روايات

رواية فتاه احلامي الفصل الثالث عشر 13 بقلم نونا حمزة

رواية فتاه احلامي الفصل الثالث عشر 13 بقلم نونا حمزة

رواية فتاه احلامي البارت الثالث عشر

رواية فتاه احلامي الجزء الثالث عشر

رواية فتاه احلامي الحلقة الثالثة عشر

هاني بص لصاحبه وقال انا عايزك تعرفيلي قصتهم ايه بالظبط فاهم
بعد فتره جه صاحبه وقال هاني عرفتلك كل حاجه عنهم
هاني بلهفه ها قول
صاحبه امم دا بقا ياسيدي يبقي وسيم ودي بنت خالته ساره وهما بيحبوا بعض عايشين قصه حب
هاني ايه بيحبوا بعض وجز علي سنانه وقال في نفسه اوعدك انها مش هتبقا من نصيبك يا وسيم هتبقا من نصيبي انا وبعدين هرمهالك وضحك ضحكه شر
وقال لصاحبه انا عايز معلومات اكتر عنهم يعني من الاخر كل كبيره وصغيره فاهم
صاحبه قال ماشي يا عم بكرة هيكون عندك كل التفاصيل اشطا
هاني وضحك علي جمب بؤه اشطا
وقال في نفسه ماشي يا وسيم ان موريتك وندمتك علي اللي عملته معايا مبقاش انا هاني مش هتتهني بيها اخيرا لقيت الفرصه علشان انتقم منك عيشلك يومين اللي جاي مش هيكون احسن 😠
فضلوا وسيم وساره قعدين شويه وسيم قال يلا بينا يا ساره نقوم
ساره يلا بينا اوكي وقامو وهما ماشيين بص وسيم لمح هاني وقف وبص عليه
هاني ابتسم ابتسامه صفرا كلها حقد وغل
وسيم بصله بقرف ودور وشه ولبس نضارته ومشي ركبو العربيه
ساره ملاحظه ان وسيم فيه حاجه وقالت وسيم مالك كده فى حاجه
وسيم لالا ابدا
وسيم افتكر اللي حصل من مده وهو خارج من الكليه وفي طريقه للبيت كان في بنت واقفه علي الرصيف وكان شكلها هيغمي عليها وقف العربيه ونزل وراح عندها وقال انتي مالك فيكي حاجه
قالت لو سمحت وديني المستشفي حالا فاخدها ووداها المستشفي خرج الدكتور وسال وسيم انتا تقربلها ايه
وسيم لا ء انا مقربلهاش حاجه انا شفتها في الشارع وطلبت مني اوديها المستشفي وجبتها علي هنا
الدكتور باين عليه مش مصدق كلامه هي عندها حاله اغتصاب ولاسف مضطر ابلغ الشرطه
وسيم ايه بتقول ايه اغتصاب طب وهي عامله ايه دلوقتي
الدكتور هي عندها صدمه وهتقعد فى المستشفى كام يوم لحد ما تتحسن ومشي
وسيم واقف مذهول من كلام الدكتور معقول دي شكلها بنت بريءه خالص مين الحيوان اللي عمل فيها كده
دخل عندها وهي في حاله انهيار
وسيم ازيك يا انسه عامله ايه دلوقتي فضلت تعيط جامد حاول يهدي فيها بس من غير فايده جه الدكتور وادالها حقنه مهدءه
عدي كام يوم وكل يوم يروح يطمن عليها الشرطه جت وقالت انا مشفتش حد كان مغمي عليا ولقيت نفسي علي الرصيف
الدكتور كتب لها خروج خرجت مع وسيم وركبو العربيه وقال اديني عنوان بيتك اوصلك هناك
بس ممكن اعرف ايه اللي حصلك ومين الحيوان اللي عمل كده فيكي ومقولتيش اسمه ليه للشرطه
انا معرفش اسمك ايه لحد دلوقتي مش هتقوليلي
انا اسمي مروه
وسيم طب قوليلي علي اللي حصل ممكن اقدر اساعدك
حكيت له القصه من اولها انا فى كلية هندسه اخر سنه وكنت بحب واحد زميلي معايا في الكليه وكنا بنخرج سوا وبنسهر ومحدش بيحاسبني كنت فين واتاخرت ليه انا عايشه مع عمتي وبابا وماما عايشين برا بيشتغلوا
وفي يوم اداني ميعاد علشان نسهر سوا وكان بيبقي معانا بنات وولاد عادي بس انا محافظه علي نفسي ومحدش بيلمسني اكتر من الفسح والسهر والخروج بس
طبعا روحت بس ملقتش حد هناك سالته فين اصحابنا قالي لسه مجوش
وكان باين عليه شارب حاولت امشي بس اصر اني اقعد لحد ما يجو
فجأة هجم عليه ومحستش بحاجة غير لما فوقت الصبح لقيت نفسي بمنظر بشع 😩😩
خرجت فى الشارع وانا منهاره ومش عارفه اعمل ايه لقيتك ادامي
بصراحه انتا عملت معايا اكتر من اللي اي حد هيعمله انتا انسان شهم وجدع اخدت بالك عليا انا متشكره جدا انا مش عايزه اورطك معايا في حاجه تاني كفايه
وسيم اديني اسمه وعنوان بيته وانا هكلمه وان شاءالله ربنا هيخدلك حقك بس انتي حاولي تتغيري هاتي رقم تليفونك
وصلها لحد بيتها وقال خدي بالك علي نفسك
راح عند هاني رن الجرس وطلع هاني وقال افندم يلزم خدمه
وسيم انا عايز اكلمك فى موضوع مهم ممكن
هاني بخصوص ايه بقا
وسيم ممكن نتكلم جوا
هاني قال ادخل ودخل وسيم وقال بهدوء بخصوص مروة واللي انتا عملته معاها
ياترى هيكون رد فعل هاني ايه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية فتاه احلامي)

اترك رد