روايات

رواية وقعني صعيدي الفصل الثالث 3 بقلم مريم محمد

رواية وقعني صعيدي الفصل الثالث 3 بقلم مريم محمد

رواية وقعني صعيدي البارت الثالث

رواية وقعني صعيدي الجزء الثالث

رواية وقعني صعيدي الحلقة الثالثة

مريم بدموع:نعم
احمد بصدمه:بابا انت بتقول اي
سليمان:يابني في كل الاحوال انتو هتكونو لبعض مش قولتلك البت لابن عمها
احمد:ما انا اكيد عارف بس ليه السرعه دي و كمان وقبل أن يكمل كلامو رد سليمان
سليمان بحده: احمد انت هتكسر كلمتي
احمد بحترام:لا طبعا يا ابوي الانت شايفو
مريم بدموع:بس انا مش موافقه
عزت:و اي سبب رفضك يا بنتي
مريم:انا مستحيل اتجوز دلوقتي انا لسه صغيره و غير كده مستحيل اتجوز واحد صعيدي عايش طول عمره في الصعيد يعني حتي لو مخلص دراسه أو بيدرس هيكون جاهل ده صعيدي
عزت بحده :مريم
احمد وحس أن هو عايز يرد كرامته:وانا بقول زيك كده يابت الناس ثما وجه كلامو لسليمان
احمد:ابوي لما عز يرجع من السفر هو يتجوزها علي الاقل كان عايش في امريكا يعني فاهم كل حاجه كويس ومش جاهل
سليمان:لا انت الهتتجوز مريم عز لا

 

احمد:واشمعنا اختارتني انا و احنا مش متقبلين بعض
مريم بدموع:وانا مش هتجوزك انت ولا اخوك عز انا يوم ما اتجوز يكون حد زي ثما وجهة كلامها لابوها
مريم:بابا لو سمحت انا مش عايزه اتجوز الشخص ده و اكيد انت مش هتجبر بنتك علي حاجه
عزت بحزن:بس لازم تتجوزي يا مريم
مريم:لي بتقول كدا
عزت بحزن:انا عايز اطمن قبل ما اموت
مريم :بعد الشر لي بتقول كده
عزت:فاكره يا مريم من اسبوع لما انا تعبت و انتي قولتيلي روح اكشف و كشفت
مريم:اه و طلع الضغط عالي
عزت:انا كدبت عليكي الضغط مش كان عالي انا طلع عندي مشكله في القلب
نزلت الكلمه زي الصعقه علي قلبها و كأن سيف دخل في قلبها جرحها
عزت:عشان كدا قولتلك نروح الصعيد عشان كنت عايز اشوفك كويسه و ابقا مطمن و متقلقيش انا مسافر كمان شهرين لو ليا عمر هعمل العماليا في امريكا و هيا 50% ناجحه و عز هيكون معايا هناك و لو ليا عمر هنرجع انا و عز
(قبل ما اكمل اعرفكم ب عز عنده 21 سنه بيخلص اخر سنه لي في الكليه بيدرس في أمريكا طويل القامه و عريض لو بشرته بيضاء لون عينه خضراء مرح و يعشق الهزار)
مريم بدموع و حرقه:متقولش كدا انت هتكون كويس
عزت:انتي لو فعلا عايزاني ابقا كويس وافقي تتجوزي احمد

 

مريم :موافقه
احمد حسن أن هو قليل و أن هيا مش عايزاه قرر في نفسه أن يخليها هيا المحتجاه جنبها
ام احمد بفرحه زغردط
ام احمد :الف مبروك يا ولاد
احمد و مريم :الله يبارك فيكي
احمد :طبعا عز كده لازم ينزل القاهره عشان اكيد لازم يكون معايا في يوم زي ده
سليمان :طبعا وانا كلمته اصلا و جاي بعد بكرا
احمد :تمام عن اذنكو انا هطلع انام
الجميع :اذنك معاك
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
صباح يوم جديد ملئ ب الأحداث علي ابطالنا
علي الفطار كان الجميع قاعد منتظر مريم تنزل من غرفتها نزلت مريم
مريم:صباح الخير
احمد بحده :اطلعي غيري القرف ده
(كانت لابسه بنطلون جينز و تيشيرت اسود ب نص كم)

 

مريم:بس حضرتك انا مش لبست شورت ولا بنطلون مقطع ولا تيشيرت كت
احمد:وانا هستنا لما تلبسي كدا اطلعي غيري خلجاتك دي يا بنت الناس
(ملحوظه لما بيتعصب بيقول يا بنت الناس)
مريم بعند: لا مش هطلع
احمد بصوت عالي ارعب الجميع:قولت اطلعيييي غيري ام القرف ده انتي سامعههه انا قولت اييي
مريم بدموع:بابا شوف الحيوان ده بيزعقلي ازاي
احمد بصوت فحيح الافعي:انا هوريكي الحيوان ده هيعمل اي
راح مسك أيدها بكل غضب
مريم :سيب ايدي
ضغط علي أيدها و خدها علي غرفتها
الجميع طلع يجري ورا احمد خوفا يعمل فيها حاجه

 

احمد دخلها الغرفه رماها علي سرير
احمد بهدؤ ما قبل العاصفه:بصي بقا يا بنت الناس انا مش عايز امد ايدي عليكي تاني ولا ازعلك ف الاحسن نسمع الكلام و القول عليه يتسمع فاهمه
مريم:انت فكرت نفسك جوزي بجد
احمد:ده غصب عنك و عشان نكون كويسين مع بعض ياريت نعدل طريقتنا في الكلام ثما راح فتح باب الغرفه و طلع كان الجميع واقف مش عارف يدخل عشان احمد قفل الباب ب المفتاح
عزت:احمد اوعا تكون عملت في بنتي حاجه
احمد :متقلقش بنتك كويسه جوه يا عمي
ثما دخل الغفير القصر و هو بينده ب اعلي صوت
الغفير :احمد بيه يا احمد بيه
احمد نزل جري :في اي يا عبد القادر
الغفير:وووو

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وقعني صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *