكي الفصل الرابع 4 بقلم نيللي ياسر

 رواية ملاكي الفصل الرابع 4 بقلم نيللي ياسر

رواية ملاكي الفصل الرابع 4 بقلم نيللي ياسر

رواية ملاكي الفصل الرابع 4 بقلم نيللي ياسر

ملاك: انت ايه اللي جابك ورايا
تامر: انا .. انا 
ملاك: انت ايه ما تقول
تامر: انا طلبت ايدك تاني من الحاجه زينب
ملاك بضيق: انت مش بتحس طلبت أيدي تاني لايه ما انت عارف اني مش بحبك 
تامر: يا ملاك انا بعشقك انتي لايه مش عايزه تديني فرصه
ملاك: عشان مش بحبك ومش عايزه ابقي معاك افهم بقي
تامر: لا يا ملاك انا مش هفهم حاجه طول ما انتي مش بتقولي سبب مقنع يمنعك تحبيني
ملاك: يا تامر افهم الحب مش بأيدي افهم
تامر: ولا بأيدي يا ملاك؛ مش عارف ابطل احبك
ملاك بهدوء: طب انت تقبل تعيش مع واحده مش بتحبك 
تامر: اه عشان مع الوقت يخليكي تحبيني
ملاك بخنقه: انا جبت اخري معاك ومش مسؤوله عن تصرفاتي بعد كده اوعي تفكر بس تفكير انك تقرب من زوزو تاني فاهم..!!
تامر: يا ملاك اسمعيني
ملاك: انا قولت اللي عندي عن أذنك
   ( وتركته وذهبت دون انتظار الرد)
تامر بحزن: عمري ما هعرف انساكي.. عمري يا ملاك
♥️♥️♥️♥️♥️♥️عند ادهم في المكتب ♥️♥️♥️♥️
    ( يجلس ادهم ويفكر في كلام جمال وتذكر كاميليا)
ادهم: كاميليا تعالي عايزك
كاميليا: حاضر يا مستر ادهم
.
.
.
كاميليا: تك..تك
ادهم: ادخل
كاميليا: نعم يا مستر ادهم
ادهم ببرود: انتي مرفوده
كاميليا بدهشه: نعم ..!!
ادهم: ايه ولا انتي فاكره اني مش هعرف انك قولتي ل جمال الاسيوطي علي موضوع الشركه اللي هعملها ويا عالم قولتي ايه تاني..!!
كاميليا بدموع: والله يا مستر ادهم مكنتش اقصد
ادهم بغضب: مكنتش اقصد.. انتي زباله يا كاميليا بتبيعي اسرار شركتك عشان شويه فلوس تبقي زباله 
كاميليا بدموع: أرجوك يا مستر ادهم بلاش تخليني امشي انا بحافظ علي شغلي كويس.. واوعدك دي اول واخر مره
ادهم: بتحافظي علي شغلك .. لاكن أسرار شغلك لا تطلع بره عادي … اطلعي برا
كاميليا وهي تبكي: ارجوك يا مستر ادهم.. انا
ادهم بغضب: برااااا يا زباله .. برااااا
كاميليا بخوف: حا..حاضر
    ( خرجت كاميليا من المكتب وجلس ادهم)
حازم: ايه يا صغنن
ادهم بغضب: هو انا مش قولتلك متقولش يا صغنن دي تاني
حازم بضحك: حاضر يا صغنن
ادهم: حااااازم
حازم: خلاص.. خلاص 
حازم: مالك بقي يا عم ادهم
ادهم بتعب: تعبان اوي .. كل يوم بتأكد أن كلام ابويا صح وان الستات كلها واطيه 
حازم بحزن: لا يا ادهم ابوك كان غلطان انو حكم علي كل الستات مش معني أن حصل معاه مشكله في حياتو مع مراتو يبقي الستات كلها واطيه.. انا اسف بس دي الحقيقه
ادهم: عارف انها الحقيقه.. بس تعبت منها ومش عارف اعمل ايه .. والصح فين والغلط فين
حازم بحزن: معلش يا صاحبي بكره أن شاء الله الحقيقه هتظهر
ادهم: يا رب.. يا رب يا حازم
حازم بضحك: طب مش يلا بقي نروح نسهر
ادهم: يلا
      ( خرج الاثنان من المكتب وتوجهو الي مكان ما للسهر)
♥️♥️♥️♥️♥️عند جمال الاسيوطي ♥️♥️♥️♥️♥️
جمال: سهير.. يا سهير
سهير( ام ادهم) : ايوه .. عايز ايه
جمال: شوفتي ابنك واللي عملو فيا
سهير بخوف علي ابنها: مالو ادهم حصلو حاجه
جمال بسخريه: وهو ابنك ده بيحصلو حاجه
سهير: طيب ايه اللي حصل
جمال: روحت اعرض عليه اني اشارك في الشركه اللي هيعملها.. يرفض ويطردني بره
سهير: عندو حق يعمل كده واكتر من كده ولا انت نسيت اللي عملتو
جمال:  انتي وليه لسانك طويل .. انا هغور من وشك
     ( تركها ودخل الغرفه وظلت سهير تبكي)
♥️♥️♥️♥️♥️عند اميره♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
اميره: يا ماما.. يا ماما اسمعيني
داليا( ام اميره): انا قولت كلامي .. شغل ايه اللي عايزه تروحيه
اميره: طب وانا اتعلمت لايه عشان أقعد في البيت احمر بطاطس.. ولا اسلق مكرونه
داليا: اه اتعلمتي عشان كده .. ده حتي البطاطس بتتحرق منك و المكرونه بتبوظ يعني انتي مش نافعه في حاجه
اميره: واللهي.. طب انا بقي هنزل الشغل
داليا: انتي اتجننتي يا بت بتكسري كلامي
اميره: انا مش قصدي
   ** تدخل عدلي والد اميره**
عدلي: في ايه يا اميره بالراحه يا داليا ايه اللي حصل
داليا: ست اميره عايزه تنزل شغل
عدلي: طب وفيها ايه
اميره: هاااااا .. بابا وافق حبيبي يا بابا
داليا: انت بتهزر يا عدلي.. انا قولتلها مش هتنزل 
عدلي: طيب كنتي سيباها تدور علي شغل لايه الفتره اللي فاتت
داليا: لعب.. هزار.. خروج  سميها زي ما تسميها لاكن مش هتروح شغل
عدلي: والله طب وانا قولت هتروح الشغل ده 
داليا بدموع: هي بقت كده يا عدلي
عدلي: _______
داليا: ماشي 
      ** وتركتهم ودخلت إلي الغرفه**
اميره بحزن: لايه كده يا بابا
عدلي: عشان لازم تفهم انك كبرتي والخوف الزياده ده مينفعش
اميره: ايوه بس …
عدلي: مفيش بس ولا حاجه انا هصالحها دلوقت
اميره: ربنا يخليك ليا يا بابا 
عدلي: ويخليكي ليا يا أميرتي
اميره بابتسامة: بحب اوي كلمه أميرتي منك
عدلي: ايوه عشان طالعه من قلبي
اميره بغمزه: ماشي يا دود روح صالح ماما بقي ربنا يوفقك علي الست دي .. هههه
عدلي بضحكه: انتي يا مصيبه اسكتي شويه
اميره: ماشي 
عدلي: تصبحي علي خير يا أميرتي
اميره: وانت من اهل الخير يا أمير قلبي
      ** تركها عدلي ودخل غرفه داليا**
♥️♥️♥️♥️♥️♥️عند ملاك♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
ملاك: زوزو.. يا زوزو
زينب: ايوه يا حبيبتي
ملاك: عندي ليكي خبر حلو
زينب: خير يا حبيبتي
ملاك: لقيت شغل وكمان أميره معايا في نفس الشركه
زينب: مبروك يا حبيبتي الف مبروك
ملاك: الله يبارك فيكي.. كنت عيزاكي في موضوع
زينب: خير
ملاك: تامر.. لايه كل مره يطلب أيدي تسمعيه ومتقفليش الباب في وشو مع انك عارفه ردي 
زينب بهدوء: بصي يا ملاك انا هقولك كلمتين.. تامر طيب وابن حلال بس عشان انتي قدام عينيه.. انا كل مره هيطلب ايدك مش هقفل الباب في وشو ومسمعش الكلام اللي هيقوله
لا بالعكس أنا هفضل اسمع كلامو للآخر وافهمو انك مش ليه
لغايه ما يعرف انك مش بتاعتو ومش من نصيبو.. لازم اعمل كده عشان ممكن يبقي تامر تاني خالص لو في يوم قفلت الباب في وشو.. انتي فاهمه يا ملاك
ملاك بابتسامة: انتي ازاي كده
زينب: مش فاهمه كده ازاي يعني
ملاك: بحس انك فاهمه كل حاجه وكلامك دايما صح
زينب: عشان شوفت كتير في حياتي.. يلا بقي روحي غيري هدومك وصلي عشان عملتلك حاجه بتحبيها
ملاك: مكرونه بالبشاميل.. صح
زينب: ايوه صح يلا بقي عشان متبردش
ملاك: حاضر ثواني واكون عندك
       ( ودخلت الي غرفتها )
♥️♥️♥️♥️♥️♥️عند اميره♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
اميره: لما اكلم البت ملاك ارزل عليها شويه
اميره: الو يا كوكي
ملاك: الو يا اميره 
اميره بتصنع الحزن: ملاك أما عايزه اقولك خبر وحش 
ملاك بخوف: خير
اميره: ماما مش موافقه اني اشتغل وانا مقدرش اكسر كلامها
ملاك: نعم.. لا والنبي حاولي معاها
اميره: حاولت كتير وهي مش راضيه
ملاك: طب..طب انا كده هسيب الشغل انا كمان
اميره: انتي عبيطه يا بت انا عارفه انتي محتاجه الشغل ده اد ايه 
ملاك بدموع: بس محتجاكي انتي اكتر يا مجنونتي
اميره: طب انا علي فكره بهزر معاكي وبكره هروح الشغل عادي..هههههههه
ملاك: بجد .. والله انتي حيوانه
اميره: عارفه .. يلا تصبحي علي خير
ملاك: وانتي من اهل الخير
اميره: استني.. كنت عايز أقولك حاجه
ملاك: عايزه ايه عشان عايزه انام
اميره: انا بحبك اوي يا كوكي
ملاك: وانا بعشقك يا قلب كوكي
    ** ونام ابطالنا في سلام**
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المسمومة للكاتبة كوكي سامح

اترك رد

error: Content is protected !!